Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet suomalaisista 35-vuotiaista miehistä on lapsettomia. Eletäänkö nuoruutta nykyisin pitempään?

Vierailija
01.05.2024 |

Kestääkö nuoruus nykyään aiempaa kauemmin? Mistä se kertoo että puolet 35-vuotiaista miehistä on nykyään lapsettomia?

Kommentit (378)

Vierailija
281/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydetä paria. Naiset ja miehet asuu eri kaupungeissa ja viettää erilaista elämää. Lapsia ei välttämättä edes haluta ollenkaan tehdä. 

Mitä ja missä ne naisten kaupungit ovat?

Kaikki yliopistokaupungit, joissa ei ole teknillistä korkeakoulua.

Vierailija
282/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani +35 v (moni jo +40) miehet, jotka jauhavat, että olisi kyllä voinut lapsia haluta, jauhavat tätä tuoppiin tuijotellen. Osa on nippa nappa viime vuosina alkanut ryhdistäytyä, mutta ikäisensä naiset ovat jo ajat sitten kadonneet pois parisuhdemarkkinoilta, jäljellä vain parisen ikibailaajaa. Nuoremmat eivät vielä mieti lisääntymistä.

Eli omassa tuttavapiirissä nuoruuden tyylillä elää juurikin ne miehet, jotka eivät ole perhettä saaneet perustettua, koulutustaustasta, työpaikasta ja ulkonäöstä huolimatta. Ja vaikea kuvitella, että elämäntyylillään niin ikinä tulisi tapahtumaankaan. 

Hauskaa että tämä pätee myös naisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman kumppania ei voi saada lapsia eli siinä syy. Naiset ei oikein kiinnostu🤷

Voisitko harkita sukusolujen luovuttamista? Niistä on käsittääkseni pulaa.

Vierailija
284/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yrittävät tuohon ikään asti pokailla jotain miljonäärejä ja leffastaroja. Ovat kolmevitosina jo aika rupsahtaneita ja/tai yh-äitejä, kuka sellaseen nyt haluaisi sotkeentua?

Vierailija
285/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä on runsaasti kolmikymppisiä miehiä, jotka haluaisivat lapsia, mutta jotka eivät sovi vastaavanikäisten naisten loputtomaan vaatimusluetteloon. Ei riitä, että ovat huomioonottavia, liikunnallisia, koulutettuja ja hyvässä työssä.

Onko noilla miehillä kuitenkin ajatus, että lasten myötä he eivät joudu tinkimään töistään ja harrastuksistaan vaan heidän elämä jatkuu kuten tähän asti omaan napaan tuijottaen?

Ei ole. Ja kuten sanottua, eivät ole mitään omaan napaan tuijottelijoita vaan sosiaalisesti tahdikkaita ja ainakin ystävänä hyvin vastavuoroisia.

Vauvan kanssa oleminen ei ole vastavuoroista. Vauvasta täytyy pitää huolta 24/7, vauvaa ei voi jättää yksin kuin viereiseen huoneeseen päiväunien ajaks

Kyse oli parisuhteen vastavuoroisuudesta, ei vauvoista. Ihan selvä juttu, että jos on pieniä lapsia niin niistä huolehtiminen on prioriteetti numero 1.

Vierailija
286/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset yrittävät tuohon ikään asti pokailla jotain miljonäärejä ja leffastaroja. Ovat kolmevitosina jo aika rupsahtaneita ja/tai yh-äitejä, kuka sellaseen nyt haluaisi sotkeentua?

Sinä et tiedä naisista yhtään mitään. Milloin olet viimeksi edes puhunut livenä naisen kanssa? Voin vaan kuvitella mikä löyhkäkin sinusta irtoaa.. hyh.

Vierailija
287/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v setämies. Lapseton! En todellakaan halua lapsia hahahhaa!

Tuolla huumorilla syntymättömän lastesi onni, etteivät syntyneet.

Vierailija
288/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naiset saa päättää niin tulos on lapsettomuus. Toinen syy on taloudellinen. Suomi katoaa. Se on sen kohtalo. 

Vierailija
289/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä olen Tinderin kautta tavannut useita nelikymppisiä lapsettomia  miehiä, jotka ovat juuri eronneet pitkistä avioliitoista, ja he kertovat, että haluaisivat oman lapsen. No miksei ne hankkineet sitä lasta sen ex-puolison kanssa? Yksikin 37v mies oli 4kk aiemmin eronnut 12v suhteesta ja hän sanoi, että haluaa lapsettoman naisen ja hankkia yhteisen lapsen.

Varmaan siksi, ettei nainen ole halunnut lapsia. Se on todella yleistä parisuhteessa, jossa on kaksi korkeasti koulutettua.

Aika monelle naiselle on usutettu mantra, että perhe-elämä on kauhein asia maailmassa. Yksi tuttukin tuli selittämään, että kyllä naiset ovat tilastollisesti onnellisimpia yksin. Varmaan ihan pirun onnellista olla yksin joskus 50-vuot

Koska se lasten eteen tehty oman elämänsä uhraaminen pitää saada selitettyä itselleen parhain päin. Kuinka moni haluaa myöntää että meni 20v, kaikki rahat ja monilta terveyskin, eikä siitä saanut kuin stressiä ja kärsimystä... 

Vierailija
290/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi säälittäviä nämä ihmiset, joiden mielestä kaverisuhteista saa kaiken saman kuin parisuhteesta. Ei taida olla kovin paljon tarvetta luottamukselle, kumppanuudelle, läheisyydelle tai seksille tuollaisilla.

No en mä ole naisten kanssa koskaan mitään luottamusta kokenut. Jos näytät heikolta, niin nainen lähtee vahvemman matkaan. Kaverit ovat toistaiseksi pysyneet, kiitos siitä.

Vierailija
291/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja suomimiehet on niin rumia et ei niitä kukaan halua panna. Sit miettivät miksi nainen pihtaa kun moni mies niin ällöttävä.

Vierailija
292/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä pitkää nuoruutta, vaan on tajuttu että perheytyminen on diili jossa haittoja on reilusti reilusti enemmän kuin positiivisia puolia.

Ihan järkevää.

Jos ei ole lapsia niin ei ole mitään käsitystä minkälaista lasten kanssa on tai mitä ihania hetkiä siihen kuuluu. Ei ylipäätään tiedä, minkälainen se oma lapsi voisi olla. Pelkän tunteen tai luulon perusteella päätetään, ettei haluta lapsia. Vanhana yksinäisenä voidaan sitten katua. Jää osa elämästä elämättä ilman lapsia. Sen tajuaa erityisesti sen jälkeen kun saa yhden lapsen, miten mahtava juttu se on.

Toi vanhuusjuttu on maailman typerin argumentti. Kun ei tiedä haluaako lapset edes olla sun kanssa tekemisissä kun olet vanha. Eikä tiedä miten vanhaksi kukin elää. Parempi argumentoida niin, että olisiko aika kasvaa aikuisek

Ihmisen biologinen tehtävä on lisääntyä. Lisääntymätön elämä on elämätön elämä, paitsi jos se on käytetty johonkin merkitykselliseen, joka ei ehkä olisi ollut mahdollista perheellisenä. Mukavuudenhalu, pleikkarin peluu ja kahviloissa notkuminen eivät oikein näyttäyduy merkityksellisinä syinä pysyä vapaaehtoisesti lapsettomana. Ihmisistä on tullut heikkoja hedonisteja.

Vierailija
293/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä pitkää nuoruutta, vaan on tajuttu että perheytyminen on diili jossa haittoja on reilusti reilusti enemmän kuin positiivisia puolia.

Ihan järkevää.

Jos ei ole lapsia niin ei ole mitään käsitystä minkälaista lasten kanssa on tai mitä ihania hetkiä siihen kuuluu. Ei ylipäätään tiedä, minkälainen se oma lapsi voisi olla. Pelkän tunteen tai luulon perusteella päätetään, ettei haluta lapsia. Vanhana yksinäisenä voidaan sitten katua. Jää osa elämästä elämättä ilman lapsia. Sen tajuaa erityisesti sen jälkeen kun saa yhden lapsen, miten mahtava juttu se on.

Toi vanhuusjuttu on maailman typerin argumentti. Kun ei tiedä haluaako lapset edes olla sun kanssa tekemisissä kun olet vanha. Eikä tiedä miten vanhaksi kukin elää. Parempi a

Ihmisellä ei ole mitään tehtävää maapallolla muutakuin tuhota kaikki mihin koskee.  Sori probakandasi kanssa.

Vierailija
294/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista lukea täältä miten kuulema moni mies haluaisi lapsia mutta naista ei ole. Omassa tuttava- ja työkaveripiirissäni joka kattaa miehiä tuosta 30+ ikäluokasta sisältää pääasiallisesti miehiä joita ei lastenteko kiinnosta ainakaan ihmeemmin. Ihan normaaleja ja tavallisia miehiä, sinkkuja ja parisuhteessa olevia. Monelle miehelle se tuntuu olevan sellainen asia että jos nainen haluaa lapsia niin voi niitä sitten hankkia.

Meillä itse asiassa mies oli aikaisemmin varma siitä, että haluaa lapsia. Itse epäilin kykyjäni äitinä. Pikkulapsivuodet olivat tietenkin erittäin intensiivisiä enkä mitään täyttä kymppiä itselleni äitinä antaisi. Lapsista on tullut kaikesta huolimatta mahtavia nuoria ja olen onnellinen, etten aikanaan jänistänyt.

Vierailija
295/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua omia lapsia. Olen naimisissa muutaman vuoden vanhemman naisen kanssa, jolla kaksi lasta edellisestä suhteesta. Koen saavani perhe-elämästä kaikki parhaat puolet: joka toinen viikko olen turvallinen aikuinen ja kuskaan lapsia harrastuksiin ja autan läksyissä, joka toinen viikko olemme vaimon kanssa kaksin.

M33

Olisit saanut normaalinkin naisen kun oot vielä nuori. Ei olisi tarvinut ottaa lisääntynyttä naista, varsinkin jos ei sulla ole omia perhehaaveita, niin olisit ottanut perheettömän.

Vierailija
296/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei miehiä vaan kiinnosta lastenteko suomalaisten naisten kanssa?

Veikkaan kyllä että prosentuaalisesti on suurempi riski, että tulee mutkia matkaan, jos tekee lapset muunmaalaisen kanssa kuin mitä itse on. 

Vierailija
297/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tekisin lapsen jos se olisi neitseellisesti mahdollista. En ole kiinnostunut naisista.

Vierailija
298/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-astella ja myöhemminkin kouluaikoina muutamat minua inhoilevat, lähelläni takinkaulukseen naureksijat ja ikäiseni taisivat tietämättään ja suunnittelemattaan opettaa minulle että olen haiseva ja inhoittava jota ei voi koskettaa, tai jostakin minuun kuitenkin piintynyt sellainen olo. Lukiossa opettaja julkisesti heitti luokassa ilmaan 4 inhaa sanaa jotka saivat minut tuntemaan itseni kenties homoksi tai muutoin naista haluamattomaksi/ tyttöjä pelkääväksi. Yläasteella pääsin viimein halamaan tyttöä (tai siis minua halattiin seisoessani aloillani kauhunkankina kuin Putouksen Martti Alanen (Riku Nieminen)) eikä sitä näkyä palkinnut iloisin ilkkunauruin sen useampi kuin mitä iso liikkasali  veti kitaansa  jonnaa ja jonnea.

MM. tuollaisista pienistä myrkyistä, joita kenkään tuskin varta vasten ja kaikki tosiaan toistensa tekemisistä mitään tietämäti ovat tullleet kaatanneeksi ylleni, on kehittynyt minuun häpeävä olo ja tahtoisin&

Ymmärrän, että kouluajoilla ja koulukiusaamisella on vaikutus vuosiksi eteenpäin. Asianosaiset ovat sinut tosin jo unohtaneet, joten toivoisin sinunkin pääsevän näistä kahleista irti. Vaikkapa jossakin muualla kuin sillä paikkakunnalla, jolla koulusi kävit. Vastaavalla tavalla estyneitä ja ujoja naisiakin on, ehkä olisi helpompaa päästä "kohtalotoveroin" kanssa samalle aaltopituudelle?

Vierailija
299/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmistö miehistä ei HALUA lapsia. Ei ole ennenkään halunnut, mutta ovat halunneet seksiä ja ennen ehkäisyn aikaa niitä lapsia on sitten tullut. Ja on ollut itsestäänselvää, että lapsia on. Lapsiluku on myös ollut arvon mitta monilla alueilla. 

Nyt ihmiset saavat toteuttaa halujaan. 

Kyllä ihmisellä on myös biologinen halu jatkaa omaa sukuaan.

Vierailija
300/378 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kouluttautuneena ja hyvätuloisena uraihmisenä ole löytänyt naista, joka olisi kaiken vaivan arvoista. 

En tosin edes tiedä mitä naisille pitäisi sanoa. Suurin osa naisista on äo 70 tyhjäpäitä, jotka eivät itse osaa keskustella mistään.

Miesten kanssa on ne mielenkiintoisimmat keskustelut liikuntaharrastuksista, tekniikasta jne. Rennot läpät ja kevyt kenttäkettuilu lentää.

Naisten seurassa on aina enemmän tai vähemmän vaivaantunut tunnelma ja lähinnä tuijotan vain synkkä ilme naamalla jonnekin. 

Lisäänny siinä sitten.

M38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan