Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ADHD stimulanttilääkityksen lopettaminen, milloin väsymys loppuu?

Vierailija
28.08.2025 |

Syönyt lääkettä 20 vuotta, ilman lääkettä on aivan rättiväsynyt. Palautuuko tästä enää ikinä työkykyiseksi jos lääkityksen lopettaa? Nyt on turha edes kuvitella käyvänsä töissä ilman lääkitystä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin artikkeleiden mukaan kestää kuukausia, mutta jos on kymmeniä vuosia käyttänyt, niin voiko siitä enää koskaa toipua?

Vierailija
2/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat keskimääräisesti melko väsyneitä, mihin nuo stimulantit taas ovat suuri - ja oikeastaan ainoa olemassa oleva apu.

Eli, voi olla ettet "toivu" enää koskaan, koska se ihmisen normitila arjessa on pitkälti sama asia kuin jatkuvaa väsymystä vastaan taisteleminen.

t. Pervitini kauppoihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa päivässä loppuu väsy minulla 

Vierailija
4/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa vitamiini arvot varsinkin rauta.

Vierailija
5/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stimulanttejen ei pitäisi edes aiheuttaa vieroitusoireita lopetuksen yhteydessä, koska lääkinnällinen annostus on yleensä niin pieni. Nää lääkkeet eivät vaikuta kuin muutaman tunnin lääkkeen ottamisen jälkeen ja suositellaan käytettäväksi vain kerran päivässä.

Vierailija
6/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stimulanttejen ei pitäisi edes aiheuttaa vieroitusoireita lopetuksen yhteydessä, koska lääkinnällinen annostus on yleensä niin pieni. Nää lääkkeet eivät vaikuta kuin muutaman tunnin lääkkeen ottamisen jälkeen ja suositellaan käytettäväksi vain kerran päivässä.

Jep. Ja suositellaan myös että viikonloppuisin ja lomilla lääkkeestä pidetään taukoja. Eikö aloittaja ole pitänyt?

Vierailija
7/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netin artikkeleiden mukaan kestää kuukausia, mutta jos on kymmeniä vuosia käyttänyt, niin voiko siitä enää koskaa toipua?

Mikä artikkeli? Lääkeen käyttö reseptillä lääkärin ohjeen mukaan on aivan eri juttu kuin lääkkeiden väärinkäyttö, jolloin vieroitusoireita voi olla pitkäänkin. Monesti noita reseptilääkkeitä myös tiputetaan niin että lopettaminen käy mahdollisimman hellävaraisesti.

Vierailija
8/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja suositellaan myös että viikonloppuisin ja lomilla lääkkeestä pidetään taukoja. Eikö aloittaja ole pitänyt?

Olen pitänyt. Olen ollut koko tämän viikon syömättä lääkkeitä, koska ei tarvitse mennä töihin. En minä kyllä työkykyinen ole vieläkään ilman lääkkeitä. Väsymys on aivan sairasta. Ehkä väsymys johtuu jostain muusta..

Vierailija
9/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vitamiinin puutos aiheuttaa väsymystä.

Vierailija
10/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amfetamiinin?

Vierailija
11/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käytössä Elvanse, lääkäri sanoi ettei mitään taukoja pidetä. Välillä olen ajatellut olla ilman mutta se aivosumu ja väsymys mikä siitä tulee niin aloitan aina uudestaan lääkkeen. Se saa minuun virtaa ja pää on kirkas. Loputon kierre varmaan edessä. En kyllä muista olleeni niin väsynyt ja aivosumuinen ennen lääkitystä.

Vierailija
12/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni 80mg lääkkeellistä A-vitamiinia tänäänkin ja nukuin oikein hyvät päiväunet. Piristävä vaikutus on olematon pidemmän käytön jälkeen. Valitettavasti 😬

Vierailija
13/14 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla käytössä Elvanse, lääkäri sanoi ettei mitään taukoja pidetä. Välillä olen ajatellut olla ilman mutta se aivosumu ja väsymys mikä siitä tulee niin aloitan aina uudestaan lääkkeen. Se saa minuun virtaa ja pää on kirkas. Loputon kierre varmaan edessä. En kyllä muista olleeni niin väsynyt ja aivosumuinen ennen lääkitystä.

Kyllä se helpottaa kun on vaan ilman, viikko korkeintaan menee. Otan ylimenovaiheessa energiajuomia, erityisesti aamulla makea Battery on hyvä. Tuoksuu hyvälle, maistuu makealle, purkki on värikäs ja sitten se kofeiini päälle.

Liikunta on erinomainen apu väsymykseen ja ajatuskin kulkee. 

Vierailija
14/14 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suositella yleisesti. Jotkut suosittelevat ja jotkut suosittelevat ettei pidetä taukoja. Viikonloppuisin ja lomilla stimut on vähintänn yhtä tarpeen kuin muulloinkin, ellei jopa enemmän.