Treffit pilalla. Mies nolasi minut kaverinsa edessä
Menimme miehen kanssa elokuviin. Kas, sielläpä olikin yksi miehen kaveri myös, jonka en tiennyt olevan siellä. Mies meni kaverinsa viereen istumaan, juttelivat niitä näitä ja sitten mies esitteli meidät.
He eivät ilmeisesti olleet sopineet tapaamistaan varsinaisesti etukäteen, mutta hetkeä ennen leffaa olivat viestitelleet ja todenneet olevansa menossa katsomaan samaa leffaa. Minulle tästä ei kerrottu mitään.
Tilanne oli vaivaannuttava, koska luulin kyseessä olevan miesystäväni ja minun keskinäiset treffit. Toki tiedän, että elokuvateatteri on julkinen paikka ja siellä voi törmätä keneen tahansa, mutta en silti halua joutua yllätetyksi tuolla tavalla. Kyseessä oli pienen paikkakunnan pieni leffateatteri, eli paikat olivat vapaavalintaiset.
Pitääkö seurustelukumppanin kavereihin ja tuttuihin tutustua, ja pitääkö heidän kanssaan jutella? Olen melko yksityinen ihminen enkä ole kovin innostunut tutustumaan muihin. Lisäksi tuntuu, että miehen kaverin läsnäolo pilasi treffimme. Olisin halunnut olla rauhassa, mutta minut yllätettiin ikävällä tavalla. Tunnen itseni nolatuksi. Ylireagoinko?
Kommentit (233)
Oliko teatterissa aikuisviihde leffa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit laittaa sen nolaus osuuden. Kertoisitko siitä?
Jouduin juttelemaan vieraalle ihmiselle, jolle en halunnut jutella. Lisäksi miehen kaveri selvästi inhosi minua, sen näki eleistä.
Kun mies alkoi jutella kaverinsa kanssa, oli kuin minä en olisi ollut paikalla ensinkään. Jos olisin lähtenyt pois, mies ei olisi edes huomannut.
- ap
Ihanko nuo koko elokuvan ajan juttelivat?
Vierailija kirjoitti:
Ai siis teidän mielestänne on täysin ok jättää seurustelukumppani huomiotta treffeillä ja keskittyä siihen kaveriin? Ja teidän mielestänne on ok tunkea pariskunnan seuraan kolmanneksi pyöräksi? Minulta ei kysytty, haluanko ylipäätään jutella tuon tyypin kanssa. En halunnut. Koen, että hänen läsnäolonsa pilasi treffimme. Miesystäväni oli yhtä lailla mukana treffien pilaamisessa.
- ap
Jos kaveri istui valmiiksi penkissä ja miesystäväsi meni hänen viereensä istumaan, niin ei tuo kaveri tunkenut yhtään mihinkään.
No jos kyseessä olisi ollut ravintola, teistäkö olisi ok jos mies olisi kutsunut jonkun tuttunsa samaan pöytään? Minulle ei todellakaan olisi ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis teidän mielestänne on täysin ok jättää seurustelukumppani huomiotta treffeillä ja keskittyä siihen kaveriin? Ja teidän mielestänne on ok tunkea pariskunnan seuraan kolmanneksi pyöräksi? Minulta ei kysytty, haluanko ylipäätään jutella tuon tyypin kanssa. En halunnut. Koen, että hänen läsnäolonsa pilasi treffimme. Miesystäväni oli yhtä lailla mukana treffien pilaamisessa.
- ap
Jos kaveri istui valmiiksi penkissä ja miesystäväsi meni hänen viereensä istumaan, niin ei tuo kaveri tunkenut yhtään mihinkään.
Miesystäväni pilasi treffimme lyöttäytymällä kaverinsa seuraan. Meidän olisi pitänyt mennä muualle istumaan.
- ap
Ymmärrän hyvin ap:tä. Itselleni kerran käynyt sama, ja sanoin jälkikäteen, että haluan itse valita, kenet tapaan ja milloin. Tuossa tosiaan tulee yllätetty olo. Eri asia, jos täysin sattumalta tapaa kaverin, eikä toinenkaan tiedä asiasta
Vierailija kirjoitti:
On hyvä asia, jos mies haluaa esitellä. Olisin huolissani, jos ei edes lähtisi julkiselle paikalle.
Minä seurustelen miesystäväni kanssa, en hänen kavereidensa kanssa. En ymmärrä, mitä tuollainen teennäinen ja väkinäinen esittely hyödyttää.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä asia, jos mies haluaa esitellä. Olisin huolissani, jos ei edes lähtisi julkiselle paikalle.
Minä seurustelen miesystäväni kanssa, en hänen kavereidensa kanssa. En ymmärrä, mitä tuollainen teennäinen ja väkinäinen esittely hyödyttää.
- ap
Oletko mahdollisesti autismin kirjolla? Autisteille tällaiset tilanteet voivat olla käsittämättömän vaikeita.
En itse ikinä seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei osaa olla luontevasti ystävieni seurassa, tapasi heidät yllättäen tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että miehesi on sosiaalisesti taitavampi ja sosiaalisempi kuin sinä. Hän ei nolannut sinua, olitte julkisella paikalla ja siellä oli tuttu ihminen. Onko sinulla jonkinlainen hylkäämistrauma lapsuudesta? Jättikö isä huomioimatta sinua, jouduitko kilpailemaan huomiosta ja validaatiosta? Yritä sanoa itsellesi, että se oli silloin se, nyt on nyt ja kaikki on ihan hyvi.
Täytyy myöntää että ketjun viisain kommentti tähän asti. Itseni ei enää suuremmin vaivaa kun tiedosta. Mutta ap onko mahdollista että traumaattinen kokemus taustalla..
Naiset on juuri tuollaisia. Aikuisenakin ikuisia 14-vuotiaita. Kaikista turhistakin asioista tehdään aina vıtunmoinen numero.
No eihän nuo nyt kovin romattisilta treffeiltä kuulosta, jos mies meni kaverinsa viereen Ymmärrän aloittajaa.
Pelkäsitkö, että syö sun herkut? Pidit karkit, popoarit ja limut takavasemmalla. Tarjosiko ystävälle kysymättä lupaasi?
Ihan kauheeta.
Onko tuo nyt sitten niin kamalaa, jos kerran seurustelette, eikä kyseessä olleet mitkään ensitreffit.
Ylireagoit. Tietenkin treffeillä olisi fiksua keskittyä siihen treffikumppaniin eikä jäädä muiden kanssa suustaan kiinni (siinä suhteessa miesystäväsi käyttäytyi tökerösti), mutta on ihan normaalia tervehtiä ja keskustella, jos tulee joku kaveri vastaan. Jos teistä tulee pari, niin ne miehen kaverit ovat myös sinun kaveripiiriäsi - tietysti sinun tulee heihin tutustua ja jutella heidän kanssaan.
Ymmärtäisin ongelman, jos vasta tapailisitte, mutta ilmeisesti kyseessä on vakiintunut pariskunta, kun ap puhuu miesystävästä.
Eli ennemminkin voisi sanoa, että sinä nolasit miehesi hänen kaverinsa edessä käyttäytymällä töykeästi ja epäsosiaalisesti. Ei sinua tuossa ole nolattu millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Oliko teatterissa aikuisviihde leffa?
Ainahan niissä on.
Vierailija kirjoitti:
No eihän nuo nyt kovin romattisilta treffeiltä kuulosta, jos mies meni kaverinsa viereen Ymmärrän aloittajaa.
Mistä lähtien elokuvissa käynti on ollut romanttista muutenkaan? Jos miehen kaveri lähti koko illaksi mukaan pyörimään, niin sitä jo vähän ihmettelisin. Jossain vaiheessahan niihin toisen kavereihin ja heidän kumppaneihinsa pitää kuitenkin tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin aivan epäsosiaalinen? Ole itsesi kotona ja anna miesystävän mennä omia menojaan, jos elämä on noin vaikeaa
Tai sitten voitaisiin lakata myymästä naisille parisuhdetta ja perhe-elämää? Tätäkään ongelmaa ei olisi, jos yhteiskunta olisi sinkkuystävällisempi. Aivan liian moni, varsinkin nainen hakee väkisellä seuraa. Sietää kurjaa käytöstä. Lisääntyy epäsopivan partnerin kanssa. Ap, pysy sinkkuna.