Tunnetteko YHTÄKÄÄN joka olisi joka kuukausi laittanut "muutaman kympin" säästöön ja elää nyt miljonäärielämää?
Luulisi että heitä olisi melkoinen määrä mutta en tunne ketään sellaista. Eihän se muutaman kympin sivuun laittaminen nyt ole homma eikä mikään. Monilla menee enemmän viinaan, röökiin, kannibikseen, piriin, tai lottoon.
Kommentit (233)
Jos laittaa 20 euroa säästöön kuukaudessa tekee se 10 vuoden päästä 2400 ja 20 vuoden päästä on 4800, eipä siinä ehdi miljonääriksi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Oma tavoitteeni ei ainakaan ole olla miljonääri 50 vuotiaana säästämisen avulla. Tarkoituksena on elää jo nyt niiden säästöjen vuoksi vähän mukavampaa elämää ja sijoittaa samalla säännöllisesti.
Ja sitten löydät rinnastasi kyhmyn ja sen pituinen se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellyttää ettei koskaan oo tilannetta, että pitäis "lainata" niitä säästöjä johonkin yllättävään ja pakolliseen. Vararahasto hupenee äkkiä.
Vararahasto on just siltä varalta, että tarvitsee yllättävästi ja pakollisesti rahaäa. Vararahasto on hyödytön, jos ei koskaan raski käyttää sitä rahaa.
Ne joilla on miljoona tilillä ovat aina noita jälkimmäisiä.
No ei aina. Minulla on sijoitukset ja vararahat erikseen. Sijoituksia on 650t, miehellä 450t, vararahaa tällä hetkellä 30t. En usko olevani ainoa, joka erottelee kulutukseen tarkoitetut säästöt ja vaurastumiseen tarkoitetut sijoitukset.
Paljonpa hyödyt rahoistasi kun viet
Mitä tarkoitat? Lepäilen tässä hetken palstaillen, kohta lähden kevätkunnostamaan venettä.
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusneuvonnassa unohdetaan kummasti aina kulut sekä riskit. Välityskulut, verot, tappiot jne. Lisäksi kun rahat viimein haluaisi nostaa pois, voi taloudessa ollakin huono hetki nostaa. Suuremmat summat saa helpommin hajautettua, mutta pienet summat ei.
Inflaatio unohdetaan myös. 2% inflaatiota ja 2% kuluihin per vuosi niin nyt se 7% onkin vain 3%.
Inflaatio nyt on muutenkin ja 2 % kulut ovat ihan omaa tyhmyyttä.
eri
Ei noita 2% kuluja noin vaan sivuuteta jos säästöt ovat kymppien luokkaa kuukaudessa. Ei taida olla muita vaihtoehtoa kuin pankin rahastot silloin. Jos vaihdat ne osakkeiksi sitten kun on isompi potti koossa niin siitä menee verot ja kulut.
Ja miten se "inflaatio nyt on muutenkin" olisi syy olla välittämättä
Itse laitan rahaa passiivisiin indeksirahastoihin ja kulut ovat 0-0,3 %. Inflaatiosta on turha välittää, koska se ei vaikuta mitenkään siihen miten kannattaa säästää ja sijoittaa.
Täyttä bullshittiä, turha "ulko-suomalaisten" höpistä .askaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 vuotta kun säästelee kympin kuussa niin alkaa olla miljoona kasassa 7% keskimääräisellä osaketuotolla. Eli kovin pitkään ei ehdi miljoonastaan nauttia.
MIstähän tuo ainainen 7%. revitty ? siitä menee pankin palkkiot ynnä muuta, eikä viimevuosina rahastot tuottanee juuri mitään, joillaki miinuksella jopa.
Pankkien omia lukuja. Ei palkkioita mukana, ja numero otettu jonkun nousukauden huipulla. Jopa 9% olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tavoitteeni ei ainakaan ole olla miljonääri 50 vuotiaana säästämisen avulla. Tarkoituksena on elää jo nyt niiden säästöjen vuoksi vähän mukavampaa elämää ja sijoittaa samalla säännöllisesti.
Siis mitä et ymmärtänyt? Nimenomaan tarkoitus on elää jo nyt eikä sitten 50 vuotiaana. Olen sijoittanut ja säästänyt koko työelämäni jonkin verran ja minulla on jo nyt reilu 30 vuotiaana ihan kivasti sijoituksia, joita käytän mukavampaan elämään. Silti myös edelleen sijoitan säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kolmekymppisenä käynyt Pariisissa oopperassa ja kolmen tähden ravintolassa. Kaikki aistini olivat kunnossa ja muistot ihania. Toisin olisi jos tekisin sen 80-vuotiaana. En edes jaksaisi samanlaista matkaa😆
Minäkin koen asioita mieluummin nyt kuin joskus eläkeläisenä. Mitä jos olen sairas ja raihnainen silloin, tai jopa kuollut? Mitä järkeä säästää mitään isoja summia sellaista varten ja kituuttaa kaikki parhaat vuodet.
Vierailija kirjoitti:
En mutta moni on sanonut ettei kannata säästää ollenkaan. Kyllä se vaan kannatti. Enemmän järkeä toimia kuin jauhaa haluan rikastua.
Tulisi ovat olleet liian suuret jos olet pystynyt säästämään. Säästäminen on valtion talouden kannalta erittäin huono asia
Tässähän on nimenomaan tarkoitus säästää pitkä aika, ei niin, että aloittaa kolmenkympin hujakoilla. Kuukausisäästäminen kannatta ehdottomasti aloittaa jo vauvalle, vaikkapa lapsilisät tai isovanhempien lahjarahat.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on nimenomaan tarkoitus säästää pitkä aika, ei niin, että aloittaa kolmenkympin hujakoilla. Kuukausisäästäminen kannatta ehdottomasti aloittaa jo vauvalle, vaikkapa lapsilisät tai isovanhempien lahjarahat.
No höpöhöpö, 30-vuotiaana ei todellakaan ole liian vanha aloittamaan. Ehtii hyvin sijoittaa vielä monta kymmentä vuotta. Ei se tarkoita, että jos sijoittaa, niin rahoihin ei voi koskea ennen kuin vuosikymmenten päästä. Sijoitukset antavat pelivaraa koko elämän ajaksi talouteen.
Vierailija kirjoitti:
En tunne. Tunnen sellaisia, jotka ovat laittaneet rahaa sivuun koko elämänsä, mutta yksikään ei ole miljonääri.
Minä aloitin laittamalla muutamia kymmeniä MARKKOJA /kk sijoituksiin ja nykyään olen miljonääri.
Tunnen montakin. Kaikki ovat AV-mammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpöhöpö, 30-vuotiaana ei todellakaan ole liian vanha aloittamaan. Ehtii hyvin sijoittaa vielä monta kymmentä vuotta. Ei se tarkoita, että jos sijoittaa, niin rahoihin ei voi koskea ennen kuin vuosikymmenten päästä. Sijoitukset antavat pelivaraa koko elämän ajaksi talouteen.
Koskaan ei ole liian vanha aloittamaan, mutta suurimman hyödyn tuosta korkoa korolle -ilmiöstä saa kun sijoitusaika on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellyttää ettei koskaan oo tilannetta, että pitäis "lainata" niitä säästöjä johonkin yllättävään ja pakolliseen. Vararahasto hupenee äkkiä.
Vararahasto on just siltä varalta, että tarvitsee yllättävästi ja pakollisesti rahaäa. Vararahasto on hyödytön, jos ei koskaan raski käyttää sitä rahaa.
Ne joilla on miljoona tilillä ovat aina noita jälkimmäisiä.
No ei aina. Minulla on sijoitukset ja vararahat erikseen. Sijoituksia on 650t, miehellä 450t, vararahaa tällä hetkellä 30t. En usko olevani ainoa, joka erottelee kulutukseen tarkoitetut säästöt ja vaurastumiseen tarkoitetut sijoitukset.
Mene sinä vaan raappimaan venettäsi, minä lähden Roomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä et ymmärtänyt? Nimenomaan tarkoitus on elää jo nyt eikä sitten 50 vuotiaana. Olen sijoittanut ja säästänyt koko työelämäni jonkin verran ja minulla on jo nyt reilu 30 vuotiaana ihan kivasti sijoituksia, joita käytän mukavampaan elämään. Silti myös edelleen sijoitan säännöllisesti.
Joo kaikki uskoo että kirjastotädillä on mahtavat sijoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne nordean (tai vieläkin pahempi, joku united bankers tms) sijoitusneuvojat ja rahastonhoitajat pitävät huolen siitä ettei asiakkaat miljonääreiksi tule.
Kaikki sijoittajat sanoo, että älä sijoita siihen mihin pankkivirkailija vihjailee. Nehän myy siinä omia ns juttujaan jne jne.
Eläkerahastot onkin suuri k-setus. Perustuu sille, että kun työnantaja maksaa nuo maksut, niin lahjahevosen suuhun ei katsota eikä ketään haittaa tarpeeksi paljon ne ryöstöhintaiset kulut.