Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikka (pomot) on ärsyyntyneitä kun minulla on lapsi

Vierailija
27.04.2024 |

Äitiysloma ja hoitovapaa meni ok, koska ottivat siihen minulle sijaisen. Mutta kun palasin työhön, niin ovat selvästi todella ärsyyntyneitä siitä, että minulla on lapsi. Palasin 80 pros työajalle, joka siis on ihan sallittu juttu, eivät voineet sitä minulta evätä. Mutta tekivät selväksi miten hankalaa ja negatiivista se on, etten ole kokopäiväisenä. Ja huomauttelevat asiasta aina välillä edelleen. Aina kun lapsi sairastuu, niin saan vihat niskoilleni, vaikka minulla on tessin mukaan oikeus olla silloin kotona hoitamassa lasta. Minulle valitetaan koko ajan siitä, että lapsen isä ei osallistu sairauspäiviin. Minkä minä sille voin? Se harmittaa minuakin, mutta en voi aikuista miestä pakottaa. Olen muuttunut lapsen takia pidetystä ja arvostetusta työntekijästä ärsytyksen ja lähes vihan kohteeksi. Juristi sanoi minulle, ettei voi auttaa, koska kuitenkin pomot suostuu antamaan minulle lakisääteiset oikeudet, huonolle johtamiselle ei voi mitään. Onko kukaan muu kokenut vastaavaa? Sote-ala kyseessä.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai enttä mua entisenä pomona sylettää nämä kuviot, että vain toinen vanhemmista jää hoitamaan lasta ikäänkuin hänen työnsä olisi vähäpätöisempi kuin toisen. Näitä kuvioita oli entisessä työssäni usealla työntekijällä, lapsi sairas-saikkuja kertyi vuodessa kymmeniä päiviä. Välillä kyllä tuntui siltä, että tuskinpa puolisoa edes kysyttiin jäämään, kun oli niin mukava itsekin jäädä kotiin lepäilemään.

Voi voi. Sinua ihan sylettää. Olet samanlainen luuseri kuin kaikki muutkin pomot. Olet mitätön, nolla.

Vierailija
82/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää lisää lapsia, syntyvyys on liian matala! Mutta ette saa olla kelan tuilla kotona, menkää töihin! Mutta ette saa myöskään olla pois töistä, kun lapsenne on kipeinä!

Kun mikään ei kelpaa tässä maassa yhtään kellekään...

Noinhan asia on tässä maassa. Ihmisen pitäisi tehdä työtä 24/7. Työ ei tietenkään saa hyödyttää itseä vaan jota kuta toista (työnantajaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana joudun usein tekemään ne perheelisten poissaolijoiden työt omieni lisäksi. Kun tuo jatkuu vuodesta toiseen, on kieltämättä tullut mieleen, että missä on minun oikeus kieltäytyä paikkaamasta toisen odottamattomia poissaoloja? 

Mutta tämä on sen työnantajan vika, ei niiden perheellisten. Työnantajan pitäisi laskea miehitykseensä se huomio, että olemme ihmisiä ja mm sairastumme, muu on vain huonoa suunnittelua.

Harvassa työpaikassa on niin paljon ylimääräistä työvoimaa, että voisi tuosta vaan valkata jonkun hyppäämään puikkoihin. Asiantuntijatyössä ei välttämättä edes löydy sellaista joka voisi tuurata. Joku kohtuus pitää olla työnantajaan kohdistuvissa vaatimuksissakin. 

Vierailija
84/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai enttä mua entisenä pomona sylettää nämä kuviot, että vain toinen vanhemmista jää hoitamaan lasta ikäänkuin hänen työnsä olisi vähäpätöisempi kuin toisen. Näitä kuvioita oli entisessä työssäni usealla työntekijällä, lapsi sairas-saikkuja kertyi vuodessa kymmeniä päiviä. Välillä kyllä tuntui siltä, että tuskinpa puolisoa edes kysyttiin jäämään, kun oli niin mukava itsekin jäädä kotiin lepäilemään.

"Lepäilemään"??? Mitä ihmettä mä just luin. Kyllä sairaiden lasten hoito kotona on kuule kaukana lepäilystä. Yöt ovat usein katkonaisia, kun lapsi/lapset heräilevät, päivät sairaat lapset ovat kiinni vanhemmassaan, kun on niin kurja olo. Ja pahimmillaan tätä on monta päivää putkeen, varsinkin jos on useampia lapsia. Pahimmillaan lähdetään pyhänä, yöllä, illalla lääkäriin. Tämä on sitä suurta ymmärtämättömyyttä mitä työelämässä tänä päivänä lapsiperheellinen kohtaa. Olisin monta kertaa mieluummin mennyt töihin, kuin jälleen kerran todennut, että taas lapseni sairastuu ja kärsii, sairastunko itse, miten työkuorma hoidetaan sen jälkeen, miten itse jaksaa kuunnella haukut, epäilykset ja syyttelyt työpaikalla, kun sinne uupuneena sairastumisruljanssista jälleen palaan.

Vierailija
85/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Sinua ihan sylettää. Olet samanlainen luuseri kuin kaikki muutkin pomot. Olet mitätön, nolla.

Mene sarjasaikuttaja töihin, ei sulle sohvalla makailusta makseta palkkaa. Kuormitat vaan työkavereitasi sluibailullasi. Susta on tullut jo palautetta tiimiltä.

Vierailija
86/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana joudun usein tekemään ne perheelisten poissaolijoiden työt omieni lisäksi. Kun tuo jatkuu vuodesta toiseen, on kieltämättä tullut mieleen, että missä on minun oikeus kieltäytyä paikkaamasta toisen odottamattomia poissaoloja? 

Mutta tämä on sen työnantajan vika, ei niiden perheellisten. Työnantajan pitäisi laskea miehitykseensä se huomio, että olemme ihmisiä ja mm sairastumme, muu on vain huonoa suunnittelua.

Harvassa työpaikassa on niin paljon ylimääräistä työvoimaa, että voisi tuosta vaan valkata jonkun hyppäämään puikkoihin. Asiantuntijatyössä ei välttämättä edes löydy sellaista joka voisi tuurata. Joku kohtuus pitää olla työnantajaan kohdistuvissa vaatimuksissakin. 

Niin, pitää tulla kuumeessa töihin ja kaikki raajat kipsissä ja tietää kuolinpäivä etukäteen, että saadaan sijainen. Joku kohtuus pitää olla työnantajalle, mutta ei tietenkään työntekijälle.

Yleensä nämä ruikuttajapomot ovat itse kuumeisina kotona petissä katsomassa tv-sarjoja, vaikka työ on kevyempää kuin työntekijöillä. 

Vierailija
87/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy lisää olla tekemättä lapsia Suomeen

Vierailija
88/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua harmittaa, ettei mies osallistu. No niin harmittaa sun työnantajaakin. Olisko aika tehdä sille asialle jotain? Saikutatte miehen kanssa 50-50, niin ei enää harmita sua eikä sun pomoa.

On aika vaikea pakottaa exää tekemään mitään. Ap

Provo jälleen tekstityylistä päätellen. Exä ei siis hoida lastaan. Just joo.

Osta elareilla lastenhoitoa anopilta.

Vierailija
89/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida puolestasi isovanhempiesi lääkäri ym.käyntejä, sopivasti perjantaisin niin saat pidennetyn viikonlopun.

Vierailija
90/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työntekijän ongelma jos työnantaja ei osaa varautua muutoksiiin.

Vierailija
91/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sarjasaikuttaja töihin, ei sulle sohvalla makailusta makseta palkkaa. Kuormitat vaan työkavereitasi sluibailullasi. Susta on tullut jo palautetta tiimiltä.

Oijoi kun sinä nyt suutuit oikein tulisesti. Luuseri sinä olet. Minua ei sinun kitinäsi kiinnosta. Mars töihin siitä, lammas. Bää bää 

Vierailija
92/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisiä ei kannata palkata, se on kylmä totuus. 

Vierailija
93/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitää tulla kuume

Työntekijä voi tulla vastaan niin että jakaa hoitovastuun toisen vanhemman kanssa siten kun se on mahdollista. Aloittajan pomo tietenkin toiminut epäammattimaisesti jos on antanut ärsytyksen näkyä, mutta minusta tässä asiassa on se toinenkin puoli. 

Vierailija
94/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitää tulla kuumeessa töihin ja kaikki raajat kipsissä ja tietää kuolinpäivä etukäteen, että saadaan sijainen. Joku kohtuus pitää olla työnantajalle, mutta ei tietenkään työntekijälle.

Yleensä nämä ruikuttajapomot ovat itse kuumeisina kotona petissä katsomassa tv-sarjoja, vaikka työ on kevyempää kuin työntekijöillä. 

Tuo on totuus.

Vierailija
95/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hyvään aikaan sai kunnallisen kodinhoitajan kotiin kun lapsi sairasti ja vanhemmat pääsi töihin.Muistan kun aamulla soitti toimistoon niin kodinhoitaja tunnin sisällä hurautti  pyörällä paikalle.Kaikki olivat tyytyväisiä tähän järjestelyyn, miksi tämäkin  hyvä piti lopettaa.

Vierailija
96/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työntekijän onge

Eikä ole. On täysin kohtuutonta vaatia, että jokainen työnantaja palkkaa aina extraihmisen jokaiseen työtehtävään, ja pitää häntä varalla niin kauan että toinen tulee takaisin. Moni työtehtävä vaatii korkeaa asiantuntemusta, aina ei välttämättä edes löydy toista osaajaa.

Vierailija
97/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää lapsen sairastuessa joka kerta tuoda sekä lääkärintodistus lapsen sairaudesta että puolison työnantajalta kirjallinen todistus siitä, että lapsen toinen vanhempi on ko. päivänä ollut töissä eikä vapaalla. On muuten ihmeesti vähentänyt lasten sairastelujen takia poissaoloja, koska jos molempia lappuja ei toimita (neuvolasta puhelimitse saatu sairausloma ei kelpaa), niin hoitovapaa on palkaton. Ja tämä on ihan laillista!

Vierailija
98/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lepäilemään"??? Mitä ihmettä mä just luin. Kyllä sairaiden lasten hoito kotona on kuule kaukana lepäilystä. Yöt ovat usein katkonaisia, kun lapsi/lapset heräilevät, päivät sairaat lapset ovat kiinni vanhemmassaan, kun on niin kurja olo. Ja pahimmillaan tätä on monta päivää putkeen, varsinkin jos on useampia lapsia. Pahimmillaan lähdetään pyhänä, yöllä, illalla lääkäriin. Tämä on sitä suurta ymmärtämättömyyttä mitä työelämässä t

Tämän takia meillä pienten lasten äidit siirretään toisarvoisiin töihin, ei työnantajan maksamia koulutuksia, ei urahaaveiden toteuttamista. Työnantajan ei kannata maksaa siitä, että joku on kotiäitinä.

Vierailija
99/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lepäilemään"??? Mitä ihmettä mä just luin. Kyllä sairaiden lasten hoito kotona on kuule kaukana lepäilystä. Yöt ovat usein katkonaisia, kun lapsi/lapset heräilevät, päivät sairaat lapset ovat kiinni vanhemmassaan, kun on niin kurja olo. Ja pahimmillaan tätä on monta päivää putkeen, varsinkin jos on useampia lapsia. Pahimmillaan lähdetään pyhänä, yöllä, illalla lääkäriin. Tämä on sitä su

Tämän takia ne vanhempainvapaat ja vastuut pitäisi jakaa tasaisesti, vaikka hieman kirpaisisi. Siten asenne muuttuisi.

Vierailija
100/152 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun paikallinen sopiminen tulee hyvän hallituksen hienon hallitusohjelman myötä voimaan, voit sanoa pomolle, että jos teet kahden työt, nautit kahden palkkaa. Eikö se sitä tarkoita tuo sopiminen?