Miksi aikuisetkin juo suomessa maitoa?
Maito on tarkoitettu ihmis ja eläinvauvoille, ei aikuisille. Ei ihme että ihmisillä on kaikenlaisia vatsavaivoja.
Kommentit (140)
Miksi aikuisetkin juo Suomessa energiajuomia?
Miksi jengi tarttuu sanoihin sokeri ja rasva? Ne on helvetin tärkeitä ihmisen AIVOILLE...
No kiinnostaahan sinua kun alat valittamaan maitosokerista. Hypinyvittuunsaatana.
Sä näytit lainanneen mun viestiä jos ei sitten palsta näytä väärin. Mä olen se joka moittii tuota maitosokeripoliisia siitä kun haukkuu muita. Ei mua kiinnosta paskan vertaa juoko muut maitoa vai ei. Käytän itsekin maitotuotteita, mutta en vain juo maitoa.
Ihan turha mulle raivota.
"Turha itkeä kun paskat on jo housuissa. Itse kirjoiti, että läskit. Se on haukkumista. Itse myönsit kirjoittaneesi noin eli en mä tässä mitään sanoja sun suuhun laita. En valehtele mitään vaan kerron vain tosiasiat jotka kaikki voivat nähdä. Sä haukuit ja sillä selvä. Käytit vielä sanaa juntit selvästi haukkumistarkoituksessa."
Turhaahan se on mutta ei se sinua näytä hidastavan. Sinä se vaan jankkaat valhettasi mutta se ei todeksi sillä muutu. Valehtelit alusta asti ja valehtelet edelleen. Olet patologinen valehtelija ja sillä selvä. Etkä selvästi osaa päästää irti vaikka jäät kiinni valheesta.
Mm. Japanissa ja Koreassa juodaan paljon maitoa. Molemmissa myynnissä mieletön määrä makumaitoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan geneettisesti sopeuduttu käyttämään maitoa aikuisenakin. Maidossa on tosi laadukasta proteiinia ja runsaasti hivenaineita.
Nyt meni jo huumorin puolelle!
Eli evoluution myötä Suomen alueella asuvat ihmiset ovat ainoina nisäkkäinä sopeutuneet maitoon aikuisiällä :)
Aika erikoinen tulkinta. (valion harrastama mainonta kouluissa ehkä kuitenkin se oikea syy)
"While 65% or more of the total human population are lactose intolerant, in some human populations lactase activity commonly persists into adulthood. Lactose tolerance is exceptionally widespread in Northern European countries such as Sweden and Finland, with tolerance levels of 74% and 82%, respectively."
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22643754/
Ei se ole väärin/valheellista sanoa, että pohjoisessa euroopassa olisi keskimäärin enemmän ihmisiä jotka pystyy biokemiallisesta vinkkelistä käyttämään maitoa ravintona tehokkaasti. Ei siitä tietenkään tarvitse tykätä, mutta - ja nyt siis vaan heittelen - ehkä riittävän moni yksilö kansakunnallisen sukupuun alaoksilla on selvinnyt paskasta talvesta tai koko vuodesta sillä, että on syönyt maitoa.
Ympäristö ja käsillä ollut ravinto on muuallakin vaikuttanut ihmisten ruoka-aineiden sietämiseen:
Japanilaisten suolistot sulattavat merilvää.
https://www.science.org/content/article/japanese-guts-are-made-sushi
Inuiittien ruokailutottumukset ja biokemia käyttävät lihapitoisen ruokavalion tehokkaasti hyväksi.
"The Inuit are a special exception to the eat-your-veggies rule for two reasons: 1) They eat every bit of the fish and animals they catch, including the bone marrow which is vitamin rich; and 2) They have a special genetic adaption that helps them to survive on a mostly-meat diet."
https://www.quora.com/If-vegetables-are-so-important-how-do-the-Inuit-g…
Ei tässä mitään sen ihmeempiä.
Vierailija kirjoitti:
No kiinnostaahan sinua kun alat valittamaan maitosokerista. Hypinyvittuunsaatana.
Sä näytit lainanneen mun viestiä jos ei sitten palsta näytä väärin. Mä olen se joka moittii tuota maitosokeripoliisia siitä kun haukkuu muita. Ei mua kiinnosta paskan vertaa juoko muut maitoa vai ei. Käytän itsekin maitotuotteita, mutta en vain juo maitoa.
Ihan turha mulle raivota.
En mä sulle raivoo vaan sille maitosokerihoratsulle. Joka on jostain lukenut että se olisi vaarallista ja haitallista.
Vierailija kirjoitti:
"Turha itkeä kun paskat on jo housuissa. Itse kirjoiti, että läskit. Se on haukkumista. Itse myönsit kirjoittaneesi noin eli en mä tässä mitään sanoja sun suuhun laita. En valehtele mitään vaan kerron vain tosiasiat jotka kaikki voivat nähdä. Sä haukuit ja sillä selvä. Käytit vielä sanaa juntit selvästi haukkumistarkoituksessa."
Turhaahan se on mutta ei se sinua näytä hidastavan. Sinä se vaan jankkaat valhettasi mutta se ei todeksi sillä muutu. Valehtelit alusta asti ja valehtelet edelleen. Olet patologinen valehtelija ja sillä selvä. Etkä selvästi osaa päästää irti vaikka jäät kiinni valheesta.
Ei luoja :D Sä itse aloit haukkumaan muita ja nyt vedit herneet totaalisesti nenään kun siitä sulle huomautetaan. :D Mä en ole valehdellut yhtään missään vaan sä itse yrität valehdella, että et ole haukkunut ketään. Läski on haukkumasana ja sellaisena sä sitä erittäin selvästi käytit. Kuten myös juntti-sanaa.
Mä en siis ole valehdellut mistään, en ole patologinen valehtelija enkä ole jäänyt kiinni mistään valheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä älyvapaita aloituksia. Maito on terveellinen ruokajuoma ja maitotuotteet yleensäkin. Jos ihminen haluaa juoda maitoa, se on hänen asiansa. Aloittaja on varmaan viininlipittäjä joka luulee olevansa fiksu kun kyykkyviinejä ruoan kanssa kittaa.
Ei ole terveellinen aikuisille. T. Lääkäri
Moni suomalainen ei edes ajattele että litra maitoa sisältää 50grammaa sokeria. 50g sokeria=suositus aikuisen 1päivän sokerin määräksi. Voisi auttaa monella painonhallinnan kanssakin kun jättäisi maidon lipittämisen.
Läskit tieteenkieltäjä juntit alapeukuttamassa porukalla.
"Ei varmasti ole maidossa sokeria kun minä niin sanon"😂
Haukkumistahan tuo on vaikka miten tämä tyyppi yrittää nyt muuta väittää.
Piimää jugurttia.. on terveellistä. Maitoakin juon joskus ja laitan puuroja. Vesipuurot on mauttomia.
Vierailija kirjoitti:
Mm. Japanissa ja Koreassa juodaan paljon maitoa. Molemmissa myynnissä mieletön määrä makumaitoja
Japanilaiset rakastaa maitoa ja se on maailman paras ja terveellisin ja turvallisin maa.
Aloittaja voisi lopettaa keksimästä agendoja. Maidosta jalostetaan runsaasti tuotteita joita sinäkin varmaan syöt kun et juo.
En muusta tiedä, mutta kokkina sanon että olispa makumaailma ankeeta ilman lehmänmaitoa ja sen jatkotuotteita. Säilyyhän ne sokerit ihan samalla lailla siinä voissa kun se paistetaan. Millainen ihminen syö voita?
Siksi koska se on hyvää. Maito on tarkoitettu kaikille iästä riippumatta. Ei ap:n mielipide sitä faktaa muuta fiktioksi.
Mä juon rasvatonta maitoa, mutta kyytipojaksi yleensä vain silloin kun nautin tuoretta pullaa tai paistettuja lättyjä, lettuja, räiskäleitä tai pannukakkua marjahillolla ja/tai sokerilla.
Sopii näiden herkkujen palanpainikkeeksi minusta huomattavasti paremmin kuin kahvi, tee tai vesi.
Maitoa menee myös murojen tai myslin kanssa. Jos tarjolla on jotain perisuomalaista kotiruokaa, perunamuusia, lihakastiketta ja puolukkahilloa niin kylmä maito sopii vallan mainiosti näidenkin oheen, hyvältä maistuu.
Keho ei ehkä maitoa kaipaa, mutta makumuistot lapsuudesta sitäkin enemmän. Oi voi, lapsuudessa tuoreita mansikoita ja mustikoitakin nautittiin maidon kanssa.
Lapsuuteni inhokkiruoka kesäkeittokin tehtiin maitoon mutta aikuisiällä alkoi tämäkin maistumaan kun pääsin tuoreiden kasvisten makuun. Eukä se maitoon tehty makaronivellikään hullumpaa ollut, reilun voinokareen kera.
Itse en ole koskaan maidosta saanut vatsavaivoja, johtuneeko sitten siitä, etten lapsuuteni jälkeen ole koskaan maidosta täysin vieroittautunutkaan. Siis lehmänmaidosta.
Maitotuotteita käytän paljon muutenkin, juustoa, piimää, rahkaa ja jogurttia. Kaikkia laktooseineen päivineen.
Kahvini juon mustana.
Ihmis- ja eläinvauvoille. Opettele kielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama meuhkaaminen, eli Ap ei ole vieläkään saanut mieleistä vastausta. Suomessa on muuten hyvä juoda maitoa etenkin talviaikaan, jotta saadaan D-vitamiinia edes jostakin ja paremminhan se imeytyy kroppaan nestemuodossa kuin juustoa järsimällä. Täällä ei tuo aurinko paista talviaikaan niin tehokkaasti kuin eteläisemmissä maissa.
Maidossa ei ole luonnostaan d-vitamiinia, se on siihen lisätty. Sama syödä purkista. Ruuan olomuoto ei vaikuta rasvaliukoisen d-vitamiinin imeytymiseen. Juustosta imeytynee hieman paremmin suuremman rasvapitoisuuden vuoksi, jos jotain vastakkainasettelua halutaan.
On sitä siinä maidossa nimenomaan luonnostaan, mutta rasvattomasta maidosta se puuttuu, koska on rasvaliukoinen vitamiini, eli poistuu rasvan mukana. Siksi nykyään lisätään vitamiinia maitoon.
Tuli tuosta erinomaisesta tieteelliset lähteetkin linkanneesta viestistä mieleen, olen myös lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan suomalaiset sietävät keskimääräistä paremmin lihapitoista ruokavaliota. Ei nyt inuiittitasoisesti, mutta kumminkin.
Täällä kun ei vihannekset kasva kovin hyvin, on pitänyt elää sillä, mitä on. Maitotuotteita, riistaa, kalaa, ruohoa (tai jäkälää) syöviä kotieläimiä, marjoja. Ne, joille semmoinen sopii, ovat selvinneet hengissä ja saaneet lapsensa pysymään elossa. Ja nyt me heidän jälkeläisensä kuvittelemme, että tarvitsemme ehdottomasti avocadoja.
Miksi kukaan nykypäivänä syö tai juo mitään?! Nih!