Mikä ulkomailla on isoa ja suosittua, mutta suomessa ei ole asiasta hajuakaaa?
Heitelkääpä ilmoille asioita, mikä maailmalla on suosittua, mutta suomessa ei tiedetä asiasta/asioista mitään?
Itse heitän ilmoille käsipallon. Yksi maailman suosituimmista pallopeleistä, joka tunnetaan suomessa mutta sitä ei pelata missään muualla kuin suomenruotsalaisilla alueilla.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Country-musiikki, enkä nyt tarkoita sitä perinteistä stetsonmeininkiä vaan modernia New Countryä
Ysäriltä asti oon kunnellu näitä Garth Brookseja ja Dwight Yoakameja sun muita, paljon parempaa kuin jotkut Kari Tapiot tai Tapsa Kansat ja mitä näitä nyt onkaan.
Täällä vaan jotenkin lampaina mennään muiden mukana, eikä oteta itse asioista selvää.
Sori vaan pässi mutta sinun Garth Brooksisi sun muusi ovat pelkkää skeidaa.
Miksi ihmeessä joku on "sori vaan pässi" jos kuuntelee erilaista musiikkia kuin sinä, joka olet näemmä massasielu ja todellinen junttitoope. Olen eri jolle vastasit, mutta ärsytti tuo vastauksesi.
Koska jos katsot asiaksesi nimitellä minua lampaaksi niin taatusti sanon sinua pässiksi. Ja pässi sinä todella olet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kauniissa Suomessa on suosittua ja ulkomailla ei siitä hajuakaan? Mitä ulkomaalaiset väheksyvät meidän perinteissä?
Räväkät kanatukka pullukat, tuulipuvut, hernekeitto ja maksalaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Country-musiikki, enkä nyt tarkoita sitä perinteistä stetsonmeininkiä vaan modernia New Countryä
Ysäriltä asti oon kunnellu näitä Garth Brookseja ja Dwight Yoakameja sun muita, paljon parempaa kuin jotkut Kari Tapiot tai Tapsa Kansat ja mitä näitä nyt onkaan.
Täällä vaan jotenkin lampaina mennään muiden mukana, eikä oteta itse asioista selvää.
Miksi ihmeessä joku on "sori vaan pässi" jos kuuntelee erilaista musiikkia kuin sinä, joka olet näemmä massasielu ja todellinen junttitoope. Olen eri jolle vastasit, mutta ärsytti tuo vastauksesi.
Taitavat ne Garth Brooksinkin kuuntelijat olla tavallaan massasieluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan eri jolle mutta jos et kestä pässiksi nimittelyä niin älä itse aloita sitä nimittelemällä lampaaksi.
Omia perinteitä, jotka ovat vuosisatoja pitkiä. Tänne haalitaan jotain ihme Halloweeniä kuin viimeistä päivää. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on haluttu ulkomailla, suomalaisilta naisilta se nyt saa vaan pelkkää halveksuntaa.
Köyhissä maissa kaikki valkoihoiset miehet on yleensä suosittuja kahdesta syystä: 1. Oletus on että kaikilla länsimaisilla on paljon rahaa, mikä nostaa myös naisen ja koko hänen sukunsa statusarvoa. Laki myös määrää useimmissa esim. Aasian maissa, että perhe sisältää isovanhemmat, tädit, sedät, serkut, ja perheenjäsenten on elätettävä toisiaan, tosin kuin Suomessa, jossa perhekäsitys on vain ydinperhe ja elatusvelvollisuus rajoittuu puolisoon ja lapsiin. 2. Monet ovat sitä mieltä että vaaleaihoisuus on valttia ja valkoihoisen miehen kanssa saa kauniita lapsia. Ulkonäkö voi olla varsinkin köyhissä oloissa eläville tärkeä tekijä, jonka avulla pärjää elämässä paremmin.
Tuohon voisin vielä rehellisesti lisätä, että jopa suomalaiset peräkammarinpoja
Tätä ei moni joka haluaa ulkomaalaisen vaimon Aasiasta hankkia tiedosta että perheeseen luetaan todellakin sitten se laajempi suku. Vaimon sisarukset, naisen vanhemmat, isovanhemmat, sedät ja tädit. Kalliiksi tulee näiden kaikkien ylläpito eikä se näy omassa elämässä mitenkään, varsinkin jos asuu Euroopassa kaukana tästä suvusta. Rahaa menee taivaan tuuliin, toki siitä saa hyvän olon että on ihmisiä auttanut, mutta pakollinen meno josta ei sitten karkuun pääse. Halvemmaksi tulee hankkia suomalainen vaimo joka maksaa kaikissa kuluissa sen puolet niistä.
Vierailija kirjoitti:
Käsipallo ei ole maailmanlaajuisesti erityisen iso laji, mutta on totta, että moisesta kylätappelusta ollaan kiinnostuneita meillä vain ruotsinkielisissä piireissä.
En tiedä mistä johtuu, mutta seurojen nimet viittaa tiettyyn asiaan, esim. Cocks ja Dicken.
Jalkapallo ja fanikulttuuri.
Vanhat linnat ja muut historialliset rakennukset, museot.
Primark ja muut kauppaketjut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset
Olen viettänyt paljon aikaa Keski-Euroopassa ja mielestäni keskiverto suomalainen nainen on huomattavasti kauniimpi kuin tavallinen esim. saksalainen tai ranskalainen nainen. Monella on siellä huomiota herättäviä piirteitä esim. todella iso nenä tai koukkuleuka.
Mutta toisaalta sitten ne kauniit ovatkin siellä hyvin kauniita, ja kauniitkin suomalaiset näyttävät vähän valjuilta heihin verrattuna.
Myöskään italialaisten ja espanjalaisten naisten kauniiksi kehumista en ymmärrä. On todella kauniitakin, mutta keskimäärin eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsipallo joo. Hieno ja vauhdikas laji, jota suurinosa suomalaisista ei tunne.
Huono esimerkki, hyvä esimerkki olisi vaikka yksi maailman suurimmista urheilulajeista baseball, sitä ei varmaan suomessa pelaa kukaan.
Pesäpallo aika lähellä, eikä ketään kiinnosta sekään. Paitsi lajin harrastajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset
Olen viettänyt paljon aikaa Keski-Euroopassa ja mielestäni keskiverto suomalainen nainen on huomattavasti kauniimpi kuin tavallinen esim. saksalainen tai ranskalainen nainen. Monella on siellä huomiota herättäviä piirteitä esim. todella iso nenä tai koukkuleuka.
Mutta toisaalta sitten ne kauniit ovatkin siellä hyvin kauniita, ja kauniitkin suomalaiset näyttävät vähän valjuilta heihin verrattuna.
Nuo kaksi maata eivät kyllä todellakaan loista naiskauneudellaan.
Sulkapallon suosio monessa Aasian maassa. Kiinassa, Intiassa, Indonesiassa, Malesiassa ja Pakistanissa esim laji on ihan ykköslajeja ja tv-kanavilla se näkyy laajasti.
Talvilajeista kelkkailu ei ole lyönytitseään läpi Suomessa ja tuskin muissakaan pohjoismaissa, ei edes Norjassa. Tosin ei Suomessa ole vuoriakaan, joihin voisi tehdä kunnon ratoja.
Yrittäjyyden kannattavuus ja sujuminen sekä yrittäjien kunnioittaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan edes olettanut kuuntelevani 'kantria' mutta Hank III on erittäin ok. Muita ei pysty kuuntelemaan(?) Mutta mies ei olekkaan vissiin oikeen pidetty 'siellä paremmissa US country piireissä'
Hank Williams III siis kyseessä.
Tässä ihan suomalaisessa pikkukaupungissa on siisti kiva kahvila. jossa on anniskeluoikeudet ja tarjolla pieniä annoksia. Varmasti on muuallakin Suomessa. Nämä menee klo 18 ja syy on siinä ettei myöhemmin käy ketään. Kaikki menevät baariin.
Myös kaupunkien ulkopuolella olevat paskaiset, usein kaatopaikkojen läheisyydessä olevat slummit eivät ole Suomessa suosittuja. Kerjäläis- ja taskuvaraskulttuuria on yritetty tuoda maahan, mutta ne ovat suosittuja vain kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on haluttu ulkomailla, suomalaisilta naisilta se nyt saa vaan pelkkää halveksuntaa.
Missä päin maailmaa? Thaimaassa?
Yksikään länsimaalainen nainen jonka tunnen, ei halua tapailla suomalaista miestä.
Hupsiaa heijakkaa- eipä ole tullut yhtään ihailtavaa / järkevää asiaa tässä ketjussa, mitä meille Suomeen pitäisi ulkomailta tuoda.Ap luuli,,mutta ei kukaan keksi.
Mutku se nainen on siellä Kampiassa aidosti haluttu.