Pienet naiset! Kuinka paljon olette lihoneet raskaana?
Olen 152cm ja painan 41kg. Olen raskausviikolla 11. Olen aina ollut todella pkeni ja liikunnallinen ja nyt ahdistaa että paisun kuin pullataikina raskauden myötä enkä enää palaudu samoihin mittoihin.
Lapsi on haluttu. Tietyt asiat vain ahdistavat.
-N28
Kommentit (35)
165 cm/ 60 kg. Kaksi raskautta ja viimesilläni painoin kummankin kanssa 84kg. raskauden ajan diapetis syynä-Laihtuminen kesti varman takaisin entisin mittoihin 3-4 vuotta..
Olen ihan normaalipituinen nainen, 165/65. Synnärillä painoin 87kg. Nykyään 75kg. Synnytyksestä 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Painoin 13v 41kg 😂
Ja nykyään 141Kg?
En ole synnyttänyt, mutten sinuna olisi huolissaan. +20kg on ehkä sellainen maksimi joka vielä normaalin rajoissa.
Varmaan pienikokoiset SUHTEELLISESTI painavat enemmän raskaana.
Itse 177/60 ennen raskautta, 82 kg taisi olla loppuvaiheessa. Kyllä ne kilot lähtee kun imetät. Taisin vauvan ollessa täysimetyksellä 4 kk ikäisenä 55 tai 54 kg, laihempi kun koskaan. Turhaa stressiä nyt. Enkä tosiaan treenannut yhtään.
162/49, raskaana painoin enimmillään 62, mutta muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä olin taas aiemmissa mitoissa.
Sinun tiedoillasi paino minimissään, keskimäärin ja maksimissaan raskausviikolla 40 olisi seuraavanlainen:
Minimi 56.75kg (rv40)
Keskimäärin 57.93kg (rv40)
Maksimi 59.10kg (rv40).
Painosi nousee laskurin mukaan siis noin 16kg
Raskautuessa olen ollut suunnilleen 160/48 ja ekassa äitiysneuvolassa jo 53 kiloa eli heti pamahti kunnolla turvotusta, pari lisäkiloa ja isot tissit. Enin painonnousu tullut raskauden puoliväliin mennessä, johonkin 58 kiloon asti ja oon miettinytkin siinä vaiheessa että meneeköhän sata rikki... mutta aika paljon varmaan ollut turvotusta koska painoa ei ole tullut paljon enempää, lopussa 60-62. Yhteensä siis jotain 14 kiloa tullut. Kotiuduttua vaaka on näyttänyt jotain 57 kun turvotusta vielä ja tissit vielä valtavammat ja siitä parin viikon päästä 50. Sitten täysimetyksen lopulla jotain 45. Näin siis kolmesti, kolme lasta. Nyt painan kyllä jotain 50. Mutta tosiaan mulla kyllä paino nousi heti alussa, ihan eri tahtia kuin taulukoissa. Neuvolan terkka taas oli sitä mieltä, että lähtöpaino olis ollut se mitä ekassa äitiysneuvolassa ja että painoa ei tullut sitten muka tarpeeksi...
Lisäyksenä vielä, että muista nämä:
Keskimäärin raskauskilot koostuvat seuraavista osista:
Sikiö 3,5kg
Istukka 0,6kg
Lapsivesi 0,9kg
Kohtu 1,0kg
Rinnat 0,5kg
Verimäärä 1,5kg
Kudosneste 1,0kg
Rasvakudos 3,0kg
Yhteensä 12kg
5kg tuli lisää ja oikeastaan vain tissit paisuivat mahan lisäksi.
Olen yhtä pieni kuin sinä. Lihoin raskausaikana16kg, mutta palauduin nopeasti. Ei raskausarpia. Nyt 41 v. Muutama liikakilo.
Mistä tiedät että lapsi haluaa syntyä liikakansoituksen keskelle kärsimään ja kuolemaan?
Eikös tuon ikäiset lapset ole vielä koulussa?
Maapallo ei kestä tätä kuluttamista eikä kaikille ole töitä.
Suomessa ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä vaikka automaatiota on ollut paljon vähemmän.
Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset synnyttävät lisää ja lisää vaikka maapallo on jo täynnä...
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Suomalaiset porsivat lähes yhtä paljon kuin kiinalaiset: https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-un?tab=table
Afrikka-korttia liikakansoituksesta puhuttaessa ei ole varaa heittää kenenkään suomalaisen, joka lisääntyy saman verran kuin afrikkalaiset (4 lasta). Suomessa on EU-maista eniten perheitä, joissa on vähintään 4 lasta: https://yle.fi/uutiset/3-10137838
Ymmärrän ahdistuksesi. Se on yleinen, mutta älä stressaa liikaa. Olen itse synnyttänyt kaksi lasta. Ensimisen kohdalla lihoin 10kg ja toisen 14kg. 3 kuukautta synnytyksestä painoin saman verran kuin ennen raskautta. Enkä edes yrittänyt laihduttaa.
Tsemppiä ja onnea!