Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten ääni ei kuulu aborttiasioissa juuri ollenkaan? En muista törmänneeni kait koskaan. Tarttis saada miesten tunteet ja mielipitee

Vierailija
05.05.2024 |

Miksi miesten ääni ei kuulu aborttiasioissa juuri ollenkaan? En muista törmänneeni kait koskaan. Tarttis saada miesten tunteet ja mielipiteet todellakin tapetille ja kunnolla - näkyvästi ja kuuluvasti. Mahdollisesti oli joku miehen pitämä aborttiblogi muinoin. 

Kommentit (537)

Vierailija
61/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kaikki mun naiset abortoivat muksunsa jos tulevat raskaaksi. En halua isäksi

Toivottavasti kumi on tuttu vehje.

Vierailija
62/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kaikki mun naiset abortoivat muksunsa jos tulevat raskaaksi. En halua isäksi

Kai olet käynyt vasektomiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Jenkkilässä suurin osa lainsäätäjistä on miehiä jotka kannattavat abortti oikeuden sääntelyä.

Henkilökohtaisiin vakaumuksiin ja uskontoon vedoten, joka on mielestäni p a s k a a.

Sen pitäisi olla naisen (kohdun haltijan), oma päätös ja lääketieteellinen apu pitäisi olla tarjolla.

Kumma juttu kuinka uskovaisilla on aina pakkomielle yrittää pakottaa kaikki muutkin niihin uskontosääntöihinsä.

Samaa mieltä uskonnosta mutta sinäkin pakottaisit ihmisen kuolemaan joten hurskastelet.

Alkio ei ole ihminen vaan enemmänkin verrattavissa lapamatoon

Vierailija
64/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on lapsien vihaaminen on yleistä jonka näkee siitä että aika harvat hankkivat lapsia, jonka takia syntyvyys laskee

Viha on musta tunne, joka kalvaa vihaajaa ja silloin vihan kohdetta ei voi olla ajattelematta ja vihan kohdetta haluaa satuttaa. Lapsien kokeminen epämiellyttävinä on lienee kohtuullisen yleistä, tyhmää, mutta kohtuullisen yleistä. Todellinen viha taas varmaankin on äärimmäisen harvinaista onneksi ja on aika hyvä syy hakeutua hoitoon.

Vierailija
65/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vastustaa abortteja, hänen täytyy myös olla valmis olemaan yh-isä ja imettämään itse kakara, jota nainen ei halunnut

Vierailija
66/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/5572097/eiko-miehenkin-pida-saada-oikeu…

Joo - tasa-arvon nimissä kyllä. Nyky-yhteiskunta sortaa miestä eli on jokin täysin heittänyt kuperkeikkaa.

Mutta kyllä se on niin että lapset kuuluvat VAIN PARISUHTEESEEN. Muut olkoot sitten ilman tai adoptoikoot oman maan lapsia joita joku ei jostain syystä halua.

Vierailija
67/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies vastustaa abortteja, hänen täytyy myös olla valmis olemaan yh-isä ja imettämään itse kakara, jota nainen ei halunnut

Aika moni tuntemani mies olisi valmis.

Vierailija
68/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Jenkkilässä suurin osa lainsäätäjistä on miehiä jotka kannattavat abortti oikeuden sääntelyä.

Henkilökohtaisiin vakaumuksiin ja uskontoon vedoten, joka on mielestäni p a s k a a.

Sen pitäisi olla naisen (kohdun haltijan), oma päätös ja lääketieteellinen apu pitäisi olla tarjolla.

Kumma juttu kuinka uskovaisilla on aina pakkomielle yrittää pakottaa kaikki muutkin niihin uskontosääntöihinsä.

Samaa mieltä uskonnosta mutta sinäkin pakottaisit ihmisen kuolemaan joten hurskastelet.

Alkio ei ole ihminen vaan enemmänkin verrattavissa lapamatoon

Olen eri mieltä. Lapamadosta ei tule missään olosuhteessa ihmistä, ihmisalkiosta tulee. Ihmisalkiosta ei tule missään olosuhteessa lapamatoa. Ihmistä ei tule ilman sitä alkiota. Ei ole litenkään siis verrattavissa lapamatoon ja jos mielestäsi on, niin kertoo sinun ihmiaskäsityksestäsi aika paljon. 

Vierailija
69/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko tässä nyt jotain tukiryhmää niille, joiden kumppani on tehnyt abortin, mutta he olisivat halunneet lapsen? Eiköhän sellaisia jostakin löydy. Oisko seurakunnilla jotain keskusteluapua, mikäs se Ituprojekti on🤔

Vierailija
70/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en antaisi vastasyntynyttä vauvaa hoidettavaksi yhdellekään tuntemalleni sinkkumiehelle.

Vierailija
71/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä antaisi miehelle lasta _imetettäväksi_, koska voi arvata minkä se sen lapsen suuhun työntää... pulloruokinta korvikkeella mieluummin. 

Vierailija
72/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on raskaana, totta kai hän päätää  abortista.  Jos taas kyse on jonkun muun kropasta ja sikiöstä tämä joku muu päätää siitä mitä sikiölle tapahtuu. Se päättää kenen kehossa sikiö on, tietenkin. Ei toisen kehoon voi ulkopuolinen vaikuttaa, vaikka useinkn joku tätä yritää. Ei ole naisellakaan oikeutta päätää, että mieheltä poistetaan munuainen, vaan miehen itsensä pitää se asia päättää. Toisen kehoon ei voi ulkopuolinen puuttua. 

Vierailija
73/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en antaisi vastasyntynyttä vauvaa hoidettavaksi yhdellekään tuntemalleni sinkkumiehelle.

Mutta itse olet valmis tappamaan sen lapsen ennen kuin se syntyy. Kyllä se sinkkumies olisi kuitenkin parempi vanhempi kuin surmaaja

Vierailija
74/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on lapsien vihaaminen on yleistä jonka näkee siitä että aika harvat hankkivat lapsia, jonka takia syntyvyys laskee

Viha on musta tunne, joka kalvaa vihaajaa ja silloin vihan kohdetta ei voi olla ajattelematta ja vihan kohdetta haluaa satuttaa. Lapsien kokeminen epämiellyttävinä on lienee kohtuullisen yleistä, tyhmää, mutta kohtuullisen yleistä. Todellinen viha taas varmaankin on äärimmäisen harvinaista onneksi ja on aika hyvä syy hakeutua hoitoon.

Kyllä pystyn olla ajattelematta lapsia mutta kun villit huutavat kakarat tulee hyppimään silmille, niin tekee mieli vetää kunnolla pataan

Vierailija
75/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse olet valmis tappamaan sen lapsen ennen kuin se syntyy. Kyllä se sinkkumies olisi kuitenkin parempi vanhempi kuin surmaaja

Voin mä sen alkion miehelle antaa. 

Vierailija
76/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän niitä naisia painostaa aborttiin

Vierailija
77/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietämissäni tapauksissa mies on nimenomaan painostanut naisen aborttiin. Myös jättänyt yksin tekemään sen. Että kyllä se miesten ääni käytännössä kuuluu hyvin usein. Nykyään kun lääkärit eivät saa kysellä mitään syytä, sitä vaikeampi on edes lääkärin vastaanotolla koettaa saadaa esiin, mitä raskaaksi tullut oikeasti haluaa.

Vierailija
78/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on raskaana, totta kai hän päätää  abortista.  Jos taas kyse on jonkun muun kropasta ja sikiöstä tämä joku muu päätää siitä mitä sikiölle tapahtuu. Se päättää kenen kehossa sikiö on, tietenkin. Ei toisen kehoon voi ulkopuolinen vaikuttaa, vaikka useinkn joku tätä yritää. Ei ole naisellakaan oikeutta päätää, että mieheltä poistetaan munuainen, vaan miehen itsensä pitää se asia päättää. Toisen kehoon ei voi ulkopuolinen puuttua. 

Mutta puuttuisit itse kuitenkin sikiön kehoon niin vahvasti että olet valmis surmaamaan tämän.sikiö on syytön että sinä olet huolimaton ja kevytkenkäinen. 

Vierailija
79/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDDDDDDDD  niinhän ne luulee. oikeasti niistä ei olisi tuohon hommaan vuorokautta pitempään. Sitten tulisi jo äitiä ikävä. Miksi miehet selviäisi vauvan kanssa yksin, kun ne ei selviä siitä vauvan hoitamisesta, edes sen vauvan äidin kanssa ? Totuus on se, että harva, vain hyvin hyvin harva mies selviäisi vastasyntyneen kanssa. Tuskin kukaan oikeasti.

Vierailija
80/537 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti ja luonnollisestikin sitä mieltä, että abortti on täysin naisen päätettävissä jne., mutta olen ollut kahdesti rakastunut ja parisuhteissa molemmilla kerroilla tyttöystävä keskeytti ei-suunnitellun raskauden. 

En tietenkään painostanut lainkaan, mutta olisin halunnut perustaa perheen. Sittemmin ero molemmista ja nyt 51-vuotiaana lapsettomana sinkkuna taidan jäädä myös lapsettomaksi. Harmi. 

Täällä kohtalontoveri joka on kokenut saman. Tosin vain kerran. 

Kolme vuosikymmentä olen miettinyt mitä jos silloinen tyttöystäväni olisi tehnyt toisin -  ei siis olisi tehnyt aborttia. Hedelmätöntä spekulointia ja murehtimista, tiedän. Mutta kuitenkin surettaa. 

Sinä olisit jättänyt naisen selviämään yks

Aika tylyä jopa vauva-palstalla. 

-eri