Miksi ihmisten on vaikea hyväksyä sitä, että ruokavaliolla on todella suuri merkitys monissa vaivoissa?
Senkö takia, kun on helpompi heittää vaan se lääke naamaan kuin tehdä asialle itse jotain?
Kommentit (151)
Itse huomaan nyt kun on tullut nivelrikkoja, että jos ei syö mitään sokeria, vehnää ta punaista lihaa muutamaan päivään, niin ei vaivaa. Tänään paistoin munkkeja muille ja söin kaksi kun välillä en syö leivonnaisia viikkokausiin. Heti on jalat kipeänä.
Ihmiset haluaa ihme lääkkeitä eikä mitään elämäntapamuutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse huomaan nyt kun on tullut nivelrikkoja, että jos ei syö mitään sokeria, vehnää ta punaista lihaa muutamaan päivään, niin ei vaivaa. Tänään paistoin munkkeja muille ja söin kaksi kun välillä en syö leivonnaisia viikkokausiin. Heti on jalat kipeänä.
Entäpä se hellan vieressä seisominen? Se on pahempaa kuin käveleminen.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Kollageenilisä voisi olla hyvä juttu myös.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa mihin vaivoihin?
Aivoihin
Liikaa vaivaa. Ei kukaan pysty pitämään mitään tiukkaa dieettiä koko elämäänsä.
JUST aamukahvilla katsoin Pippa Laukkaa Katsomosta.
En spoilaa mutta...
En siis ole AP:n kanssa samaa mieltä.
Käyppä tekeen tutkimus heseissä ja mäkeissä missä laardivalaat mussuttaa.
Väittäisin, että suuri osa ei vaan tiedä terveellisestä ruokavaliosta mitään.
Iso osa porukkaa luulee, että ihmisen kuuluu syödä: kaurapuuroa, leipää, perunaa, makaronia ja pullaa.
Sama porukka väittää, että sokeri on terveellistä, koska siitähän saa energiaa.
Kasvikset lähes nollassa.
Lihaa jonkin verran noiden pääraaka-aineiden lisäksi, pääosin prosessoituja, esim. Makkarat ja eineslihapullat.
Sama porukka dissaa esim vhh ja kasvisruokavaliolla olevia 🤔
Moni haluaa syödä kuin possut ja heittää sitten röyhtäisyn jälkeen laihdutuslääkenapin rasvamössön jatkoksi vatsaan.
Vaivaisella ihmisellä on yleensä enemmän ongelmia ja hankaluuksia joita pitää säätää ja ottaa huomioon kuin mitä on kykyä handlata niitä. Sitten kun hyvää tarkoittava sivullinen tulee kertomaan sen täydellisen ratkaisun, niin se kuulostaa vaivaiselle, että tässä tarjotaan vaan lisää hankaluuksia, joita pitää säätää ja ottaa huomioon ja kun edellistenkin kanssa on vaikeaa ja aivot tiltissä ylikuormituksesta, niin ei se hyvä neuvo mene perille.
Välttämättä myöskään se neuvo ei ole oikeasti hyvä tai MITENKÄÄN ongelmaisen tilanteeseen sopiva. Yleensä sivusta neuvominen lähtee vain neuvojan omista tarpeista eikä hän tiedä neuvottavan tilanteesta oikeasti paljoakaan saati pysty ajattelemaan sitä muuta kuin omista tarpeistaan ja kokemuksistaan lähtien.
Joillain on kova tarve "pelastaa" ja "auttaa" muita ja sillä yleensä tällaiset ihmiset hoitavat jotain omaa sisäistä tarvettaan. Tarvetta olla hyödyllinen. "Olen hyödyllinen vain jos autan muita." Tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun täti!
Painoi sukat jalassa 45kg. Puolitti jopa karjalanpiirakan!
Vanhoilla ehkä joo, mutta nuoremmat ihmiset osaa etsiä tietoa ruokavalion merkityksestä
Ruokaan liittyy niin paljon tunteita ja kun Suomessa yleensä tunnekulttuuri on ihan viturallaan, niin ei ihme, että ihmisten ruokasuhdekin on.
Mutta hoikissa maissa on taas omat ongelmansa sen ruoka- ja ihmissuhteiden kanssa sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaan liittyy niin paljon tunteita ja kun Suomessa yleensä tunnekulttuuri on ihan viturallaan, niin ei ihme, että ihmisten ruokasuhdekin on.
Mutta hoikissa maissa on taas omat ongelmansa sen ruoka- ja ihmissuhteiden kanssa sielläkin.
Mä oon hoikka ja syön tällä hetkellä suklaata. Mulla ei ole ruoka- eikä ihmissuhdeongelmia. Ei haittaa syödä suklaata vaikka aamusta, kun ottaa vaan pienen palan. Kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun täti!
Painoi sukat jalassa 45kg. Puolitti jopa karjalanpiirakan!
Terveellisesti elävä vaan jättää karjalanpiirakat syömättä.
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa on kahdeksan kansantautia: diabetes, astma ja allergia, sydän- ja verisuonitaudit, krooniset keuhkosairaudet, syöpäsairaudet, muistisairaudet, tuki- ja liikuntaelimistön sairaudet ja mielenterveyden ongelmat."
Mahtaakohan noissa hoikissa maissa olla niin paljon näitä sairauksia?
Vierailija kirjoitti:
JUST aamukahvilla katsoin Pippa Laukkaa Katsomosta.
En spoilaa mutta...
En siis ole AP:n kanssa samaa mieltä.
Mille annoit alapeukun, Laukalle vai eriävälle mielipiteelle?
Just kaverin kaa puhuttiin, isänsä oli vanhan kansan tukkimies, maatalon isäntä
Pitkä ja laiha kuin kuivankesän orava.
Söi pullaa ja possua ja ruisleipää. Heinää näki heinäpellolla. Niiii ja söi karkkia!
Kuoli viittä vaille 90v muutama vuosi sitten.
Dorkat ei snaijaa...