Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miesten ääni ei kuulu aborttiasioissa juuri ollenkaan? En muista törmänneeni kait koskaan. Tarttis saada miesten tunteet ja mielipitee

Vierailija
05.05.2024 |

Miksi miesten ääni ei kuulu aborttiasioissa juuri ollenkaan? En muista törmänneeni kait koskaan. Tarttis saada miesten tunteet ja mielipiteet todellakin tapetille ja kunnolla - näkyvästi ja kuuluvasti. Mahdollisesti oli joku miehen pitämä aborttiblogi muinoin. 

Kommentit (537)

Vierailija
101/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, kun miehille on olemassa vain yksi sallittu mielipide. Nimittäin se, ettei asia kuulu heille mitenkään. Eräs tuttu tulenpalava feministiksi itseään tituleeraava henkilö tiedusteli samaa asiaa somessa jokunen vuosi sitten, siis että mikseivät miehet ota kantaa aborttikeskusteluun. No kukapa uskaltaisi sanoa mitään, kun vastaus on lopulta kuitenkin tuo. 

Siis haluatteko te miehet jonkun asian nyt muuttuvan? Ja pelkäätte jonkun feministin mielipidettä niin paljon, että kiukuttelette asiasta vain vauva-palstalla? Erikoista.

Me miehet? Okei, nyt taidan ymmärtää miltä tuntuu tulla väärin sukupuolitetuksi.

Vierailija
102/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on raskaana, totta kai hän päätää  abortista.  Jos taas kyse on jonkun muun kropasta ja sikiöstä tämä joku muu päätää siitä mitä sikiölle tapahtuu. Se päättää kenen kehossa sikiö on, tietenkin. Ei toisen kehoon voi ulkopuolinen vaikuttaa, vaikka useinkn joku tätä yritää. Ei ole naisellakaan oikeutta päätää, että mieheltä poistetaan munuainen, vaan miehen itsensä pitää se asia päättää. Toisen kehoon ei voi ulkopuolinen puuttua. 

Mutta puuttuisit itse kuitenkin sikiön kehoon niin vahvasti että olet valmis surmaamaan tämän.sikiö on syytön että sinä olet huolimaton ja kevytkenkäinen. 

Voin ottaa sikiön ulos tappamatta sitä, mutta mun sisällä ei ole lupaa oleskella. 

Tämä. En minäkään suostuisi miksikään käveleväksi hautomoksi. Mutta sen sikiön pitäisi sitten pärjätä jossain muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta päättää aborttilainsäädännöstä ja siellä miehen ääni painaa tasan saman verran kuin naisen.

Vierailija
104/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on raskaana, totta kai hän päätää  abortista.  Jos taas kyse on jonkun muun kropasta ja sikiöstä tämä joku muu päätää siitä mitä sikiölle tapahtuu. Se päättää kenen kehossa sikiö on, tietenkin. Ei toisen kehoon voi ulkopuolinen vaikuttaa, vaikka useinkn joku tätä yritää. Ei ole naisellakaan oikeutta päätää, että mieheltä poistetaan munuainen, vaan miehen itsensä pitää se asia päättää. Toisen kehoon ei voi ulkopuolinen puuttua. 

Mutta puuttuisit itse kuitenkin sikiön kehoon niin vahvasti että olet valmis surmaamaan tämän.sikiö on syytön että sinä olet huolimaton ja kevytkenkäinen. 

Voin ottaa sikiön ulos tappamatta sitä, mutta mun sisällä ei ole lupaa oleskella. 

Tämä. En

Mutta valmis luomaan sen edellytyksen ja mahdollisuuden että näin käy. Hyvä inhimillinen moraali sinulla!

Vierailija
105/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ääni kuuluu yhä vieläkin LIIKAA.

Vierailija
106/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies vastustaa abortteja, hänen täytyy myös olla valmis olemaan yh-isä ja imettämään itse kakara, jota nainen ei halunnut

Aika moni tuntemani mies olisi valmis.

:DDDDDDDDDD  niinhän ne luulee. oikeasti niistä ei olisi tuohon hommaan vuorokautta pitempään. Sitten tulisi jo äitiä ikävä. Miksi miehet selviäisi vauvan kanssa yksin, kun ne ei selviä siitä vauvan hoitamisesta, edes sen vauvan äidin kanssa ? Totuus on se, että harva, vain hyvin hyvin harva mies selviäisi vastasyntyneen kanssa. Tuskin kukaan oikeasti.

Tämä argumentti  kannattaa ottaa talteen, tilanteita varten jossa isien väitetään pystyvän täysin samaa n kuin äitien. Nyt se naisten omasta suusta sanotaan että näin ei ole.

Vierailija
107/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni meistä miehistä inhoaa noita kakaroita niin parempi että mahdollisimman moni saa ne abortoida

Sinutkin olisi pitänyt.

Vierailija
108/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehillä ei ole lisääntymisoikeuksia lainkaan. On vain velvollisuuksia.

Miehillä niitä lisääntymisoikeuksia vasta onkin. Siitä kertoo nämä kymmenet tuhannet yh-naiset, joiden kanssa mies on lisääntynyt ja siihen se homma on sitten jäänytkin. Yhteiskunta maksaa elarit ja "lisääntymisoikeusmiehet" jatkaa lisääntymistä ja yhteiskunta sekä nainen maksaa. Miehen velvollisuudet on suurimmilaankin  160e/kk ja se on siinä. Tajuatko sinä olenkaan mitä ihmistaimi oikeasti vaatii??? Se on kuules muutakin, kuin tuo naurettava rahasumma kuukaudessa. Se maksaa sen naisen elämästä lähes 20v ja sen ajan ukkeli voi mennä ja elää kuten ennenkin, vailla mitään vastuuta ja vaivaa.

Vierailija
109/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläkö kuitenkin pitäisi olla oikeus sikiön kroppaan? Yllensä se on mies , joka vaatii sikiön hävit

On oikeus tulla kuulluksi mutta ei oikeutta päättää, niin kauan kun ei itse ole raskaana. Niin sen pitää olla nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
110/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta abortin pitäisi enemmänkin olla velvollisuus

Vierailija
111/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies vastustaa abortteja, hänen täytyy myös olla valmis olemaan yh-isä ja imettämään itse kakara, jota nainen ei halunnut

Minä en antaisi vastasyntynyttä vauvaa hoidettavaksi yhdellekään tuntemalleni sinkkumiehelle.

Mutta itse olet valmis tappamaan sen lapsen ennen kuin se syntyy. Kyllä se sinkkumies olisi kuitenkin parempi vanhempi kuin surmaaja

Tai ehkä ei. Kuolema ennen tietoisuutta voi olla hyvinkin paljon parempi vaihtoehto.

Se on jo filosofinen kysymys, mutta pointti onkin että sinä päätät sen toisen puole

Kyllä. Minulla on oikeus päättää sen toisen puolesta niin kauan kun se toinen asuu minun kehossani.

Vierailija
112/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni meistä miehistä inhoaa noita kakaroita niin parempi että mahdollisimman moni saa ne abortoida

Sinutkin olisi pitänyt.

Eli kannatat aborttia? Hyvä!

Vierailija
113/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
114/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 60 täyttänyt pappa ja ihmettelen miksi monet minun ikäiseni, turvallisesti naimisissa olevat ihmiset  joita asia ei enää mitenkään koske, puhuvat abortista ja kertovat sen olevan syntiä tai haitallista tai mitä nyt sitten onkin. 

Minun ikäiseni voivat kuitenkin aina tehdä jotain:

Jos haluamme vähemmän abortteja,  varustetaan ensikoteja, autetaan nuoria perheitä, mahdollistetaan nuorten vanhempien koulunkäyti, opiskelu ja työssäkäynti.  Se kannustaa nuoria kasvattamaan lapsensa tiukoissakin tilanteissa.

Jos taas moralisoidaan nuoria tai yksinäisiä vanhempia, suljetaan sosiaalipalveluita ja pakotetaan nuoret äidit kotiin vanhempiensa eläteiksi, lisätään samalla abortteja.

Jos vielä vaikeutetaan julkisia raskaudenkeskeytyksiä ja tiukennetaan niiden ehtoja saamme keskuuteemme runsaasti laittomia enkelintekijöitä tai itsensä ja lapsensa lopettaneita tyttöjä.

Näin helppoa se on meille ei-asianomaisille.

Vierailija
115/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDDDDDDDD  niinhän ne luulee. oikeasti niistä ei olisi tuohon hommaan vuorokautta pitempään. Sitten tulisi jo äitiä ikävä. Miksi miehet selviäisi vauvan kanssa yksin, kun ne ei selviä siitä vauvan hoitamisesta, edes sen vauvan äidin kanssa ? Totuus on se, että harva, vain hyvin hyvin harva mies selviäisi vastasyntyneen kanssa. Tuskin kukaan oikeasti.

Tämä argumentti  kannattaa ottaa talteen, tilanteita varten jossa isien väitetään pystyvän täysin samaa n kuin äitien. Nyt se naisten omasta suusta sanotaan

Kyllä miehillä on potentiaalia pystyä hoitamaan lasta ihan kuin naiset, mutta nämä aborttia vastustavat miehet(ja yleisesti kaikki abortin vastustajat) ovat juuri niitä jotka eivät piittaa lapsista pätkääkään kun ne ovat syntyneet

Vierailija
116/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Jenkkilässä suurin osa lainsäätäjistä on miehiä jotka kannattavat abortti oikeuden sääntelyä.

Henkilökohtaisiin vakaumuksiin ja uskontoon vedoten, joka on mielestäni p a s k a a.

Sen pitäisi olla naisen (kohdun haltijan), oma päätös ja lääketieteellinen apu pitäisi olla tarjolla.

Kumma juttu kuinka uskovaisilla on aina pakkomielle yrittää pakottaa kaikki muutkin niihin uskontosääntöihinsä.

Samaa mieltä uskonnosta mutta sinäkin pakottaisit ihmisen kuolemaan joten hurskastelet.

Alkio ei ole ihminen vaan enemmänkin verrattavissa lapamato

En ole antanut, käytän aina ehkäisyä. Jos se pettäisi, tekisin abortin.

Vierailija
117/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläkö kuitenkin pitäisi olla oikeus sikiön kroppa

Jos ei ole minkäänlaista oikeutta vaikuttaa ei ole myöskään oikeasti oikeutta tulla kuulluksi. Yhdentekevä oikeus. Koska olet jo valmis päättämään elämästä sikiön ja miehen puolesta et voi tosissasi retoriikan ja logiikan tasolla puhua oikeudesta omaan vartaloon. Se joko on tai ei ole, ei vain kun se sinulle sopii.

Vierailija
118/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos tässä ketjussa ei jankutettaisi näitä samoja asioita, joista "abortti on ihmisoikeus" -ketjussa on jankutettu jo

Pidätän oikeuden mielipiteeseeni. Argumentti on kuitenkin  totta. Parempi se ei ole mielestäsi koska sen valossa olet hyvin julma ihminen ja oletkin koska olet valmis surmaamaan toisen.

Vänkäys toisessa ketjussa johti siihen, että kun et enää osannut vastata argumentteihin niin ensin teeskentelit, että niitä ei tarvitse kumota, sitten teeskentelit, että ne on jo kumottu, sen jälkeen aloit postaamaan uudelleen argumentteja joista lähtenyt keskustelu oli päättynyt yllä mainittuun teeskentelyyn. Jos totuus näyttää tuolta, niin minä olen Kiinan keisari.

Minä en ole julma ihminen, jos jotain niin pikemminkin liiankin empaattinen ja herkkä. Mutta minun (tai kenenkään muunkaan) henkilökohtaisilla ominaisuuksillani ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten lainsäädännön tulee aborttiin suhtautua.

Vierailija
119/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt joku mies on niin jalo, että puolustaa sikiön oikeutta syntyä, mutta ymmärtääkö tämä mies, että mies ei monesti ole valmis hotamaan sitä  lasta? Onko tämän miehen mielestä siis jaloa antaa lapsen syntyä, (mutta koska miehet ei välitä hoitaa sitä syntynyttä lasta, vaikka sen on haluttua antaa syntyä)ja sitten kuolla kivuliaasti nälkään ym, kun mies ei välitä sitä lasta hoitaa? Mies näköjään haluaa, että lapsen pitää antaa syntyä, mutta sitten hän myös  haluaa, että nainen huolehtii sen lapsen tai kenties joku lastensuojelu, mutta mies ei  ollenkaan oleta, että hänen ITSENSÄ pitäisi tämä lapsi hoitaa ja kasvattaa aikuiseksi. Mies vaan jankkaa, että nainen on julma, kun haluaa kesketyyttä raskauden, mutta ei luultavasti ollenkaan mieti, kuka sen laosen hoitaa, jota kukaan ei halua? Miehet ei yleensä ole kovin innokkaita sitä vastasyntynyttä hoitamaan, ei edes sen lapsen isä. Miksi mies kuvittelee, että lapsen hoito on jokaisen muuun vastuulla, mutta ei sen miehen vastuulla??? Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että yhtään sikiö ei saa abortoida, ja jonkun pitää ne hoitaa, kunhan se joku en ole minä. Kyllä joku hoitaa....

Vierailija
120/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 60 täyttänyt pappa ja ihmettelen miksi monet minun ikäiseni, turvallisesti naimisissa olevat ihmiset  joita asia ei enää mitenkään koske, puhuvat abortista ja kertovat sen olevan syntiä tai haitallista tai mitä nyt sitten onkin. 

Minun ikäiseni voivat kuitenkin aina tehdä jotain:

Jos haluamme vähemmän abortteja,  varustetaan ensikoteja, autetaan nuoria perheitä, mahdollistetaan nuorten vanhempien koulunkäyti, opiskelu ja työssäkäynti.  Se kannustaa nuoria kasvattamaan lapsensa tiukoissakin tilanteissa.

Jos taas moralisoidaan nuoria tai yksinäisiä vanhempia, suljetaan sosiaalipalveluita ja pakotetaan nuoret äidit kotiin vanhempiensa eläteiksi, lisätään samalla abortteja.

Jos vielä vaikeutetaan julkisia raskaudenkeskeytyksiä ja tiukennetaan niiden ehtoja saamme keskuuteemme runsaasti laittomia enkelintekijöitä tai itsensä ja lapsensa lopettaneita tyttöjä.

Näin helppoa se on m

Viisaita sanoja.

Lisään vielä, että erittäin tärkeää on myös laadukas ja riittävän aikaisin aloitettu valistus ja laadukkaiden ehkäisyvälineiden saatavuus matalalla kynnyksellä myös nuorille. Oman kokemukseni mukaan (ei toki koske kaikkia) valitettavan usein aborteista moraalipöyristelevät ovat myös riittävän aikaisesta valistuksesta ja helposti saatavista ehkäisyvälineistä moraalipöyristelijöitä.