Työnantajana ihmettelen työhakemuksia, joissa hakija kertoo olevansa innokas ja ahkera, mutta sitten video-CV ja suosittelijat puuttuvat
Ei sitten ollut ahkeruutta tehdä työnhaun tärkeintä instrumenttia, video-CV:tä? No eipä tarvitse hakijan ainakaan meidän firmassa työskennellä.
Kommentit (117)
Suosittelisiko joku nimellään ja naamallaan videolla/kirjallisesti tekstinä tai edes anonyyminä mielikuvitustyöpaikkaasi?
Olet ihmetellyt asiaa täällä ennenkin. Mikään työnantajahan sinä et ole. Trolli vain.
Mitä kuuluu mielikuvitustyöpaikkasi mielikuvitustyötehtäviin? Laita videoesittely tai suosiolla lappu luukulle.
Onhan se vähän erikoista, että esim. monet kunnat suosivat nykyään anonyymia rekrytointia.
Sitten toiset edellyttävät video-cv:tä.
Niin? Ihmettelisitkö yhtä paljon "innotonta" ja "laiskaa" työnhakijaa, jolla kuitenkin olisi video-cv:t ja suosittelijat?
Hidas ja tyhmä? Ei millään ole tärkein (saati edes toimiva) instrumentti jos et kerran sillä ketään orjaa saa uunotettua.
Käytännössä paljastat olevasi tyhjäpäinen tusinatollo, jolla sentään näkökyky tallella ja siksi penäät videohakemuksia.
millaista alisuorittavaa löllykkää oikein edustat? miksi tuollaisesta paskata pitäsi kiinnostua? eihän muutkaan kiinnostu.
Yritys tarvitsee osaajia siinä missä työntekijä tarvitsee rahaa. Tämäkin voitaisiin jo ymmärtää, varsinkin nykyään kun on erityinen rekrytoijien ammattiryhmä. Se paras työntekijä ei välttämättä nauti videolla esiintymisestä, ja Suomessa annetaan vähän laiskanlaisesti suosituksia koska ne sanoitetaan työtodistuksessa. Tule alas sieltä norsunluutornista ja pyydä vaikkapa video-cv:tä, jos koet hakijan vaikuttavan muuten lupaavalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähetin cv videon jossa jodlasin sveitsiläisen kansallislaulun. Hän mäkkäriin myyjäksi.
Heti perään tuli faksi: Paikka on teidän. Koska voit aloittaa? Lähetin perään heti oman faksin: klo 17:25
Siis hain mäkkäriin myyjäksi. Ja tarkennuksena, se oli vhs kasetti. Koska vain juntit käyttää beta nauhoja.
Laitoin nauhan jossa sanoin JESS.. Paikka on minun ja ylennys tuli heti seuraavana päivänä. Jatketaan vielä teidän kahden kanssa JESS harjoittelua. Kyllä se teiltäkin vielä sujuu täydellisesti. Lupaan sen.
Kyllä te työnantajat olette sitten tyhmiä. Olen 100% varma, että työnantajien keksimääräinen äo on korkeintaan 80.
Viime viikolla tein listan työpaikoistani ja työkokemuksestani kun haen erästä työpaikkaa. Ensimmäisen kerran elämässäni sähköpostilla, muuten on asiat selvitetty tapaamalla. Mitään muuta ei ole koskaan kysyttykään. Niin no tulityö- työturvallisuus- ja ne ammattikuskin kortit. Ei CV:tä, ei todellakaan. Heti soittivat vuokrafirmasta. Kävin heti haastattelussa ja ensi viikolla on asiakasfirman haastattelu.
Nuo videojutut on Jaajon Diilejä ynnä muita varten. Jos todella halutaan työntekijää niin hakijat tavataan henkilökohtaisesti ja valitaan sopivammalta vaikuttava. Olen ollut joskus itsekin yrittäjä ja työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Juontajiksi haluavilta voi olettaa jotain videota. Kukaan järkevä ei sellaiseen videopelleilyyn suostu. Mihin ja keiden katsottaviksi ne videot edes päätyvät ...
Tuolla tavalla voi vielä saada naamansa nettiin deepfake-videolle. Kun kerran syväväärennösten tekeminen on niin kehittynyttä, kannattaa miettiä kaksi kertaa kun jakaa itsestään minkäänlaista videoa, etenkään tuntemattomille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Yritys tarvitsee osaajia siinä missä työntekijä tarvitsee rahaa. Tämäkin voitaisiin jo ymmärtää, varsinkin nykyään kun on erityinen rekrytoijien ammattiryhmä. Se paras työntekijä ei välttämättä nauti videolla esiintymisestä, ja Suomessa annetaan vähän laiskanlaisesti suosituksia koska ne sanoitetaan työtodistuksessa. Tule alas sieltä norsunluutornista ja pyydä vaikkapa video-cv:tä, jos koet hakijan vaikuttavan muuten lupaavalta
Totta. Ainakin oman alan työntekijöiden tulee olla hyväkuntoisia ja ammattilaisia, ei mitään video- tai somepellejä. Henkilökohtainen tapaaminen ei pitäisi olla ylivoimainen este koska lähimailtahan näitä töitä etsitään. Riippuu alasta eikä pidä yleistää. Omalle alalle jonkun videoesittelyn tekeminen olisi lähinnä naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te työnantajat olette sitten tyhmiä. Olen 100% varma, että työnantajien keksimääräinen äo on korkeintaan 80.
Tuskin simppelimmät imbesillit osaavat edes lukea, joten ainoa mahdollisuutensa on tuijottaa videota ja arvostella fasadi.
Alepassa on myyjän kokoaikainen paikka auki Kivistössä eli lähellä lentoasemaa. Vaatimus 24 h aukiolo työaika mikä on hirveä. Täytin hakemusvalikkoa. Itse hyvä myyjä ja sopiva koulutus ja työmatka junalla ovelle 10 min.
Seuraava ruutu: tee esittelyvideo.
En tee. Tässä työvoimapulassa suudelkaa kättäni jos olen vapaaehtoinen pelkällä Tespalkalla yötyöhön jossain kulmakaupassa. Tappelemaan pihalla kaljavarkaiden kanssa ja väistelemään sekakäyttäjien teräaseita.
Valokuvan voin lähettää. Loput persoonastani selviää haastattelussa.
mulla ei oo älypuhelinta eikä mitään muutakaan vehjettä jolal kuvata video, suosittelijoita ei ole koska olen ollut niin kauan työtön.
Siis näitä "video-cv" -provojahan on täällä jatkuvasti. Mutta tämä trolli on sen verran fiksu, ettei laita niitä liian usein, ja vaihtelee vähän näkökulmaa. Siten näinkin moni saadaan tarttumaan syöttiin.
Sama provoaja tekee myös niitä "työvalmentajana tein soittokierroksen kurssilaisille" -aloituksia.
Ap:n pitäisi lähettää videoesittely-cv, jossa myy itsensä ja firmansa (muiden potentiaalisten työpaikkojen joukosta), jos kerran kuvittelee jonkun potentiaalisen työntekijän sokkona kiinnostuvan riviriistotyöpaikastaan, jota hän ei edes "myy".