Miehen kodissa exän tavaroita
Mieheni erosi entisestä puolisostaan 3 vuotta sitten, mutta hänen asunnossaan eksä kummittelee yhä. Siellä on joitain esineitä jotka kuuluvat tälle naiselle. Mies on ollut kovin vaitonainen erosta ja kertonut aika ympäri pyöreästi hänestä. Eli siis ei ole puhunut juuri mitään muuta kuin että oli vaikea ihminen. Kysyin kerran miksi ei ole heittänyt eksän tavaroita pois, mutta mies jotenkin sivuutti asian ja annoin asian vain olla. Mieleeni hiipi ajatus, että onko hän vielä jotenkin kiinni eksässään? vaikka ei tätä tietenkään minulle kertoisi. Oloani varmasti helpottaisi, jos voisi jutella asiasta, mutta eihän se tavallaan minulle kuulu niin en tohdi kauheasti udella. Asunto on vähän kuin jäänyt siihen tilaan kun tämä nainen lähti. Itse olen heittänyt pois tai vähintään laittanut pois näkyvistä esimerkiksi valokuvat tai noh ei minulla muita tavaroita olekaan kuin kuvia. Siksi en ymmärrä ja se vaivaa. En nyt siis tarkoita, että hänen asunnossaan olisi eksän huonekaluja tai astioita vaan henkilökohtaisempia asioita millä mieheni ei tee mitään.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käskin miehen hävittää kaikki tavarat, ja siihen hän mukisematta suostui. Ei ilmeisesti vaan ollut saanut aikaiseksi, mitään tunnearvoa ei siis ollut rojuilla.
Minä olisin heittänyt tuollaisen lehmän saman tien ulos eikä takaisin olisi ollut tulemista. Perään olisin vielä näyttänyt kuusinumeroista säästötiliäni. Se, jos mikä, saa naisen kuin naisen lohduttoman itkun partaalle.
Voi kuule, mun mies edelleen vuosien yhdessäolon jälkeen jumaloi mua! :)
Vaikka vitsihän tuo oli, oot köyhä ja sinkku.
t. LehmäHeh! Todellisuudessa miehesi inhoaa sinua, mutta säälistä esittää pitävänsä sinusta.
Juu, hyvin esitetty kun oloni on päivittäin rakastettu, arvostettu ja haluttu.
Niinpä. Umpihomot osaavat esittää vaikka mitä. Sellainenhan miehesi on mutta ei kehtaa myöntää sitä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käskin miehen hävittää kaikki tavarat, ja siihen hän mukisematta suostui. Ei ilmeisesti vaan ollut saanut aikaiseksi, mitään tunnearvoa ei siis ollut rojuilla.
Minä olisin heittänyt tuollaisen lehmän saman tien ulos eikä takaisin olisi ollut tulemista. Perään olisin vielä näyttänyt kuusinumeroista säästötiliäni. Se, jos mikä, saa naisen kuin naisen lohduttoman itkun partaalle.
Voi kuule, mun mies edelleen vuosien yhdessäolon jälkeen jumaloi mua! :)
Vaikka vitsihän tuo oli, oot köyhä ja sinkku.
t. LehmäHeh! Todellisuudessa miehesi inhoaa sinua, mutta säälistä esittää pitävänsä sinusta.
Miksi te trollaajat olette niin typeriä ettette ikinä ymmärrä paljastavanne vain oman surkeutenne kun yritätte loukata ihmisiä? Käsittämätöntä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti eksä? Jos löytyy esim hiusharja, dödöä, pikkuhousunsuojia jne.
On oikeasti eksä. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta pari vuotta. En tiedä oliko ero miehelle tuskallinen ja kumpi jätti, niin en oikein viitsi puhua siitä tai kysellä kun ajattelen, että jos haluaa kertoa niin kertoo itse eikä niin että painostan. Juuri tätä kuitenkin tarkoitan! Eksän käyttötavaroita ja tämmöistä. Ei kuitenkaan siteitä. Mielestäni hyvin kummallista.
No on todella. Onko mahdollista, että tämä eksä kävisi asunnolla kun et ole paikalla? Meillä mies oli salaa pitänyt "ex"-vaimoon yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä heittelin ne surutta pois, kun muutin virallisesti miehen asuntoon.
Sama, mies ei edes huomannut. Oli jotain verhoja ja muuta pikkusälää mutta poissa on.
On teillä outo suhde. Vuosia olette olleet yhdessä, mutta ette voi miehen erosta puhua! En kyllä itse kestäisi tuollaista hyssyttelyä ja salailua.
Vierailija kirjoitti:
En tule ikinä heittämään niitä muistoja pois vaikka kuinka marisisitte. :D
Mies
Samat sanat. Uusi mies saa katsella exäni kamppeita ja valokuvia.
Vierailija kirjoitti:
On teillä outo suhde. Vuosia olette olleet yhdessä, mutta ette voi miehen erosta puhua! En kyllä itse kestäisi tuollaista hyssyttelyä ja salailua.
No jotkut salailevat jos tunteita on edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ketju osoittanut, miten mustasukkaisia ja omistushaluisia naiset ovatkaan. Kumpuaako huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta?
🥱
Vierailija kirjoitti:
Olen välillä kysynyt sopivan tilaisuuden tullen jotain, mutta tuntuu ettei saa kauheasti irti. Sitten on itsellä sellainen olo, että miksi tässä kyselen hänen entisestä suhteestaan, kun ei mieskään kysele minun ja että onko väärin udella, jos toinen ei itse avaudu. Mietin myös tekeekö se kipeää, kun itse pystyisin puhumaan avoimesti, mutta erot on minun kohdallani käsitelty eikä tunnu miltään puhua entisistä, mutta en voi tietää miltä miehestä tuntuu.
Ap
Vähintään silloin jos uusi kumppani pyytää/kertoo tavaroiden häiritsevän on ne heitettävä pois. Ja jos ei heitä, en itse jatkaisi suhdetta, koska mielestäni se kertoo prioriteeteistä ja toisen tunteista välittämisestä jotain todella oleellista.
Mieheni asunnossa, jossa nyt minäkin asun, täältä on löytynyt mm ex n kylpytakki. Kysyin pitäisikö se palauttaa, mies kysyi miksi. Erosta yli 10 v. Ei ole kertaakaan maininnut mm mikä on häälahjaksi saatu.
Kun kävimme aikoinaan koko kodin läpi ja laitettiin tarpeetonta kirppikselle, löysin mm paljon valokuvia. Ne keräsin yhteen paikkaan ja aikoinaan meni viikonloppu, jotta saatiin laitettua ne kansioihin.
Jotain pesuaineita on löytynyt, joissa on ollut kukkasia. Oon pessyt niillä vessaa
Jospa hän ei ole oikeasti eronnut, tai panttaa exänsä omaisuutta, joka on mahdollisesti joutunut pakenemaan tätä miestä?
Mullakin on exäni tavaroita, tosin huonekaluja mutta roskiin menevät jahka saan aikaiseksi. Kaiken pienemmän olenkin jo heittänyt kun ei niitä ottanutkaan vaikka muutamat kerrat on tullut hakemaan. Ehkä jotain vei pois, mutta jotain toi aina tullessaan.
Hän ei siis niitä huolinut kun koitin tarjota. Hänen omaisuuttaan löytyy myös vanhempieni varastosta (tämä tuli minulle yllätyksenä), omien vanhempiensa kotoa josta tulee ajoittain myös heille riitaa ja sisarustensa luota.
Hän on myös pantannut minun omaisuuttani mutta mä luovun mielummin vaikka vaatteista päältäni kuin olisin hänen kanssaan enää missään tekemisissä.
Exäni on myös väkivaltainen ja minä "täys seinähullu" jos häneltä kysyy.
Joskus olen tietämättäni edelleen suhteessa hänen kanssaan ja tulihan tuota erottuakin muutaman kerran tietämättäni silloin kun oltiin yhdessä.
En usko että sinunkaan kohdalla tavaroiden taustalta löytyy mitään rehellistä.
Jos olisi pelkästä saamattomuudesta kyse niin sekään tuskin on kovin mieluisaa seukata aikuisen miesvauvan kanssa
Luulen, että jotkut tavarat ei mua paljon haittaisi. Olisin lähinnä kiinnostunut. Ajan kanssa sitten pois heittelisin varmaan. Eikä mies edes huomaisi.
Ai pitääkö heittää myös exän sinne ostamat tavarat pois? Hän osti monia sisustusesineitä, jotain huonekaluja jne. jotka sovimme jäävän minulle erossa. Ihme homma jos kaikki exän entiset tavarat pitäisi pistää roskiin tai kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä se edellinen ero käsitellä ennen uutta suhdetta, saati avoliittoa.
Juuri kysyin exältä, lasteni isältä, että mitä teen hänen nuoruuden ja lapsuuden aikaisille valokuvilleen. Tuonko hänelle vai säästänkö lapsille. Ei halunnut itselleen, joten minä laitoin ne laatikkoon ja varastoon. Ei tulisi mieleen heittää pois; voi kiinnostaa lapsia jossain kohtaa isänsä nuoruus. Eipä nuo tuolla minun nykyistä avopuolisoani ole härinneet
Jätin eksälle kaikki vanhat tavarani, kun hän ne halusi pitää.
Mutta kun eroatte niin sitten on myös sinun tavaroita siellä.ja sen exån.ja sitten tulevan naisen tavaroita myös.ja se jatkuu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän osan ex vaimon tavaroista suulissa, osan vintillä ja osan vierasmakuuhuoneessa. nykyinen vaimo mielestäni hyväksyy tilanteen hyvin.
Miksi ex vaimo ei ottanut niitä mukaansa tai heittänyt pois, jos ei tarvitse?
Epäkohteliasta jättää toisten luo rojua.
On miehiä, joiden luota ei enää haeta yhtään mitään, vaan ollaan lähinnä onnellisia kun siellä ei enää tarvitse olla. Tai sitten tavaroilla ei ole mitään arvoa.
Ei miehiä yksinkertaisesti kiinnosta tuollaiset asiat. Naiset paljon herkempiä. Mutta kyllä mies ne jutut pois heittää, kun asiasta sanoo.