Onko teille tullut vastaan tosielämän tilanteita, joissa paha saa palkkansa, karma kostaa tms, jos tiedätte mitä tarkoitan.
Esim. ihminen tekee jotain pahaa toiselle, ja kohtaa itse saman tilanteen omassa elämässään. Itse olen kohdannut näitä tilanteita useamman. En ole siis mitenkään taikauskoinen, mutta nämä on aika mielenkiintoisia.
Kommentit (157)
Mulle kävi niin, että ensimmäisen kerran olin salaa onnellinen. Kun yksi ilkimys kuoli.
No pian sairastuin ite syöpään. Että kyllä karma toimii😅
Vierailija kirjoitti:
Isien synnit kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.
Tämä. Huoranpanijoiden kohtalo.
Kaffebulla kirjoitti:
Mä tiedän että tämä kuulostaa hurjalta, mutta mielessäni kirosin kolme ihmistä vuonna 2015. Siis oikeasti kirosin sillä tavalla, että toivoin heille oikeasti pahaa. Ihmiset olivat tuttuja erään työyhteisön kautta. Tekivät elämästäni helvettiä silloin. Yksi oli ex-ystävä jonka kanssa pistin välit poikki totaalisen luottamuspulan takia.
Nyt he kaikki ovat kuolleet. Yksi sai aivoverenvuodon ja halvautui, on nykyään kai pyörätuolissa toimintakyvyttömänä. Yksi kuoli viinaan ja yksi joutui henkirikoksen uhriksi. Kaikki olivat 50+ ikäisiä naisia.
Jokaisen kohdalla tunsin pelkkää vahingoniloa, en mitään muuta.
Taidat olla paha ihminen?
Minä! Lapsena jätin parhaan kaverini yksin, kun kukaan muu ei oikein pitänyt hänetä ja pelkäsin tulevani itse kiusatuksi ja leimatuksi hänen takiaan. Yläkoulussa kiusoittelin yhtä ystävää ja hän koki sen kiusaamisena, selvisi muuta kautta. Haukuin yhtä akneihoista poikaa rupikonnaksi. Miten julma voi ihminen olla?Varmasti kaikkea muutakin olen tehnyt, mitä en nyt edes muista.
Nykyisen olen hyvässä työssä, hyvä mies, mutta todella yksinäinen. Ei onnea ystävyyssuhteissa ja ne vähäisetkin mokaan. Viihdyn silti osaltaan yksin ja joskus saan miehen seuraksi jonnekin lähtemään. Silti välillä kaiholla katselen somessa muiden elämää ystävien ympäröimänä yhteisillä mökkireissuilla ym.
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko niinkään karmaan. Olen itsekin mokannut, tosi pahasti, eikä tekojani hyvitä mikään. Kenen etu kuitenkaan olisi että kuolisin aivosyöpään? Eikö meistä jokainen tee joskus jotain väärin? Missä on anteeksianto, ymmärrys inhimilliseen heikkouteen? En halua ajatella että meillä on tässä maailma jossa vain hyväntekijät ja hyvää-ajattelevat-ihmiset saavat oikeuden onnellisiin loppuihin.
Ja minäkin, vaillinainen ja viallinen ihminen, olen tehnyt myös hyviä asioita. Ei kukaan ole vain paha, tai vain hyvä. Tietenkin sadistiset psykopaatit ovat asia erikseen, mutta heilläkään kyse ei ole valinnasta.
Kyllä pahat teot on aina valinta, ja vieläpä varsin tietoinen ja harkittu valinta, jolla on myös suunnitelmallisen tarkoitus. Ei pahaa tehdä ikinä ymmärtämättömyyttään tai vahingossa.
Maailmassa on myös pelkästään pahoja ihmisiä, jos on toki hyviäkin. Niitä pahoja ei tarvitse lähteä etsimään valtionjohdosta, ihan hiekkalaatikoltakin löytää ne varhaiset pahan taimet. Joidenkin pahuus on sisäsyntyistä, toisille se on opittua.
Yleisen oikeustajun mukaan sen onnellisen lopun kyllä suo mieluiten heille, jotka edes yrittävät tehdä hyvää. Ei pahuudesta pidä ikinä palkita, eikä paha ihminen tarvitse ymmärrystä tai tukea. Ratkaiskoon mahdolliset ongelmat sillä pahuudellaan, siinähän hänellä on oiva työkalu valmiina.
Vierailija kirjoitti:
TT. Mikkonen tuli mieleen. Onhän sen röyhkeä uusi muija vuosia ollut yksin.
Tai siis muija haukkui työssäkäyvät naiset. Naisen paikka on kotona lapsia hoitamassa lapsia sanoi hän. No nyt hänellä ei ole eläkettä eikä työtä, ja vaikea tehdä nivelrikkopolvilla töitä.
On mut lähinnä hyviä karman juttuja. Oon vaikka jäänyt jeesiin jotakin ja sitä kautta tullut hyvää. Joskus jätin bussiin yhden kassin vahingossa. Lähdin töistä myöhemmin koska halusin jeesiä työkaveria. Lopputulos päädyin just siihen bussiin missä se mun kassi oli. Jos en ois jäänyt auttaa en ois saanut tavaroita takas. Ois ollut liian kallista hakee löytötavaratoimistosta.
En usko karmaan vaan Raamatun mitä kylvät sitä niität lakiin.
Kiinan covid katastrofi. Tapahtui eläinten kidutuksien takia
Thaimaan tsunami, tapahtui Pattaya Phuket seksi ped...rikollis, haureuden takia.
Japanin tsunami. Tapahtui delfiinien kidutus joukkomurhaamisten takia.
Kaikille meille tapahtuu elämässä ikäviä asioita. Ja kaikki me jossakin vaiheessa varmasti jollakin tavalla jotakuta toista loukataan. Voihan sitä sanoa karmaksi, minä kutsun sitä elämäksi.
Juu. Petin itse ensimmäistä poikaystävääni nuorena. No kävi sitten niin että oma aviopuolisoni petti minua. Koin saaneeni mitä ansaitsin, sain itse tuntea miten pahalta tuntuu tulla petetyksi.
Äitini kertoi että kummitätini haukku aina kaikkien lapset i-diooteiksi ja ties miksi. Jos jotain vähääkin poikkeavaa tekivät.
Kummitätini kolmas lapsi synty ja hän olikin sitten mongoloidi, niiku 70 luvulla vielä sanottiin.
Toinen tapaus tärä päivää.
Pomolleni olen pakon edellä joutunut kertomaan lapseni eri diagnooseista, kirjain/mt, ja mitten nämä vaikuttavat myös minun elämääni vaikeuttavana tekijänä.
Kuitenkin huomasin että pisti läpi että vaikeudet johtu hänen mielestä tietty kasvatuksesta. Ylimielinen asenne. Ja aina kehumassa lapsiaan.
Nyt ehkäpä alkanut miettimään kun oma poikansa joutunut enemmän ja enemmän poliisien kanssa tekemisiin.
Enpä usko että pomoni pojastaan kasvattaa pikkurikollista.
No en osaa äkkiseltään sanoa samaa tilannetta, mutta joka ikinen oikeasti ilkeä ihminen on kyllä saanut myös osakseen huonoa onnea oman käytöksensä vuoksi.
Minulla on kolme poikaa. Kaikilla on ollut enemmän ja vähemmän finnejä.
Nuorin piinasi veljiään näitten pizza naamoista.
Kukapa sai sitten pahimman aknen, ihan sai ruoccutan kuurin tähän.
Vierailija kirjoitti:
Jethro Rostedt tuli mieleen.
Paitsi että se elelee ihan mukavasti espanjassa? Omistaa ravintolan ja yökerhon. Ei näköjään haittaa vaikka varastaa kaverin rahat.
Tiedän työttömien mollaajia jotka ovatkin itse joutuneet työttömiksi. On ääni muuttunut heillä sen jälkeen kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille meille tapahtuu elämässä ikäviä asioita. Ja kaikki me jossakin vaiheessa varmasti jollakin tavalla jotakuta toista loukataan. Voihan sitä sanoa karmaksi, minä kutsun sitä elämäksi.
On täysin eri asia tahattomasti loukata kuin tahallaan yrittää tuhota toisen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän työttömien mollaajia jotka ovatkin itse joutuneet työttömiksi. On ääni muuttunut heillä sen jälkeen kellossa.
Tämä menee jo vammailun puolelle koska nykyaikana pitäisi typerämpienkin jo tietää ettei KENENKÄÄN työpaikka ole kiveen kirjoitettu. Kuka tahansa voi saada potkut milloin vain.
Karma on laiska kostaja. Suurin osa k.päistä pääsee kuin koira veräjästä, monilla niillä on ihanan helppo elämä kun uhreilla menee vieläkin huonommin..
Vierailija kirjoitti:
Karma on laiska kostaja. Suurin osa k.päistä pääsee kuin koira veräjästä, monilla niillä on ihanan helppo elämä kun uhreilla menee vieläkin huonommin..
Niin minäkin luulin. Elämä on näyttänyt että paha saa palkkansa ja se ei ole rahaa.
Isien synnit kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.