Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kodissa exän tavaroita

Vierailija
28.04.2024 |

Mieheni erosi entisestä puolisostaan 3 vuotta sitten, mutta hänen asunnossaan eksä kummittelee yhä. Siellä on joitain esineitä jotka kuuluvat tälle naiselle. Mies on ollut kovin vaitonainen erosta ja kertonut aika ympäri pyöreästi hänestä. Eli siis ei ole puhunut juuri mitään muuta kuin että oli vaikea ihminen. Kysyin kerran miksi ei ole heittänyt eksän tavaroita pois, mutta mies jotenkin sivuutti asian ja annoin asian vain olla. Mieleeni hiipi ajatus, että onko hän vielä jotenkin kiinni eksässään? vaikka ei tätä tietenkään minulle kertoisi. Oloani varmasti helpottaisi, jos voisi jutella asiasta, mutta eihän se tavallaan minulle kuulu niin en tohdi kauheasti udella. Asunto on vähän kuin jäänyt siihen tilaan kun tämä nainen lähti. Itse olen heittänyt pois tai vähintään laittanut pois näkyvistä esimerkiksi valokuvat tai noh ei minulla muita tavaroita olekaan kuin kuvia. Siksi en ymmärrä ja se vaivaa. En nyt siis tarkoita, että hänen asunnossaan olisi eksän huonekaluja tai astioita vaan henkilökohtaisempia asioita millä mieheni ei tee mitään.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä outo suhde. Vuosia olette olleet yhdessä, mutta ette voi miehen erosta puhua! En kyllä itse kestäisi tuollaista hyssyttelyä ja salailua.

No jotkut salailevat jos tunteita on edelleen. 

Toisaalta, mitä ero kuuluu nyxälle, paitsi sen verran että erottu on. 

Vierailija
42/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liitolle hyvä merkki, jos muuton yhteydessä alkaa mustasukkaisuus noin pahasti nostaa päätään. Juoskaa miehet heti jos tuollaisia hirmuja kohtaatte. Normaalejakin naisia on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän osan ex vaimon tavaroista suulissa, osan vintillä ja osan vierasmakuuhuoneessa. nykyinen vaimo mielestäni hyväksyy tilanteen hyvin.

Miksi ex vaimo ei ottanut niitä mukaansa tai heittänyt pois, jos ei tarvitse?

Epäkohteliasta jättää toisten luo rojua.

Ex vaimoni työskentelee kansainvälisissä tehtävissä lääkärinä joten muuta paikkaa tavaroille ei ole.

Miksi puhut kakkaa? 

Tämä oli kyllä ketjun ainoa hauska porvoolaissarkasmi.

Vierailija
44/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai pitääkö heittää myös exän sinne ostamat tavarat pois? Hän osti monia sisustusesineitä, jotain huonekaluja jne. jotka sovimme jäävän minulle erossa. Ihme homma jos kaikki exän entiset tavarat pitäisi pistää roskiin tai kiertoon.

Mietin, että tarkoittaako ap nyt kuitenkin jotain exän henkilökohtaisia juttuja, kuten meikkejä, hajuvesiä, ihonhoitotuotteita, kylpytakkia, vaatteita jne.

Kyllä noista vähän itsekin kyselisin, että mikäs homma. Todennäköisesti tosin jo niiden löytyessä epäilisin olevan muitakin kierroksissa, ja lopettaisin suhteen siihen paikkaan, että sikäli ei "joutuisi" noiden poisheittämistä miettimään. 

Vierailija
45/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jotkut tavarat ei mua paljon haittaisi. Olisin lähinnä kiinnostunut. Ajan kanssa sitten pois heittelisin varmaan. Eikä mies edes huomaisi.

Siis heittelisit tavaraa pois miesystäväsi asunnosta? Mieskin saa varmaan sitten heitellä sun kämpästä pois kamat, joita ei arvosta.

Vierailija
46/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käskin miehen hävittää kaikki tavarat, ja siihen hän mukisematta suostui. Ei ilmeisesti vaan ollut saanut aikaiseksi, mitään tunnearvoa ei siis ollut rojuilla.

Miten joku kehtaa käskeä hävittämään toisen tavaroita?!

Vierailija
47/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jotkut tavarat ei mua paljon haittaisi. Olisin lähinnä kiinnostunut. Ajan kanssa sitten pois heittelisin varmaan. Eikä mies edes huomaisi.

Siis heittelisit tavaraa pois miesystäväsi asunnosta? Mieskin saa varmaan sitten heitellä sun kämpästä pois kamat, joita ei arvosta.

En ole tuo jota lainasit, mutta jos olisi tosiaan johonkin kaapinperälle jäänyt joku ikivanha exän partavaahto tai deodorantti, niin vapaasti saisi heittää pois. 

Jos tuollaisia muistoja halutaan museoida, niin oletan ettei olla vielä valmiita uuteen suhteeseen, kiitos ja näkemiin. 

Vierailija
48/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti eksä? Jos löytyy esim hiusharja, dödöä, pikkuhousunsuojia jne.

On oikeasti eksä. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta pari vuotta. En tiedä oliko ero miehelle tuskallinen ja kumpi jätti, niin en oikein viitsi puhua siitä tai kysellä kun ajattelen, että jos haluaa kertoa niin kertoo itse eikä niin että painostan. Juuri tätä kuitenkin tarkoitan! Eksän käyttötavaroita ja tämmöistä. Ei kuitenkaan siteitä. Mielestäni hyvin kummallista.

Kerää ne yhteen pahvilaatikkoon, johon kaikki mahtuvat ja kirjoita päälle EKSÄN TAVARAT.

Nosta laatikko eteiseen ulko-oven viereen, mieluiten siihen kynnysmaton kohdalle, ettei sitä todellakaan voi olla huomaamatta. Et sano asiasta mitään.

Elleivät häivy viimeistään seuraavana päivänä, kanna loota johonkin varastoon.

Ei kuulu sinun velvollisuuksiisi jatkuvasti pyyhkiä niistä pölyjä, edes henkisesti.

Vierailija
49/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olla vai kyse ettei heitä pois käyttökelpoista tavaraa. Minulla on miesystäväni ex puolison tavaroita omassa kodissani, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Hänelle oli tarpeettomia, minulle passeleita. 

Ei aikuisen ihmisen tarvitse tuollaisesta välittää, ne on vain tavaroita. Eriasia on jos asunto on muistopyhäkkö ex vaimolle.

Vierailija
50/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä heittämään niitä muistoja pois vaikka kuinka marisisitte. :D

Mies

Sun "mielipiteitä" ei lasketa, koska asut yhä elämäsi naisen eli äitisi kanssa.

Vierailija
51/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pitääkö heittää myös exän sinne ostamat tavarat pois? Hän osti monia sisustusesineitä, jotain huonekaluja jne. jotka sovimme jäävän minulle erossa. Ihme homma jos kaikki exän entiset tavarat pitäisi pistää roskiin tai kiertoon.

Mietin, että tarkoittaako ap nyt kuitenkin jotain exän henkilökohtaisia juttuja, kuten meikkejä, hajuvesiä, ihonhoitotuotteita, kylpytakkia, vaatteita jne.

Kyllä noista vähän itsekin kyselisin, että mikäs homma. Todennäköisesti tosin jo niiden löytyessä epäilisin olevan muitakin kierroksissa, ja lopettaisin suhteen siihen paikkaan, että sikäli ei "joutuisi" noiden poisheittämistä miettimään. 

Ei kai nyt kukaan "seurustele" tuollaisen tyypin kanssa. 

Vierailija
52/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairalloista mustasukkaisuutta näköjään monella.

Esim. meikit menee vanhaksi, en alkaisi kyselemään exäni luota jotain vanhaa ripsariani. Hän taas ihan hajamielisyyttään ei muistaisi heittää sitä pois.

Vierailija
53/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies

En minä jäisi marisemaan. Toteaisin, ettei elämässäsi taida olla tilaa uudelle suhteelle, poistuisin takavasemmalle.

Vierailija
54/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liitolle hyvä merkki, jos muuton yhteydessä alkaa mustasukkaisuus noin pahasti nostaa päätään. Juoskaa miehet heti jos tuollaisia hirmuja kohtaatte. Normaalejakin naisia on olemassa.

Mun eksäni heitteli teatraalisesti jätesäkkeihin ja roskiin kaikki hänelle suhteen aikana ostamani vaatteet osoittaakseen uudelle nuorikolleen, että olen historiaa. Heidän suhde siis alkoi sillä, että minua petettiin ja uutta rouvaa odotutettiin pitkän aikaa, joten ilmeisesti määräilylle ja mustasukkaisuudelle oli aihetta.

Sen jälkeen, kun mies oli heitellyt roskiin asunnostaan kaikki ostamani rahanarvoiset asiat, ilmestyi keittiönpöydälle soma punainen joululiina ja uuden naisen lapsen askartelema joulukoriste. Hauskana nyanssina se, että mies inhosi joulua, mutta ei ilmeisesti uskaltanut kieltäytyä.

Noh, tuskinpa uusi nainen tietää sitäkään, että mies säilöö kirjahyllynsä alimman laatikon pohjalla valokuvaa vielä minuakin edeltäneestä eksästä ja tietokoneen työpöydällä 15 vuotta vanhaa, samalle eksälle osoitettua anteeksipyyntökirjettä. Minulle eksä kertoi, että tykkää kuulemma joskus palata menneeseen, enkä minä aikoinani vaatinut häntä noita hävittämään.

Vierailija
55/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Samat sanat. Uusi mies saa katsella exäni kamppeita ja valokuvia. 

Uusi voisi käyttää eksän pipoa ja kalsareita. :)

Vierailija
56/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän osan ex vaimon tavaroista suulissa, osan vintillä ja osan vierasmakuuhuoneessa. nykyinen vaimo mielestäni hyväksyy tilanteen hyvin.

Miksi ex vaimo ei ottanut niitä mukaansa tai heittänyt pois, jos ei tarvitse?

Epäkohteliasta jättää toisten luo rojua.

Entä jos mies ei päästänyt exää niitä hakemaan? Joka tapauksessa exällä tai ap:lla ei ole oikeutta heittää niitä pois ennen kuin exältä on varmistettu, että hän ei niitä halua.

Eniten ihmetyttää se, että ap kirjoittaa miehen asunnosta, jossa itse ei asu. Hän haluaa sieltä pois tavaroita, joista ei pidä, joten sama jatkuisi yhdessäasuessa eli en tykkää sun kengistä, viskon ne roskiin.

Vierailija
57/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairalloista mustasukkaisuutta näköjään monella.

Esim. meikit menee vanhaksi, en alkaisi kyselemään exäni luota jotain vanhaa ripsariani. Hän taas ihan hajamielisyyttään ei muistaisi heittää sitä pois.

Sairaalloista mustasukkaisuutta, jos kummastelee tilannetta, että joku säilyttää niitä exänsä ripsivärejä?

Ihan oikeasti, jos sellaiset ovat toiselle säilytettäviä tärkeitä muistoja (joita ei saisi heittää pois, ettei ole vain unohtunut kaapinperälle), niin lähtisin aika vikkelään.

Vierailija
58/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varastossa noin 10 laatikkoa entisen romppeita. Siellä ne pysyy tallessa, hakee kun haluaa.

Vierailija
59/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä outo suhde. Vuosia olette olleet yhdessä, mutta ette voi miehen erosta puhua! En kyllä itse kestäisi tuollaista hyssyttelyä ja salailua.

Olen välillä kysynyt sopivan tilaisuuden tullen jotain, mutta tuntuu ettei saa kauheasti irti. Sitten on itsellä sellainen olo, että miksi tässä kyselen hänen entisestä suhteestaan, kun ei mieskään kysele minun ja että onko väärin udella, jos toinen ei itse avaudu. Mietin myös tekeekö se kipeää, kun itse pystyisin puhumaan avoimesti, mutta erot on minun kohdallani käsitelty eikä tunnu miltään puhua entisistä, mutta en voi tietää miltä miehestä tuntuu. 

Ap

Parempi haudata eksät takapihalle ja rakentaa puhtaalta pöydältä.

Toisen traumoja ei kannata sorkkia. Saattavat olla liian kipeitä, mutta ne tavarat on lupa pakata pois. (Tuhoaminen saattaa olla laitonta.)

Vierailija
60/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksäni heitteli teatraalisesti jätesäkkeihin ja roskiin kaikki hänelle suhteen aikana ostamani vaatteet osoittaakseen uudelle nuorikolleen, että olen historiaa. Heidän suhde siis alkoi sillä, että minua petettiin ja uutta rouvaa odotutettiin pitkän aikaa, joten ilmeisesti määräilylle ja mustasukkaisuudelle oli aihetta.

Sen jälkeen, kun mies oli heitellyt roskiin asunnostaan kaikki ostamani rahanarvoiset asiat, ilmestyi keittiönpöydälle soma punainen joululiina ja uuden naisen lapsen askartelema joulukoriste. Hauskana nyanssina se, että mies inhosi joulua, mutta ei ilmeisesti uskaltanut kieltäytyä.

Noh, tuskinpa uusi nainen tietää sitäkään, että mies säilöö kirjahy

Ihmeen tarkasti tiedät, mitä joulukoristeita on exäsi ruokapöydällä, ja mitä muistoja edelleen jossain laatikossa ja tietokoneella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän