Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kodissa exän tavaroita

Vierailija
28.04.2024 |

Mieheni erosi entisestä puolisostaan 3 vuotta sitten, mutta hänen asunnossaan eksä kummittelee yhä. Siellä on joitain esineitä jotka kuuluvat tälle naiselle. Mies on ollut kovin vaitonainen erosta ja kertonut aika ympäri pyöreästi hänestä. Eli siis ei ole puhunut juuri mitään muuta kuin että oli vaikea ihminen. Kysyin kerran miksi ei ole heittänyt eksän tavaroita pois, mutta mies jotenkin sivuutti asian ja annoin asian vain olla. Mieleeni hiipi ajatus, että onko hän vielä jotenkin kiinni eksässään? vaikka ei tätä tietenkään minulle kertoisi. Oloani varmasti helpottaisi, jos voisi jutella asiasta, mutta eihän se tavallaan minulle kuulu niin en tohdi kauheasti udella. Asunto on vähän kuin jäänyt siihen tilaan kun tämä nainen lähti. Itse olen heittänyt pois tai vähintään laittanut pois näkyvistä esimerkiksi valokuvat tai noh ei minulla muita tavaroita olekaan kuin kuvia. Siksi en ymmärrä ja se vaivaa. En nyt siis tarkoita, että hänen asunnossaan olisi eksän huonekaluja tai astioita vaan henkilökohtaisempia asioita millä mieheni ei tee mitään.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kuinka te voitte ylipäätänsä asua jossain kämpässä missä mies asunut exänsa kanssa? Tämmöistä en ymmärrä tippakaan.

Mitä ihmeen väliä sillä on, että asuneet siellä yhdessä. Sulla on suhteessa muita ongelmia, jos tuollainen hiertää. Ei se sua rakasta yhtään sen enempää asuntoa vaihtamalla. Jos sulla alemmuuskompleksi exää kohtaan, niin siinä ei kämpän vaihtaminen auta. 

Vierailija
62/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia tavaroita? Jos kovin henkilökohtaisia, kuten kosmetiikkaa, vaatteita tms. niin herää epäilys, onko miehellä vieläkin jotain sutinaa exän kanssa ja käykö exä kenties edelleen miehesi luona. Jos tavarat taas jotain heidän yhdessä hankkimia matkamuistoja, kodin elektroniikkaa tms. niin silloin ne ovat yhtä paljon miehesi ja hänen exänsä omaisuutta ja ovat ehkä sopineet, että tavaroiden säilytyspaikka on siellä miehen asunnossa. Eli suoraan kysymällä ja keskustelemalla asiaa parhaiten seviää - edellyttäen että mies uostuu puhumaan asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tavarat sattumalta siellä loju. Selkeesti juttu on "auki" jotenkin ainakin miehen puolelta.

Huono huono merkki. Ikävä todeta, mutta näin on.

Vierailija
64/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jotkut tavarat ei mua paljon haittaisi. Olisin lähinnä kiinnostunut. Ajan kanssa sitten pois heittelisin varmaan. Eikä mies edes huomaisi.

Siis heittelisit tavaraa pois miesystäväsi asunnosta? Mieskin saa varmaan sitten heitellä sun kämpästä pois kamat, joita ei arvosta.

En ole tuo jota lainasit, mutta jos olisi tosiaan johonkin kaapinperälle jäänyt joku ikivanha exän partavaahto tai deodorantti, niin vapaasti saisi heittää pois. 

Jos tuollaisia muistoja halutaan museoida, niin oletan ettei olla vielä valmiita uuteen suhteeseen, kiitos ja näkemiin. 

Ehkä kuitenkin muistatte itse, että teillä ei ole mitään oikeutta puuttua siihen, mitä ihmisellä on omassa kodissaan. 

Vierailija
65/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liitolle hyvä merkki, jos muuton yhteydessä alkaa mustasukkaisuus noin pahasti nostaa päätään. Juoskaa miehet heti jos tuollaisia hirmuja kohtaatte. Normaalejakin naisia on olemassa.

Mun eksäni heitteli teatraalisesti jätesäkkeihin ja roskiin kaikki hänelle suhteen aikana ostamani vaatteet osoittaakseen uudelle nuorikolleen, että olen historiaa. Heidän suhde siis alkoi sillä, että minua petettiin ja uutta rouvaa odotutettiin pitkän aikaa, joten ilmeisesti määräilylle ja mustasukkaisuudelle oli aihetta.

Sen jälkeen, kun mies oli heitellyt roskiin asunnostaan kaikki ostamani rahanarvoiset asiat, ilmestyi keittiönpöydälle soma punainen joululiina ja uuden naisen lapsen askartelema joulukoriste. Hauskana nyanssina se, että mies inhosi joulua, mutta ei ilmeisesti uskaltanut kieltäytyä.

Noh, tuskinpa uusi naine

No jos käy hakemassa asunnosta omat tavaransa pois, niin eiköhän tuollaiset jouluhärpäkkeet pistä miesluolasta silmään? Ja jos on vuosia viettänyt saman miehen kanssa aikaa, viettänyt aikaa myös miehen asunnossa ja käyttänyt täysin luvallisesti miehen tietokonetta, niin myös nuo muut asiat ovat käyneet ilmi luonnollisesti. Minä kun en aikanani nostanut mitään draamaa vastaavista löydöksistä.

Vierailija
66/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä säilytti lukitussa puulaatikossa muistoja existään. Ei suostunut näyttämään mitä laatikossa oli ja oli todella kiusaantunut, kun tämä tuli edes puheeksi. Kaipa minustakin sinne on jotain päätynyt. Karmivaa, onneksi on exä. Tietääköhän nykyinen pirttihirmu tästä laatikosta, hih. 

Vierailija
67/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti eksä? Jos löytyy esim hiusharja, dödöä, pikkuhousunsuojia jne.

On oikeasti eksä. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta pari vuotta. En tiedä oliko ero miehelle tuskallinen ja kumpi jätti, niin en oikein viitsi puhua siitä tai kysellä kun ajattelen, että jos haluaa kertoa niin kertoo itse eikä niin että painostan. Juuri tätä kuitenkin tarkoitan! Eksän käyttötavaroita ja tämmöistä. Ei kuitenkaan siteitä. Mielestäni hyvin kummallista.

Kerää ne yhteen pahvilaatikkoon, johon kaikki mahtuvat ja kirjoita päälle EKSÄN TAVARAT.

Nosta laatikko eteiseen ulko-oven viereen, mieluiten siihen kynnysmaton kohdalle, ettei sitä todellakaan voi olla huomaamatta. Et sano asiasta mitään.

Elleivät häivy viimeistään seuraavana päivänä, kanna loota johonkin varastoon.

Ei

Anteeksi nyt vaan, mutta jätätte toisten ihmisten tavarat ihan rauhaan. Jos ette osaa pitää näppejänne ja kontrollinhaluanne kurissa, niin parempi että etsitte toisen kumppanin.

Jos joku laittaa minun tavaroitani kodistani roskikseen, niin teen rikosilmoituksen. Samoin siitä, jos koet oikeudeksesi kurkkia puhelintani tai postiani. Opetelkaa kunnioitusta.

Vierailija
68/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jotkut tavarat ei mua paljon haittaisi. Olisin lähinnä kiinnostunut. Ajan kanssa sitten pois heittelisin varmaan. Eikä mies edes huomaisi.

Siis heittelisit tavaraa pois miesystäväsi asunnosta? Mieskin saa varmaan sitten heitellä sun kämpästä pois kamat, joita ei arvosta.

En ole tuo jota lainasit, mutta jos olisi tosiaan johonkin kaapinperälle jäänyt joku ikivanha exän partavaahto tai deodorantti, niin vapaasti saisi heittää pois. 

Jos tuollaisia muistoja halutaan museoida, niin oletan ettei olla vielä valmiita uuteen suhteeseen, kiitos ja näkemiin. 

Ehkä kuitenkin muistatte itse, että teillä ei ole mitään oikeutta puuttua siihen, mitä ihmisellä on omassa kodissaan. 

Ei olekaan, mutta saan tehdä päätöksen haluanko olla suhteessa, jossa vielä kaihotaan entisen suhteen perään.

Oman eroni olen jo ajat sitten käsitellyt. Jos jostain syystä jostain löytyisi jotain exän vanhoja hygieniatuotteita, niin neppaisin roskiin huvittuneena, että miten on voinut jemmautua näin moniksi vuosiksi.

Vierailija
69/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on mulla komerossa

Vierailija
70/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä säilytti lukitussa puulaatikossa muistoja existään. Ei suostunut näyttämään mitä laatikossa oli ja oli todella kiusaantunut, kun tämä tuli edes puheeksi. Kaipa minustakin sinne on jotain päätynyt. Karmivaa, onneksi on exä. Tietääköhän nykyinen pirttihirmu tästä laatikosta, hih. 

Miksi ihmisen pitäisi hävittää muistot tärkeästä osasta menneisyyttään? 

Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
71/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin muistatte itse, että teillä ei ole mitään oikeutta puuttua siihen, mitä ihmisellä on

Kyllä. Sinä valitset omat ihmissuhteesi, et muiden ihmisten kodin tavaroita. 

Vierailija
72/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvakaa aikuisiksi.

No aika creepyä säilyttää jotain muistoesineitä. 

Vierailija
73/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin muistatte itse, että teillä ei ole mi

Kyllä. Sinä valitset omat ihmissuhteesi, et muiden ihmisten kodin tavaroita. 

Niin? Näinhän minä sanoin, eli eroaisin jos toinen pitäisi exänsä meikkejä ja muita henkilökohtaisia tavaroita tärkeinä muistoina. 

Vierailija
74/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä on mulla komerossa

Buahahhah. Onko hengissä?

Vierailija
75/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvakaa aikuisiksi.

No aika creepyä säilyttää jotain muistoesineitä. 

Ai miksi? Mulla on eksän ostamia koruja ja muita tavaroita edelleen käytössä ja valokuvat tallella. Pitäiskö ne nyt hävittää, kun ollaanerottu?

Vierailija
76/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden parisuhteen muodostumisvaihe on aina haastava kokemus, vaikka lapsia ei olisikaan. Kummallakin on vielä oma eronsa käsittelyssä ja sitten pitäisi vielä sopia uuden suhteen pelisäännöt. Exätkin saattavat edelleen kummitella nurkissa tai ainakin ajatuksissa.

Ap:n tilanteesta mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
77/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehk

Erinomaista.

Vierailija
78/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käskin miehen hävittää kaikki tavarat, ja siihen hän mukisematta suostui. Ei ilmeisesti vaan ollut saanut aikaiseksi, mitään tunnearvoa ei siis ollut rojuilla.

Minä olisin heittänyt tuollaisen lehmän saman tien ulos eikä takaisin olisi ollut tulemista. Perään olisin vielä näyttänyt kuusinumeroista säästötiliäni. Se, jos mikä, saa naisen kuin naisen lohduttoman itkun partaalle.

No ei nyt oikeastaan. Jos seurustelukumppani ei ole valmis luopumaan exänsä henkilökohtaisista tavaroista (en itsekään laske tähän yhdessä edellisessä elämässä ostettuja ja osituksessa jaettuja hyötyhuonekaluja), en näe tulevaisuuttani ihmisen kanssa, joka väistämättä siinä vaiheessa vain tyytyy minuun, koska ei voi saada entistään ja luopua hänestä.

Aikuisiällä sitä useimmat naiset tienaavat oman elantonsa ja itseni tavoin pärjää itsekseen, joten toisen säästöillä ei ole merkitystä.

Elän itse avoliitossa, jossa puolisolla on oma perintönsä ja minulla omat säästöni. Voisin kävellä halutessani koska tahansa omaan elämääni, koska en ole hänestä taloudellisesti riippuvainen. Yhteinen elämämme on tottakai jaettua, yhteisiä tavaroita ja molempien omia. Säästössä on joitain valokuvia eletystä elämästä.

Vierailija
79/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen pikku mummo olisi neuvoillaan sovitellut tämänkin ristiriidan 🥰

Vierailija
80/91 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden parisuhteen muodostumisvaihe on aina haastava kokemus, vaikka lapsia ei olisikaan. Kummallakin on vielä oma eronsa käsittelyssä ja sitten pitäisi vielä sopia uuden suhteen pelisäännöt. Exätkin saattavat edelleen kummitella nurkissa tai ainakin ajatuksissa.

Ap:n tilanteesta mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto si

Mun eksä joutu lopettamaan kissansa, kun alkoi uuden naisen kanssa. Naisella oli itellään lapsi, koira ja kissa, ja eksällä kaksi kissaa, joten kaikki ei mahtunu saman katon alle. Tarina ei kerro, päätykö kissa sitten soppakattilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi