Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaajalla anteeksiantaminen auttaa kiusattua siirtymään eteenpäin elämässä

Vierailija
29.04.2024 |

Tämä on hyvä ymmärtää. Sun on ihmisenä nähtävä sen koko asian taakse. Miksi asioita tapahtuu, ymmärrettävä asiat isommin. 

Anteeksiantaminen itselle ja sille toiselle, auttaa ihmistä pääsemään eteenpäin. 

Toki ihminen voi uida "kostoaikeissaan" tai katkeroitua ja itkeä esim täällä palstalla tätä asiaa. Mutta ei sekään ole mikään hyvä vaihtoehto. 

Sit mä haluun sanoo viel tän:

Anteeksiantaminen ei tarkoita, että sun pitää soittaa kiusaajalles ja pyytää anteeks. Se tehdään sisäisesti. 

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatpa mammat nyt kovin mielensä pahoittaneet kouluaikaisista pihaleikeistä. Voi hellanlettas sentään. Tui tui.

Vierailija
62/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan jää märehtimään keskenkasvuisten imbesillien tekemisiä? Itse olin vain helpottunut sinä päivänä, kun pystyin jättämään peruskoulun taakseni. Enkä ole käytännössä lukioon jälkeen ollut kenenkään kanssa tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän koulukiusaamisenne ollut yhtään mitään nykypäivän neeperilaumojen kiusaamiksi ja brutaalisti pahoinpidellyiksi joutuvien puhtaiden suomalaisten lasten kohtalon rinnalla.

Vierailija
64/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän koulukiusaamisenne ollut yhtään mitään nykypäivän neeperilaumojen kiusaamiksi ja brutaalisti pahoinpidellyiksi joutuvien puhtaiden suomalaisten lasten kohtalon rinnalla.

Niin. Harva ennen on joutunut veitsi kirjaimellisesti kurkulla käymään koulua.

Vierailija
65/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun puntit ovat tasan, anteeksiantoa voidaan ehkä harkita. Mutta siihen on vielä pitkä aika. 

Vierailija
66/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolaatte ittenne! Kaikki häpee teitä! Teidän lapsekin häpee.. naapurin koirakin häpee!

Lopettakaa tuo ininä ja ulina oikeesti .

Vierailija
67/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatpa mammat nyt kovin mielensä pahoittaneet kouluaikaisista pihaleikeistä. Voi hellanlettas sentään. Tui tui.

Kaikki on suhteellista. Sellaisia jäytää pienemmät asiat joilla ei ole vielä suurempaa vastoinkäymistä. Toisinpäin tämä ei kuitenkaan pädekään.

Vierailija
68/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän samalla tavalla. Kohtasin kymmenen vuotta sitten sarjamurhaajan, ja vieläkin ne kaikki omat kokemukset hänestä ja tapahtumat tuona yönä ( minä en siis silti kuollut), tulevat mieleeni yhä uudestaan. Kaikki kovat äkilliset äänet yms. säpsäyttävät edelleenkin. Kohdallani hidastelevat autot säikäyttävät vielä enemmän.

Saako kysyä kuka? Suomessa ei paljon sarjamurhaajia ole. Oliko tämä k u r i s t a j a?

Spekua, mutta ajankohdasta ja autoista tulee mieleen Moring.

Onneksi kirjoittaja selvisi hengissä <3

Vierailija
69/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajia jotka ovat tuhonneet muita lapsia alkaa pelottaa että kostajat ovat pian perässä (vrt. Dexter).

Dexter on huippu sarja <3

Vierailija
70/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nolo ketju 🤮

Vierailija
71/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja tarvitse minkäänlaista anteeksiantoa. Jumala armahtaa, ehkä, minä en!

Vierailija
72/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa nolo ketju 🤮

Myötistä.

Vierailija
73/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän samalla tavalla. Kohtasin kymmenen vuotta sitten sarjamurhaajan, ja vieläkin ne kaikki omat kokemukset hänestä ja tapahtumat tuona yönä ( minä en siis silti kuollut), tulevat mieleeni yhä uudestaan. Kaikki kovat äkilliset äänet yms. säpsäyttävät edelleenkin. Kohdallani hidastelevat autot säikäyttävät vielä enemmän.

Saako kysyä kuka? Suomessa ei paljon sarjamurhaajia ole. Oliko tämä k u r i s t a j a?

Moringin kontolla ei ole yhtään murhaa tai tappoa. Vielä. Eli ei voi olla hän.

Vierailija
74/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moringin kontolla ei ole yhtään murhaa tai tappoa. Vielä. Eli ei voi olla hän.

Niin joo, epäiltynä vasta.

Vierailija
75/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole ikinä aktiivisesti antanut anteeksi niille, jotka kiusasivat minua yläasteella, mutta en kyllä vihaakaan heitä. Antaisin anteeksi, jos pyytäisivät, mutta ei ole törmäilty, enkä varmaan enää tunnistaisikaan heitä. Kiusaaminen kyllä vaikutti minuun pitkään, mutta nyt se on vain yksi asia menneisyydestä, enkä enää juuri muistele sitä. Ne ihmiset eivät merkitse minulle sen enempää kuin muutkaan vuosikymmeniä sitten elämän varrelle jääneet ihmiset. Ymmärrän kyllä, että monilla muilla on pahempia kiusaamiskokemuksia kuin minulla, ja silloin tilanne voi olla vaikeampi.

Vierailija
76/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattua ei auta kuin kunnon kosto, saada nähdä kiusaajan kärsivän tavalla tai toisella.

Vierailija
77/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä, jotka tehtailevat av:lle Antakkee anteeksi kiusaajalle niin vapaudutte-ketjuja.

Miten se on keneltäkään muulta pois, jos kiusattu ei ikinä anna anteeksi kiusaajaltaan/kiusaajiltaan?

Mitäpä jos kiusattu ei anna anteeksi JA on jo aikoja sitten siirtynyt elämässään eteenpäin?

Kenenkään ei tarvitse 'antaa anteeksi' mulkvisteille, etenkään kun nämä eivät ole koskaan anteeksi pyytäneet.

Vierailija
78/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: Minä palaan kotiini, josta lähdin. Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.

Kiusaajan kohtalo.

Vierailija
79/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vetäisin kiusaajaa kuonoon ja se helpotti kummasti. Sen jälkeen ei ole kiusattu.

Vierailija
80/149 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kiusaaja/vainoaja, ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän