Työnantajana ihmettelen työhakemuksia, joissa hakija kertoo olevansa innokas ja ahkera, mutta sitten video-CV ja suosittelijat puuttuvat
Ei sitten ollut ahkeruutta tehdä työnhaun tärkeintä instrumenttia, video-CV:tä? No eipä tarvitse hakijan ainakaan meidän firmassa työskennellä.
Kommentit (117)
Keksi joku uusi juttu! Olet tämän video-cv-avauksen tehnyt useita kymmeniä kertoja.
poistoon
Se on sääli, että työnantaja pitää itseään maailman tärkeimpänä napana. Kurkistus joskus peiliin tekisi hyvää!
Millä alalla on mielikuvitusfirmasi? Millä tavoin erotut muista mielikuvitusfirmallisista ja pärjäät tosielämän kilpailussa?
Mikä siinä videossa niin pelottaa? Ihan naurettavaa. Mutta hyvä että on näitä tyhmiä, joku fiksu saa helposti työpaikan kun ei heti alkuun änkyröi.
Sulla on myös kymmeniä vuokra-asuntoja, joiden kaikki vuokralaiset
ku settaa sua, ja vaimo on 100 kg?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä videossa niin pelottaa? Ihan naurettavaa. Mutta hyvä että on näitä tyhmiä, joku fiksu saa helposti työpaikan kun ei heti alkuun änkyröi.
Ei sulla olisi edes tarvetta epätoivorekrytä taikatemppuja ja temppuratoja vaatien, jos oikeasti olisit hyvä, reilu, kilpailukykyinen ja kiinnostava (PALKKA)työnantaja.
Ulkonäkö on tärkeä mutta väheksytty pääomana työelämässä. 40 % suomalaisista kokee ulkonäön vaikuttaneen työpaikan saamiseen.
https://www.tsr.fi/tiedon-silta/ulkonako-paaomana-tyoelamassa/
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010067943.html
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010301966.html
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010301966.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008903353.html
En hae paikkaa ellei ilmoituksessa ole esimiehen videoesittelyä ja hänen työntekijöidensä kirjallisia suosituksia.
En omista videokameraa. Enkä oikein muutenkaan ymmärrä tätä mentaliteettiä että jos hakee johonkin ammattikoulu-tasoiseen duuniin niin hakemus pitää olla samaa tasoa kuin että hakisi teatterikorkeakouluun opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettet vaan ulkonäön perusteella kutsuis haastatteluun?
Ulkonäöllä on merkitystä etenkin jos työskentelee asiakaspalvelualalla kuten esimerkiksi tarjoilijana, respana, kampaajana tai vaatekaupan myyjänä. On nimittäin tutkittu että se paljon parjattu haloilmiö vaikuttaa myös asiakkaiden ostokäyttäytymiseen ja lisää palveluyritysten tuottoa.
Minua ei ainakaan kiinnosta myyjän tai asiakaspalvelijan ulkonäkö. Hyvä palvelu on tärkeintä.
Kenellä työnantajalla on oikeesti aikaa katsoa läpi videoita? Palkatut rekryfirmat ainoastaan velottavat ylimääräisestä työstään tuntiveloituksella. Ulkonäön näkee hetkessä valokuvasta, jos on tarpeen kutsua muutama lähempään haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
En hae paikkaa ellei ilmoituksessa ole esimiehen videoesittelyä ja hänen työntekijöidensä kirjallisia suosituksia.
Tämä.
Jos työnantaja ei kerro edes nimeään vaan piiloutuu johonkin anonyymin vuokrarekrydeskin taakse niin miksi minunkaan pitäisi nähdä vaivaa sen eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöllä on merkitystä etenkin jos työskentelee asiakaspalvelualalla kuten esimerkiksi tarjoilijana, respana, kampaajana tai vaatekaupan myyjänä. On nimittäin tutkittu että se paljon parjattu haloilmiö vaikuttaa myös asiakkaiden ostokäyttäytymiseen ja lisää palveluyritysten tuottoa.
Minua ei ainakaan kiinnosta myyjän tai asiakaspalvelijan ulkonäkö. Hyvä palvelu on tärkeintä.
Tilastollisesti asiakkaat kokevat työntekijän ulkonäön perusteella saaneensa hyvää asiakaspalvelua todennäköisemmin silti hyvännäköiseltä ja kuomealta työntekijältä kuin siltä joka näyttä epäilyttävältä namusedältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus pienilläkin asioila voi olla iso merkitys. Esimerkiksi Yhdysvalloissa tutkittu että miehet joilla on tuuhea ja elinvoimainen tukka myivät enemmän autoja, patjoja ja huonekaluja kuin miehet jotka olivat kaljuuntuvia tai ajaneet itsensä kaljuksi. Adiakkaat nimittäin luottivat enemmän siihen myyjään jolla oli päässä hiuksia kuin siihen jolla oli pälvi tai paljaaksi ajeltu pää.
Laitoin video CVn jossa työhaastattelija konttasi kännissä oksennus rinnuksillaan kadulla. Sain työpaikan. Kannattaa panostaa näihin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan osaa asiansa, on asiallinen ja siisti, niin ei kiinnosta kuultaako kalju, katsooko kieroon tai onko vyötärön ympärys 150 cm. Mulla on jo puoliso.
Jätän laittamatta videot. Toistaiseksi töitä on löytynyt varsinaisella ammattitaidolla.
Voitte työntää ne video-cv: haitariinne, mä en oo mikään tubettaja.
Onneksi ei tarvii hakea töitä, kun ne on työt kun soittelee mulle.