Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa anoppi-ongelmassa

Vierailija
02.05.2024 |

Anoppini on käytännössä katkaissut välinsä minuun. Ei halua tavata, edes lapsiamme. Ei halua tulla käymään, ei halua meitä sinne. Poikaansa tapaa välillä, mutta vain niin, että minä ja lapset emme ole paikalla. Miehen vanhemmat on eronnut, miehen isä käy meillä kyllä välillä. Mutta syynä tähän välirikkoon on se, etten ole antanut anoppini päättää joistakin meidän kotiin ja perheeseen liittyvistä asioista. En esimerkiksi antanut hänen valita meille verhoja ja muutamia (isoja) sisustusesineitä, koska ne ei sopineet meidän kodin tyyliin (hänen sisustusmaku on aika erilainen) ja olivat myöskin käytettyinä jo vähän nuhjuisia. Ja en ole antanut hänen päättää mitään lapsiimme liittyviä asioita kuten missä iässä kiinteät aloitetaan, mikä syöttötuoli meillä on käytössä (ergonomialtaan hyvä), millaisia kenkiä meidän lapset käyttää (edellytän, että niissä on hyvä lesti), mitkä turvaistuimet meillä on autossa (edellytän että riittävän uudet ja plus-testatut, ei siis 10 vuotta vanhoja kirppislöytöjä). Listaa voisi jatkaa pitkäänkin. En ole kuitenkaan anopille sanonut pahasti näistä asioista, olen vain todennut ihan ystävälliseen sävyyn, että ikävä kyllä sinä et voi päättää tällaisista asioista meillä vaan minä teen nämä päätökset. Hän ei nyt tämän kaiken seurauksena halua siis olla kanssani tekemisissä, on kai loukkaantunut kun ei saa päättää meidän lasten asioita. Miten tätä asiaa pitäisi lähteä ratkomaan, kun itse en tunne tehneeni mitenkään väärin häntä kohtaan enkä aio myöskään muuttaa kantaani asiassa?

Kommentit (608)

Vierailija
601/608 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tuossa on muuta neuvoa kuin että odota rauhassa jos anoppi tulisi järkiinsä. Jos ei tule, niin et voi mitään.

Eikö anoppi nyt nimenomaan ole järjissään kun ei mene sinne missä hänestä ei tykätä? Eikö se ole järkinaisen toimintaa ennemmin  kuin hankkia joku lähestymiskielto?

Vierailija
602/608 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tuossa on muuta neuvoa kuin että odota rauhassa jos anoppi tulisi järkiinsä. Jos ei tule, niin et voi mitään.

Eikö anoppi nyt nimenomaan ole järjissään kun ei mene sinne missä hänestä ei tykätä? Eikö se ole järkinaisen toimintaa ennemmin  kuin hankkia joku lähestymiskielto?

No niin minustakin mutta ap:lle ja osalle keskustelijoista se ei kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/608 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveena on että pääsisi vielä näyttämään kaapin paikan jos tunkisi itseään.

Vierailija
604/608 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Drama queeninä mököttäminen ja poikaan takertuminen eivät ole mitenkään järkevää toimintaa. Järkevää olisi anopin aikuistua, päästää irti pojastaan ja käyttäytyä asiallisesti ja normaaleja käytöstapoja noudattaen.

Vierailija
605/608 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parempi, että pysyy pois, eikä halua nähdä lapsiakaan.

Ap ei ole kertonut, miksi haluaisi olla anopin kanssa tekemisissä. Itse olen vastaavassa tilanteessa, enkä mistään hinnasta halua edes nähdä anoppia, enkä halua että lapseni ovat hänen kanssaan tekemisissä. Mies aikuisena ihmisenä tehkööt omat päätöksensä. Ei hänkään kovin tiiviisti halua olla äitinsä kanssa tekemisissä.

Vierailija
606/608 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan siitä on, kun anoppisi katkaisi välinsä sinuun? Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?

Minulla oli anopin kanssa välit poikki vähän yli 2 vuoden ajan. Nykyisin olemme etäisen kohteliaissa puheväleissä. Lähentymistä on muutamaan otteeseen yritetty, mutta siitä ei hyvä heilu.

Aikuiset lapseni saavat olla mummonsa kanssa tekemisissä juuri niin paljon tai vähän kuin haluavat. Minä en siihen puutu.

Vierailija
607/608 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap:n tilanne on ideaalinen tuossa tilanteessa.

Vierailija
608/608 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli verhot alle viikon olohuoneen ikkunassa kun anoppi toi omansa meille ja tuumasi verhoni olevan liian pliisut ja vaihtoi ne omiinsa.