Tunnetteko YHTÄKÄÄN joka olisi joka kuukausi laittanut "muutaman kympin" säästöön ja elää nyt miljonäärielämää?
Luulisi että heitä olisi melkoinen määrä mutta en tunne ketään sellaista. Eihän se muutaman kympin sivuun laittaminen nyt ole homma eikä mikään. Monilla menee enemmän viinaan, röökiin, kannibikseen, piriin, tai lottoon.
Kommentit (233)
En tunne. Tunnen sellaisia, jotka ovat laittaneet rahaa sivuun koko elämänsä, mutta yksikään ei ole miljonääri.
90 vuotta kun säästelee kympin kuussa niin alkaa olla miljoona kasassa 7% keskimääräisellä osaketuotolla. Eli kovin pitkään ei ehdi miljoonastaan nauttia.
Minä kyllä laitoin, mutta ei minusta miljonääriä tullut.
En mutta moni on sanonut ettei kannata säästää ollenkaan. Kyllä se vaan kannatti. Enemmän järkeä toimia kuin jauhaa haluan rikastua.
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta ja miten iso oli osakepotti sen jälkeen?
Kyllä ne nordean (tai vieläkin pahempi, joku united bankers tms) sijoitusneuvojat ja rahastonhoitajat pitävät huolen siitä ettei asiakkaat miljonääreiksi tule.
Vierailija kirjoitti:
90 vuotta kun säästelee kympin kuussa niin alkaa olla miljoona kasassa 7% keskimääräisellä osaketuotolla. Eli kovin pitkään ei ehdi miljoonastaan nauttia.
Eli jos laittaa 50€ niin kestää 90/5= 18v tulla miljonääriksi. Ei paha.
Odotas kun mietin.... Ööööö Sedu? Jetro?
Sijoitusneuvonnassa unohdetaan kummasti aina kulut sekä riskit. Välityskulut, verot, tappiot jne. Lisäksi kun rahat viimein haluaisi nostaa pois, voi taloudessa ollakin huono hetki nostaa. Suuremmat summat saa helpommin hajautettua, mutta pienet summat ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne nordean (tai vieläkin pahempi, joku united bankers tms) sijoitusneuvojat ja rahastonhoitajat pitävät huolen siitä ettei asiakkaat miljonääreiksi tule.
💰💰💰🏦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos laittaa 50€ niin kestää 90/5= 18v tulla miljonääriksi. Ei paha.
Ei sitä noin lasketa. 50€/kk panoksella menee 'vain' 70 vuotta.
Tunnen miehen, joka on tehyt noin 15 vuoden ajan, on nyt noin 30 v ja todella varakas. Ei hän silti elä mitään miljonäärielämää. Käy töissä ja maksaa veroja enemmän kuin viisi työtöntä kaveriaan yhteensä.
Minulla on kyllä miljoona, mutta tuskin kukaan minua miljonääriksi kutsuu. Aina olen laittanut vähän sivuun, ja nyt viisikymppisenä on kyllä jotain jo sukanvarressa. Mutta ei näin pieni omaisuus näy päälle minään erikoisena rikastumisena.
Tunsin yhden ukon joka oli ollut pihi kuin mikä koko elämänsä ja laittanut pienestä palkastaan kaiken ylimääräisen säästöön. Sillä oli yli 500 000€ euron osakesalkku kun se kuoli syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin yhden ukon joka oli ollut pihi kuin mikä koko elämänsä ja laittanut pienestä palkastaan kaiken ylimääräisen säästöön. Sillä oli yli 500 000€ euron osakesalkku kun se kuoli syöpään.
Sepä se. Rahat pitäisi saada nuorena että niistä voi myös nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusneuvonnassa unohdetaan kummasti aina kulut sekä riskit. Välityskulut, verot, tappiot jne. Lisäksi kun rahat viimein haluaisi nostaa pois, voi taloudessa ollakin huono hetki nostaa. Suuremmat summat saa helpommin hajautettua, mutta pienet summat ei.
Inflaatio unohdetaan myös. 2% inflaatiota ja 2% kuluihin per vuosi niin nyt se 7% onkin vain 3%.
Vierailija kirjoitti:
Joo, aloitin 55vuotiaana. Olen saanut annettua lapselleni muutaman tuhat euroa, olen maksanut hänen koulutuksensa, ostanut huonekaluja hänelle.
Nyt olen eläkkeellä, eikä mun tarvitse kituuttaa. Säästän vieläkin.
Mitään miljoonia, mutta tuhansia, ja joo, muutama kymppi per kk.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis älä mene pankkiin, jos et ole ottamassa lainaa. Pankeilta ei kysytä ikinä neuvoa, koska niiden tehtävä on harjoittaa kannattavaa liiketoimintaa, ja se kannattavuus tulee siitä, että pankki vie mahdollisimman ison osan sinun rahoistasi.
Lainanantajana pankki on ihan hyvä, kun vaan muistaa neuvotella ja kilpailuttaa, eikä suostu mihinkään ehdotettuihin kalliisiin lisäpalveluihin tai ns turvatuotteisiin.
Ei kai sitä nyt kukaan ole väittänytkään, että jollain kympin kuukausi säästämisellä miljonääriksi tulisi. Idea tuossa on kerätä puskuria, ettei olla ihan heti kusessa jos jotain sattuu tai jossain kohtaa voi tehdä isomman hankinnan ilman velkarahaa.
Laita muutama kymppi kuukaudessa sivuun näin voit kerätä jopa satojen tonnien potin eläkepäiville
Jos aloitat ajoissa ja laitat joka kuukausi sivuun muutamia kymppejä, voit saada eläkeikään mennessä satojen tuhansien eurojen potin. Miten se onnistuu? Katso tästä asiantuntijan tarkat laskelmat ja ohjeet.
Laita muutama kymppi kuukaudessa sivuun näin voit kerätä jopa satojen tonnien potin eläkepäiville
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010378988.html