Miksi ihmisten on vaikea hyväksyä sitä, että ruokavaliolla on todella suuri merkitys monissa vaivoissa?
Senkö takia, kun on helpompi heittää vaan se lääke naamaan kuin tehdä asialle itse jotain?
Kommentit (151)
Koska ei haluta ottaa vastuuta siitä että mitä ja kuinka paljon syödään.
"No, aina voi saivarrella, mutta tuollaiseen silmiin ja lisääntyneeseen valon määrään ei oikein millään ruoka-aineella voi vaikuttaa. Tietysti, jos epäilet, että näin voisi olla niin mikään ei estä sinua aloittamasta laajaa tutkimusta migreenistä ja ruokavaliosta. Mikään mutu tai yhden ihmisen (omakohtainen yksittäisen henkilön kokemus) otanta ei oikein kata hyvän tutkimuksen kriteerejä."
Sinähän tässä mutuilet omakohtaisella yhden ihmisen otannalla. Koko internet on täynnä tutkimuksia myös migreenin hoitamisesta ruokavalioilla, siitä vaan lukemaan.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7352457/
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa vaivaa. Ei kukaan pysty pitämään mitään tiukkaa dieettiä koko elämäänsä.
Terveellisen ruoan valmistaminen ja syöminen ei ole mitään tiukkaa dieettiä. Se on elämäntapa pitää itsensä terveenä ja elämäniloisena. Helppoa.
Toivotan sinulle ikuista terveyttä, nuoruutta ja kuolemattomuutta. Moni teräskunnossa oleva on jäänyt esim latuhiihtoretkellä ladulle.
Itse aina sanon, vaikka fyysistä kremppaa (nivel) on, kun muisti pelaa, ei ole pakkomielteitä eikä päähänpinttymiä, pärjää näin vanhanakin, kaikki ruoka maistuu nenää nyrpistelemättä ihan elämäniloisena.
Kiitos toivotuksista. En ole teräskunnossa eikä kukaan ihminen ole kuolematon, kuten varmaan itsekin tiedät. Minäkin olen jo aika vanha, tänä vuonna täytän 75 vuotta, mutta ei ole verenpaineongelmia ollut ikinä. Ainoatakaan pilleriä ja ravintolisiä en tarvitse. Jalka nousee melkoisen reippaasti edelleen ja monenlaiset hommat ok-talossani saan ihan itse tehtyä edelleenkin. Ei ole allergioita eikä migreeniä ollut ikinä. Olen normaalipainoinen ollut aina enkä ole välitellyt jostain ruokasuosituksista ikinä. Sokeria käytän mahdollisimman vähän ja kaiken ruoan valmistan itse alusta alkaen ihan joka päivä.
Monien terveysvaivojen pohjimmaisena syynä ovat kehitykselliset traumat. Eli se, miten lapsena on kohdeltu eri tavoin kaltoin. Ei tarvitse olla fyysistä kaltoinkohtelua, huono henkinen kohtelu näkyy myös monenlaisina fyysisinäkin vaivoina aikuisiässä. Turvaton kasvuympäristö johtaa jatkuvaan stressitilaan kehossa ja aineevaihdunta menee sekaisin. Keho alkaa toimia epätarkoituksenmukaisesti ja hyvistä elämäntavoista (esim. että syö sopivan määrän) tulee vaikeampaa. Samoin monilla kiputiloilla on vahva korrelaatio lapsuudessa koettuun stressiin.
Vierailija kirjoitti:
Monien terveysvaivojen pohjimmaisena syynä ovat kehitykselliset traumat. Eli se, miten lapsena on kohdeltu eri tavoin kaltoin. Ei tarvitse olla fyysistä kaltoinkohtelua, huono henkinen kohtelu näkyy myös monenlaisina fyysisinäkin vaivoina aikuisiässä. Turvaton kasvuympäristö johtaa jatkuvaan stressitilaan kehossa ja aineevaihdunta menee sekaisin. Keho alkaa toimia epätarkoituksenmukaisesti ja hyvistä elämäntavoista (esim. että syö sopivan määrän) tulee vaikeampaa. Samoin monilla kiputiloilla on vahva korrelaatio lapsuudessa koettuun stressiin.
Juuri siksi olisi äärettömän tärkeää järjestää edes se aineenvaihdunta ja suolisto mahdollisimman hyvään kuntoon. Olisi ainakin yksi merkittävä osa-alue hoidettu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin vallalla kummallisen syyllistävä asenne sairauksiin, elö kuin minä, pysyt terveenä etkä vanhene etkä kuole. Onkohan se ees ihan tervettä vai onko joku syömishäiriö jos on ihan hysteerinen syömistensä kanssa? Heitä on niin kasvissyöjissäkin ja nyt netissä mylvii nämä jotka pitävät kovia rasvoja kaiken parantavana suositellen pekonia, kermaa, voita. Heillä jotain ihme kieltoa hedelmiä ja juureksia kohtaan. Kukin tavallaan narraa itseään inuiseen nuoruuteen ja terveyteen.
Syömisen kontrolloinnilla paikkaillaan muita kulttuurin ongelmia kuten yksinäisyyttä. Positiivisessa sosiaalisessa ympäristössä elävät ihmsiet pysyvät terveinä, vaikka söisivät "huonomminkin". Aidosti epäterveellistä on syödä yksin koneen ääressä.
Siksi, että silloin joutuu
a) ottamaan enemmän vastuuta omasta ruokavaliostaan ja tekemään niitä parempia valintoja, vaikka houkutukset ei ole hävinneet mihinkään
b) syömään sellaista, mikä ei ole niin hyvää kuin rasvalla ja sokerilla kyllästetty ruoka
Terveellistä ruokaa pidetään monesti myös pahan makuisena tai pelkkänä salaattina, vaikka todellisuudessa näin ei ole.
Lisäksi voi olla suuria haasteita ruoan valmistuksessa, jolloin pikaruokaan tai valmisruokiin on vaan niin paljon helpompi sortua.
Syömistavat opitaan jo pienenä kotona.
Naiset sen ruuan laittoivat. Asia on naisten vika.
T.miäs
Vierailija kirjoitti:
"No, aina voi saivarrella, mutta tuollaiseen silmiin ja lisääntyneeseen valon määrään ei oikein millään ruoka-aineella voi vaikuttaa. Tietysti, jos epäilet, että näin voisi olla niin mikään ei estä sinua aloittamasta laajaa tutkimusta migreenistä ja ruokavaliosta. Mikään mutu tai yhden ihmisen (omakohtainen yksittäisen henkilön kokemus) otanta ei oikein kata hyvän tutkimuksen kriteerejä."
Sinähän tässä mutuilet omakohtaisella yhden ihmisen otannalla. Koko internet on täynnä tutkimuksia myös migreenin hoitamisesta ruokavalioilla, siitä vaan lukemaan.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7352457/
Ap
Ei todella ole mitään yhteyttä.
Koska on helpompi uhriutua ja valittaa kuin tehdä ITSE asioille jotain.
Ihanko itse tämän teorian olet keksinyt? Varsinkin ranskalaisista.