Miksi tuntuu että olen ihan eri sukua muiden naisten kanssa??? (olen nainen)
Kun katson kaikkia reality ohjelmia niin aina naiset ikäänkuin ryhmääntyy toistensa kanssa helposti, vaikka olisivatkin "erilaisia". Samaa tapahtuu työpaikoilla, kursseilla, kouluissa. Minä olen aina jäänyt naisporukoista ulkopuolella. Ensinnäkin, minulla on AINA uhkaava olo naisten seurassa. Tuntuu että he haluavat vahingoittaa minua. Joidenkin todella, todella vanhojen naisten seurassa minulla on turvallinen olo ja heistä aistin nopeasti, että he luovat minuun ikäänkuin holhoavan asenteen. Mutta esim. ikäisteni naisten seurassa, ei ole koskaan kenenkään kanssa mitään yhteistä ja aistin heistä nopeasti, että he eivät halua olla kanssani tekemisissä. Tuntuu että he inhoavat minua heti jo alkusilmäyksellä eivätkä anna mitään mahdollisuutta edes. Yleensä jos joku kurssi tai ryhmä tai koulu, niin joku nainen saattaa keskustella kanssani ensin pari lausetta ystävällisesti, mutta sitten etsii jonkun muun kenen kanssa jutustella. Elämäni aikana olen tavannut myös erityyppisiä naisia, mutta yli 30 vuotiaana naispuoleiset ystävyyssuhteet on täysin vieraita minulle. En tiedä mitä tarkoittaa että "vietetään tyttöjen iltaa, laittaudutaan yhdessä ja katsotaan leffoja". Tuntuu täysin oudolta katsella jotain naisten tekemiä instagram tai tiktok postauksia missä ystävät naureskelee keskenään ja on kahvilla tms. Olen alkanut miettiä onko minulla joku asperger tai vastaavaa. Miesten kanssa ei ole tapahtunut samaa, ja siksi olikin helppo tutustua nykyiseen kumppaniini. Mieheltänikin olen yrittänyt kysyä asiaa, mutta häneltä en saa minkäänlaista vastausta, kuin että rakastaa minua. Minua ei oikeastaan paljon haittaa ettei ole koskaan ollut naispuoleisia ystäviä ,mutta joskus olisi ollut kiva saada selvyys miksi näin tapahtui.
Kommentit (298)
Olet samanlainen kuin minä. Minulla todettiin myöhemmin autismi
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat erilaisia, enkä minäkään ole aina naisiin helposti tutustunut, saati sitten luonut läheisiä ystävyyssuhteita.
Mutta ihan rehellisesti, se, että pidät naisia uhkaavina, että he inhoavat ja haluavat vahingoittaa, kuulostaa siltä, että sinulla on vainoharhaisia ajatuksia, ja tarvitset mielenterveyden suhteen apua. Eivät ihmiset ajattele toisistaan tuollaisia.
No mua kiusasi naiset aikoinaan koulussa niin voi johtua siitäkin. Ja sitten eräässä työpaikoissa, mutta he olivat typeriä teinejä joten liittyi varmaan siihen.
Onko sinua kiusattu lapsena? Millainen äiti-suhde sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinua kiusattu lapsena? Millainen äiti-suhde sinulla on?
sellaista nälvimistä, varsinkin tytöt mutta ei mitään pahempaa. Pari kertaa jätetty ryhmästä ulos. Äitisuhde on ihan ok, nähdään pari krt viikossa mutta äitini on melko "kylmähkö" sillälailla ettei koskaan halaile, tai sano että rakastaa mutta tuo kai liittyy myös suomalaisuuteen jonkin verran.:D
Vierailija kirjoitti:
Miten sait sen selville?
Minä taas saan vainoharhaisia ajatuksia miehistä. Siksi ystävissäni ei ole muita miehiä kuin puoliso. Olen nainen.
Toisaalta en ryhmäänny helposti naistenkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas saan vainoharhaisia ajatuksia miehistä. Siksi ystävissäni ei ole muita miehiä kuin puoliso. Olen nainen.
Toisaalta en ryhmäänny helposti naistenkaan kanssa.
On miehetkin jotkut aika uhkaavia, mutta heistä olen aistinut paljon enemmän ymmärtäväisyyttä vähän samanlaista kuin aistin noista todella vanhoista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait sen selville?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait sen selville?
Voisi ollakin jotain tuon tyyppist'ä. Olen aina ollut todella herkkä ja itkuinen lapsi. (äitini kertoi). Mutta ymmärrän kyllä ihmisten tunteita aika hyvin, olen "hyvä kuuntelija" mielestäni. ap
Miksi itse valitset tuollaisia naisia? :D Luoja naurattaa millaisia te pick me:t olette. Lisäksi sinähän nimenomaan olet tyypillinen nainen. Alentuva, muita naisia yleistävä, miestä palvova, alistuva. Naiivi, joka luulee että miehen maailmassa merkitsisit yhtään mitään muuta kuin panona oloa. Ihan nainen sä olet, olethan alistunut miehellekin ja pyllistelet tämän edessä.
Minä sen sijaan olen oikeasti erilainen. En ole missään tekemisissä miesten kanssa, en alenna itseäni, enkä jauha koko ajan muista naisista samalla leikkien että minua vihaavalla sukupuolella olisi tarjota joku pelastus. Mies on tilastollisestikin suurin uhkasi, kas kun et sitä tajua. Ihan tyypillinne pick me -akka olet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse valitset tuollaisia naisia? :D Luoja naurattaa millaisia te pick me:t olette. Lisäksi sinähän nimenomaan olet tyypillinen nainen. Alentuva, muita naisia yleistävä, miestä palvova, alistuva. Naiivi, joka luulee että miehen maailmassa merkitsisit yhtään mitään muuta kuin panona oloa. Ihan nainen sä olet, olethan alistunut miehellekin ja pyllistelet tämän edessä.
Minä sen sijaan olen oikeasti erilainen. En ole missään tekemisissä miesten kanssa, en alenna itseäni, enkä jauha koko ajan muista naisista samalla leikkien että minua vihaavalla sukupuolella olisi tarjota joku pelastus. Mies on tilastollisestikin suurin uhkasi, kas kun et sitä tajua. Ihan tyypillinne pick me -akka olet.
En ole valinnut mitään naisia, olen yrittänyt tutustua naisiin. En ymmärrä mitä tarkoitat "pick meellä"
En minäkään osaa samaistua, mutta viihdyn vanhempien naisten seurassa ja työpaikalla minut yleensä adoptoikin jokin vanhempi nainen suojiinsa. Ja löytyy autismi. Viihdyn vanhempien ihmisten kanssa ylipäätään oli ne kumpaa sukupuolta tahansa.
Hanki ap lapsia niin koet kuuluvasi yhteen muiden naisten kanssa. Lapset ja miessuhteet on avain.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "pick me?"
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa taas feministi lesbo, olikin jo ikävä sinua. Vielä kun jatkat noita viestejä niin ymmärtää moni muukin miksi kukaan ei halua olla naisten kaveri kun teet itsestäsi esimerkin hirveästä naistyypistä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään osaa samaistua, mutta viihdyn vanhempien naisten seurassa ja työpaikalla minut yleensä adoptoikin jokin vanhempi nainen suojiinsa. Ja löytyy autismi. Viihdyn vanhempien ihmisten kanssa ylipäätään oli ne kumpaa sukupuolta tahansa.
Mulla sama. Vanhemmat ihmiset ovat ihania. He ei edes tuomitse usein vaikka vähän änkyttäisikin
Vierailija kirjoitti:
Hanki ap lapsia niin koet kuuluvasi yhteen muiden naisten kanssa. Lapset ja miessuhteet on avain.
Lapsien teko ja raskaus on myös mulle ihan vieras asia, vaikke olen saanut hoitaa siskoni lapsia silloin tällöin.Mutta onneksi miehenikään ei halua lapsia. ap
Hiukan kyllä hälytyskellot soivat tuossa kohtaa, kun aloittaja kirjoitti, että hänestä tuntuu kuin toiset naiset haluaisivat vahingoittaa häntä. Se on todella vainoharhaista.
On olemassa ihmisiä, joiden olemus ajaa jostain syystä muut pois. On vaikea sanoa, mikä heissä on se, mihin muut reagoivat, mutta jokin olemuksessa, eleissä ja puheessa saa ihmiset hakeutumaan muuhun seuraan. Ihminen on sellainen kuin on, siinä ei ole mitään väärää. Ketään ei kuitenkaan voi syyttää myöskään siitä, että hakeutuu itselleen mieluisaan seuraan. Onneksi aina löytyy ihmisiä, jotka tuntuvat olevan immuuneja signaaleille ja viihtyvät kaikenlaisten ihmisten kanssa.
Onko muut tytöt kiusannut sua lapsena tmv? Se ei pidä paikkaansa, että kaikki muut naiset vihaisivat sinua heti vaihdettuaan kanssasi pari sanaa. Normaalit ihmiset eivät vihaa puolituttuja/tuntemattomia, eli jos tällaista koet kaikkien kanssa niin kyse on sun omasta tunteesta, joka voi olla peräisin jonkinlaisesta traumasta.
Jos naiset on kiinnostuneita juttelemaan sulle mutta hetken päästä vaihtavat seuraa voi olla, ettet osaa pitää keskustelua yllä. Mutta tämäkään ei tarkoita, että he vihaisivat sua tai ajattelisivat mitään pahaa.
Muutenkin kun koolla on paljon ihmisiä niin yleensä ihmiset juttelee monelle illan aikana eikä vietä koko iltaa saman tuntemattoman/puolitutun ihmisen seurassa, eikä tämä tarkoita että sun seurassa olisi mitään vikaa. Voisit sitten myöhemmin illan aikana mennä uudelleen juttelemaan jos haluat?
Naiset ovat erilaisia, enkä minäkään ole aina naisiin helposti tutustunut, saati sitten luonut läheisiä ystävyyssuhteita.
Mutta ihan rehellisesti, se, että pidät naisia uhkaavina, että he inhoavat ja haluavat vahingoittaa, kuulostaa siltä, että sinulla on vainoharhaisia ajatuksia, ja tarvitset mielenterveyden suhteen apua. Eivät ihmiset ajattele toisistaan tuollaisia.