Isäni kuoli eilen
Olimme läheisiä, mutta ei tunnu oikeastaan miltään.Olin aloittanut jo ajatuksen luopumisesta kuukausia sitten.
Kommentit (147)
Miksi olet palstalla? Eikö sinun pitäisi alkaa huolehtia velvollisuuksistasi?
Ei tunnu missään, mutta halusit kuitenkin avautua asiasta. Hieman ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä velvollisuuksista?
Otan osaa. Ensimmäinen reaktio on usein, että ei tunnu missään.
Voimia käytännön asioiden hoitamiseen!
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu missään, mutta halusit kuitenkin avautua asiasta. Hieman ristiriitaista.
Voihan juuri se, ettei tunnu miltään, hämmästyttää itseäänkin.
AP:lle: Otan osaa. Mä tässä elän päivä kerrallaan ja odottelen, milloin mun äitini kuolee. On jo saattohoidossa kotona. Ymmärrän hyvin, mitä tarkoitit. Mäkin olen käsitellyt asian ja tehnyt surutyöni jo ajat sitten. Miettinyt välillä itsekin, mahtaako musta tuntua yhtään miltään sitten, kun äidin h-hetki koittaa.
Otan osaa.
Ihmisen elinpäivät ovat kuin ruoho.
Tuuli käy hänen ylitseen,
eikä häntä enää ole.
Otan osaa. Itsekin ajattelen että milloin on omani aika.
Ymmärrän tunteen.
En itsekään tunne läheisten kuollessa surua.
Itken kyllä kirkossa siunaustilaisuudessa, mutta sielläkin lähinnä nähdessäni muiden surun.
Vaimoni ihmettelee "tunteettomuuttani", mutta en minä kyllä näyttelemäänkään ala jotain sellaista mitä en tunne.
Osanottoni. Ymmärrän hyvin. Itselläni oli samoin oman, hyvin läheisen vanhempani kuoltua.
Se suru oli jollain lailla jo käyty läpi. Siinä mielessä on armollista, että kuoleman tulon tietää etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä velvollisuuksista?
No mitä nyt kuolemaan liittyy sellaisia pikkujuttuja kuin vaikkapa hautaaminen ja kuolinpesän tyhjennys.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tunteen.
En itsekään tunne läheisten kuollessa surua.Itken kyllä kirkossa siunaustilaisuudessa, mutta sielläkin lähinnä nähdessäni muiden surun.
Vaimoni ihmettelee "tunteettomuuttani", mutta en minä kyllä näyttelemäänkään ala jotain sellaista mitä en tunne.
Kivat sulle. Minulta kuoli lapsi. Arvaa tuntuiko missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä velvollisuuksista?
No mitä nyt kuolemaan liittyy sellaisia pikkujuttuja kuin vaikkapa hautaaminen ja kuolinpesän tyhjennys.
Ap ei ole kertonut, että isänsä olisi ollut sinkku/leski. Hänen isällään voi ihan hyvin olla puoliso, joka hoitaa nuo mainitsemasi asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tunteen.
En itsekään tunne läheisten kuollessa surua.Itken kyllä kirkossa siunaustilaisuudessa, mutta sielläkin lähinnä nähdessäni muiden surun.
Kivat sulle. Minulta kuoli lapsi. Arvaa tuntuiko missään.
Otan osaa.
Varmastikin sinulle ja useimmille muillekin hirvittävä suru, mutta emme me kumpikaan pysty ymmärtämään toistemme tunteita yhtään sen paremmin.
Sinä olet sellainen kuin olet, minä toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuolema kuuluu elämään.
Kunpa ei kuuluisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä velvollisuuksista?
Eipä sitä kuolintodistusta välttämättä ole joten ei se hautaaminen välttämättä edes vielä onnistu. Toisaalta ei siihen ihan kamalasti sikaa mene että soittaa hautaustoimistoon ja sopii kärjestelyistä. Kyllä sitä välillä ehtii tehdä muutakin vaikka sitten palstailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä velvollisuuksista?
Eipä sitä kuolintodistusta välttämättä ole joten ei se hautaaminen välttämättä edes vielä onnistu. Toisaalta ei siihen ihan kamalasti sikaa mene että soittaa hautaustoimistoon ja sopii kärjestelyistä. Kyllä sitä välillä ehtii tehdä muutakin vaikka sitten palstailla.
No eihän se hautaustoimisto todellakaan hoida kaikkea valmiiksi. Muistan kun äitini kuoli, niin asioita oli hoidettavana vaikka kuinka paljon. Pankkitilit ja muut pankkiasiat, laskut, kaikkien tilausten yms. peruuttaminen. Elämä on kallista, mutta kuoleminen vielä kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä velvollisuuksista?
No eihän se hautaustoimisto todellakaan hoida kaikkea valmiiksi. Muistan kun äitini kuoli, niin asioita oli hoidettavana vaikka kuinka paljon. Pankkitilit ja muut pankkias
Ei niitä esim. pankkiasioita edes pysty hoitamaan ellei sitä kuolintodistusta ole vielä. Eikä muutenkaan kaikkia asioita hoideta yhtenä päivänä. Kyllä siinä välissä ehtii tekemään muutakin. Monet tekevät esim. töitä vähintään kahdeksan tuntia päivässä.
ok