Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko YHTÄKÄÄN joka olisi joka kuukausi laittanut "muutaman kympin" säästöön ja elää nyt miljonäärielämää?

Vierailija
27.04.2024 |

Luulisi että heitä olisi melkoinen määrä mutta en tunne ketään sellaista. Eihän se muutaman kympin sivuun laittaminen nyt ole homma eikä mikään. Monilla menee enemmän viinaan, röökiin, kannibikseen, piriin, tai lottoon.

Kommentit (233)

Vierailija
81/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mutta moni on sanonut ettei kannata säästää ollenkaan.  Kyllä se vaan kannatti.  Enemmän järkeä toimia kuin jauhaa haluan rikastua.

Tulisi ovat olleet liian suuret jos olet pystynyt säästämään. Säästäminen on valtion talouden kannalta erittäin huono asia 

Höpsis. Valtion talouden kannalta olisi todella hyvä, jos kaikilla olisi puskurirahaa omasta takaa, eikä tarvittaisi tukia. Jos suomalaisilla olisi tuottavia sijoituksia ulkomailla, rahaa virtaisi sieltä ulkomailta Suomeen ja kulutukseen täällä, ja se olisi todella hienoa valtiontalouden ja verotulojen kannalta. Ja jos suomalaisilla olisi sijoituksia suomalaisissa yhtiöissä, niiden tuotto pysyisi täällä ja tukisi taas valtiontaloutta. Lisäksi yritykset olisivat vakaampia ja vauraampia. 

Vierailija
82/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin yhden ukon joka oli ollut pihi kuin mikä koko elämänsä ja laittanut pienestä palkastaan kaiken ylimääräisen säästöön. Sillä oli yli 500 000€ euron osakesalkku kun se kuoli syöpään.

Sepä se. Rahat pitäisi saada nuorena että niistä voi myös nauttia.

Tämä voi tulla yllätyksenä monelle, mutta kyllä vauraasta elämästä nauttii vanhempanakin. 

Vanhempana ainakin naisista tulee kitsaita penninvenyttäjiä. Mieluummin istutaan pimeässä huoneessa kuin laitettaisiin kattovalo 😆😁

Ja vaikka rahaa kertyisi, tuosta luonteenpiirteistä ei pääse eroon. 

Jaa, enpä ole vielä koskaan tuntenut tuollaista vanhempaa naista. Missä heitä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusneuvonnassa unohdetaan kummasti aina kulut sekä riskit. Välityskulut, verot, tappiot jne. Lisäksi kun rahat viimein haluaisi nostaa pois, voi taloudessa ollakin huono hetki nostaa. Suuremmat summat saa helpommin hajautettua, mutta pienet summat ei.

Inflaatio unohdetaan myös. 2% inflaatiota ja 2% kuluihin per vuosi niin nyt se 7% onkin vain 3%.

Kun aloin sijoittaa 27v sitten, ja oma setäni on sijoittaja.. Hän kertoi heti alussa, että lasket inflaation, kulut jne siihen mitä ajattelit sijoittaa. Hän antoi silloin esimerkin. Jos aiot laittaa kuukaudessa 100 markkaa, niin laitatkin 120 markkaa. niin se sun todellinen tuotto on koko aika hallussa, koska maailma muuttuu koko aika. Hän sanoi myös silloin, että 100 markalla saa vähän rahaa ja 1000 markalla saa enemmän rahaa. Millään kympeillä ei saa yhtään mitään ja se on fakta. 27v myöhemmin, kun katson omaa salkkua, niin milläään kympeillä en olisi tämän hetkistä salkkua saanut.

Vierailija
84/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kolmekymppisenä käynyt Pariisissa oopperassa ja kolmen tähden ravintolassa. Kaikki aistini olivat kunnossa ja muistot ihania. Toisin olisi jos tekisin sen 80-vuotiaana. En edes jaksaisi samanlaista matkaa😆

Minäkin koen asioita mieluummin nyt kuin joskus eläkeläisenä. Mitä jos olen sairas ja raihnainen silloin, tai jopa kuollut? Mitä järkeä säästää mitään isoja summia sellaista varten ja kituuttaa kaikki parhaat vuodet.

Useimmat pystyvät sijoittamaan ilman kituuttamista. Jos siihen ei kykene, se ei liene järkevää. Pienimmillään voi kuluttomaan rahastoon sijoittaa 10e/kk potilla. Toki sillä summalla ei ihmeitä saa tehtyä, mutta se oli vain esimerkkinä.

Vierailija
85/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin yhden ukon joka oli ollut pihi kuin mikä koko elämänsä ja laittanut pienestä palkastaan kaiken ylimääräisen säästöön. Sillä oli yli 500 000€ euron osakesalkku kun se kuoli syöpään.

Sepä se. Rahat pitäisi saada nuorena että niistä voi myös nauttia.

Tämä voi tulla yllätyksenä monelle, mutta kyllä vauraasta elämästä nauttii vanhempanakin. 

Enpä usko. Olen 38v ja tuntuu, että ei rahalla ole mitään arvoa. Yrittää kavereiden kanssa järkätä jotain ja vaikka maksaisin kaikki kulut, niin kukaan ei koskaan ehdi, koska perheet.

ohis

Sama juttu, ei ole oikein mihin törsätäkään tässä iässä.

Kaveri lähti juuri Pariisista Orient Expressillä Venetsiaan.  Yöpyivät väliyön viiden tähden hotellissa Pariisissa. Sinne vain sekaan!

https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/438640685_1022495097…

Vierailija
86/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamilla kympeillä saat muutaman tonnin säästöön todellisuudessa.

Juuri näin. Itseltä mennyt vakuutussäästötilille 50e 2000-luvin alkupuolelta asti muutamaa tiukkaa kuukautta lukuunottamatta. Saldo on nyt pyöreästi 12 000. Eli ei aihetta juhlaan.

Vakuutussäästötilien kulut ovat niin suuret, että niihin ei kannata sijoittaa. Minä olen sijoittanut kahteen pienikuluiseen osakeindeksirahastoon yhteensä keskimäärin 277 €/kk vuodesta 2012 alkaen. Nyt niissä on 77 000 €, josta 40 000 € on itse sijoittamaani rahaa ja 37 000 € rahastojen arvonnousua.

Vierailija
87/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellyttää ettei koskaan oo tilannetta, että pitäis "lainata" niitä säästöjä johonkin yllättävään ja pakolliseen. Vararahasto hupenee äkkiä. 

Vararahasto on just siltä varalta, että tarvitsee yllättävästi ja pakollisesti rahaäa. Vararahasto on hyödytön, jos ei koskaan raski käyttää sitä rahaa. 

Ne joilla on miljoona tilillä ovat aina noita jälkimmäisiä. 

Äärimmäisen harvalla miljonäärillä on miljoonaa TILILLÄ. Kyllä ne rahat ovat töissä, ja kun tulee lisää rahaa niin mitä ei sillä hetkellä tarvitse laitetaan takaisin töihin.

Vierailija
88/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tavoitteeni ei ainakaan ole olla miljonääri 50 vuotiaana säästämisen avulla. Tarkoituksena on elää jo nyt niiden säästöjen vuoksi vähän mukavampaa elämää ja sijoittaa samalla säännöllisesti.

Ja sitten löydät rinnastasi kyhmyn ja sen pituinen se.  

Siis mitä et ymmärtänyt? Nimenomaan tarkoitus on elää jo nyt eikä sitten 50 vuotiaana. Olen sijoittanut ja säästänyt koko työelämäni jonkin verran ja minulla on jo nyt reilu 30 vuotiaana ihan kivasti sijoituksia, joita käytän mukavampaan elämään. Silti myös edelleen sijoitan säännöllisesti. 

Joo kaikki uskoo että kirjastotädillä on mahtavat sijoitukset. 

Niin, sä et tiedäkään kaikkea kirjasto"tätien" elämästä. ;)

eri

Vierailija
89/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi tosi monta 🙄

Vierailija
90/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla ei ole kuin perheellisiä kavereita: etsikää uutta matkaseuraa. Sinkkuja on pilvin pimein. Toki vaatii sen, että löytyy turvallista ja samanhenkistä sruraa. 

Mielestäni 10 prosenttia on aika realistista saada säästettyä kuukaudessa, jos on kormaalituloinen. Sen kun laittaa eri sijoituskohteisiin, elämästä tulee laadukkaampaa. 

Vierailija
91/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

JES!

Vierailija
92/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osaa laskea, että jos kympin viikossa laittaa sivuun, niin ei siitä miljoonaa tule ihmisen elinaikana. Ei edes korkoa korolle laskemalla. Sijoituksia voi tehdä, mutta ei sittenkään rehellisin konstein, siis kymppi per viikko, päädy miljonääriksi.

Markka-aikana oli noin 5,94 kertaa helpompaa.

Vierailija
93/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden joka voitti euro jack potissa 670 tuhatta.

Kelpaako se?

Vierailija
94/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen eli itseni. Olen laittanut vuosikymmeniä, aluksi muutaman satasen ja euroaikana 30 eur/kk säästöön ja nyt elän miljonäärielämää eli ex-vaimoni varastelee kaupoista merkkivaatteita itselleen, rosiksessa on odottamassa syyte kirjanpitorikoksesta, kortti lähti pienen aamukännin seurauksena, tytär on jo ties monennettako kertaa katkolla jne.

Vierailija
95/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 vuotta kun säästelee kympin kuussa niin alkaa olla miljoona kasassa 7% keskimääräisellä osaketuotolla. Eli kovin pitkään ei ehdi miljoonastaan nauttia.

MIstähän tuo ainainen 7%. revitty ?  siitä menee pankin palkkiot ynnä muuta,  eikä viimevuosina rahastot  tuottanee juuri mitään, joillaki miinuksella jopa.

Se on laskettu sen perusteella, kuinka paljon osakkeet ovat tähän mennessä keskimäärin tuottaneet pitkällä aikavälillä. Ja tuo on reaalituotto, jossa inflaation vaikutus on jo otettu huomioon. Pankkien kulut ja palkkiot eivät ole merkittäviä, jos valitsee sijoituskohteet oikein. Mutta kukaan ei pysty varmasti ennustamaan, tuottavatko osakkeet tästä eteenpäin yhtä paljon kuin tähän asti.

Vierailija
96/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kymmenisen vuotta laittanut kympin pari säästöön ja sijoituksiin kuukaudessa. Nyt on sadantonnin salkku, eli kaukana miljoonasta. Tuskin elämäni aikana miljonääriksi tulen vaikka jatkankin säästämistä ja sijoittamista

Vierailija
97/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rikastuminen olisi noin helppoa, niin Suomi olisi täynnä rikkaita ihmisiä.

Samantapainen helppo tapa rikastua, on tuo asunnonvuokraushöpöhöpö. Eli ostat vaan yksiön velaksi ja siihen asukki sisään. Sitten niitä osakekirjoja vastaan uutta velkaa ja toinen yksiö kehiin, tätä liikettä toistetaan niin kauan, että on tultu miljonääriksi. Helppoa!

Vierailija
98/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tavoitteeni ei ainakaan ole olla miljonääri 50 vuotiaana säästämisen avulla. Tarkoituksena on elää jo nyt niiden säästöjen vuoksi vähän mukavampaa elämää ja sijoittaa samalla säännöllisesti.

Ja sitten löydät rinnastasi kyhmyn ja sen pituinen se.  

Siis mitä et ymmärtänyt? Nimenomaan tarkoitus on elää jo nyt eikä sitten 50 vuotiaana. Olen sijoittanut ja säästänyt koko työelämäni jonkin verran ja minulla on jo nyt reilu 30 vuotiaana ihan kivasti sijoituksia, joita käytän mukavampaan elämään. Silti myös edelleen sijoitan säännöllisesti. 

Joo kaikki uskoo että kirjastotädillä on mahtavat sijoitukset. 

Ainakin tuolla lähikirjaston tädillä on muhkeat purjeet ja mahtava peräsin.

Vinkiksi sille veneenrassaajalle.

Vierailija
99/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kymmenisen vuotta laittanut kympin pari säästöön ja sijoituksiin kuukaudessa. Nyt on sadantonnin salkku, eli kaukana miljoonasta. Tuskin elämäni aikana miljonääriksi tulen vaikka jatkankin säästämistä ja sijoittamista

Sata tonnia on paljon. 

Vierailija
100/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpeukuista päätellen tämä kuuluu palstaraadin mukaan paha-sai-palkkansa -kategoriaan.