Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset miehet kelpaavat vain yhden yön juttuihin ja toiset parisuhteeseen?

Vierailija
06.05.2024 |

Ymmärrän kyllä varsin hyvin, miksi osa miehistä kelpaa yhden yön jutuksi, muttei parisuhteeseen: huonot käytöstavat, huonot elintavar, epävarmat työnäkymät, matala koulutustaso jne.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi jotkut miehet kelpaavat melkolailla _vain_ parisuhteeseen, muttei yhden illan juttuihin? Onko tässä joku bad boy -juttu, että jos mies kohtelee naista kunnioittavasti niin sitten ei ole kipinää?

Vaimokin on kertonut miehistä, jotka ovat kohdelleet häntä kuin roskaa ja silti äänenpainoista voi päätellä, että nuo kokemukset kiihottavat edelleen. Tuntuisi itsestä, että seksissä, jossa nainen ei edes laukea ei olisi kauheasti muistelemista.

Kommentit (331)

Vierailija
281/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden yön miehet jäävät yhteen yöhön, koska olivat huonoja. Miksi ap on kateellinen heille?

Miksi sitten ylipäätänsä kuluttaa aikaa huonon kanssa

Eivät tienneet etukäteen varmaan?

Kyllä on surkea ihmistuntemus sitten.

Sellaista sattuu. Ei ap:n vaimonkaan ihmistuntemusta voi kovin kaksiseksi sanoa, kun on tuollaisen salavihaisen ja takakireän tyytyjän puolisokseen ottanut.

Vierailija
282/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ei sillä ulkonäöllä nyt loppujen lopuksi niin pitkälle pötkitä parisuhteessa. Toki ulkonäön pitää olla ok, mutta ei parisuhteessa mikään mr finland tarvi olla vaan muut asiat ratkaisevat"

Ymmärrän että yrität keskittyä muihin kuin pinnallisiin asioihin, ja toki ulkonäkö on asia joka aivan kaikilla rapistuu vuosien saatossa, mutta silti tuollainen olisi minulle miehenä hankala asia kuulla. Sehän tarkoittaa vain että toinen ei pidä juuri lainkaan ulkonäöstäni, tai pitää sitä ihan maksimissaan OKna. "se on ihan OK". Ei ole kyllä mikään kehu..

Jos siihen vielä yhdistyy se että sängyssä ei oikein kipinöi ja syttyminen on hidasta niin jätän kyllä itse suosiolla homman vaan kaveruudeksi. Jotta siitä voisi tulla parisuhde täytyy kyllä ilmassa olla hieman enemmän kutkutusta ja tunnetta että on toisen silmissä Hot.

Mulla ainakin kuoli viimeisetkin halut, kun joskus ex sanoi ettei ulkonäölläni ole hänelle mitään väliä. Että on kanssani koska olen mukava. Itselleni ulkonäkö on kumppanissa viehätykselle niin tärkeää, että en kokenut meidän olevan samalla sivulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mutta pitää kyllä sanoa, että aina sitä joku ap:n kaltainen mätämuna pääsee feikkaamalla luikertelemaan pidempäänkin kanssakäymiseen ja naimisiin asti. Tyyppi kadehtii vaimon elettyä elämää, joka sattui kauan ennen heidän tapaamistaan, ja kuvittelee vaimon haikailevan miehiä, jotka kohtelivat tätä kuin roskaa ja olivat sen lisäksi vielä huonoja panoja. Miten pihalla voi mies olla?

Nämä on näitä. Kerroin eksälleni pitkän harkinnan ja pyörittelyn jälkeen aiemmin kohtaamastani seksuaalisesta väkivallasta, koska saatoin joskus intiimeissä tilanteissa jäätyä, mennä lukkoon ja alkaa itkeä, ja halusin antaa hänelle selityksen ettei vika ole hänessä. Hänhän veti oikein raivarit, että yritän tehdä hänet mustasukkaiseksi kun rehentelen seksikokemuksillani. 

Vierailija
284/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No ei sillä ulkonäöllä nyt loppujen lopuksi niin pitkälle pötkitä parisuhteessa. Toki ulkonäön pitää olla ok, mutta ei parisuhteessa mikään mr finland tarvi olla vaan muut asiat ratkaisevat"

Ymmärrän että yrität keskittyä muihin kuin pinnallisiin asioihin, ja toki ulkonäkö on asia joka aivan kaikilla rapistuu vuosien saatossa, mutta silti tuollainen olisi minulle miehenä hankala asia kuulla. Sehän tarkoittaa vain että toinen ei pidä juuri lainkaan ulkonäöstäni, tai pitää sitä ihan maksimissaan OKna. "se on ihan OK". Ei ole kyllä mikään kehu..

Jos siihen vielä yhdistyy se että sängyssä ei oikein kipinöi ja syttyminen on hidasta niin jätän kyllä itse suosiolla homman vaan kaveruudeksi. Jotta siitä voisi tulla parisuhde täytyy kyllä ilmassa olla hieman enemmän kutkutusta ja tunnetta että on toisen silmissä Hot.

Mulla ainakin kuoli viimeisetkin halut, kun joskus ex sanoi ettei ulkonäölläni ole hänelle mitään väliä. Että on kanssani koska olen mukava. Itselleni ulkonäkö on kumppanissa viehätykselle niin tärkeää, että en kokenut meidän olevan samalla sivulla.

Huono ihmistuntemus sinunkin exälläsi. Et vaikuta mitenkään mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
285/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, ertä ap:n vaimo ei oikein kiihotu ap:sta? Ja muistelee posket punoittaen muita seksikumppaneita?

Vierailija
286/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono ihmistuntemus sinunkin exälläsi. Et vaikuta mitenkään mukavalta ihmiseltä.

Ei kai nyt aivan noinkaan. Eikö sinusta ole epäreilua ja väärin, jos käy ilmi että suhteessa toinen on romanttisessa suhteessa ja toiselle suhde on lähinnä kaverillinen?

Vierailija
287/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt aivan noinkaan. Eikö sinusta ole epäreilua ja väärin, jos käy ilmi että suhteessa toinen on romanttisessa suhteessa ja toiselle suhde on lähinnä kaverillinen?

Olit siis exäsi kanssa kaverillisessa suhteessa, koska hän miellytti silmääsi? Halut aika niukilla kuitenkin, ja viimesetKIN meni kun kuulit, ettet ole maailman komenin/kaunein ihminen. Joo, etpä todellakaan vaikuta kovin mukavalta. Etkä kovin älykkäältäkään, joten exällesi onnekksi, että olette ex-kumppanit.

Vierailija
288/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, ertä ap:n vaimo ei oikein kiihotu ap:sta? Ja muistelee posket punoittaen muita seksikumppaneita?

Ap päätteli päässään sitä sun tätä vaimon äänenpainoista, kun tämä kertoi kohdanneensa huonoa kohtelua ja epätyydyttävää seksuaalista kanssakäymistä joskus ennen ap:n tapaamista. Tää on näitä ukkoja, jotka vääntää mustasukkaisuuden aiheen jopa raiskauksesta.

Vierailija
289/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon miehiä, jotka ovat olleet villejä, arvaamattomia, kuin myös loistavia panoja, ja joiden kanssa on halunnut kokeilla uusia asioita. En kuitenkaan halua parisuhteeseen minkään villin ja arvaamattoman kanssa.

Hommaa vähän hankaloittaa se, että miesten ja naisten psykologia ei ole tässä asiassa vain erilainen, vaan täysin päinvastainen. Jos teet kaikki temput jonkun adoniksen kanssa ja esität siveyden sipulia parisuhdemiehen kanssa, on parisuhdemiehen mielestä se sama kuin mies sanoisi sinulle "kyllä sua panee, mutta en mä susta vaimoa tekisi". 

Vierailija
290/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisiä täällä kiinnostaa niin kovin toisten panemiset? Outoa. 

Vierailija
291/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Itseasiassa sen parisuhdemiehen kuumuus ja hyvännäköisyys tulee enimmäkseen luonteenpiirteiden, ajatusmaailman ja elämänasenteen sopivuuden ja miellyttävyyden sekä persoonan kautta ja jos nuo ei natsaa, eikä miehen seurassa ole hyvä olla ja helppo viihtyä, niin se on ihan yhdentekevää vaikka mies olisi millainen hunksi ulkonäöltään. Se pelkkä ulkonäkö ei vaan riitä eikä ole itsessään minkään arvoinen ominaisuus kun parisuhdetta ajattelee vaan paljon merkityksellisempää on miehen persoona ja vaikka esim se kuinka hän katsoo maailmaa ja arvostaako muita ihmisiä sekä eläimiä. Parisuhdemieheen kokee syvempää halua kuin vain puhtaasti fyysistä, kertakäyttöistä himoa joka lätsähtää yhtä äkkiä kuin mitä se heräsikin kertapanomiestä kohtaan.

Tuntuu hurjalta että tätäkin joku mies kadehtii ja pitää huonona/vääränä, että häntä kohtaan ei koeta tuollaista, loppupeleissä täysin yhdentekevää himoa vaan häneen kohdistuu niitä syvempiä tunteita."

Tässä on varmaan jonkinlainen "naiset venuksesta, miehet marsista" -tyyppinen ajatusero nyt. Ymmärrän toki miehenä ihan täysin että parisuhteeseen tarvitaan juurikin noita mainitsemiasi luonteenpiirteiden, ajatusmaailman ja elämänasenteen yhteensopivuuksia, ja vaadin itsekin samaa potentiaaliselta kumppanilta. Olen myös täysin samaa mieltä siitä että puhtaasti ulkonäöllä ei rakenneta mitään hyvää, syvää ja pysyvää, rakastavaa parisuhdetta.

Sen sijaan minulle on kyllä parisuhteessakin tärkeää kokea että olen kumppanin mielestä myös kuuma ja hyvännäköinen. Ei riitä että koen että kanssani voi olla intiimi noin ikään kuin "viran puolesta", ts koska ollaan suhteessa ja olen mukava ja minua kohtaan on "syviä tunteita", sellainen kanssakäyminen ei vaan sytytä. Silloin olen mieluummin vain kaveri.

Parisuhteessa on minulle tärkeää tulla kohdatuksi myös kuumana miehenä, sellaisena jolta halutaan kunnon kyydit, jolle flirttaillaan seksuaalisesti ja näytetään himoa. En voi henkisesti hyvin jos koen että illalla, kun mennään nukkumaan, voidaan syvien tunteiden takia rakastella, mutta että toimitus on täysin riippuvainen siitä että ne syvät tunteet on siellä taustalla: ilman niitä en olisi kumppanin silmissä millään tavalla haluttava. Jos tilanne on todellisuudessa tämä, on ainakin tärkeää että toinen osaisi hieman näytellä ja antaa edes sellainen kuva että hän olisi minusta myös fyysisesti kiinnostunut.

Erittäin ikäviä on sen kaltaiset kommentit jotka rivien välistä kertoo että toinen ei pidä minua minkään näköisenä, esim juuri "ei ulkonäölle ole minulle väliä".

Vierailija
292/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Itseasiassa sen parisuhdemiehen kuumuus ja hyvännäköisyys tulee enimmäkseen luonteenpiirteiden, ajatusmaailman ja elämänasenteen sopivuuden ja miellyttävyyden sekä persoonan kautta ja jos nuo ei natsaa, eikä miehen seurassa ole hyvä olla ja helppo viihtyä, niin se on ihan yhdentekevää vaikka mies olisi millainen hunksi ulkonäöltään. Se pelkkä ulkonäkö ei vaan riitä eikä ole itsessään minkään arvoinen ominaisuus kun parisuhdetta ajattelee vaan paljon merkityksellisempää on miehen persoona ja vaikka esim se kuinka hän katsoo maailmaa ja arvostaako muita ihmisiä sekä eläimiä. Parisuhdemieheen kokee syvempää halua kuin vain puhtaasti fyysistä, kertakäyttöistä himoa joka lätsähtää yhtä äkkiä kuin mitä se heräsikin kertapanomiestä kohtaan.

Tuntuu hurjalta että tätäkin joku mies kadehtii ja pitää huonona/vääränä, että häntä kohtaan ei koeta tuollaista, loppupeleissä täysin yhdentekevää himoa vaan häneen

Olen nainen ja ymmärrän sinua täysin. Joten voi kyllä hyvin olla että tyypillisesti tässä on sukupuoliero mutta omalla kohdallani ei päde. Juuri nyt harkinnassa ero miehestä jonka mielestä olen kiva ja hauska eikä ulkonäössä ole mitään vikaa. Minä haluaisin olla puolisoni silmissä upea ja seksikäs ja haluttava. En tietysti ole maailman kuumin mutta vähän pitäisi olla seksuaalista ja pinnallistakin himoa, edes silloin kun ollaan nuoria! On sitten jotain mitä vanhana muistella. Monelta naiskaverilta kuullut että ärsyttää kun miehet kiinnostuu vaan ulkonäöstä. Noh, minua ärsyttää kun miehet kiinnostuvat vain luonteesta. Olen mieluummin ruma ja yksin kuin jossain kaverisuhteessa jossa mies ei oikeasti halua minua. 

Vierailija
293/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain miehillä on sellainen elämänkaari että nuorena eivät kiinnosta ketään tyttöjä eikä naisia mutta keski-ikäisenä ja sen yli yhtäkkiä alkaa naisväkeä kiinnostamaan kuin napista painaen. Eikä ihme kun naisilla itselläänkin alkaa ikää olemaan ja lapsettomilla lisääntymispaniikki päällä. Nämä ns. hyvät miehet kelpaa siis siinä viime hädässä siittäjiksi ja elättäjiksi kun naiset on ensin parhaat vuodet juosseet komeiden ja jännittävien miesten seurassa.

Vierailija
294/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

Olen nainen ja ymmärrän sinua täysin. Joten voi kyllä hyvin olla että tyypillisesti tässä on sukupuoliero mutta omalla kohdallani ei päde. Juuri nyt harkinnassa ero miehestä jonka mielestä olen kiva ja hauska eikä ulkonäössä ole mitään vikaa. Minä haluaisin olla puolisoni silmissä upea ja seksikäs ja haluttava. En tietysti ole maailman kuumin mutta vähän pitäisi olla seksuaalista ja pinnallistakin himoa, edes silloin kun ollaan nuoria! On sitten jotain mitä vanhana muistella. Monelta naiskaverilta kuullut että ärsyttää kun miehet kiinnostuu vaan ulkonäöstä. Noh, minua ärsyttää kun miehet kiinnostuvat vain luonteesta. Olen mieluummin ruma ja yksin kuin jossain kaverisuhteessa jossa mies ei oikeasti halua minua. 

Kaikkein pahinta on, jos mies osaa kyllä ääneen kehua näteiksi vaikka kavereitaan tai jotain randomeita telkkarissa tai kaupungilla. Siinä tulee olo, että olen hänelle ilmeisesti sama kuin kaverinsa Jari, mutta kanssani voi myös harrastaa seksiä.  

Vierailija
295/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain miehillä on sellainen elämänkaari että nuorena eivät kiinnosta ketään tyttöjä eikä naisia mutta keski-ikäisenä ja sen yli yhtäkkiä alkaa naisväkeä kiinnostamaan kuin napista painaen. Eikä ihme kun naisilla itselläänkin alkaa ikää olemaan ja lapsettomilla lisääntymispaniikki päällä. Nämä ns. hyvät miehet kelpaa siis siinä viime hädässä siittäjiksi ja elättäjiksi kun naiset on ensin parhaat vuodet juosseet komeiden ja jännittävien miesten seurassa.

Voi olla, ja olen itsekin hieman tuon tapainen mies, mutta ei se minua haittaa, KUNHAN sitten parisuhteessa saan tuntea olevani kuuma ja haluttava. Sama se mitä toinen on aiemmin tehnyt, kunhan osaa tehdä myös minulle selväksi että saan hänet hormonit hyrräämään! Etsin itsekin pysyvää, avioliittoon johtavaa parisuhdetta, joten kaipaan syvää henkistäkin yhteenkuuluvuutta, mutta yhtä tärkeää on että fyysinen puoli ei saa jäädä laimeaksi, ts sellaiseksi että tässä nyt ollaan intiimejä vaan sen takia että ollaan parisuhteessa ja mukana on "syvät tunteet". Niin kauan kun kumppani onnistuu saamaan minussa aikaan tunteet että hän ns haluaa munaa minulta, on minulle täysin yhdentekevää mitä hän on muiden kanssa aiemmin tehnyt.

Vierailija
296/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus jonkin seksityöuutisen luettuani mietin miehelle ääneen, että kuinkahan seksityötä tekevät osaavat tehdä eron työseksin ja oman rakkaan kanssa harrastettavan seksin välille. Siis ettei parisuhdeseksissäkin lipsu työrooliin ja suorittamaan. Mies ei ymmärtänyt kysymystä lainkaan ja sanoi vain, että ne naiset varmaan tykkäävät seksistä. Tulin tulokseen, että miehelle seksi kanssani oli vain mekaanisti seksiä. Ei mitään tekemistä tunteiden kanssa. 

Vierailija
297/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä parhaat vuodet? Ei kai nyt hyvänen aika kukaan pidä jotain nuoruusvuosia parhaina vuosina? Silloinhan on ihmisenä vielä ihan keskeneräinen. 

Vierailija
298/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenyönjuttuun on kyllä kovemmat vaatimukset kuin parisuhteeseen. Pitää olla niin hyvännäköinen, että naisen tekee mieli antaa vaikkei tiedä sinusta yhtään mitään.

Miten niin? Minulla on ollut elämässäni kaksi yhden illan juttua, molemmat ennestään tuttujen ihmisten kanssa.

Vierailija
299/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole positiivista että naiset haluavat parisuhteeseen? Sehän tarkoittaa että mies on niin hyvä etteivät halua jutun jäävän vain yhteen yöhön.

Tottakai se on positiivinen asia. Hämmentää lähinnä miksi kiinnostus herää vasta siinä vaiheessa, kun halutaan asettautua ja perustaa perhe. Ja toisaalta näkyyhän se siinäkin, että niiden eksien kanssa kokeillaan mielellään kaikenlaista, mutta sen oman aviopuolison kanssa ei olla kovinkaan kiinnostuneita.

Tarkoitatko noilla eksillä yhden illan juttuja? Kyllä se kuule on niin, että jos ihminen ei ole kokeilunhaluinen, villi ja rietas suhteessaan, niin ei hän ole sitä yhden illan jutuissakaan. Ja toisaalta yhden illan jutut ovat useimmiten muillakin keskimäärin paljon tylsempää ja tavanomaisempaa seksiä - suhteessa tai vakiseksikumppanin kanssa sitten ollaan kokeilevampia, pervompia, kerrotaan omista fetisseistä ja rietastellaan. Mutta jos suhteessa ei kumppani tällaisesta innostu, niin sitten ne eivät vain ole hänen juttunsa.

Vierailija
300/331 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä parhaat vuodet? Ei kai nyt hyvänen aika kukaan pidä jotain nuoruusvuosia parhaina vuosina? Silloinhan on ihmisenä vielä ihan keskeneräinen. 

No ei mies hyödy vanhenemisesta ainakaan yhtään mitään. Voi tulla isäksi, olla rikas tai sitten on ydinjätettä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä