Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ulkomailla on isoa ja suosittua, mutta suomessa ei ole asiasta hajuakaaa?

Vierailija
01.05.2024 |

Heitelkääpä ilmoille asioita, mikä maailmalla on suosittua, mutta suomessa ei tiedetä asiasta/asioista mitään?

Itse heitän ilmoille käsipallon. Yksi maailman suosituimmista pallopeleistä, joka tunnetaan suomessa mutta sitä ei pelata missään muualla kuin suomenruotsalaisilla alueilla.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Starbucks, chipotle, five gays.

Toki starbucks yritti, mutta eipähän suomijuntut sen päälle ymmärtäneet.

Starbucks on kyllä todella in pk-seudulla. Aina on jonoa ja aina on täynnä. Teinien ja esiteinien mielestä cool. Ja juuri avattiin uusi kahvila rautatieasemalle Helsinkiin.

Vierailija
22/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItähän tarkoitat maailmalla? Täällä Aasiassa ainakin on keskiluokan piirissä todella arvostettua suuret näyttävät logot, kalliit luksusbrändit ja merkkikäsilaukut. Tänne on syntymässä iso keskiluokka, tai on jo iso, mutta kasvaa edelleen. Aika samalla tavalla kuin Euroopassa joskus 1950-luvulla, he tarvitsevat paljon kaikkia statusesineitä, joita omistamalla, ja sääntöjä, joita noudattamalla voi erottautua köyhistä. Kaikilla varakkailla perheillä on kotiapulainen, joka hoitaa kaupassakäynnit ja ruoanlaitot, ja perheettömät syövät ulkona, kotona itse kokkaaminen ei tosiaankaan ole suosittua, ja useilla on myös autonkuljettaja, koska ruuhkissa ajaminen on niin stressaavaa eikä rikkaat halua lähteä julkisen liikenteen hikisiin ruuhkiin, poikkeuksena erikseen rakennetut ilmastoidut kalliit reitit, jotka on nimenomaan keskiluokalle suunnattuja. He kuitenkin ymmärtävät, että Euroopassa nämä asiat eivät ole niin tärkeitä, vaan jos on valkoinen länsimainen naama niin sillä on itsessään sellainen statusarvo, ettei merkkejä ja brändejä tarvita ja sääntöjen noudattamistakin voidaan katsoa usein läpi sormien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten käynyt noissa Chipotlessa ja Five Guys'ssa Lontoossa. Chipotle oli täysi 10 ja saman ketjun haluaisin Suomeenkin mutta Five Guysin hamppari oli outo. Pakattu folioon ja varmaan 10 cm korkea, miten tuollaista syö nätisti?

Amerikassa Chipotle on synonyymi ripulitaudille.

Vierailija
24/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten käynyt noissa Chipotlessa ja Five Guys'ssa Lontoossa. Chipotle oli täysi 10 ja saman ketjun haluaisin Suomeenkin mutta Five Guysin hamppari oli outo. Pakattu folioon ja varmaan 10 cm korkea, miten tuollaista syö nätisti?

Amerikassa Chipotle on synonyymi ripulitaudille.

Tuskin sentään https://en.wikipedia.org/wiki/Chipotle_Mexican_Grill

Vierailija
25/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Country-musiikki, enkä nyt tarkoita sitä perinteistä stetsonmeininkiä vaan modernia New Countryä

Ysäriltä asti oon kunnellu näitä Garth Brookseja ja Dwight Yoakameja sun muita, paljon parempaa kuin jotkut Kari Tapiot tai Tapsa Kansat ja mitä näitä nyt onkaan.

Täällä vaan jotenkin lampaina mennään muiden mukana, eikä oteta itse asioista selvää.

Vierailija
26/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat missä voi juoda sivistyneesti lasin olutta ja syödä jotain pientä.

Sitten kun väkeä on tarpeeksi niin tällaisiinkin riittää asiakkaita, suomen kokoisessa maassa nämä menee heti nurin.

Vierailija
27/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on haluttu ulkomailla, suomalaisilta naisilta se nyt saa vaan pelkkää halveksuntaa.

Köyhissä maissa kaikki valkoihoiset miehet on yleensä suosittuja kahdesta syystä: 1. Oletus on että kaikilla länsimaisilla on paljon rahaa, mikä nostaa myös naisen ja koko hänen sukunsa statusarvoa. Laki myös määrää useimmissa esim. Aasian maissa, että perhe sisältää isovanhemmat, tädit, sedät, serkut, ja perheenjäsenten on elätettävä toisiaan, tosin kuin Suomessa, jossa perhekäsitys on vain ydinperhe ja elatusvelvollisuus rajoittuu puolisoon ja lapsiin. 2. Monet ovat sitä mieltä että vaaleaihoisuus on valttia ja valkoihoisen miehen kanssa saa kauniita lapsia. Ulkonäkö voi olla varsinkin köyhissä oloissa eläville tärkeä tekijä, jonka avulla pärjää elämässä paremmin. 

Tuohon voisin vielä rehellisesti lisätä, että jopa suomalaiset peräkammarinpojatkin ovat kyllä myös aika tavalla huolehtivaisempia ja vastuuntuntoisempia kuin aasialaiset peräkammarinpojat, eli suomimiehet vain ovat yksinkertaisesti parempia perheenisäehdokkaita silloin kun naisella ei itsellään ole mahdollisuutta länsimaiseen elintasoon tai taloudelliseen riippumattomuuteen ilman miestä. 

Vierailija
28/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallo.

Vierailija
29/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Country-musiikki, enkä nyt tarkoita sitä perinteistä stetsonmeininkiä vaan modernia New Countryä

Ysäriltä asti oon kunnellu näitä Garth Brookseja ja Dwight Yoakameja sun muita, paljon parempaa kuin jotkut Kari Tapiot tai Tapsa Kansat ja mitä näitä nyt onkaan.

Täällä vaan jotenkin lampaina mennään muiden mukana, eikä oteta itse asioista selvää.

Sori vaan pässi mutta sinun Garth Brooksisi sun muusi ovat pelkkää skeidaa.

Vierailija
30/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsipallo joo. Hieno ja vauhdikas laji, jota suurinosa suomalaisista ei tunne.

Huono esimerkki, hyvä esimerkki olisi vaikka yksi maailman suurimmista urheilulajeista baseball, sitä ei varmaan suomessa pelaa kukaan.

Vierailija
31/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään nyt juntit! Jo otsikosta pitäisi jotain tajuta, mutta täällä pyöritellään silmiä kuinka miäää oon jo nelkytä vuotta juonut vaan staarpaksia niinku amerikkalainen ainakin. Kaksoisvee ja tee, huoh!

Vierailija
32/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitään muita vaihtoehtojahan taas ei ole kuin Garth Brooks tai Kari Tapio.

Vierailija
33/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on haluttu ulkomailla, suomalaisilta naisilta se nyt saa vaan pelkkää halveksuntaa.

Työssäkäyvä, siisti, huoliteltu, koulutettu suomimies on haluttu myös Suomessa. 

Ns 2 viikon miljonäärit säälittäviä ressukoita jotka kuvittelevat olevansa haluttuja🤣🤣🤣

Täytän nuo ekan lauseen kriteerit ja aika hiljaista on naisten suhteen täällä suomessa.

Vierailija
34/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dj bobo. Suomessa unohdettu mutta ei muualla.

Vierailija
35/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomijuntin mielestä "ulkomailla" tuntuu tarkoittavan ameriikkaa.

Venäjällä kaalisoppa on trendikästä. Norjassa turska.

Vierailija
36/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitään muita vaihtoehtojahan taas ei ole kuin Garth Brooks tai Kari Tapio.

Garth Brooksia stereoon ja starbucksia naamariin niin voi nimitellä muita lampaiksi kun on itse niin moterni ja hieno!

Vierailija
37/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsipallo joo. Hieno ja vauhdikas laji, jota suurinosa suomalaisista ei tunne.

Huono esimerkki, hyvä esimerkki olisi vaikka yksi maailman suurimmista urheilulajeista baseball, sitä ei varmaan suomessa pelaa kukaan.

Gatekeeper.

Vierailija
38/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns 2 viikon miljonäärit säälittäviä ressukoita jotka kuvittelevat olevansa haluttuja🤣🤣🤣

Ilkuu nainen joka lähdössä Gambiaan. Pata soimaa kattilaa 😙

Vierailija
39/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starbucks on kyllä todella in pk-seudulla. Aina on jonoa ja aina on täynnä. Teinien ja esiteinien mielestä cool. Ja juuri avattiin uusi kahvila rautatieasemalle Helsinkiin.

Huh huh. Niin cool, että joutuivat sulkemaan kaikki kahvilat kolmea lukuunottamatta.

Vierailija
40/106 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkuu nainen joka lähdössä Gambiaan. Pata soimaa kattilaa 😙

Suominaiset ovat tunnettuja anteliaisuudestaan ulkomailla tummempihipiäisten miesten keskuudessa.