Tunnetteko YHTÄKÄÄN joka olisi joka kuukausi laittanut "muutaman kympin" säästöön ja elää nyt miljonäärielämää?
Luulisi että heitä olisi melkoinen määrä mutta en tunne ketään sellaista. Eihän se muutaman kympin sivuun laittaminen nyt ole homma eikä mikään. Monilla menee enemmän viinaan, röökiin, kannibikseen, piriin, tai lottoon.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tavoitteeni ei ainakaan ole olla miljonääri 50 vuotiaana säästämisen avulla. Tarkoituksena on elää jo nyt niiden säästöjen vuoksi vähän mukavampaa elämää ja sijoittaa samalla säännöllisesti.
Ja sitten löydät rinnastasi kyhmyn ja sen pituinen se.
Siis mitä et ymmärtänyt? Nimenomaan tarkoitus on elää jo nyt eikä sitten 50 vuotiaana. Olen sijoittanut ja säästänyt koko työelämäni jonkin verran ja minulla on jo nyt reilu 30 vuotiaana ihan kivasti sijoituksia, joita käytän mukavampaan elämään. Silti myös edelleen sijoitan säännöllisesti.
Siis kumpaa teet, säästät vai käytät?
Minä ainakin teen kumpaakin.
osan sijoitusten TUOTOSTA sijoitan, osan käytän huvitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Jos rikastuminen olisi noin helppoa, niin Suomi olisi täynnä rikkaita ihmisiä.
Samantapainen helppo tapa rikastua, on tuo asunnonvuokraushöpöhöpö. Eli ostat vaan yksiön velaksi ja siihen asukki sisään. Sitten niitä osakekirjoja vastaan uutta velkaa ja toinen yksiö kehiin, tätä liikettä toistetaan niin kauan, että on tultu miljonääriksi. Helppoa!
Suomi ei ole täynnä rikkaita ihmisiä muun muassa siitä syystä että suuri osa suomalaisista edelleen ajattelee että sijoittaminen on hölynpölyä.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin 3-kymppisenä rahastosäästämisen 50e kk-panostuksella.
Nyt 17 vuotta myöhemmin mukaan tullut myös osakkeet. Panostus kuukausittain n 2000e
Palkka n 4000e käteen. pääoma tällä hetkellä 500k tietämillä joista n puolet osakkeissa.
Pääomatuloja osingoista n tonni per kuukausi. Asunto jo maksettu joten käytettäväksi jää vastikkeenkin jälkeen lähemmäs 3000e.
Kyllä vähän houkuttaa ajatus että voisin jäädä kymmenen vuoden sisään ihan oloneuvokseksi
Ainoa mikä harmittaa niin se etten aloittanut jo parikymppisenä
Hulppea kehitys, hienoa sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä miljoona, mutta tuskin kukaan minua miljonääriksi kutsuu. Aina olen laittanut vähän sivuun, ja nyt viisikymppisenä on kyllä jotain jo sukanvarressa. Mutta ei näin pieni omaisuus näy päälle minään erikoisena rikastumisena.
Tottakai sinulla on miljoona, kuten kaikilla tämän palstan lukijoista
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan oli useampikin bitcoini muistitikulla muutamalla kympillä ostettuna.
Muutaman vuoden olisi odotellut, niin olisi saanut useamman kymppitonnin myydessä.
Ja vielä vähän kauemmin odottamalla olisi saanut useita satoja tuhansia. Hinta huidellut parhaimmillaan yli 60 tonnissa eli, jos tuo sinun 'useampikin' tarkoittaa esim. viittä kappaletta, olisi niillä saanut myydessä yli 300 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Ja aina kaikki sanoo, että kun sijoittamisella saa varmaa tuottoa. No eihän se vıttu voi niin toimia, että aina jokainen sijoittaja tienaa. Eiku ai niin joo, pitää sijoittaa rahat oikeisiin kohteisiin. Joo, niinhän ne kaikki haluaa tahallaan sijoittaa rahansa väärin ja hävitä ne.
Monella ihmisellä on jokin kummallinen käsitys, jonka mukaan yksi voittoa tekevä sijoittaja tarkoittaisi että toisen on tehtävä saman verran tappiota. Ei se mene niin. Sijoittamisessa rahaa tulee niiltä pörssiyhtiöiltä, jotka tekevät tulosta toimimallaan alalla. Toki sitten on yrityksiä, joille tulee konkurssi ja silloin sijoitukset häviää. Mutta ei ole mitään nollasummapeliä jossa yksi voittaja tarkoittaisi jonkun toisen häviötä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain kokkaripropagandaa varmaan tää köyhä voi rikastua säästämällä pari satkua kuussa. Inflaatio syö pikkusäästöt nopeasti. Jos on varaa säästää isommin, voi sijoittaa ja kartuttaa oikeasti massia, niinku kokkarit ja niiden frendit.
Säästämällä inflaatio syökin rahojasi, sijoittamalla saatat päästä plussallekin. Tosin, jos säästät 30€ kuussa sen sijaan, että ostat sillä korin kaljaa, niin voitat varmasti säästämälläkin, vaikka inflaatio söisikin varojasi.
En oikein ymmärrä muutenkaan miksei voisi sijoittaa vaikka kolmenkin prosentin tuottoa tekevään kohteeseen, koska inflaatio syö sen kaiken, jos vaihtoehtona on, ettei tee rahoillaan mitään. Inflaatio syö siinäkin tapauksessa saman. Kolmen prosentin tuotolla sentään omaisuutesi arvo pysyy, kun tekemättä mitään menetät koko ajan omaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olisi hyvin toiminut, jos olisi laittanut äppleen tai bitconiin.
En vieläkään ymmärrä mitään bitcoinista tai kryptovaluutoista, joten vanhojen oppien mukaisesti en aio sijoittaa siihen jatkossakaan. Mutta Apple, ei kannata liikaa jumahtaa siihen että Applen suuri nousu oli jo. Aina tulee jokin uusi teknologiayhtiö jolla on valtava nousu, ja siinä voit olla mukana jos seuraat markinoita ja kysyntää. Haluatko ottaa sen riskin että sijoitat start upiin joka voi aivan hyvin kuolla parin vuoden sisään, se on sinun oma päätöksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tavoitteeni ei ainakaan ole olla miljonääri 50 vuotiaana säästämisen avulla. Tarkoituksena on elää jo nyt niiden säästöjen vuoksi vähän mukavampaa elämää ja sijoittaa samalla säännöllisesti.
Ja sitten löydät rinnastasi kyhmyn ja sen pituinen se.
Siis mitä et ymmärtänyt? Nimenomaan tarkoitus on elää jo nyt eikä sitten 50 vuotiaana. Olen sijoittanut ja säästänyt koko työelämäni jonkin verran ja minulla on jo nyt reilu 30 vuotiaana ihan kivasti sijoituksia, joita käytän mukavampaan elämään. Silti myös edelleen sijoitan säännöllisesti.
Siis kumpaa teet, säästät vai käytät?
Nämä ei mitenkään ole toisiaan poissulkev
Ehkä ilmaisin itseni huonosti, mutta kysymys oli tosiaan mitä hän haluaa tehdä sijoituksillaan, ei nettotuloillaan.
Aloituksessa puhutaan muutamista kympeistä kuussa, mikä olisi vähintään 40€/kk, mutta voi olla 60€/kk. Sitten jengi tekee laskelmia YHDEN kympin sijoitamisesta.
Kauhee yllätys, että yksi kymppi kuussa ei kerrytä sitä, mitä lupaillaan kuudelle kympille kuussa pitkän ajan kuluessa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä miljoona, mutta tuskin kukaan minua miljonääriksi kutsuu. Aina olen laittanut vähän sivuun, ja nyt viisikymppisenä on kyllä jotain jo sukanvarressa. Mutta ei näin pieni omaisuus näy päälle minään erikoisena rikastumisena.
Tottakai sinulla on miljoona, kuten kaikilla tämän palstan lukijoista
Siis mitä. Sinä et usko, että viisikymppisellä ihmisellä on yksi miljoona. Sehän ei ole kovin paljon, jos on määrätietoisesti kerryttänyt. Ja miljoona kasvaa lisää jo aika helposti, jos ei ala nakertaa pääomaa. Jos se tuottaa 3% vuodessa, niin omaisuus kasvaa 30 000 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aina kaikki sanoo, että kun sijoittamisella saa varmaa tuottoa. No eihän se vıttu voi niin toimia, että aina jokainen sijoittaja tienaa. Eiku ai niin joo, pitää sijoittaa rahat oikeisiin kohteisiin. Joo, niinhän ne kaikki haluaa tahallaan sijoittaa rahansa väärin ja hävitä ne.
Monella ihmisellä on jokin kummallinen käsitys, jonka mukaan yksi voittoa tekevä sijoittaja tarkoittaisi että toisen on tehtävä saman verran tappiota. Ei se mene niin. Sijoittamisessa rahaa tulee niiltä pörssiyhtiöiltä, jotka tekevät tulosta toimimallaan alalla. Toki sitten on yrityksiä, joille tulee konkurssi ja silloin sijoitukset häviää. Mutta ei ole mitään nollasummapeliä jossa yksi voittaja tarkoittaisi jonkun toisen häviötä.
Siinä ei eroteta pitkää ja lyhyttä aikaväliä. Intensiivinen pörssikauppa on lähinnä nollasummapeliä. Sen sijaan pitkäjänteinen osta ja unohda -sijoittaminen tuo itselle osan yritysten liikevoitosta. Siis jos olet vaikka töissä firmassa x, saat sieltä palkkaa ja työsi arvo on paljon suurempi kuin palkkasi. Niin ei hätää, jos oletkin osakkeenomistaja. Lisäarvosta tulee liikevoittoa, josta tulee osinkoja ja osakkeen arvonnousua. Nyt saat osuuden myös siitä rahasta, minkä yritys tekee sinun työlläsi itselleen.
Toki voit ostaa osakkeita myös firmasta, jossa työskentelee naapurin Mikko. Näin pääset nauttimaan Mikon työn hedelmistä.
Ehkä jossain 'Arubakan national bank' veropatiisissa ei verottajan paratiisissa.