Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kirkossa esitellään julkisesti noituutta jo lapsille!

Kommentit (307)

Vierailija
161/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisuus on muutoinkin taikuutta ja loitsuamista. 

Esimerkiksi: Kastekaavan tarkoitus on saada aikaa yliluonnollinen tapahtuma. Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."

Luterilaiset sakramentit ovat loitsuamista, joilla yritetään saada tavallinen vesi muuttumaan ikuisen elämän antajaksi ja viini muuttumaan vereksi.

Vierailija
162/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on jo sisältäpäin täynnä eksyttäjiä. Ne ovat siellä työntekijöinä. Pappeja ja ehkä muitakin. Papit nyt ovat ainakin julkisuuteen tulleet outojen ja vieraiden oppiensa ja käsitystensä kanssa.

Näen tuossa potterjutussa erityisen vaarallisena ne loitsut. Jos kirkossa opetetaan loitsuja, niin missä menee ero rukoukseen? Mistä lapset enää sitten osaavat erottaa oikean ja väärän jos kirkossakin touhutaan vain loitsujen ja muun kirkkoon kuulumattoman parissa?

On surullista, että meidän ev. lut. kirkko on kadottanut alkuperäisen tehtävänsä. Se ei ole enää suolana eikä valona maailmassa.

Loitsu ja rukous ovat hyvin pitkälti sama asia eri nimellä. Molemmat ovat perinteisiä tapoja kutsua esiin yliluonnollisia voimia tai pyytää niiden apua, ja ne usein liittyvät tiiviisti erilaisiin

Loitsu on yritys hallita luonnonvoimia ja muita ihmisiä. Saada henkimaailma, luonnonvoimat ihmiset ym. tottelemaan itseäsi.

Rukous on nöyrtymistä Jumalan edessä. Rukouksen tärkein kohta on "tapahtukoon herra sinun tahtosi".

Loitsussa loitsijan taidot ratkaisevat. Väinämöinen oli parempi kuin nuori Joukahainen, jonka hän loitsi suohon. Myös jotkut loitsut olivat parempia kuin toiset.

Rukoillessa ei ole parempia ja huonompia rukoilijoita. Rukoilija pyytää apua Jumalalta mutta jättää asian "herran huomaan" ja tyytyy Jumalan tahtoon.

No toisaalta miksi Jumala sitten auttaa toisia rukoilijoita ja toisia ei? Ehkä se, jonka rukoukseen vastattiin tosiaan rukoili paremmalla tavalla, joka miellytti enemmän Jumalaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On uskovia joilla todellakin on aiempaa kokemusta henkimaailmasta ja demoneista. Se ei ole hysteriaa vaan karua todellisuutta. Hyvä että varoittavat muita, ei kaikkine tarvitse mennä itse itseään rikkomaan.

Onko nämä niitä samoja mt-potilaita, jotka kaatuilevat hurmiossa ja "puhuvat kielillä" siansaksaa kulttikokoontumisissaan? Ottaisin aika varaukselle noiden jutut.

Kyseessä on biologinen tila, eräänlainen joukkohypnoosi, jota esiintyy myös woodoossa tai Beatlesin konsertissa. Se ei ole "pyhä tila" mutta siihen hurmoksellisuuteen voi jäädä koukkuun varsinkin jos on hyvin elämyshakuinen persoona. Tällaiset ihmiset jopa kokevat vieroitusoireita ja ahdistusta jos he eivät pääse säännöllisesti näihin tilaisuuksiin.

Vierailija
164/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Potter-kirjat ja tykkäsin niistä, ajattelin ne puhtaasi satuna. Nyt ajattelen vähän toisin. Vaikka noitamaailma on hauska, en tiedä onko siinä joku syvempi tarkoitus, kuten esimerkiksi saada ihmiset uskomaan että noituus on satua. Pahan maailma on nimittäin todellinen. Saatana on olemassa. JK Rowlingilla on kädessään tatuointi "solve & coagula, joka on kirjoitettu myös babhometin käsiin. Lapsille on paljon groomausta noituuteen ja uskotellaan että on hyviä noitia, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Kaikki noituus on pahaa.

Lapsille kyllä pitäisi kertoa Raamatun asiat niinkuin ne on, en tajua miksi lapsille hyssytellään ja ajatellaan ettei lapsille saa kertoa pelottavia asioita. Itse olisin ne kestänyt hyvin, kuulinhan kaikenlaista esim murhista jo lapsena. Tänä päivänäkin lapset kuulee pahoja juttuja todellisesta maailmasta, myös netin kautta aikuisten juttuja. Kyllä lapsille voi kertoa mitä Raamatussa on. Mutta veikkaan et

Onko Suomessa oikeasti koulunsa käynyttä porukkaa, joka ajattelee vielä näin takapajuisesti herran vuonna 2024? Jumalan, jeesuksen ja saatanan olemassaolosta ei ole yhtäkään todistetta olemassa. Samoin noituus on kirkon keksimä pyramidihuijaus. Ne "noidat" olivat ennen yrteillä parantajia ja muita harmittomia tyyppejä.

Todellisuudessa niillä kirkon "ihmeillä" ja sillä mitä ikinä nimitättekin noituudeksi, ei ole maallikon silmissä mitään eroa. Silkkaa hölynpölyä kaikki. Tämä nähtiin kirkon sisällä ongelmaksi. Siihen sitten ratkaisuksi keksittiin, että noitien ihmetekojen takana oli demonit ja saatana, kirkon taikuuden takana jumala. Apropoo, siitä sitten sukkelasti noitavainoja pystyyn ja harmitonta yrttimummoa roviolle.

Kukaan ei todistettavasti osaa taikoa, joten mua hämmästyttää, että keskiajalla kirkon keksimä "somevillityksen esimuoto" menee edelleen hölmöläisille läpi. Ne pelkäämänne litsut ovat vain rukouksen toinen muoto, jossa yritetään mielikuvia vahvistamalla saada joku asia toteutumaan myös todellisuudessa. New age-piireissä sama kakka eri paketissa kulkee nimellä affirmations tai the law of attraction.

Saatanaa, eikä demoneita ei ole olemassa. Se on kirkon keksimää pelotetta. Samoin kuin kaikki muukin potaska mitä pidätte totena. Joukkopsykoosista on mahdollista havahtua. Se paha henkimaailma on teille olemassa vain koska uskotte siihen, samoin kun se hyväkin. Jos lakkaatte uskomasta, niin simsalabim. Pimeyden joukotkin lakkaavat olemasta. Wau, johan maailma alkaa näyttää valoisammalta paikalta.

Yhtä hyvin voisitte samalla vaivalla alkaa uskomaan vaikka siihen Harry Potteriin. Että harmittaa, kun ihmiset on  näin tauskeja edelleen. Uskovien keskuudessa eletään jossain keskiajalla ja sama paskapuhe menee teille läpi, kun sen ajan maalaistollukoille, jotka eivät osanneet edes lukea. No mut pimeää keskiaikaa teille. Me muut elellään täällä valossa.

Vierailija
165/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon pitäisi pysyä viisaasti kaukana kaikesta noituudesta. Muistavathan he varmasti oman, verisen historiansa ja noitavainot, joita oli Suomessakin.

Mautonta. 

Vierailija
166/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siksi onkin erikoista, ettei mikään kello kilkata, kun lapsen maailmaan tuodaan noidat, velhot ja loitsut ikään kuin satuolentoina. Eivätkö ne juuri edusta jotain sellaista, mikä on pelottavaa?"

Sen kummemmin ottamatta kantaa siihen onko kirkko oikea paikka tähän asiaa, mielestäni on silti ihan hyvä asia opettaa lapsille, että ei tarvitse koko ajan pelätä jotain ja kääntää joku asia mikä koetaan pelottavaksi leikin avulla positiiviseksi. 

Kyllähän moni lapsi onkin uskaltanut alkaa leikkimään esimerkiksi spiritismiä. Henkien kutsuminen ja loitsujen harjoittelu ei ole vaaratonta. Kun annat oman tahtosi demoneille, joudut kyllä lopulta niiden valtaan. Demonit on todellisia ja saatana haluaa että ihmiset ajattelevat että ne ei ole todellisia. Ja kun

Jos puhut jostakin "white magicista" niin ei ole se ole hyvää, ei se ole Jumalasta.

Itse näen asian niin, että jos asialla pyritään hyvään niin se on hyvä. Jos hindu pyytää Shivalta maailmaanrauhaa niin se on aivan yhtä hyvä asia kuin se että kristitty pyytäisi tätä omalta Jumalaltaan. Tarkoitusperä on tärkeintä.

Vierailija
167/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Potter-kirjat ja tykkäsin niistä, ajattelin ne puhtaasi satuna. Nyt ajattelen vähän toisin. Vaikka noitamaailma on hauska, en tiedä onko siinä joku syvempi tarkoitus, kuten esimerkiksi saada ihmiset uskomaan että noituus on satua. Pahan maailma on nimittäin todellinen. Saatana on olemassa. JK Rowlingilla on kädessään tatuointi "solve & coagula, joka on kirjoitettu myös babhometin käsiin. Lapsille on paljon groomausta noituuteen ja uskotellaan että on hyviä noitia, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Kaikki noituus on pahaa.

Lapsille kyllä pitäisi kertoa Raamatun asiat niinkuin ne on, en tajua miksi lapsille hyssytellään ja ajatellaan ettei lapsille saa kertoa pelottavia asioita. Itse olisin ne kestänyt hyvin, kuulinhan kaikenlaista esim murhista jo lapsena. Tänä päivänäkin lapset kuulee pahoja juttuja todellisesta maailmasta, myös netin kautta aikuisten juttuja. Kyllä lapsil

Minä niin hartaasti toivon, että olisit oikeassa. Mutta valitettavasti paholainen, pimeyden voimat, noituus ynnä muut ovat todellisia ja erittäin vaarallisia asioita. 

Vierailija
168/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

!60, sinä spirituaalinen. Vakavasti haluan varoittaa sinua, valkeuden vaatteeseen pukeutuneena se vihollinen usein esiintyykin saaden monet erehtymään ja eksymään.

Vierailija
169/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

homous on noituutta

siitä koko kirkon kirottu homous ja noituus tulee homoista!

https://www.tiktok.com/@paavalinseurakunta/video/7361502939531185440

Vierailija
170/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 ja kuitenkin Jeesus itse sanoi että "sinä päivänä" moni tulee hänen luokseen ja sanoo Jeesuksen nimessä tehneensä hyvää ja ihmetekoja ja Jeesus vastaakin heille "menkää pois te vääryyden tekijät, en tunne teitä". Sillä on väliä kenen nimissä ja millä voimalla/motiivilla hyväänsä tekee.

Vierailija
171/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kirkko on kypsähtänyt siihen että Jumala ei tottele ja on päättänyt siirtyä loitsu-kannalle. 

Ehkä kirkolta pian ilmestyy oma loitsukirja: "rahaa, rakkautta ja vaikutusvaltaa". Hei seurakuntalainen: rukoilu on vanhanaikaista. Nyt loitsitaan!

Tuntuuko sinustakin että Jumala johdattaa elämääsi päinvittua vaikka rukoilet kuinka? Ota onni omiin käsiisi, käytä omia hengenvoimiasi. Loitsi itsellesi nyt rahaa, seksiä ja valtaa.

Vierailija
172/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

!60, sinä spirituaalinen. Vakavasti haluan varoittaa sinua, valkeuden vaatteeseen pukeutuneena se vihollinen usein esiintyykin saaden monet erehtymään ja eksymään.

Olen saanut henkisyydestä paljon apua elämän vaikeissa tilanteissa. Esimerkiksi harrastan tarotia, ja kun olin entisen kumppanini kanssa, tarotkortit varoittivat aina uudelleen ja uudelleen samasta asiasta. Ja ne olivatkin aivan oikeassa osoittaessaan, että entinen kumppanini oli toksinen narsisti. Samoin ollessani onneton työni suhteen sain tarotkorteilta opastusta uuden uravalinnan suhteen, ja nyt olen unelma-alallani. Jälleen tuo uravalinnan kanssa sain samat tarotkortit uudelleen ja uudelleen, jotka kehoittivat minua kohti tätä uutta alaa, jota olin jo itsekin pitkään pohtinut.

Olen saanut myös unissa viestejä kuolleilta läheisiltä, jotka ovat auttaneet minua selviämään surutyöstä paremmin. Välillä näen enneunia. Lisäksi meditointi ja jooga ovat auttaneet minua valtavasti sekä mielenterveyteni että fyysisen terveyteni suhteen. Kaikki omat kokemukseni henkisyydestä ovat erittäin positiivisia, ja ne ovat vain parantaneet elämänlaatuani ja tehneet minusta muutenkin paljon rakastavamman ja paremman ihmisen. Tämän vuoksi uskon enemmän omaan intuitiooni ja kokemukseeni kuin muiden mielipiteisiin tai järjestäytyneihin uskontoihin siihen mitä ja mihin tulisi uskoa.

Mistä sinäkään voit oikeasti edes tietää, että Raamattu on totta? Ehkä koko Raamattu on sen eksyttäjäsi kirjoittama ja oikea totuus löytyy jostain ihan muualta? Tai ehkä osa Raamatusta on totta ja osa taas täyttä valetta. 

Vierailija
173/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta. Mielikuvitukseen perustuvan kultin tiloissa leikittiin mielikuvitusleikkejä, mutta niissä mielikuviteltiin väärin!

Vierailija
174/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 90% tämän ketjun pöyristelijöistä ei ole käynyt kirkossa yli vuoteen. 5% on käynyt 2023 joulukirkossa ja sitä edeltävästä kerrasta on se vuosi ellei ole sattunut kaverin kirrkohäitä tai konfirmaatiotilaisuudessa käyntiä...

Vierailija
175/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntalaisten tulisi poistaa seurakunnista keskuudestaan kaikki väärän opetuksen "opettajat".

Raatelevat sudet lampaiden vaatteisiin verhoiltuina.

Vierailija
176/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani oli noita joka t a p p o i ihmisen kiroamalla hänet. Ei saa leikkiä näillä asioilla

Vierailija
177/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut henkisyydestä paljon apua elämän vaikeissa tilanteissa. Esimerkiksi harrastan tarotia, ja kun olin entisen kumppanini kanssa, tarotkortit varoittivat aina uudelleen ja uudelleen samasta asiasta. Ja ne olivatkin aivan oikeassa osoittaessaan, että entinen kumppanini oli toksinen narsisti. Samoin ollessani onneton työni suhteen sain tarotkorteilta opastusta uuden uravalinnan suhteen, ja nyt olen unelma-alallani. Jälleen tuo uravalinnan kanssa sain samat tarotkortit uudelleen ja uudelleen, jotka kehoittivat minua kohti tätä uutta alaa, jota olin jo itsekin pitkään pohtinut.

Olen saanut myös unissa viestejä kuolleilta läheisiltä, jotka ovat auttaneet minua selviämään surutyöstä paremmin. Välillä näen en

Kyllähän saatana voi antaa sinulle kaikkea hyvää. Miksi luulet että jotkut ovat myyneet sielunsa saatanalle? Koska he saavat maallista hyvää.

Vierailija
178/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet eivät tuo viestejä eivätkä näyttäydy, demonit tekeytyvät näiksi, joten kun luulet olevasi kuolleeseen yhteydessä, olet yhteydessä demoniin.

Vierailija
179/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiipikö saatana sisälle kirkkoon naispappien hameiden kätköissä?

Vierailija
180/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi uskovaisten pitävän Potterfaneista. Heillä kun kovasti yhteistä silmittömän vähemmistöjen vihaamisen saralla.