Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antavatko vanhemmat oikeasti nimiä kuten Kaura tai Käpy, vai

Vierailija
05.05.2024 |

Vaihtavatko nuo muunsukupuoliset aikuisena nimensä?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/56f60deb-32cc-4fdc-8696-dce1…

2022 hyväksytyt & hylätyt nimet

Tuo vaikuttaa kyllä ihan mielivaltaiselta, mitä on hylätty ja mitä hyväksytty. Siis tuolla hylättyjen listalla ooi nimiä, joiden hylkäämiseen en keksi mitään hyviä perusteita. Miten esim. Jezebel voi olla kielletty nimi. 

Tuolta saat vähän vinkkejä, miksi Jezebel on hylätty.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e9508fd3-d1c9-4216-94c8-3c302d…

Kyllä mä olen täysin perillä nimen historiasta, olen Raamattuni lukenut. Mun mielestä ei voi maassa, jossa vallitsee uskonnonvapaus, kieltää nimeä sillä perusteella, että se on kristillisessä my

En tiedä onko tuossa kyse pelkästään kristillisestä mytologiasta vaan myös siitä, että englanninkielessä sana jezebel tarkoittaa perinteisesti sanotaanko nyt löyhämoraalista naista. Siis totta kai tuokin merkitys tulee raamatullisesta Jezebelistä, mutta esimerkiksi mainitsemasi Lilith ei ole muotoutunut samalla tavalla erisnimestä yleisnimeksi.

Tuskin nimeksi saisi antaa myöskään Slut tai Bitch.

Vierailija
102/105 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun nimi oli Salama, mutta oli kyllä ikää sen verran että varmaan vaihtanut itse

Salama on vanha nimi, oikein perinteinen suomalaisnimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten oli ketju, missä joukolla haukuttiin kaikki, jotka antavat lapsilleen viime vuosien top 10:ssä olevia nimiä. Niin tai näin, Vauvaraati kyllä keksii kiusattavaa.

Vierailija
104/105 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesbopari oli laittanut lapsensa nimeksi "Valo". Tahtovat kai esittää jotain sukupuolineutraalia aatettaan. Ettei vahingossakaan tiedetä onko lapsi tyttö vai poika. 

Valohan on tosi kaunis nimi. Minkäs sille mahtaa, että vähemmän käytetyt nimet ei ole vielä vakiintuneet vain jommankumman sukupuolen nimiksi. 

Toki Valo on kaunis nimi, kuten vaikkapa Säde joka on tytön nimi. Miten olisi Loiste tai Hohto? Sopivatko paremmin tytölle vai pojalle? 

Ennen tytölle ei saanut antaa pojan nimeä ja päinvastoin. Nykyään kaikki käy kun maailma on sekaisin. Voi lapsiraukkoja!

Ennenkin oli nimiä, joita annettiin molemmille ennen kuin nimi vakiintui jommalle kummalle.  Voi voi kun maailma oli sekaisin! 

Vierailija
105/105 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhönimiä lapsiparoille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme