Tällaisina päivinä yksinäisyys todella sattuu
Mikään joulu ei ole minua koskaan liikuttanut, vaikka olen monet sellaiset yksin. Mutta tänään kirpaisee, kun on kaunis ilmakin. Näien mielessäni ihmiset iloisena terasseilla, huvipuistossa, mökeillä... Minä olen täydellisen yksin ja surullinen.
Kommentit (185)
56-vuotiaana ei paljon ole enää uutta ja ihmeellistä edessä, vaikka minne menisi.
Täälllähän on kiva kun yksin vappua viettää, voi viestiä illan kulkua, Minä aion käydä iltakävelyllä myöhemmin. Käyn kaupassa samalla, en juhli kummemmin, ostan munkin ja keitän kahvit palatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä yksinäiset sitä, että monet näistä iloisista ihmisistä terasseilla ja mökeillä hakkaavat toisensa tai suhteen toisen osapuolen sitten kun pääsevät ovien taakse piiloon. Myös henkistä ja taloudellista väkivaltaa tapahtuu siellä ovien takana, joten miksi olisit kateellinen kurjille, omahyväisille, itsekkäille paskiaisille...?
Ole ennemminkin onnellinen rauhastasi ja tee asioita, jotka tekevät sinut onnelliseksi.
Olen ollut tuossa tilanteessa ja eronnut siitä joskus viime kesän jälkeen, väkivalta oli vakavaa.
En nyt tiedä enkä tajua mitä rauhaa ja onnea tässä on. Miehellä on kavereita, lapsuuden perheensä ja uusi nainen, mä olen yksin ja nää juhlapyhät tuntuu entistäkin pahemmilta.
Erikoista jos mielummin olisit edelleen hakattavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noissa oltu ihan tarpeeksi, eikä silloinkaan kovin paljon. Mielummin vietän ylimääräisen vapaapäivän omassa rauhassa omien projektien tai harrastusten parissa. Jos ei sada vettä niin vappuna voisi käydä luontoa katselemassa ja ulkoilemassa. Bonusta jos aurinko paistaa. Jos sataa niin sitten voi vaikka pelailla. Olisi mielenkiintoista luettavaakin. Parasta on ettei 40 vuotiaana enää tunnu että olisi pakko tehdä mitään, kun tietää ettei muitakaan kiinnosta kuin heidän itsensä, eivätkä he sinua ajattele kahta sekuntia kauempaa.
Musta se on just pahinta ettei ketään kiinnosta. Pelottavaakin kun ei ole ketään joka pitäisi omia puolia.
Itse en koe tuollaista tunnetta, että ei ole ketään joka ei pitäisi puolia. Riittää kun on välit kunnossa niihin joita tuntee.
Minä vien kissaa ulos ja haaveilen kuolemasta.
Oon just semmonen outo epävakaa jota tuossa yhdessä viestissä kuvailtiin. Myöskin vietin lapsuuteni sellaisten kanssa mutta valitettavasti musta itsestäkin tuli lopulta sellainen.
Tällaisina päivinä teen jotain superterveellisiä asioita, joista juhlijat jää paitsi. Huomenna vasta tuntuukin hyvältä lähteä aamulenkille, kun muilla on huono olo ja treenit ja syömiset ihan retuperällä monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noissa oltu ihan tarpeeksi, eikä silloinkaan kovin paljon. Mielummin vietän ylimääräisen vapaapäivän omassa rauhassa omien projektien tai harrastusten parissa. Jos ei sada vettä niin vappuna voisi käydä luontoa katselemassa ja ulkoilemassa. Bonusta jos aurinko paistaa. Jos sataa niin sitten voi vaikka pelailla. Olisi mielenkiintoista luettavaakin. Parasta on ettei 40 vuotiaana enää tunnu että olisi pakko tehdä mitään, kun tietää ettei muitakaan kiinnosta kuin heidän itsensä, eivätkä he sinua ajattele kahta sekuntia kauempaa.
Musta se on just pahinta ettei ketään kiinnosta. Pelottavaakin kun ei ole ketään joka pitäisi omia puolia.
Itse en koe tuollaista tunnetta, että ei ole ketään joka ei pitäisi puolia. Riittää kun on välit kunnossa niihin joita tuntee.
Mutta jos ei tunne ketään.
Yksinäiseksi itsensä tuntevien osuus Turussa on 14,7 prosenttia ja on suurempaa kuin muualla Suomessa (12,1 %). Ainoastaan yli 75-vuotiaat kokevat yksinäisyyttä muun maan kanssa yhtä paljon. Turkulaisista asuntokunnista 56 prosenttia on yhden hengen asuntokuntia, joka on Suomen korkein yksinasuvien osuus. Tämä on kymmenen prosenttiyksikköä enemmän kuin koko maassa.
https://aamuset.fi/artikkeli/6314035
Ei Turussakaan mene hyvin. Ne ei kestä edes toisiaan.
Mäkin oon yksin. Nuoret lähti omiin vappukemuihinsa, miesystävä asuu 5 tunnin päässä. Aattelin vaan chillailla ilman paineita, katon telkkua ja kuuntelen musaa. Rauhaa ja rakkautta teille yksinäisille!
Minulla on perhe seurani, mutta silti tuntuu hieman yksinäiseltä. Lapsi on kipeä ja vietämme aikaa tv:n ääressä. Ostimme torilta munkkeja ja vappupallon.
Asumme kaupungissa, jossa meillä ei ole tuttuja. Itselläni ei ole puolison ja sisarusten lisäksi ystäviä. Olen autisti, joten siksikin on ollut hankala tutustua muihin ihmisiin. Lähinnä minuun suhtaudutaan kuin ulkoavaruuden lähettilääseen, joten en ole enää oikein jaksanut tosissani yrittää tehdä tuttavuutta. Olen silti kiitollinen tästä mitä on. Hyvää Vappua.
Yksinäisyyteen auttaa parhaiten se, että katsoo jotain livenä kuvattua vuorovaikutteista ohjelmaa kuten Viki ja Köpi showta (Areena) tai Antti Holman koulumatkahöpöttelyjä (Podme/Spotify). Kivoja on myös esim. Esko Eerikäisen sunnuntaibrunssin haastattelut.
Vierailija kirjoitti:
56-vuotiaana ei paljon ole enää uutta ja ihmeellistä edessä, vaikka minne menisi.
Ällös mummuile! Oot vielä nuori
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon yksin. Nuoret lähti omiin vappukemuihinsa, miesystävä asuu 5 tunnin päässä. Aattelin vaan chillailla ilman paineita, katon telkkua ja kuuntelen musaa. Rauhaa ja rakkautta teille yksinäisille!
Voi kyynel. Saatat olla yksin, mutta et todellakaan yksinäinen, joten tilanteesi on täysin toisenlainen. Ärsyttää.
Nään joka yö unia missä vietän aikaa sen ainoan lapsuudenystäväni kanssa onnellisena. Sitten herään ja todellisuus lävähtää silmille..
Oikeastaan jos on hyvällä tuulella niin tällaisia foorumeita ei kannata lukea ollenkaan. Onhan loogisestikin selvää että tänne kirjoitetaan lähinnä jos on jokin ongelma mistä kirjoittaa. Täältä saa hyvien ajatusten tilalle huonoja vinoutuneita ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Nään joka yö unia missä vietän aikaa sen ainoan lapsuudenystäväni kanssa onnellisena. Sitten herään ja todellisuus lävähtää silmille..
Ja en kyllä ole pelkästään yksinäinen vaan myös tosi masentunut, lääkkeitä syön ja vuosien terapiat on käyty muttei minusta silti tullut ihmis-ja yhteiskuntakelpoista.
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään yksinäinen mutta aika empatiakyvyttömältä vaikutat viestisi perusteella, rauhaa ja rakkautta juupajuu... 😅
Minä tiedän että moni mies pääsee tänään löllöttämään rakkaimpansa lolloja, kun taas minulla ei ole ketään jonka kanssa pelehtiä. Tasan ei mene pelimerkit täällä telluksella.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että moni mies pääsee tänään löllöttämään rakkaimpansa lolloja, kun taas minulla ei ole ketään jonka kanssa pelehtiä. Tasan ei mene pelimerkit täällä telluksella.
Jos lollojen löllöttäminen on ainoa elämän tavoite, niin kai sinun pitää sitten ottaa silikonit. Ei ole vaihtoehtoja.
Minä olen yksin ja onnellinen. Ei tarvitse olla i d i o o t t i e n seurassa.