Nyt kirkossa esitellään julkisesti noituutta jo lapsille!
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Suomen Evankelisluterilaisen kirkon virallisen kannan mukaan noituutta ja noitia ei ole olemassa vaan kyse on huuhaasta.
Lähde?
Määää nii mieleni pahotin tiedosta taas :' C
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla Harry Potter eroaa Jeesuksesta?
Harry Potter on yhden tietyn ihmisen kirjoittamaa sepitelmää. Jeesus tuskin on. Kristinuskoon oppina sen enempää kantaa ottamatta on todennäköistä, että Jeesus on ollut historiallinen henkilö, ilmeisesti aikansa uskonnollinen vaikuttaja, joka on tehnyt seuraajakuntaansa suuren vaikutuksen. Suorastaan niin suuren, että nämä ovat uskoneet hänen nousseen kuolleista. Jeesuksen opetuksia ja tätä kuolleistanousemista monet jo silloin ja myöhemmin aikojen saatossa ovat pitäneet tosiasioina. Harry Potteriin tuskin kukaan ainakaan aikuinen sillä tavoin suhtatuu.
Eikös konservatiivikristityt voi olla nyt tyytyväisiä? Harry Potter -kirjojen kirjoittaja kunon sitä mieltä, että sukupuolia on tasan kaksi, ja on sen takia joutunut transyhteisön boikottilistalle.
Onko kaikki kommentoijat varmasti ymmärtänyt, että kyseinen tapahtuma järjestettiin kirkossa? Ei siis missään leirikeskuksessa, seurakuntatalolla tai muussa vastaavassa paikassa vaan kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki kommentoijat varmasti ymmärtänyt, että kyseinen tapahtuma järjestettiin kirkossa? Ei siis missään leirikeskuksessa, seurakuntatalolla tai muussa vastaavassa paikassa vaan kirkossa.
Oletko itse ymmärtänyt että kirkko on vain talo?
Tuosta videosta, jos ihmettelette miksi pahojen henkien poistamista on kuvattu, niin ne on kuvattu siksi että tämä henkilö ei jälkeenpäin muista tapahtumasta mitään. Hän on siis itse halunnut että tapahtuma kuvataan ja hän näkee mitä on tapahtunut.
Mun mielestä Harry Potterissa on tavallaan hyvää se, että hyvä taistelee pahaa vastaan. Siinä on vaan se ongelma että hyvää noituutta ei ole olemassa. Ja vaikka HP on satua, henkimaailma on todellinen. Ja siellä on pahoja henkiä. Enkeleitäkin (hyviä) on mutta niiden suojelusta voi pyytää vain Pyhän Hengen avulla Jeesuksen nimessä Taivaan Isältä (Luoja, Jumala). Sitten on vielä eri juttu että mitä rukoilla ja miten.
Vierailija kirjoitti:
"Siksi onkin erikoista, ettei mikään kello kilkata, kun lapsen maailmaan tuodaan noidat, velhot ja loitsut ikään kuin satuolentoina. Eivätkö ne juuri edusta jotain sellaista, mikä on pelottavaa?"
Sen kummemmin ottamatta kantaa siihen onko kirkko oikea paikka tähän asiaa, mielestäni on silti ihan hyvä asia opettaa lapsille, että ei tarvitse koko ajan pelätä jotain ja kääntää joku asia mikä koetaan pelottavaksi leikin avulla positiiviseksi.
Ei pidäkään pelotella. Tässä vaan on käynyt vähän hassusti niin että ilmeisesti aikuisia pelottaa puhua lapsille henkimaailmasta. Ja heitetään koko asia leikiksi. Samalla ajetaan juuri sitä mitä saatana haluaa, uskotella että se ei ole todellinen.
Miksei kirkko opeta lapsille kristinuskon oppeja ja tapahtumia Jeesuksen elämästä?
Kirkko opettaa pian lapsille sitä kuinka sukupuolia on monta ja kuinka pappikin voi olla homo ja Jeesus rakastaa homoja
Olin riparilla töissä ja siellä ei saanut enää puhua tytöistä ja pojista.
Lapsiparat, kun tällaiseen maailmaan joutuvat aikuistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis siellä oli teematapahtuma kuvitteellisesta kirjasta? Oikeatiko pelkäätte että löllösäärikiroukset ja avadakedavrat karkaa sieltä lasten kimppuun? XD
T. uskovainen
Miksi oli? Siis miksi kirkko järjestää teematapahtuman velhokirjasta?
Ihmisten kosiskelua. Rahaa ovat vailla.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse ymmärtänyt että kirkko on vain talo?
Kirkko ei ole seurakunnalle vain talo. Jeesus mm. hajotti markkinat temppelissä rajuin ottein, yksi kristinuskon olennaisimpia tapahtumia ovat pääsiäisviikko tapahtumat. Jokaiselle kristitylle on selvää, että kirkko on Jumalan palvelemiseksi pyhitetty pyhä rakennus. Jos näin ei ole, ei olla enää kristinuskon äärellä. Voikin kysyä minkä uskonnon edustajat järkkäävät velhotilaisuuksia kirkossa ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi olla.
No oli. Nuorisötyönohjaaja kielsi. Hänen mukaansa muunsukupuoliset kokevat olonsa ulkopuoliseksi, jos jaetaan ryhmät tyttöjen ja poikien mukaan. Ja muutenkin piti varoa sukupuolittamista, ettei kukaan loukkaannu.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko opettaa pian lapsille sitä kuinka sukupuolia on monta ja kuinka pappikin voi olla homo ja Jeesus rakastaa homoja
Niin pitääkin.
Tee fobiallesi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi olla.
No oli. Nuorisötyönohjaaja kielsi. Hänen mukaansa muunsukupuoliset kokevat olonsa ulkopuoliseksi, jos jaetaan ryhmät tyttöjen ja poikien mukaan. Ja muutenkin piti varoa sukupuolittamista, ettei kukaan loukkaannu.
Voi ei. Tällaseen ei tarvitse mennä mukaan. Ei ole helppoa näiden valheiden vyöryessä joka suunnalta.
Pitäisikö lapsilta kieltää myös kaikki pyssyleikit, koska ihmisiä ammutaan kuoliaaksi? Entä pikkuautot, koska ihmisiä kuolee myös liikenteessä?