Työpaikka (pomot) on ärsyyntyneitä kun minulla on lapsi
Äitiysloma ja hoitovapaa meni ok, koska ottivat siihen minulle sijaisen. Mutta kun palasin työhön, niin ovat selvästi todella ärsyyntyneitä siitä, että minulla on lapsi. Palasin 80 pros työajalle, joka siis on ihan sallittu juttu, eivät voineet sitä minulta evätä. Mutta tekivät selväksi miten hankalaa ja negatiivista se on, etten ole kokopäiväisenä. Ja huomauttelevat asiasta aina välillä edelleen. Aina kun lapsi sairastuu, niin saan vihat niskoilleni, vaikka minulla on tessin mukaan oikeus olla silloin kotona hoitamassa lasta. Minulle valitetaan koko ajan siitä, että lapsen isä ei osallistu sairauspäiviin. Minkä minä sille voin? Se harmittaa minuakin, mutta en voi aikuista miestä pakottaa. Olen muuttunut lapsen takia pidetystä ja arvostetusta työntekijästä ärsytyksen ja lähes vihan kohteeksi. Juristi sanoi minulle, ettei voi auttaa, koska kuitenkin pomot suostuu antamaan minulle lakisääteiset oikeudet, huonolle johtamiselle ei voi mitään. Onko kukaan muu kokenut vastaavaa? Sote-ala kyseessä.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Työnantajankin pitää tajuta että työntekijä on paketti perheineen. Tottakai ahkerat sinkut oikein työnantajan unelmia.
Luulisi siis myös, että yli 50-vuotiaat olisi myös, kun suurimmalla osalla lapset jo vanhoja tai lentäneet pois pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni kans töissä hermot yhteen lapselliseen kun ensin lapsi oli viikon sairas, sitte se oli itte toisen viikon sairas ja sitte teki viikon töitä ja taas sama kierros alusta. Ei toki sanottu mitään mutta kai sitä tuli vahingossa ilmeiltyä tms.
Täytyy muistaa että lapset ovat pieniä vain hetken. Jos työntekijää kohdellaan hyvin tänäkin aikana hänestä saattaa saada loistavan pitkäikäisen työntekijän. Äiti jaksaa paremmin töissä ja on tehokkaampi. Hän saattaa kehua paikkaa muille mikä parantaa yrityksen mainetta ja suosiota pitkällä aikavälillä. Jos pienten lasten äidille ilmeillään "vahingossa" menee työpaikka vaihtoon melko nopeasti ja voidaan olla varmoja ettei hän suosittele yrityksessä työskentelyä tai sen palveluja kenellekään.
Itsekin vaihdoin työpaikkaa heti kun minulle oltiin tympeitä. Palasin vanhan pomon listoille joka ei ikinä marise poissaoloista, ja jossa työkaverit ovat ymmärtäväisiä. Nykyään lapsi on jo isompi eikä ole juurikaan sairaana, ja minä olen tunnollinen työntekijä. Ilmeilkööt vanhan työpaikan naiset nyt toisilleen kun työntekijöitä on liian vähän ja töitä liian paljon.
Muistan sote alalta yhden työntekijän, jonka ainokainen oli lähes joka toinen viikko kipeä. Kyseinen henkilö teki muutenkin 80% Pyhävuorot kuitenkin pystyi aina tekemään. Tästä tuli jo vitsi työporukalle.. paitsi, että joku joutui aina tekemään hänen vuorot, kun sijaisia ei löytynyt.
Näin vain sivuhuomautuksena totean, että miesvaltaisilla työpaikoilla ei toiset työntekijät koskaan kärsi siitä, jos joku isä on poissa lapsensa sairastumisen takia.
Tekisin tuossa niin, että irtisanoutuisin ja ottaisin vain keikkavuoroja. Jos sote-ala kyseessä niin töitä löytyy ja silloin olet tietenkin vapaa olemaan kotona kun lapsi sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin tuossa niin, että irtisanoutuisin ja ottaisin vain keikkavuoroja. Jos sote-ala kyseessä niin töitä löytyy ja silloin olet tietenkin vapaa olemaan kotona kun lapsi sairasta.
Eli yh-äidin pitää ottaa mielestäsi omaan piikkiin lapsen sairastelu ja suostua tulonalenemaan lapsen sairastelun vuoksi. Vaikka työsuhteessa tes oikeuttaa hänelle palkalliset poissaolot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yh-äidin pitää ottaa mielestäsi omaan piikkiin lapsen sairastelu ja suostua tulonalenemaan lapsen sairastelun vuoksi. Vaikka työsuhteessa tes oikeuttaa hänelle palkalliset poissaolot.
Kyllä. Veikkaan, että tähän se menee joka tapauksessa. Ei Suomella ole varaa maksaa noita lasten sairastumisia julkisesta kassasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Veikkaan, että tähän se menee joka tapauksessa. Ei Suomella ole varaa maksaa noita lasten sairastumisia julkisesta kassasta.
Eipä taida naiset enää suostua lastentekoon sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on päättänyt haluta maahansa lapsia. Se tarkoittaa, että julkinen kassa maksaa osan lasten kustannuksista. Tämä tarkoittaa ilmaisia kouluja, lapsilisää ym. Myös sitä, että työnantajat maksaa osan lapsista. Koska muuten lapset jäisi yksin naisten maksettaviksi, monet miehet ei nimittäin maksumiehiksi suostu. Ja jos lapset jää yksin naisten maksettaviksi, niin eipä taida löytyä montaa naista, jolla on enää varaa tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni kans töissä hermot yhteen lapselliseen kun ensin lapsi oli viikon sairas, sitte se oli itte toisen viikon sairas ja sitte teki viikon töitä ja taas sama kierros alusta. Ei toki sanottu mitään mutta kai sitä tuli vahingossa ilmeiltyä tms.
Täytyy muistaa että lapset ovat pieniä vain hetken. Jos työntekijää kohdellaan hyvin tänäkin aikana hänestä saattaa saada loistavan pitkäikäisen työntekijän. Äiti jaksaa paremmin töissä ja on tehokkaampi. Hän saattaa kehua paikkaa muille mikä parantaa yrityksen mainetta ja suosiota pitkällä aikavälillä. Jos pienten lasten äidille ilmeillään "vahingossa" menee työpaikka vaihtoon melko nopeasti ja voidaan olla varmoja ettei hän suosittele yrityksessä työskentelyä tai sen palveluja kenellekään.
Itsekin vaihdoin työpaikkaa heti kun minulle oltiin tympeitä. Palasin vanhan pomon listoille joka ei ikinä maris
Eikö muilla työntekijöillä ja heidän jaksamisellaan ole sitten mitään arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin ottaa päähän se, kun joissain perheissä vaikuttaa olevan niin, että kipeän lapsen kanssa kotiin jää aina se sama vanhempi. Me työkaverit joudutaan kuitenkin ottamaan silloin osa vastuusta, olisi reilua jos sen lapsen kanssa jäisi edes välillä kotiin joku muukin.
Toki voit miettiä tätä vain omalta näkökulmaltasi ja löytää selityksen miehestäsi, mutta se ei vähennä kollegoiden ja esimiehen työmäärää.
Ja sitten te olette itse pois omilla saikuilla enemmän vuoden aikana kun tuo joka on lapsen takia pois? Teitä sis v..taa vaan koska tekee noin. Antaa v..tuttaa vaan. Se on hauskaa kun joitain v...tuottaa jonkun tekemiset.
Mun ex työpaikalla oli juuri noita pilkurillin venähdyksen takia poissa yksi viikko.
Täh? Olen ollut saikulla viimeksi vuonna 2019
Pomoja ärsyttää ihan kaikki nykyään. Ei niiden kanssa voi tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Lapsen sairaus tarttui vanhempaan, ja yhden taudin jälkeen tarttui helpommin seuraava. Onko tässä nyt jotain ennenkuulumatonta? Olisiko ollut parempi, että olisi tullut kipeänä töihin tartuttamaan muutkin, vai?
Tämä juuri. Tuollaiset työkaverit painostavat tulemaan sairaana töihin, ja sitten saadaan tautikierre töihin ja sitten ollaan vielä pahemmassa pulassa, kun monta ihmistä (perheineen) sairastaa. Mutta tärkeää on päästä näpäyttelemään ja ilveilemään, kun joku sattuu olemaan sairaana. Viis siitä, että sairaana kotona pysyminen parantaisi koko porukan työtehoa pidemmän päälle. Kivempi, että ollaan tärkeinä paikan päällä ja sairastutetaan kaikki. (Ja sotessa vielä potilaat/asiakkaatkin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin ottaa päähän se, kun joissain perheissä vaikuttaa olevan niin, että kipeän lapsen kanssa kotiin jää aina se sama vanhempi. Me työkaverit joudutaan kuitenkin ottamaan silloin osa vastuusta, olisi reilua jos sen lapsen kanssa jäisi edes välillä kotiin joku muukin.
Toki voit miettiä tätä vain omalta näkökulmaltasi ja löytää selityksen miehestäsi, mutta se ei vähennä kollegoiden ja esimiehen työmäärää.
Minustakin olisi reilua, jos lapsen isä jäisi välillä kotiin sairaan lapsen kanssa. Mies ei kuitenkaan tapaa lastaan kuin viikonloppuisin, eikä edes joka toinen vkl. Olen töissä vain arkisin, joten ei ole ketään muuta jäämään silloin kotiin.
Ymmärrän, ja pattitilanteelta kuulostaa. Työkaverina ymmärrys ei kuitenkaan lisäisi työssäjaksamistani tai vähentäisi työmäärää
Bodatkaa ja hankkikaa itsellenne Clint Eastwood-katse. Käykää salilla hankkimassa itsetunto.
Tuijotatte sitä pomoa silmien kautta sieluun. Alistatte sen ennen kuin se alistaa teitä.
Tiukkana niiden esimiesten kanssa. Asenteella että minua et saatana pomota. Hommat hoidetaan, mutta kun työaika päättyy niin loppuu hommat. Olkaa kovempia.
Tosi monet esimehet on pehmeitä jopa ulkoisesti ja ei lähde ulos katsomaan kuka voittaa.
Teidän pitää olla se joka haastaa että lähdetäänkö katsomaan kuka on oikeassa.
Kova kovaa vasten niin ne tajuaa missä mennään. Pomot on alistettava, että saatte työrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin vaihdoin työpaikkaa heti kun minulle oltiin tympeitä.
Yleensä urheilijat on vähän väliä saikulla. Mutta ei siitä valiteta.
Sitten ihmetellään, kun syntyvyys laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites, jos kyseessä olisi yksinhuoltaja?
Oletan että tällöin asia järjestettäisiin niin, että ainakaan vastuullisimmat ja akuuteimmat hommat eivät löydy yh:n pöydältä niin kauan kuin lapsi on niin pieni että joutuu jäämään kotiin jos on kipeä. Varsinkin jos lapsella on heikko vastustuskyky tai muuten sairastaa usein
Yleensä urheilijat on yleensä urheilemassa, eikä saikulla.
Tää täytyy painaa sinne pääkoppaan.
Saikuttajat saikuttaa ja urheilijat käy salilla tai radalla.
Vierailija kirjoitti:
Näin vain sivuhuomautuksena totean, että miesvaltaisilla työpaikoilla ei toiset työntekijät koskaan kärsi siitä, jos joku isä on poissa lapsensa sairastumisen takia.
Ei pidä paikkaansa. Ei esimerkiksi raksalla työnjohtoon tai insseiksi ilmesty mistään sijaista, jos joku on sairaana.
Vikaa on sinussa koska tällä kirjoitat ja et uskalla asiaa nostaa esille työpaikalla.Kaikki on ihan sinun oman pääsi kuvitelmia,ellet ole Trolli?