Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt lopettavat eläinlääkärit: maalitusta ja asiatonta kommentointia

Vierailija
26.04.2024 |

Onnea Suomi! Tähän maahan on onnistuttu luomaan sellainen ilmapiiri, että eri alojen ammattilaiset joutuvat vaihtamaan alaa vihapuheen, perusteettomien syytösten ja ylipäätään henkilöön kohdistuvan ränttäämisen ja maalittamisen takia. Tämän päivän uutisissa asiasta kertoivat eläinlääkärit, mutta sama ilmiö näkyy mm. opetusalalla, sote-puolella ja politiikassa.

Itse näen syyksi ainakin yhden tietyn puolueen agitoiman linjan, jonka mukaan vihapuhetta tai maalittamista ei ole olemassakaan ja aina "pitää saada sanoa mielipide". Tulos on sitten se, että toisia solvataan sumeilematta, jopa julkisesti omalla nimellä ja naamalla, koska valtakunnan politiikassa toimitaan samoin.

Mikä neuvoksi? Millä saisimme somelynkkaukset loppumaan ja ammattilaisille työrauhan?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki Ylen uutiseen:

https://yle.fi/a/74-20085679?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Ylen uutista referoitu. Ketjun joutaa poistaa.

Vierailija
102/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä lemmikkejä voi vaan lopettaa. Miksi niitä pitäisi hoitaa?

No otetaan hoidettaviksi. Miksi kukaan ottaisi lemmikin vain lopetettavaksi?

Jos ei ole varaa sairastuneen lemmikin hoitokuluihin, mitä muuta vaihtoehtoa on kuin lopettaminen? Eläimen kärsimisen seuraaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi Linda ihan päästänsä sekaisin kun ajaa 800km töihin ja takaisin! Miksei muuta sinne pohjoiseen, kun siellä on niin paljon kivempaa olla töissä?

Taitaa olla hyvä palkka kun on varaa näillä bensan hinnoilla...

No ei se nyt päivittäin aja 😆

Jutusta jäi kyllä siihen käsitykseen, että ajaa. Ei siinä ainakaan sanottu, että olisi viikot töissä putkeen siellä, vaan että ajaa 800km töihin. Yleensä töihin ajetaan päivittäin.

Mutta eiköhän tuo ole oma valinta, jos haluaa pitää kirjansa Helsingissä. Lisäksi lentokoneella olisi kätevämpää matkustaa Rovaniemelle, mutta varmaan liian kallista. Autolla saa km-korvaukset, jotka on aika muhkeat kyllä? Linda saa km-korvauksia 912€ per reissu (1600 km / 0,57€ per km), joten kyllä kannattaa ajella. Jos nyt vaikka ajelisi vain kerran viikkoon, niin kyllä tuo on jo 3648€ kuukaudessa...

Vierailija
104/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko miten kivulias eläimen suu on ja miten vakava asia parodoniitti on ? Huonojen hoitamattomien hampaiden takia lopetetaan lemmikkejä, koska ne on niin kivuliaita ja hoitamattomana vaste on jo huono ! 

Mun koiran suu on terve ja hoidettu, mutta mulla itselläni on parodontiitti, eikä mun suu ole kipeä. Mulla on kauhee hammaslääkäripelko, pitäis ottaa nukutus.

Sama juttu. Mulla on oma suu huonommassa kunnossa kuin yhdelläkään koiralla, mutta ihmisellä nämä ei ilmeisesti ole kipeitä?

Vierailija
105/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en voisi olla eläinlääkäri, sillä mua turhauttaisi niin paljon idiootit lemmikkien omistajat, jotka ei välitä eläinten terveydestä (hampaat mätänee suussa, vaikea kivulias nivelrikko etc. mutta mitään ei tehdä koska Murre ja Sissi on ihan terveitä omistajan mielestä), että en voisi olla hiljaa.

Sallittaneen joukkoon ns. tyhmiäkin kysymyksiä; Miksi lemmikkieläimillä "hampaat mätänevät suussa?" Ei luonnossa kettujen ja karhujenkaan hampaita kukaan hoida ja ilmeisesti niillä pärjäävät elinaikansa.

Ps. Minulla ei ole lemmikkejä eikä aikeissa niitä hankkiakaan.

Vierailija
106/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujahan löytyy kyllä aina, ja lemmikin omistajat pääkaupunkiseudulla ovat varmasti sellainen ryhmä jossa niistä ei ole pulaa.

Ainoa asia mitä jutussa ihmettelen on se, että miten jollain eläinlääkärillä on aikaa ja kiinnostusta seurata jotain somepurnausta? Eikö niillä ole omaa elämää?

Vierailija
107/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en voisi olla eläinlääkäri, sillä mua turhauttaisi niin paljon idiootit lemmikkien omistajat, jotka ei välitä eläinten terveydestä (hampaat mätänee suussa, vaikea kivulias nivelrikko etc. mutta mitään ei tehdä koska Murre ja Sissi on ihan terveitä omistajan mielestä), että en voisi olla hiljaa.

Sallittaneen joukkoon ns. tyhmiäkin kysymyksiä; Miksi lemmikkieläimillä "hampaat mätänevät suussa?" Ei luonnossa kettujen ja karhujenkaan hampaita kukaan hoida ja ilmeisesti niillä pärjäävät elinaikansa.

Johtuu väärästä ruokinnasta.

Vierailija
108/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ne pärjäävät elinaikansa ja niiden elinaika on melkoisen paljon lyhyempi kuin lemmikkien.

Vierailija
109/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko miten kivulias eläimen suu on ja miten vakava asia parodoniitti on ? Huonojen hoitamattomien hampaiden takia lopetetaan lemmikkejä, koska ne on niin kivuliaita ja hoitamattomana vaste on jo huono ! 

Mun koiran suu on terve ja hoidettu, mutta mulla itselläni on parodontiitti, eikä mun suu ole kipeä. Mulla on kauhee hammaslääkäripelko, pitäis ottaa nukutus.

Sama juttu. Mulla on oma suu huonommassa kunnossa kuin yhdelläkään koiralla, mutta ihmisellä nämä ei ilmeisesti ole kipeitä?

Syötkö raksuja ja luita?

Vierailija
110/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ihmisiäkään käytetty ennen hammaslääkärissä. Moni sai rippilahjaksi tekohampaat. Luuletko, että koiran tai kissan hampaat on jotain titaania, ettei niihin tule samanlaisia reikiä kuin ihmisellekin?

No siis koirilla ei esiinnyt kariesta juurikaan. Isoimpia ongelmia on hammaskivi, paradontiitti, tapaturmissa vaurioituneet hampaat, purentaviat sekä poistoa vaativat maitohampaat.

Vierailija
111/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen evidensia kommentoi siellä. Evidensia on häpeäksi eläinlääkäreille. Itse en eläintäni siihen eläinlääkinnän irvikuvaan vie. Pelkkää rahastusta, sitten evidensian eläinlääkärit vinkuu, kun "ei me hintoja päätetä" no, kyllä päätätte, kun työskentelette evidensian kaltaiselle p4sk4firmalle. 

Pienet, yksityiset ell-asemat takaisin ja hinnat järkevällä tasolle, niin maalituskin loppuu.

PS. Haukun evidensiaa näin yleisesti, en maalita enkä hauku yksittäisiä eläinlääkäreitä.

Mutta olet selvästi niitä, jotka juuri esim facen koiraryhmissä riehuvat. Tuo Evidensia-viha on juuri yksi asia, mitä noissa ryhmissä lietsotaan. 

En tiedä onko sulla edes koiraa tai oletko edes koskaan käynyt Evidensiassa. Kuulostaa enemmänkin siltä että olet niin köyhä lemminkinomistaja, ettei sulla ole varaa viedä koiraasi hyvään hoitoon. Itse käytän suolistosairasta koiraani evidensiassa, koska siellä on yksi Suomen huippu ell suolistosairauksissa. Eihän se Evidensia sinun koiraasi hoida vaan se yksittäinen ell. Omalla kohdallani, jos tämä ko ell muuttaisi muualle töihin, seuraisin perässä huolimatta minkä ketjun palveluksessa hän olisi.

Vierailija
112/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Helsingissä ei ole mitään kunnaneläinlääkärillä, jolle eläimen voisi viedä. Toisin kuin jossain landella.

Vierailija
113/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät kokemukset eläinlääkäseistä sekä tuotanto- että lemmikkipuolella.Ammattitaito mitataan ,kun pieni eläinlääkäri nainen työntää lehmälle kohdun(n.20 kg) takaisin paikalleen navettaolosuhteissa...tai irroittaa lehmän sisältä kuolleen vasikan paloittelemalla, koska muuten ei saada ulos. Hattu päästä ja vähän kunnioitusta vaativaan työhön.

Vierailija
114/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi Linda ihan päästänsä sekaisin kun ajaa 800km töihin ja takaisin! Miksei muuta sinne pohjoiseen, kun siellä on niin paljon kivempaa olla töissä?

Taitaa olla hyvä palkka kun on varaa näillä bensan hinnoilla...

No ei se nyt päivittäin aja 😆

Jutusta jäi kyllä siihen käsitykseen, että ajaa. Ei siinä ainakaan sanottu, että olisi viikot töissä putkeen siellä, vaan että ajaa 800km töihin. Yleensä töihin ajetaan päivittäin.

Mutta eiköhän tuo ole oma valinta, jos haluaa pitää kirjansa Helsingissä. Lisäksi lentokoneella olisi kätevämpää matkustaa Rovaniemelle, mutta varmaan liian kallista. Autolla saa km-korvaukset, jotka on aika muhkeat kyllä? Linda saa km-korvauksia 912€ per reissu (1600 km / 0,57€ per km), joten kyllä kannattaa ajella. Jos nyt vaikka ajeli

Luuleko oikeasti, että joku ehtii ajella päivän aikana 800km suuntaansa tehdä 8h työpäivä ja ajella 800km takaisin kotiin?? Tajuatko sinä, kauanko tuota 800km ajaa? vaikka ajaisi satasta koko ajan (mikä ei ole mahdollista) eikä pysähtyisi kertaakaan, niin siinä ei kuule vuorokauden 24h riittäisi, vaan pitäisi palata puolimatkasta takaisin töihin. Jos ajatellaan vaikka Helsinki Rovaniemi väliä niin se on noin 820km ja sen ajamiseen autolla kuluu 9h 30min, ja kai tämä Laura jossain välissä nukkuukin? kiirettä saa pitää, kun työmatkoihin kuluu jo päivässä 19h ja siihen työpäivä päälle. 

Vierailija
115/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullujahan löytyy kyllä aina, ja lemmikin omistajat pääkaupunkiseudulla ovat varmasti sellainen ryhmä jossa niistä ei ole pulaa.

Ainoa asia mitä jutussa ihmettelen on se, että miten jollain eläinlääkärillä on aikaa ja kiinnostusta seurata jotain somepurnausta? Eikö niillä ole omaa elämää?

Samaa ihmettelen. Jos tekisin tuollaista työtä ja arvostaisin koulutuksen ja kokemuksen kautta hankkimaani ammattitaitoa en vilkaisisi somen sontalaareihin  päinkään. Samoin antaisin häiriköt ilmi poliisille jos riesaksi jäävät.

Ihan käsittämätöntä jos tuon tason ammattilaiset hajoavat jonkun mäntin paskapuheista. Työ vaatii kovuutta tuollaistenkin tyyppien kestämiseen ja nimenomaan vertaistukea omien parista. Kumma jos tuota ei koulutuksessa korosteta.

Vierailija
116/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki Ylen uutiseen:

https://yle.fi/a/74-20085679?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Rikosilmoituksen kai voi tehdä herjaavista viesteistä? 

Rovaniemellä tuohtunut äiti sai tuomion, kun herjasi "puukottajaa" somessa. Otti tekstin pois muutaman tunnin päästä. Joutui maksamaan kärsimyskorvauksia "puukottajalle" ja hänen vanhemmilleen. Itse puukottajaa ei tuomittu tekonsa takia,koska oli tuolloin alle 15v. Oikeus on puhunut. 

Pahemmin näitä eläinlääkäreitä on loukattu. 

Vierailija
117/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvät kokemukset eläinlääkäseistä sekä tuotanto- että lemmikkipuolella.Ammattitaito mitataan ,kun pieni eläinlääkäri nainen työntää lehmälle kohdun(n.20 kg) takaisin paikalleen navettaolosuhteissa...tai irroittaa lehmän sisältä kuolleen vasikan paloittelemalla, koska muuten ei saada ulos. Hattu päästä ja vähän kunnioitusta vaativaan työhön.

No todellakin.

Vierailija
118/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissan virtsarakontulehdustakaan lääkitä ilman ultra ja pissanäyte. Kun kissa laihtunut niin laaja verikoe. Kystiittiin kipulääke jolla se hoidetaan. Lasku 500 euroa.

No hyvähän se että tietää että meidän 14- vuotias kissan verikokeet ok.

Tullaan hoitamaan kolme senioria ja ei enää lemmikkiä. Kun vanhin tulee menehtymään niin tilalle tulee taas uusi seniori ja tämän jälkeen vielä yksi. Nuorin on 9-vuotias.

119/119 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nykyajan trendi, että asiakaspalvelutehtävissä oleville ihmisille vit* tuillaan. Eihän tästä ole edes pitkä aika kun oli uutinen, asiakkaat raivoavat ruokakauppojen työntekijöille . Ja myös että oppilaiden vanhemmat ovat ihan hulluja ja ahdistelevat luokanopettajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi