Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuisetkin juo suomessa maitoa?

Vierailija
05.05.2024 |

Maito on tarkoitettu ihmis ja eläinvauvoille, ei aikuisille. Ei ihme että ihmisillä on kaikenlaisia vatsavaivoja.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne yhtään aikuista joka joisi maitoa muuten kuin kahvissa. Lapsistakin suurin osa juo omassa tuttavapiirissä vettä ruokajuomana. 

Vierailija
22/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalainen työkaverikin ihmetteli että miksi aikuiset juo maitoa, sehän on ruokaa😅

Onko sille pudonnut liian monta pommia lähelle ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan juntit ja 60+ juo maitoa

Vierailija
24/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

litra päivässä menee

tv mies

Vierailija
25/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat ylipainoisia jotka syövät valmisruokia ja juovat päälle maitoa. Suurin osa tosi laiskoja, ei viitsitä edes itse laittaa ruokaa alusta asti.

Vierailija
26/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä.

Ja miks niin moni vauva saa korviketta, vaan koska imetys ei ole äidille se oma juttu. Siihen tottuu kyllä, ja siihen saa jopa tukea että se saadaan onnistumaan. 

Ihmisen ja lehmän välillä on sen verran suuri ero, että ihan tutkitusti esim allergiat ovat korviketta saaneilla yleisiä.

Ahaa, ihmetyshulluja on edelleen olemassa. 20 vuotta sitten palstan imetyshullu oli valmis mu rh aamaan korviketta antavat äidit. Siis täysi sekopää. 

No mä oon huomannut että ihmiset hoitaa lemmikkejä paremmin kuin lapsia, on ihan selvä että koiran pennut vieroitetaan emosta vasta kun ovat kypsiä siihen, mutta ihmis lapsi saa ei lajityypillistä ravintoa jopa heti synnyttää. Suosittelen kaikille tutustumaan imetyksen hyötyihin. Evoluutio olisi jättänyt naisen rinnat kehittymättä, jos niillä ei olisi selkeästi tarve ruokkia jälkeläisiä.

Vierailija
27/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä älyvapaita aloituksia. Maito on terveellinen ruokajuoma ja maitotuotteet yleensäkin. Jos ihminen haluaa juoda maitoa, se on hänen asiansa. Aloittaja on varmaan viininlipittäjä joka luulee olevansa fiksu kun kyykkyviinejä ruoan kanssa kittaa.

Ei ole terveellinen aikuisille. T. Lääkäri 

Moni suomalainen ei edes ajattele että litra maitoa sisältää 50grammaa sokeria. 50g sokeria=suositus aikuisen 1päivän sokerin määräksi. Voisi auttaa monella painonhallinnan kanssakin kun jättäisi maidon lipittämisen.

Vierailija
28/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ollaan geneettisesti sopeuduttu käyttämään maitoa aikuisenakin. Maidossa on tosi laadukasta proteiinia ja runsaasti hivenaineita.

Tämä nyt on täyttä p*skaa

Ei todellakaan ole. Suurin osa suomalaisista tuottaa laktaasia läpi elämän ja voi siis käyttää laktoosia sisältäviä maitotuotteita aikuisenakin. Tämä on geneettinen sopeutuma, joka liittyy siihen, että maitotuotteet ovat pitäneet jo kauan aikuisetkin terveempinä ja parempikuntoisina täällä pohjoisessa. Yksi syy on se, että ruoho kasvaa täällä hyvin huonoinakin vuosina, härkäpapu ja vastaavat tuottavat satoa vain tosi hyvinä vuosina. Maito on ihmisen tapa hyödyntää ruohoa ruokanaan, siis lehmän avulla. 

Vierailija
29/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa jotain voi ärsyttää noin paljon aikuisten maidonjuonti? :DDDD

Vierailija
30/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä.

Ja miks niin moni vauva saa korviketta, vaan koska imetys ei ole äidille se oma juttu. Siihen tottuu kyllä, ja siihen saa jopa tukea että se saadaan onnistumaan. 

Ihmisen ja lehmän välillä on sen verran suuri ero, että ihan tutkitusti esim allergiat ovat korviketta saaneilla yleisiä.

Ahaa, ihmetyshulluja on edelleen olemassa. 20 vuotta sitten palstan imetyshullu oli valmis mu rh aamaan korviketta antavat äidit. Siis täysi sekopää. 

Vatsa ongelmat ovat kovin yleisiä, samoin suoliston syövät, enkä ihmettele jos ruuansulatus elimistön tuhoaminen aloitetaan heti elämän ensi metreillä..

Vierailija
31/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap. pudotettu lapsena liian monta kertaa pää edellä lattiaan?

Vierailija
32/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä.

No mä oon huomannut että ihmiset hoitaa lemmikkejä paremmin kuin lapsia, on ihan selvä että koiran pennut vieroitetaan emosta vasta kun ovat kypsiä siihen, mutta ihmis lapsi saa ei lajityypillistä ravintoa jopa heti synnyttää. Suosittelen kaikille tutustumaan imetyksen hyötyihin. Evoluutio olisi jättänyt naisen rinnat kehit

Jaahas meillä on jankkaaja palstalla. Jankkaajat ovat hulluja. Sinä olet todiste. Sun lapset on varmaan miljoona kertaa kiittäneet sua imetyksestä. Tai sitten ei. Jokaisen oma asia miten ruokkii vauvan. On erilaisia tilanteita joihin ei pysty vaikuttamaan mutta tiedän että sinä olet liian yksinkertainen ymmärtämään. 

Vierailija
33/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Ap. pudotettu lapsena liian monta kertaa pää edellä lattiaan?

Tunnistitko kaltaisesi?

Vierailija
34/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut maitoa syntymästä lähtien, ensin äidinmaitoa, sitten lehmänmaitoa , nykyään kaupasta ostan rasvatonta maitoa, laitan maitoa myös kahviin.

Vierailija
35/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä.

Kai sinäkin ymmärrät että sun vauva on synnärillä juonut jonkin toisen äidin maitoa, luovutettua, kun oot itse kieltäytynyt imettää. Se ei ole aivan niin sopivaa kuin oman äidin maito, mutta menee sen puuttuessa.

Vierailija
36/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat ylipainoisia jotka syövät valmisruokia ja juovat päälle maitoa. Suurin osa tosi laiskoja, ei viitsitä edes itse laittaa ruokaa alusta asti.

Viime vuosituhannella aikuiset joi vielä enemmän maitoa kuin nyt. Silti silloin ei ollut läskiongelmaa kuin nyt ja valmismaksalaatikkoa ja makkaroita syötiin samalla tavalla kuin nyt. Teoriasi siis ontuu ja pahasti.

Vierailija
37/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä syödään jäätelöä? Entä jogurtti, viili? 

Monenkin olisi syytä vaihtaa oluen/siiderin ym kittaaminen vaikka maitoon. ;D  Luulen että terveyshaitat ja kulut yhteiskunnalle & murheet perheille olisivat vähäisemmät. 

Vierailija
38/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne yhtään aikuista joka joisi maitoa muuten kuin kahvissa. Lapsistakin suurin osa juo omassa tuttavapiirissä vettä ruokajuomana. 

Minä juon ja myös moni tuttavani juo.

Vierailija
39/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon maitoa koska se on hyvää.  Maito käy ihan kaikkien ruokien kanssa. Se on käsittämättömän hieno ruoka-aine suklaan ja hunajan ohella. Maidosta tehdään yli 20 muutakin tuotetta. Elämä olisi hyvin ankeaa ilman nautaa ja kanaa. Maito ja voi on äärettömän tärkeää ruoanlaitossa, leivonnassa, paistamisessa ja laatikkoruoissa. On se tervellisempää kuin kaljanpaska.

Vierailija
40/140 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosituhannella aikuiset joi vielä enemmän maitoa kuin nyt. Silti silloin ei ollut läskiongelmaa kuin nyt ja valmismaksalaatikkoa ja makkaroita syötiin samalla tavalla kuin nyt. Teoriasi siis ontuu ja pahasti.

Olen eri mutta liikunnan määrän vähenemisestä sokerin määrän lisääntymisestä se johtuu. Viime vuosituhannella ei saatu sokeria niin paljon joka paikasta muualta niin 1litra maitoa oli se päivän sokeri annos. Nykyään sokeria vaan syödään muutenkin niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi