Oletko sinä se psykopaatti joka toimii näin kaupassa
1. Kun olet lopettanut ostosten lataamisen liukuhihnalle, et laita sitä "seuraava asiakas" väli kapulaa jolloin takana oleva joutuu laittamaan sen sinun puolestasi
2. Jäät käytävillä hyllyjen tukkeeksi pohtimaan, ostaako vaiko ei osta jolloin ne muut jotka nimenomaan haluaisivat ostaa eivät pääse nappaamaan sitä tuotetta sinun takiasi
3. Otat "maistiaiset" jostain herkusta ennen ostamista, vaikka niin ei saa tehdä, koska se on yksiselitteisesti varastamista
4. Sinulla on kärryllinen täynnä tavaraa ja huomaat, että takana olevalla on vain pari tuotetta, mutta et silti päästä takana olevaa ensin
5. Menet itsepalvelukassalle valtava kärry täynnä tavaraa, vaikka sinulla ei ole kerää ja skannaa laitetta käytössäsi (katso kohta 4)
Kommentit (120)
Psykopaatille tyypillisiä piirteitä ovat julmuus, epäsosiaaliset teot, alkoholin ja huumeiden käyttö, vastuuttomuus ja moraalittomuus.
Et näemmä tiedä mikä on psykopaatti.
En kyllä ymmärrä miksi joku pitäisi päästää edelleen kassajonossa, jos jollain on vain muutama tuote? Jokainen valitsee itse kassan ja jonottaa siinä kuten muutkin. Tuo kysely mikä oli iltapäivälehdessä ja missä oli juuri tämä kysymys, niin suurin osa vastasi että päästäisi. No en kyllä ole nähnyt että ihmiset näin toimisivat. Päinvastoin sanotaan kyllä heti että jonon pää on tuolla.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi joku pitäisi päästää edelleen kassajonossa, jos jollain on vain muutama tuote? Jokainen valitsee itse kassan ja jonottaa siinä kuten muutkin. Tuo kysely mikä oli iltapäivälehdessä ja missä oli juuri tämä kysymys, niin suurin osa vastasi että päästäisi. No en kyllä ole nähnyt että ihmiset näin toimisivat. Päinvastoin sanotaan kyllä heti että jonon pää on tuolla.
Jos mulla on paljon ostoksia ja takana olevalla muutama niin päästän aina edelleni.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan aidosta psykopatiasta, kyseessä on persoonallisuus häiriö jolle tyypillistä on julmuus, empatian puute ja moraalin puute.
Jos puhutaan arkielämän psykopaateista, niitä ovat kaikki nämä jotka eivät noudata kirjoittamattomia sääntöjö. Kuten se, että viimeinen asiakas kapulan laittaminen kuuluu sille joka on lopettanut tuotteiden lataamisen liukuhihnalle. Sitä noudattaa melkein kaikki paitsi nämä jotka jättävät sen kirjaimellisesti seuraavan asiakkaan vastuulle
-Ap
En minä jonoihin väliin ketään päästä. Olen ymmärtänyt että suomalaiset odottavat pääsevänsä jonottamaan ja nauttivat siitä, kuten ämpäreitä jaettaessa ilmi käy. Neuvostoliitossakin oli sama meno, kaksi ihmistä seisoi jossain julkisella alueella ja heti kohta heidän peräänsä alkoi muodostua jonoa, ehkä siellä jaetaan ämpäreitä, ajateltiin.
Miksi itsepalvelukassalle ei saisi mennä, jos on paljon ostoksia? Ymmärrän, jos on vaan ne pikkuiset pisteet, mutta ainakin tuossa meidän lähikaupassa on ihan liukuhihnalliset isot myös.
Vierailija kirjoitti:
Ip kassa? Itse olen saanut perinteisillä kassoilla "mene vain ohi" kun on ollut vain yksi, korkeintaan muutama tuote. Ip kassoilla sen sijaan joutuu odottamaan ikuisuuden, kun runsaat kuormat kerännyt skannaa etanan tahdilla. Sen takia IP kassojen kannalta nämä kerää ja skannaa laitteet ovat parhaita. Varsinkin, kun niistä kassoista on yksi varattu nimenomaan niille skannereille
1. Kun olet lopettanut ostosten lataamisen liukuhihnalle, et laita sitä "seuraava asiakas" väli kapulaa jolloin takana oleva joutuu laittamaan sen sinun puolestasi
Otan sen kapulan käteeni ettei takana oleva voi laittaa sitä.
2. Jäät käytävillä hyllyjen tukkeeksi pohtimaan, ostaako vaiko ei osta jolloin ne muut jotka nimenomaan haluaisivat ostaa eivät pääse nappaamaan sitä tuotetta sinun takiasi
En jää pohtimaan, mutta tunnistan tästä itseni. Se on hauska leikki jota leikin kaupassa käydessä; katson jonkun ihmisen ja yritän arvata mitä hän haluaa ostaa seuraavaksi.
3. Otat "maistiaiset" jostain herkusta ennen ostamista, vaikka niin ei saa tehdä, koska se on yksiselitteisesti varastamista
Varastamista on vain se että vie tuotteita maksamatta kassan ohi,
4. Sinulla on kärryllinen täynnä tavaraa ja huomaat, että takana olevalla on vain pari tuotetta, mutta et silti päästä takana olevaa ensin
En tietenkään sillä olin ensin.
5. Menet itsepalvelukassalle valtava kärry täynnä tavaraa, vaikka sinulla ei ole kerää ja skannaa laitetta käytössäsi (katso kohta 4)
Teen tämän joskus huvikseni kun pohjalla on olutta ja teeskentelen etten tiennyt.
Ai eikö automaattikassalla saa lukea viivakoodeja? Jonossakin yleensä ollaan tavaramäärästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on paljon ostoksia ja takana olevalla muutama niin päästän aina edelleni.
Minä en edes kiinnitä mitään huomiota paljonko muilla on ostoksia.
Eri
Vai oiken "psykopaatti", hämmentyisit jos sinulle selviäisi, että älykäs psykopaatti osaa toimia kaupassa ihan normaalisti.
Nuo listaamasi vaihtoehdot kertovat vain sinun "psykopaattisi" älyllisistä rajoitteista ei muusta.
En minä sitä kassakapulaa tarvitse. Se joka sitä kokee tarvitsevansa eikä osaa esimerkiksi jättää väliä edessä olevansa ostoksiin voi itse käytän sitä kapulaa. Ei muut ihmiset ole mitään kapulankäyttäjiwn palvelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan aidosta psykopatiasta, kyseessä on persoonallisuus häiriö jolle tyypillistä on julmuus, empatian puute ja moraalin puute.
Jos puhutaan arkielämän psykopaateista, niitä ovat kaikki nämä jotka eivät noudata kirjoittamattomia sääntöjö. Kuten se, että viimeinen asiakas kapulan laittaminen kuuluu sille joka on lopettanut tuotteiden lataamisen liukuhihnalle. Sitä noudattaa melkein kaikki paitsi nämä jotka jättävät sen kirjaimellisesti seuraavan asiakkaan vastuulle
-Ap
Kapulan laittaminen kuuluu sille takana tulevalla. Lukeehan siinä kapulassakin että seuraava asiakas. Hänen hommansa siis.
Perässätulija laittaa kapulan ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
On sulla pienet murheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Se kapulasta itkeminen on kyllä ihan psykopaattien hommaa.
Mulle on ihan sama kuka sen kapulan laittaa, itse kylläkin laitan jos takana on joku.
Kommenteista päätellen vauva-palsa on täynnä niitä jotka eivät laita kassakapulaa omien ostosten päätteeksi, vaikka iltapäivälehden kyselyssä melkein jokainen vastasi oikeaoppisesti niin, että se joka lopettaa tuotteensa lataamisen laittaa myös sen kassakapulan
Sinä itse olet se kyyläävä psykopaatti jota häiritsee se, kun muut ei tee niinkuin sinä haluat