Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rajattoman isovanhemman kanssa pitäisi toimia?

Vierailija
04.05.2024 |

Luin jonkun matkaa toista ketjua, jossa aloittaja kertoi sanoneensa anopille ystävällisesti mutta selkeäsi, ettei hän voi päättää poikansa perheen asioista. Hän sai paljon kritiikkiä anopin loukkaamisesta. Mutta, miten siis pitäisi toimia? Jos anoppi/äiti marssii kotiisi sisutamaan sitä oman mielensä mukaan tai päättää aloittaa lapsenlapselleen kiinteät vastoin vanhempien tahtoa, miten siis pitäisi toimia?

Kommentit (450)

Vierailija
321/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen, monet äidit kuvittelevat esim. maitoallergian ja laktoosi-intoleranssin olevan ikuisia vaivoja, mutta eihän se näin ole, vain sen tietää vain kokeilemalla pieniä annoksia ja se voi kadota jossakin iässä. 

Meillä yksi lapsista oli moniallerginen esim. lehmän maidolle ja kun tehtiin testi, se vei lapsen tehohoitoon  moneksi päiviksi, lisäksi pitkä lista monista ruoka-aineista ja muutaman vuoden ikäisestä aloitettiin siedätys pienillä annoksilla. 

Alakouluikäisenä pystyi nauttimaan jo laktoositonta maitoa, sen jälkeen siirryttiin hyla-maitoon ja teini-ikäisenä pystyi jo juomaan normaali maitoa ja syömään ruokaa, missä maitoa oli käytetty, sama muissa allergisoivissa ruoka-aineissa nyt teini-ikäisenä. 

Kopioipa tähän yksikin kommentti, jossa on jollakulla äidillä on tuollaisia kuvitelmia.

Ja mikään tuollainen kokeileminen ei todellakaan kuulu isoäidille.

Vierailija
322/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit on sivistymättömiä ja huonotapaisia,  sensijaan miniöitten sivistys ja tavat ja etiketin tunteminen huippuluokkaa muiden elämäntaitojen ohessa.    Sukupolvi sukupolvelta asiat paranevat.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että välit poikki ja rikosilmoitus.

Kolmen lapsen äitinä en kyllä järkyttynyt enää kun lastenlastenkaan mahatauteja siivosin.  

Tietenkin on ihan harmi lasi maitoa jos lapsi juo vain vettä,   mehukin voi laittaa mahan sekaisin monilla lapsilla.   Itse penskana saatiin kesällä mansikoista , toinen herneistä.  Ihmiset maalla puhuivat mansikkarokosta, älä syö liikaa.   Onneksi ei kukaan ollut vakavasti allerginen,  vain lieviä oireita.

Jos isoäiti tahallaan aiheuttaa kärsimystä ja valehtelee päin naamaa vanhemmille, hän ei todellakaan sovi isovanhemmaksi eikä lapsenlasten lähelle.

Laktoosi-intoleranssi ei edelleenkään ole allergia.

Meillä oli mummon mahdotonta ymmärtää, että mun lapsi ei voi syödä viljoja kauraa

Kuka antaa täysimetyksessä olevan hoitoon -  yhtään kenellekään?

Vierailija
324/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen äitinä en kyllä järkyttynyt enää kun lastenlastenkaan mahatauteja siivosin.  

Tietenkin on ihan harmi lasi maitoa jos lapsi juo vain vettä,   mehukin voi laittaa mahan sekaisin monilla lapsilla.   Itse penskana saatiin kesällä mansikoista , toinen herneistä.  Ihmiset maalla puhuivat mansikkarokosta, älä syö liikaa.   Onneksi ei kukaan ollut vakavasti allerginen,  vain lieviä oireita.

Jos isoäiti tahallaan aiheuttaa kärsimystä ja valehtelee päin naamaa vanhemmille, hän ei todellakaan sovi isovanhemmaksi eikä lapsenlasten lähelle.

Meillä oli mummon mahdotonta ymmär

Missä puhutaan täysimetyksestä???

Vierailija
325/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö ihmiset nykyisin ilman seurusteluaikaa tosiaan naimisiin ja kuitenkin anopin naapuriin? 

Silloin ymmärrän että oppineesta suvusta oleva haksahtaa saamaan kansakoulun käyneen anopin ja vielä pojalleen verhoja tyrkyttävän. Muutenhan fiksu nainen etsisi paremman miehen itselleen.

Ite muistan, vuos kuljettiin, sitten  vuos asuttiin yhdessä, sit ostettiin kihlasormukset,  vuoden päästä vihille,  vuoden päästä lapsi.

Mutkun on kaks viikkoa tunnettu,  yhteen ja lapsi alulle.  Ei siinä ehdi harkita 

Ei mene. Lapsetkin tehdään vuosia myöhemmin kuin ennen. Ei se ongelma ole vanhemmissa, vaan otsikon mukaisesti isovanhemmissa.

Kait nämä naiset ovat itse voineet päättää, kenen kanssa menevät naimisiin ja perustavat perheen? Vai onko pakkonaitettu sukuun? Luulisi jo seurusteluvaiheessa hälytyskellot soineet, millaiseen sukuun on menossa ja millaisen suvun geenit lapselleen on antamassa? Tai millaisesta suvusta puolison valitsemassa. 

Vai onko menty tunnehöyryssä ja järki unohdettu narikkaan? 

Luulisi avioliiton ja lapsen hankinnan menevän järki edellä, eikä tunteella. 

Vai onko nykynainen tosiaan muiden vietävissä ja määräysvalassa, sitä on vaikea uskoa v. 2024, kun sitä ei ole ollut yli sataan vuoteen. 

Vierailija
326/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait nämä naiset ovat itse voineet päättää, kenen kanssa menevät naimisiin ja perustavat perheen? Vai onko pakkonaitettu sukuun? Luulisi jo seurusteluvaiheessa hälytyskellot soineet, millaiseen sukuun on menossa ja millaisen suvun geenit lapselleen on antamassa? Tai millaisesta suvusta puolison valitsemassa. 

Vai onko nykynainen tosiaan muiden vietävissä ja määräysvalassa, sitä on vaikea uskoa v. 2024, kun sitä ei ole ollut yli sataan vuoteen. 

Rajaton käytös ei kulje geeneissä. Se on keskustelun aihe. Eikä kukaan ole mihinkään sukuun menossa.

Vierailija
327/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T

etenkin on ihan harmi lasi maitoa jos lapsi juo vain vettä,   mehukin voi laittaa mahan sekaisin monilla lapsilla.   Itse penskana saatiin kesällä mansikoista , toinen herneistä.  Ihmiset maalla puhuivat mansikkarokosta, älä syö liikaa.   Onneksi ei kukaan ollut vakavasti allerginen,  vain lieviä oireita.

Lapsi puolivuotiaaksi asti vain tis si maidolla kirjoitti tämä jonka lapselle silti isoäiti syöttänyt muuta.

Itse tuon ilmaisun kirjoitin muotoon täysimetys.

Vierailija
328/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T

Ei kirjoittanut. Ja kai sitä voi täysimettäväkin lääkäriä tarvita.

etenkin on ihan harmi lasi maitoa jos lapsi juo vain vettä,   mehukin voi laittaa mahan sekaisin monilla lapsilla.   Itse penskana saatiin kesällä mansikoista , toinen herneistä.  Ihmiset maalla puhuivat mansikkarokosta, älä syö liik

Vierailija
329/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopit on sivistymättömiä ja huonotapaisia,  sensijaan miniöitten sivistys ja tavat ja etiketin tunteminen huippuluokkaa muiden elämäntaitojen ohessa.    Sukupolvi sukupolvelta asiat paranevat.  

Se, että anoppi on ääliö ei tarkoita sitä, että ääliö-anopin miniä on, tai kuvittelee olevansa, täydellinen. 

Vierailija
330/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi puolivuotiaaksi asti vain tis si maidolla kirjoitti tämä jonka lapselle silti isoäiti syöttänyt muuta.

MISSÄ MUKA? ALLA ON HÄNEN TEKSTINSÄ, EIKÄ SIINÄ LUE MITÄÄN TUOLLAISTA.

Meillä oli mummon mahdotonta ymmärtää, että mun lapsi ei voi syödä viljoja kauraa lukuun ottamatta. Lapsi jäi mummon hoitoon, ohjeistus kerrattiin ennen kuin lähdin. (Menin lääkäriin). 

Kun tulin kotiin, mummolla oli voitonriemuinen ilme, hän oli syöttäbyt lapselle ruisleipää, ja oi kuinka lapsi tykkäsi! Ja kun se vatsan pörinä ja iho-oireet eivät tulleet samalla sekunnilla, niin anoppi oli päässyt todistamaan mun kuvitelleen yliherkkyyden. No, parin tunnin päästä mulla oli kovissa vatsakivuissa huutava ripuloiva lapsi. 

Seuraavalle lääkärikäynnille otin lapsen mukaan. 

Kun anopille on tärkeämpää todistaa miniän olevan väärässä kuin lapsen hyvinvointi, niin silloin ei hoitokeikkoja tule, vaikka kuinka olisi ikävä kullanmurua.

Vierailija
331/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi keskustella asioista. Välien katkaiseminen osoittaa julmuutta. Ystävälliseen sävyyn neuvottelemalla siitä, että haluamme tehdä omat päätöksemme, muu ei käy.

Mitä keskustelemista siinä on että jokainen tekee omat päätöksensä?

Niin, normaali minen tämän tajuaa. Ei rajaton vanhempi. Kyse siitä, ettei erota toisen ja itsensä rajoja. Mistä alkaa toisen asiat ja mitkä on omia asioita. 

Vierailija
332/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajaton käytös ei kulje geeneissä. Se on keskustelun aihe. Eikä kukaan ole mihinkään sukuun menossa.

Naisten itsekkyyttä.  Heidän lapsensa ovat heidän sukuaan,  tässäkin kommentissa pokkana kielletään osan perimästä tulevan myös isältä.  Heh, mies on niin sivuasia, kunhan joskus kanarialle vie.  Ja timantin äitienpäivänä

Vierailija
333/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten itsekkyyttä.  Heidän lapsensa ovat heidän sukuaan,  tässäkin kommentissa pokkana kielletään osan perimästä tulevan myös isältä.  Heh, mies on niin sivuasia, kunhan joskus kanarialle vie.  Ja timantin äitienpäivänä

- ei rajaton käytös edelleenkään kulje geeneissä

- ei nykyaikana kukaan miniä enää mihinkään sukuun mene, kuten inisit

Vierailija
334/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ MUKA? ALLA ON HÄNEN TEKSTINSÄ, EIKÄ SIINÄ LUE MITÄÄN TUOLLAISTA.

Meillä oli mummon mahdotonta ymmärtää, että mun lapsi ei voi syödä viljoja kauraa lukuun ottamatta. Lapsi jäi mummon hoitoon, ohjeistus kerrattiin ennen kuin lähdin. (Menin lääkäriin). 

Kun tulin kotiin, mummolla oli voitonriemuinen ilme, hän oli syöttäbyt lapselle ruisleipää, ja oi kuinka lapsi tykkäsi! Ja kun se vatsan pörinä ja iho-oireet eivät tulleet samalla sekunnilla, niin anoppi oli päässyt todistamaan mun kuvitelleen yliherkkyyden. No, parin tunnin päästä mulla oli kovissa vatsakivuissa huutava ripuloiva lapsi. 

Seuraavalle lääkärikäynnille otin lapsen mukaan. 

&nbsp

Nyt menet kierroksilla etkä lue keskustelua.  Nyt jo puhe kommentista 318,  ei lapsesi ripulista.

Vierailija
335/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten itsekkyyttä.  Heidän lapsensa ovat heidän s

Pettyisin ja loukkaantuisin, jos saisin timantin!

Vierailija
336/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsesi jollain tanskalaisella siemenellä tai toiselle miehelle jos he eivät ole anoppisi sukua?

Vierailija
337/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lainaukset toimii oudosti, vaikka lainaa kommentti johon aikoo vastata se ei välttämättä lainausketjussa näy ollenkaan.  Pitäisi ehkä käyttää viestin numeroa.

Vierailija
338/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi keskustella asioista. Välien katkaiseminen osoittaa julmuutta. Ystävälliseen sävyyn neuvottelemalla siitä, että haluamme tehdä omat päätöksemme, muu ei käy.

Itsekin olisin neuvonut ennen näin. 40-vuotiaaksi luulin, että tulen toimeen kaikkien kanssa. Sitten tapasin todella rajattoman ihmisen, joka loukkaantui verisesti, kun laitoin hänelle rajat. Itse olisin edelleen valmis keskusteluun, mutta ko. ihminen katkaisi välit minuun. On katkonut välejä moniin muihinkin.

Olen aina muulloin tullut toimeen hankalampien tyyppien kanssa ja uskoin vakaasti, että aina voi keskustella. Ei voi. Riitaan ei aina tarvita kahta.

Vierailija
339/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsesi jollain tanskalaisella siemenellä tai toiselle miehelle jos he eivät ole anoppisi sukua?

Sinä vänkytit, miten miniä menee johonkin sukuun. Ei mene. Ihan hänellä on oma suku.

Sinä vänkytit, että rajaton käytös olisi geeneissä. Ei ole.

Vierailija
340/450 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus (lainausmerkit ei toimi): Meillä oli mummon mahdotonta ymmärtää, että mun lapsi ei voi syödä viljoja kauraa lukuun ottamatta. Lapsi jäi mummon hoitoon, ohjeistus kerrattiin ennen kuin lähdin. (Menin lääkäriin). Kun tulin kotiin, mummolla oli voitonriemuinen ilme, hän oli syöttäbyt lapselle ruisleipää, ja oi kuinka lapsi tykkäsi! Ja kun se vatsan pörinä ja iho-oireet eivät tulleet samalla sekunnilla, niin anoppi oli päässyt todistamaan mun kuvitelleen yliherkkyyden. No, parin tunnin päästä mulla oli kovissa vatsakivuissa huutava ripuloiva lapsi. 

Apua, luulin, että mun anoppi on ainoa joka tekee noin älyttömästi, että syöttää lapselle sopimatonta ruokaa vain miniää näpäyttääkseen! Minunkin anoppi oli oikein voitonriemuinen: Katso nyt ei sille mikään tullut! No eipä ollut anoppi enää illalla paikalla, kun lapsi oksensi ja itki mahaansa. Sitten saikin hyvin marttyroida monta vuotta, kun emme enää antaneet lasta hänelle hoitoon.