Nyt lopettavat eläinlääkärit: maalitusta ja asiatonta kommentointia
Onnea Suomi! Tähän maahan on onnistuttu luomaan sellainen ilmapiiri, että eri alojen ammattilaiset joutuvat vaihtamaan alaa vihapuheen, perusteettomien syytösten ja ylipäätään henkilöön kohdistuvan ränttäämisen ja maalittamisen takia. Tämän päivän uutisissa asiasta kertoivat eläinlääkärit, mutta sama ilmiö näkyy mm. opetusalalla, sote-puolella ja politiikassa.
Itse näen syyksi ainakin yhden tietyn puolueen agitoiman linjan, jonka mukaan vihapuhetta tai maalittamista ei ole olemassakaan ja aina "pitää saada sanoa mielipide". Tulos on sitten se, että toisia solvataan sumeilematta, jopa julkisesti omalla nimellä ja naamalla, koska valtakunnan politiikassa toimitaan samoin.
Mikä neuvoksi? Millä saisimme somelynkkaukset loppumaan ja ammattilaisille työrauhan?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi olla eläinlääkäri, sillä mua turhauttaisi niin paljon idiootit lemmikkien omistajat, jotka ei välitä eläinten terveydestä (hampaat mätänee suussa, vaikea kivulias nivelrikko etc. mutta mitään ei tehdä koska Murre ja Sissi on ihan terveitä omistajan mielestä), että en voisi olla hiljaa.
Entäs kun ei ole varaa hoidattaa? Eläinten hammaslääkäri maksaa enemmän kuin ihmisten. Pari tonnia yksi hoitokerta.
Tajuatko miten kivulias eläimen suu on ja miten vakava asia parodoniitti on ? Huonojen hoitamattomien hampaiden takia lopetetaan lemmikkejä, koska ne on niin kivuliaita ja hoitamattomana vaste on jo huono ! Eläinsuojeluyhdistysten kautta saa keräyksiä vaikkapa just niihin hammasremontteihin, mutta jos yksi kerta maksaa pari tonnia niin suussa ei ole kyllä silloin enää pelkästään yksi hammas jossa vähän hammaskiveä, vaan paljon vakavampaa. Eläinlääkäri on myöskin velvollinen tekemään eläinsuojeluilmoituksen, joten jos ei ole varaa niin kyllä kyselisin elsuyhdistyksistä apua.
No onhan toi Linda ihan päästänsä sekaisin kun ajaa 800km töihin ja takaisin! Miksei muuta sinne pohjoiseen, kun siellä on niin paljon kivempaa olla töissä?
Taitaa olla hyvä palkka kun on varaa näillä bensan hinnoilla...
Ihmiset ovat vaan niin tottuneet että omasta hoidosta maksat jonkun pienen 50 euron poliklinikkamaksun, joka sisältää magneettikuvat ja kaiken. Sitten ihmetellään kun lemmikin magneettikuvaus maksaakin 700 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen evidensia kommentoi siellä. Evidensia on häpeäksi eläinlääkäreille. Itse en eläintäni siihen eläinlääkinnän irvikuvaan vie. Pelkkää rahastusta, sitten evidensian eläinlääkärit vinkuu, kun "ei me hintoja päätetä" no, kyllä päätätte, kun työskentelette evidensian kaltaiselle p4sk4firmalle.
Pienet, yksityiset ell-asemat takaisin ja hinnat järkevällä tasolle, niin maalituskin loppuu.
PS. Haukun evidensiaa näin yleisesti, en maalita enkä hauku yksittäisiä eläinlääkäreitä.
Pienet ell-asemat olisivat kyllä hyvä juttu. Kukas niitä perustaisi ja miten rahoittaisi kalliiden laitteiden hankkimisen? Jos olisi vain perustarvikkeet, tilat, yksi eläintenhoitaja ja eläinlääkäri, pärjäisikö niin?
Kunnaneläinlääkärit on jo olemassa. Niitä vaan ei ole kaikkialla, yleensä juuri suurissa kaupungeissa ei ole.
Meidän pikkukunnassa on, hinnat murto-osa Evidensiaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi Linda ihan päästänsä sekaisin kun ajaa 800km töihin ja takaisin! Miksei muuta sinne pohjoiseen, kun siellä on niin paljon kivempaa olla töissä?
No ei se nyt päivittäin aja 😆
Vierailija kirjoitti:
Työrauha saadaan takaisin heti siltä istumalta kun nämä vasemmistofemakot saadaan kuriin. Mitään ei voi enää sanoa tai tehdä kun aina tämä ämmälauma on hyökkäämässä porukalla kimppuun, etsivät ja kyttäävät "virheitä", lietsovat lynkkausmielialaa ja uhriutuvat sitten hirveällä haloolla somessa mustamaalaten kohdettaan.
Etköhän se ole sinä ja kaltaisenne jotka tätä vihamielialaa luotte. Kaikki naiset on teille noita "vasemmistofemakoita" äm*mälaumoja" teillä tuo naisviha on niin sisäistettyä, ette ette taida edes huomata, että itse olette se eripuran ja vihan levittäjiä.
Nytkin todella naisvihaa tihkuva viesti ja näitä ilmestyy täälläkin joka ketjuun olipa ketjun aihe mikä tahansa. Aina on kaikki vika "vasemmistofemakoissa" ja kaikki naiset "äm*miä". Voisi luulla, että Suomen suurin puolue on "vasemmistofemakot" ja he yksin päättävät kaikista ja koko suomen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko oman nimesi ja anna kuvakin. Voidaan kertoa susta "totuuksia". Tykkäisitkö?
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko miten kivulias eläimen suu on ja miten vakava asia parodoniitti on ? Huonojen hoitamattomien hampaiden takia lopetetaan lemmikkejä, koska ne on niin kivuliaita ja hoitamattomana vaste on jo huono !
Mun koiran suu on terve ja hoidettu, mutta mulla itselläni on parodontiitti, eikä mun suu ole kipeä. Mulla on kauhee hammaslääkäripelko, pitäis ottaa nukutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi olla eläinlääkäri, sillä mua turhauttaisi niin paljon idiootit lemmikkien omistajat, jotka ei välitä eläinten terveydestä (hampaat mätänee suussa, vaikea kivulias nivelrikko etc. mutta mitään ei tehdä koska Murre ja Sissi on ihan terveitä omistajan mielestä), että en voisi olla hiljaa.
Entäs kun ei ole varaa hoidattaa? Eläinten hammaslääkäri maksaa enemmän kuin ihmisten. Pari tonnia yksi hoitokerta.
Tajuatko miten kivulias eläimen suu on ja miten vakava asia parodoniitti on ? Huonojen hoitamattomien hampaiden takia lopetetaan lemmikkejä, koska ne on niin kivuliaita ja hoitamattomana vaste on jo huono ! Eläinsuojeluyhdistysten kautta saa keräyksiä vaikkapa just niihin hammasremontteihin, mutta jos yksi kerta maksaa pari tonnia niin suussa ei ole kyllä silloin enää p
Ja miten ne voi auttaa? En ole kuullut, että niiltä mitään rahalahjoituksia tai tukia saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen evidensia kommentoi siellä. Evidensia on häpeäksi eläinlääkäreille. Itse en eläintäni siihen eläinlääkinnän irvikuvaan vie. Pelkkää rahastusta, sitten evidensian eläinlääkärit vinkuu, kun "ei me hintoja päätetä" no, kyllä päätätte, kun työskentelette evidensian kaltaiselle p4sk4firmalle.
Pienet, yksityiset ell-asemat takaisin ja hinnat järkevällä tasolle, niin maalituskin loppuu.
PS. Haukun evidensiaa näin yleisesti, en maalita enkä hauku yksittäisiä eläinlääkäreitä.
Pienet ell-asemat olisivat kyllä hyvä juttu. Kukas niitä perustaisi ja miten rahoittaisi kalliiden laitteiden hankkimisen? Jos olisi vain perustarvikkeet, tilat, yksi eläintenhoitaja ja eläinlääkäri, pärjäisikö niin?
Suomi on täynnä pieniä yksityisiä eläonlääkäriasemia. Käyttäkää niiden palveluja, niin niitä on sitten jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Some + "vapautunut" keskusteluilmapiiri = myrkkyä.
En ymmärrä, mitä tapahtuu sen ihmisen päässä, joka hyökkää (sanallisesti) toisten kimppuun. Puuttuuko impulssikontrolli? Kadutaanko näitä myöhemmin? Vai onko tämä vaan ns. uusi normaali?
Olen tavannut työelämässä yhden tällaisen kasvotusten.
Todennäköisesti puuttuu impulssikontrolli, sen lisäksi kaunainen, ei todellakaan katunut, ehkä katkera, näköalaton ihminen. Sanoisin että puhelias, joka tuli helposti muiden kanssa toimeen. Aurinkoisen ystävällinen, mutta mieliala saattoi vaihtua hyvin yhtäkkisesti todella huonoksi. Sen näkivät vain muutamat työntekijät. Suurin osa näki vain iloisen supliikki henkilön. Hän sanoi suoraan että häntä ei kiinnosta, eikä hän välittänyt. Hän olisi varmaankin tarvinnut ammattiauttajan apua jossain vaiheessa.
"Itse näen syyksi ainakin yhden tietyn puolueen agitoiman linjan, jonka mukaan vihapuhetta tai maalittamista ei ole olemassakaan ja aina "pitää saada sanoa mielipide". Tulos on sitten se, että toisia solvataan sumeilematta, jopa julkisesti omalla nimellä ja naamalla, koska valtakunnan politiikassa toimitaan samoin."
Tämä on tyhmintä mitä tänään on tullut vastaan, mutta ehkä joku keksii vielä typerämpää vielä. Ongelma tulee päinvastaisesta osoitteesta josta ollaan vihaamassa ja uhriutumassa (sekä keksimässä perusteettomia syytöksiä kuten mm. klassikkona rasismi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä pieniä asemia vielä jonkun verran, tuskin ne persnettoa tekee.
Itse käytin juuri kaksi eläintäni tuollaisella pienellä yksityisellä, hoito maksoi 125€ yhteensä. Leikkauksessa tuli pieni komplikaatio ja tästä johtuen kolmea lisälääkettä.
Evidensiassa ko. Toimenpiteet ovat hinnaston mukaan alkaen 313€ ja koska tapahtui tuo komplikaatio, hinta olisi varmasti noussut kymmenillä euroilla.
Evidensia ja siellä työskentelevät ihmiset ajattelevat vain ja ainoastaan rahaa, eläimellä ei heille ole mitään arvoa
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kirjoittaisit ensi kerran vaikka näin:
"Lauralla on varmaan aika raskasta kun työmatka on noin pitkä. Onkohan perhesyitä tai muuta estettä, kun ei voi muuttaa kokonaan Lappiin? Bensaakin säästyisi paljon, jos asuisi Lapissa"
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota viemään eläintään Evidensialle vaan voi viedä yksityisen eläinlääkärin vastaanotolle. Tilat ja laitteet ei välttämättä ole niin fancyjä mutta riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä pieniä yksityisiä eläonlääkäriasemia
Päivystysaikaan on yleensä vain yksi ja ainoa vaihtoehto: Evidensia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota viemään eläintään Evidensialle vaan voi viedä yksityisen eläinlääkärin vastaanotolle. Tilat ja laitteet ei välttämättä ole niin fancyjä mutta riittävät.
Kannattaisiko opetella lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko miten kivulias eläimen suu on ja miten vakava asia parodoniitti on ? Huonojen hoitamattomien hampaiden takia lopetetaan lemmikkejä, koska ne on niin kivuliaita ja hoitamattomana vaste on jo huono !
Mun koiran suu on terve ja hoidettu, mutta mulla itselläni on parodontiitti, eikä mun suu ole kipeä. Mulla on kauhee hammaslääkäripelko, pitäis ottaa nukutus.
Just tollaisten takia en voisi olla eläinlääkäri, joka inttää, että ei mullakaan niin ei lemmikillään, teillä kun kai sama ruokavalio on ja elämäntavat niin osaatte nähdä ja tuntea kuin oma lemmikkinne. Mut hyvä jos sun koiran hampaat on oikeasti hoidossa ja hyvässä kunnossa, eikä vain omistajan mielikuvitelmaa, kuten brakyrotujen terveystilanne.
Ihmiset eivät enää osaa käsitellä kuolemaa normaalina elämän kiertokulkuna, joten lemmikkien elinkaarta halutaan pitkittää hinnalla millä hyvänsä eläimestä itsestään piittaamatta. Lemmikkejä tekohengitetään jopa vuosikausia vain siksi, ettei omistaja osaa päästää irti.