Miehen kodissa exän tavaroita
Mieheni erosi entisestä puolisostaan 3 vuotta sitten, mutta hänen asunnossaan eksä kummittelee yhä. Siellä on joitain esineitä jotka kuuluvat tälle naiselle. Mies on ollut kovin vaitonainen erosta ja kertonut aika ympäri pyöreästi hänestä. Eli siis ei ole puhunut juuri mitään muuta kuin että oli vaikea ihminen. Kysyin kerran miksi ei ole heittänyt eksän tavaroita pois, mutta mies jotenkin sivuutti asian ja annoin asian vain olla. Mieleeni hiipi ajatus, että onko hän vielä jotenkin kiinni eksässään? vaikka ei tätä tietenkään minulle kertoisi. Oloani varmasti helpottaisi, jos voisi jutella asiasta, mutta eihän se tavallaan minulle kuulu niin en tohdi kauheasti udella. Asunto on vähän kuin jäänyt siihen tilaan kun tämä nainen lähti. Itse olen heittänyt pois tai vähintään laittanut pois näkyvistä esimerkiksi valokuvat tai noh ei minulla muita tavaroita olekaan kuin kuvia. Siksi en ymmärrä ja se vaivaa. En nyt siis tarkoita, että hänen asunnossaan olisi eksän huonekaluja tai astioita vaan henkilökohtaisempia asioita millä mieheni ei tee mitään.
Kommentit (91)
Eräälle exälleni entisten tyttöystävien valokuvat ja tavarat olivat jotain "trophyjä" 🏆. Olin itse nuori ja kokematon kun aloimme seurustella, mutta silti ihmettelin, että miten hillosi jotain ihme tavaroita pienessä asunnossaan. Yritin joskus ehdottaa tavaroiden vähentämistä, mutta hän suhtautui näihin tavaroihin jotenkin tunnepitoisesti ja palvovasti.
Erosimme ihan asiallisissa väleissä ja törmäsin häneen varmaan vuosi pari eron jälkeen. Tyyppi alkoi kyselemään, että haluanko ne punaiset kenkäni takaisin. Kyseessä oli vanhat rikkinäiset "roskienvientikengät" ja ajattelin että hän on varmaan heittänyt ne jo heti roskiin. Luulen, että nämä kenkäni ovat hänellä edelleen jossain muistojen laatikossa. Onneksi tämä tyyppi on historiaa.
Unikkoverhot - uhka vai mahdollisuus 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti eksä? Jos löytyy esim hiusharja, dödöä, pikkuhousunsuojia jne.
On oikeasti eksä. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta pari vuotta. En tiedä oliko ero miehelle tuskallinen ja kumpi jätti, niin en oikein viitsi puhua siitä tai kysellä kun ajattelen, että jos haluaa kertoa niin kertoo itse eikä niin että painostan. Juuri tätä kuitenkin tarkoitan! Eksän käyttötavaroita ja tämmöistä. Ei kuitenkaan siteitä. Mielestäni hyvin kummallista.
Kerää ne yhteen pahvilaatikkoon, johon kaikki mahtuvat ja kirjoita päälle EKSÄN TAVARAT.
Nosta laatikko eteiseen ulko-oven viereen, mieluiten siihen kynnysmaton kohdalle, ettei sitä todellakaan voi olla huomaamatta. Et sano asiasta mitään.
Elleivät häivy viimeistään seuraavana päi
Anteeksi nyt vaan, mutta jätätte toisten ihmisten tavarat ihan rauhaan. Jos ette osaa pitää näppejänne ja kontrollinhaluanne kurissa, niin parempi että etsitte toisen kumppanin.
Jos joku laittaa minun tavaroitani kodistani roskikseen, niin teen rikosilmoituksen. Samoin siitä, jos koet oikeudeksesi kurkkia puhelintani tai postiani. Opetelkaa kunnioitusta.
Ehkä tulkitsin väärin, että ap ja miehensä asuvat jo saman katon alla.
Mutta omassa kodissani en katselisi eksien tavaroita. En omien enkä puolison. Vaikka olisi miten mieluinen esim. eksäni antama lahja, kierrättäisin eteenpäin samalla kuin eksänkin.
Näköjään naiset paljon muuttaa siihen miehen asuntoon. Kysyisin, ettekö seurusteluvaiheessa ollenkaan käyneet katsomassa tulevaa kotianne, koska talon/asunnon sisustus on tullut teille yllätyksenä, että siellä on exän tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Mun exä säilytti lukitussa puulaatikossa muistoja existään. Ei suostunut näyttämään mitä laatikossa oli ja oli todella kiusaantunut, kun tämä tuli edes puheeksi. Kaipa minustakin sinne on jotain päätynyt. Karmivaa, onneksi on exä. Tietääköhän nykyinen pirttihirmu tästä laatikosta, hih.
Voin kuvitella, erästä kuolinpesää tyhjentäneenä.
Kaikki tavarat piti käydä läpi ja löysin tuollaisen kuvamuistokätkön. Mietin, että olikohan viimeisin nyksä löytänyt sen myös (eivät asuneet yhdessä, mutta seurustelivat vuosia). Oli sen verran kitkerää tekstiä hänellä jaettavana meille täysin viattomille sivullisille.
Vierailija kirjoitti:
Unikkoverhot - uhka vai mahdollisuus 😌
Kyllä eksä saa verhonsa tuoda ja laittaa paikoilleen vaikka iloisena yllätyksenä. Yhtä suosittu ylläri kuin anopinkin salaiset verhonvaihtovierailut.
Niin tavallista miehillä. Eivät pysty päästämään exästä irti vaan haikailevat tämän perään loputtomasti. Siitä nuo tavarat kertovat :)
Ja kun exän kämppä on tyhjennetty, mennään tämän äidin kotiin ja vaaditaan, että kaikki miehen exästä muistuttava on tuhottava. Oliko nää verhot silloin keittiössä, ai oli, no sitten ne pitää vaihtaa, exä on ne nähnyt, minä en kestä tuollaista menneessä roikkumista.