Miten rajattoman isovanhemman kanssa pitäisi toimia?
Luin jonkun matkaa toista ketjua, jossa aloittaja kertoi sanoneensa anopille ystävällisesti mutta selkeäsi, ettei hän voi päättää poikansa perheen asioista. Hän sai paljon kritiikkiä anopin loukkaamisesta. Mutta, miten siis pitäisi toimia? Jos anoppi/äiti marssii kotiisi sisutamaan sitä oman mielensä mukaan tai päättää aloittaa lapsenlapselleen kiinteät vastoin vanhempien tahtoa, miten siis pitäisi toimia?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että välit poikki ja rikosilmoitus.
Kolmen lapsen äitinä en kyllä järkyttynyt enää kun lastenlastenkaan mahatauteja siivosin.
Tietenkin on ihan harmi lasi maitoa jos lapsi juo vain vettä, mehukin voi laittaa mahan sekaisin monilla lapsilla. Itse penskana saatiin kesällä mansikoista , toinen herneistä. Ihmiset maalla puhuivat mansikkarokosta, älä syö liikaa. Onneksi ei kukaan ollut vakavasti allerginen, vain lieviä oireita.
Jos isoäiti tahallaan aiheuttaa kärsimystä ja valehtelee päin naamaa vanhemmille, hän ei todellakaan sovi isovanhemmaksi eikä lapsenlasten lähelle.
Laktoosi-intoleranssi ei edelleenkään ole allergia.
Meillä oli mummon mahdotonta ymmärtää, että mun lapsi ei voi syödä viljoja kauraa lukuun ottamatta. Lapsi jäi mummon hoitoon, ohjeistus kerrattiin ennen kuin lähdin. (Menin lääkäriin).
Kun tulin kotiin, mummolla oli voitonriemuinen ilme, hän oli syöttäbyt lapselle ruisleipää, ja oi kuinka lapsi tykkäsi! Ja kun se vatsan pörinä ja iho-oireet eivät tulleet samalla sekunnilla, niin anoppi oli päässyt todistamaan mun kuvitelleen yliherkkyyden. No, parin tunnin päästä mulla oli kovissa vatsakivuissa huutava ripuloiva lapsi.
Seuraavalle lääkärikäynnille otin lapsen mukaan.
Kun anopille on tärkeämpää todistaa miniän olevan väärässä kuin lapsen hyvinvointi, niin silloin ei hoitokeikkoja tule, vaikka kuinka olisi ikävä kullanmurua.
Löntystellä- löntystelevä anoppi
Nenästellä - nenästelevä miniä
Meneekö ihmiset nykyisin ilman seurusteluaikaa tosiaan naimisiin ja kuitenkin anopin naapuriin?
Silloin ymmärrän että oppineesta suvusta oleva haksahtaa saamaan kansakoulun käyneen anopin ja vielä pojalleen verhoja tyrkyttävän. Muutenhan fiksu nainen etsisi paremman miehen itselleen.
Ite muistan, vuos kuljettiin, sitten vuos asuttiin yhdessä, sit ostettiin kihlasormukset, vuoden päästä vihille, vuoden päästä lapsi.
Mutkun on kaks viikkoa tunnettu, yhteen ja lapsi alulle. Ei siinä ehdi harkita
Vierailija kirjoitti:
Löntystellä- löntystelevä anoppi
Nenästellä - nenästelevä miniä
Nenästelevä tai nenästellä eivät ole suomen kielen sanoja.
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/nen%C3%A4stell%C3%A4?searchMod…
Meneekö ihmiset nykyisin ilman seurusteluaikaa tosiaan naimisiin ja kuitenkin anopin naapuriin?
Silloin ymmärrän että oppineesta suvusta oleva haksahtaa saamaan kansakoulun käyneen anopin ja vielä pojalleen verhoja tyrkyttävän. Muutenhan fiksu nainen etsisi paremman miehen itselleen.
Ite muistan, vuos kuljettiin, sitten vuos asuttiin yhdessä, sit ostettiin kihlasormukset, vuoden päästä vihille, vuoden päästä lapsi.
Ei mene. Lapsetkin tehdään vuosia myöhemmin kuin ennen. Ei se ongelma ole vanhemmissa, vaan otsikon mukaisesti isovanhemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Lapsetkin tehdään vuosia myöhemmin kuin ennen. Ei se ongelma ole vanhemmissa, vaan otsikon mukaisesti isovanhemmissa.
Miksi sitten naiset menee huonoihin naimisiin, huonogeenisen miehen kanssa, kuten yksi kommentoija tuolla kirjoitti selkeän ja ihmettelevän kommentin.
Ihan itse otettu vaiva ne huonot isovanhemmat.
Uusiosanoja syntyy koko ajan. Jostain lukaisin juttua näistä uusiosanoista. Kieli on nykyisin hyvin erilainen kuin vaikka 1904.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten naiset menee huonoihin naimisiin, huonogeenisen miehen kanssa, ku
Katso otsikko. Keskustele ketjun aiheesta: rajaton isovanhempi.
Kai sinäkin nyt sentään ymmärrät että rajattomuus on käytöksellinen ongelma, ei geeneissä.
Pysy ketjun aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää kommenteja lukiessa, miten jonkun naisen harkintakyky on voinut noin pahasti mennä pieleen. Eikö anopin rajattomuus tullut esille jo seurusteluaikana, tietämyys ja huonokäytöksisyys?
Valita nyt puolisoksi, rajattoman anopin poika, joka kantaa samoja geenejä, mitä anoppi. Ja vielä hankkia lapsia. Lapsi saa puolet geeneistä isältä ja hänen suvusta, myös rajattomalta anopilta.
Valita nyt tietoinen elinikäinen riesa ja pahanmielen aiheuttaja, kun yhtälailla oma puoliso tai lapsi tulevaisuudessa voi jonakin päivänä ripustelessa uusia verhoja ikkunoihin tai antavat tahallaan, ohjeita piittaamatta tavallista maitoa, laktoosittoman sijaan, kun geenit ovat tulleet siltä rajattomalta anopilta.
Anoppia ei voinut vähempää kiinnostaa tutustua muhun. Kunnes kuuli vauvauutiset! Sen jälkeen hän yhtäkkiä oli mielestään minun ja mieheni perheen ylin käskynhaltija. Myönnän olleeni hyvin häämebtynyt enkä aluksi osannut/ymmärtänyt laittaa anopille rajoja. En yksinkertaisesti ollut ikinä tavannut yhtä ilkeää, itsekästä ja rajatonta tyyppiä. Mies sanoi äitiään vaikeaksi, minulle hän oli mitätöivä ankeuttaja, täysin mahdoton. Mitään en osannut, tiennyt, ymmärsin kaiken väärin anopin mielestä. Eikä anoppi arastellut yhtään kommentoidessaan toistuvasti ja kovaan ääneen minun vikojani.
Nyt on raja. Anoppia ei siitä päästetä yli, ali eikä läpi. Anoppi siitä mielensä pahoitti. Ei haittaa, minua ainakaan. Kunhan pysyy kaukana, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten naiset menee huonoihin na
Tuo kommentti 297, hän kirjoittaa selkeästi
Sinä et voi toisia ihmisiä muuttaa mieleiseksesi, et ehkä miestäsikään. Henkisesti voit nujertaa hänet kuten anoppisikin mykäksi myötäilijäksi.
Itseään voi muuttaa, jättää turhat asiat mielestään, olla itse kohtelias ja antaa koinsyömien verhojen olla, riehumatta niistä ja jauhamalla vuosikausia niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nb
Täh? Kyllä ihmisellä on ihan lain mukaan oikeus kotirauhaan. Ei sinne tarvitse mitään öykkäreitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää kommenteja lukiessa, miten jonkun naisen harkintakyky on voinut noin pahasti mennä pieleen. Eikö anopin rajattomuus tullut esille jo seurusteluaikana, tietämyys ja huonokäytöksisyys?
Valita nyt puolisoksi, rajattoman anopin poika, joka kantaa samoja geenejä, mitä anoppi. Ja vielä hankkia lapsia. Lapsi saa puolet geeneistä isältä ja hänen suvusta, myös rajattomalta anopilta.
Valita nyt tietoinen elinikäinen riesa ja pahanmielen aiheuttaja, kun yhtälailla oma puoliso tai lapsi tulevaisuudessa voi jonakin päivänä ripustelessa uusia verhoja ikkunoihin tai antavat tahallaan, ohjeita piittaamatta tavallista maitoa, laktoosittoman sijaan, kun geenit ovat tulleet siltä rajattomalta anopilta.
Anoppia ei voinut vähempää kiinnostaa tutustua muhun. Kunnes kuuli vauvauutiset! Sen jälkeen hän yhtäkkiä oli mielestään minun ja mieheni
Oot hyvää anoppiainesta. Toivottavasti lapsesi on tyttö, siten yksi tulevaisuuden nainen saa mukavamman anopin kuin sinusta.
Minua oikein huvittaa miten vähän miehillä on mitään arvoa, mitään sananvaltaa tai oikeuksia kodeissaan. Miten he joutuvat perherauhan nimissä lopettamaan yhteyden vanhempiinsa, lapsuuskavereihinsa jne.
Erojen määrää en ihmettele
Vierailija kirjoitti:
Minua oikein huvittaa miten vähän miehillä on mitään arvoa, mitään sananvaltaa tai oikeuksia kodeissaan. Miten he joutuvat perherauhan nimissä lopettamaan yhteyden vanhempiinsa, lapsuuskavereihinsa jne.
Missähän sellaista on kerrottu?
Kyllä meillä miehenikin oli ihan yhtä järkyttynyt äitinsä törkeästä käytöksestä kuin minä.
t. Laktoosi-intolerantikon äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nb
Kuka jaksaa olla kohtelias, kun vastapalloon saa vain mitätöintiä, lyttäystä ja ylikävelyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluisa sivistynyt ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen äitinä en kyllä järkyttynyt enää kun lastenlastenkaan mahatauteja siivosin.
Tietenkin on ihan harmi lasi maitoa jos lapsi juo vain vettä, mehukin voi laittaa mahan sekaisin monilla lapsilla. Itse penskana saatiin kesällä mansikoista , toinen herneistä. Ihmiset maalla puhuivat mansikkarokosta, älä syö liikaa. Onneksi ei kukaan ollut vakavasti allerginen, vain lieviä oireita.
Jos isoäiti tahallaan aiheuttaa kärsimystä ja valehtelee päin naamaa vanhemmille, hän ei todellakaan sovi isovanhemmaksi eikä lapsenlasten lähelle.
Meillä oli mummon mahdotonta ymmärtää, että mun lapsi ei voi syödä viljoja kauraa lukuun ottamatta. Lapsi jäi mummon hoitoon, ohjeis
Eräs mummeli syötti salaa lapsenlapselleen vaikka ja mitä, lapsen ollessa muutaman kuukauden tis simaidolla oleva. Sanoi vain vieressä olevalle siskolleen ettei kerrota pojalle ja miniälle.
Tämä lapsi oli aika ihmelapsi kun kuulemma kolmen kuukauden iässä jo söi itse, no mummo on kuuluisa liiotteluistaan/valheistaan. Tämä lapsi sai tis siä yli puolivuotiaaksi, pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsuuden kaverit liittyvät rajattomiin läheisiin? Anoppia en kotiini päästä, mikäli mieheni ei ole kotona. Mihen lapsuuden kaverit ovat tervetulleita. Tosin he eivät ikinä tule ilmoittamatta, eivät hauku, pilkkaa eivätkä määräile, miten meidän pitää asiat tehdä. Mieheni on varsin omissa oloissaan viihtyvä, harvemmin noita kavereita näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli mummon mahdotonta ymmärtää, että mun lapsi ei voi syödä viljoja kauraa lukuun ottamatta. Lapsi jäi mummon hoitoon, ohjeis
Kommenteista päätellen, monet äidit kuvittelevat esim. maitoallergian ja laktoosi-intoleranssin olevan ikuisia vaivoja, mutta eihän se näin ole, vain sen tietää vain kokeilemalla pieniä annoksia ja se voi kadota jossakin iässä.
Meillä yksi lapsista oli moniallerginen esim. lehmän maidolle ja kun tehtiin testi, se vei lapsen tehohoitoon moneksi päiviksi, lisäksi pitkä lista monista ruoka-aineista ja muutaman vuoden ikäisestä aloitettiin siedätys pienillä annoksilla.
Alakouluikäisenä pystyi nauttimaan jo laktoositonta maitoa, sen jälkeen siirryttiin hyla-maitoon ja teini-ikäisenä pystyi jo juomaan normaali maitoa ja syömään ruokaa, missä maitoa oli käytetty, sama muissa allergisoivissa ruoka-aineissa nyt teini-ikäisenä.
Meidämpä muorilla on vuokrakaksio mutta varsinainen tilaihme, bisnesmuori kun kerää roinaa arabiasta nanny stilliin, tyyliin ostaa_myy_vaihtaa_varastaa. Ikinä emme lakkaa hämmästelemästä missä se niitä säilyttää, ulkovarastossa joka sekin pieni?
Muorin luonne on kuin tuo pohjalainen vaikkei sieltä olekaan kotosin.