Nyt kirkossa esitellään julkisesti noituutta jo lapsille!
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Monessa lapsiperheessä mietitään taas, olisiko jo nyt aika jättää uppoava ev.lut. kirkkolaiva ja siirtyä Lähetyshiippakuntaan, katoliseen tai ortodoksiseen kirkkoon.
Entä Sley?
Tehän olette aivan sekaisin. Potterilla ei ole mitään tekemistä ns. oikean taikuuden tai okkultismin kanssa.
Tuomiot alkavat Herran huoneesta.
Jumalan sana toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta videosta, jos ihmettelette miksi pahojen henkien poistamista on kuvattu, niin ne on kuvattu siksi että tämä henkilö ei jälkeenpäin muista tapahtumasta mitään. Hän on siis itse halunnut että tapahtuma kuvataan ja hän näkee mitä on tapahtunut.
Mun mielestä Harry Potterissa on tavallaan hyvää se, että hyvä taistelee pahaa vastaan. Siinä on vaan se ongelma että hyvää noituutta ei ole olemassa. Ja vaikka HP on satua, henkimaailma on todellinen. Ja siellä on pahoja henkiä. Enkeleitäkin (hyviä) on mutta niiden suojelusta voi pyytää vain Pyhän Hengen avulla Jeesuksen nimessä Taivaan Isältä (Luoja, Jumala). Sitten on vielä eri juttu että mitä rukoilla ja miten.
Onko Potterissa henkimaailma? Tai siis muuten kuin kummitukset.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Raamatun kertomukset oli jo lapsena hirveän mielenkiintoisia. Meillä oli hyvä uskonnonopettaja, joka osasi kertoa asiat lapsille kiinnostavalla tavalla. Usein piirrettiin tai maalattiin tunnin loppupuolella oma näkemys kyseisen oppitunnin kertomuksesta.
Aloin lukemaan Raamattua ja niihin kertomusten lukemiseen jää koukkuun. Ruutin kirjassa olen parhaillaan. Raamatussa on yllättävän paljon samanlaisia ongelmia ihmisillä ollut silloin ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta videosta, jos ihmettelette miksi pahojen henkien poistamista on kuvattu, niin ne on kuvattu siksi että tämä henkilö ei jälkeenpäin muista tapahtumasta mitään. Hän on siis itse halunnut että tapahtuma kuvataan ja hän näkee mitä on tapahtunut.
Mun mielestä Harry Potterissa on tavallaan hyvää se, että hyvä taistelee pahaa vastaan. Siinä on vaan se ongelma että hyvää noituutta ei ole olemassa. Ja vaikka HP on satua, henkimaailma on todellinen. Ja siellä on pahoja henkiä. Enkeleitäkin (hyviä) on mutta niiden suojelusta voi pyytää vain Pyhän Hengen avulla Jeesuksen nimessä Taivaan Isältä (Luoja, Jumala). Sitten on vielä eri juttu että mitä rukoilla ja miten.
Potterin sadussa on paljon lainauksia henkimaailmasta. Potter näkee iseevio-peilissä kuolleet vanhempansa. Monet nuoret haluaa ottaa henkimaailmaan yhteyttä ja nähdä kuolleita rakkaitaan. Todellisuudessa nämä on demoneita jotka naamioituu kuolleiksi. Potterin sadussa tehdään monenlaisia taikoja. No miten taikoja tehdään? Henkimaailman avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potterin sadussa on paljon lainauksia henki
*iseeviot -peili piti olla. Sitten siellä on ne voimaeläimet myös. Muuten, kun aikoinaan itse luin nuo kirjat (ja rakastin niitä tietysti) olin kyllä uskossa ja mun ajatusmaailma oli (on osin vieläkin) että minä olen immuuni ja minuun ei tartu mikään demoni. Olikohan se Paavali joka sanoi että "kaikki on meille luvallista mutta kaikki ei ole hyödyksi" tai jotain. En ole koskaan tuntenut vetoa mihinkään spiritistisiin touhuihin, noitailuun, joogaan, new age:iin, mutta ajattelin että on ok jos ihmiset joogaa tai menee kamppailulajia harrastamaan urheiluna. Mutta vaikka olisikin Pyhä Henki sulla suojana, en enää voi suositella kenellekään näitä juttuja ja en itse mene myöskään.
Harry Pottereita lukiessa etsin vertauksia Raamattuun, samoin kuin muutenkin elämässä on hauska bongata kun Raamattu on niin monessa lähteenä. Nyt näen että monet viattomalta näyttävät jutut on lapsille ja nuorille ovelaa groomausta. Ei turhaan Raamatussa sanota paholaisen juonista että ne tulee kaikella valheen viettelyksellä.
Kosiskeleminen on aina säälittävää. Pitää pysyä omassa linjassaan ja tarjota sitä, eikä kerjätä ihmisten suosiota kaikenlaisilla tempuilla. Ajattelin jo näin teininä, enkä olisi pätkääkään kunnioittanut Harry Potter -aiheen tuomista kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa lapsiperheessä mietitään taas, olisiko jo nyt aika jättää uppoava ev.lut. kirkkolaiva ja siirtyä Lähetyshiippakuntaan, katoliseen tai ortodoksiseen kirkkoon.
Entä Sley?
Sley ei jätä uppoavaa kirkkolaivaa ennen kuin siltä laitetaan rahahanat kiinni. Ei jatkoon.
Tästä tulikin mieleeni Yhdysvalloissa toimiva nimellisesti luterilainen kirkko Herchurch. Kirkon papittaristoon kuuluu mm. noidaksi pukeutunut Priestess Christine Konkol, jonka titteliksi on ilmoitettu Resident Witch:
"As Priestess Witch for herchurch, Christine offers magical gifts to share and enhance the support and development of herchurch. The monthly astrological reading provides guidance from the stars and is a favorite among many. Together we honor the natural cycles of the year, the Solstices and Equinoxes, and thank the Earth for her bounty. Small group gatherings provide inspiration and direct our attention to instinct and intuition helping us to discover ways to connect to the divinity of nature and thereby the Divine."
Kuva ja lisää tietoa löytyy täältä: https://www.herchurch.org/priestexx
Onko tässä myös Suomen ev.lut. kirkon tulevaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!60, sinä spirituaalinen. Vakavasti haluan varoittaa sinua, valkeuden vaatteeseen pukeutuneena se vihollinen usein esiintyykin saaden monet erehtymään ja eksymään.
Olen saanut henkisyydestä paljon apua elämän vaikeissa tilanteissa. Esimerkiksi harrastan tarotia, ja kun olin entisen kumppanini kanssa, tarotkortit varoittivat aina uudelleen ja uudelleen samasta asiasta. Ja ne olivatkin aivan oikeassa osoittaessaan, että entinen kumppanini oli toksinen narsisti. Samoin ollessani onneton työni suhteen sain tarotkorteilta opastusta uuden uravalinnan suhteen, ja nyt olen unelma-alallani. Jälleen tuo uravalinnan kanssa sain samat tarotkortit uudelleen ja uudelleen, jotka kehoittivat minua kohti tätä uutta alaa, jota olin jo itsekin pitkään pohtinut.
Olen saanut myös unissa viestejä kuolleilta läheisiltä, jotka ovat auttaneet minua selviämään surutyöstä paremmin. Välillä näen en
Ilmeisesti olet uudelta "ammatiltasi" noita/selvänäkijä/shamaani/reiki-hoitaja tms.
Raamatussa kielletään yhteydenpito vainajahenkiin sekä ennustaminen. Usko Herraan Jeesukseen ja hylkää tuo korttipakka elämäsi ohjaajana, koska sen takana on itse sielunvihollinen, saatana.
Pyydän kaikkia täällä kirjoittavia uskovia rukoilemaan tämän henkilön puolesta.
Taikuutta ei muuten ole olemassa siinä mielessä, että kukaan osaisi taikoa mitään sellaiseen Harry Potter -tyyliin. Sama koskee erilaisia henkihoitoja, ennustuksia yms. Ne ovat yksinkertaisesti humpuukia.
Mä uskon Jumalaan mutta en ymmärrä miksi lastenkirjasta pitäisi pahoittaa mieli? Mitä ihmettä nyt oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla Harry Potter eroaa Jeesuksesta?
Ei kai ne eroa hirveästi.
Molemmat pystyy muuttamaan savimöykyn pikkulinnuksi ja ovat oikeamielisiä, hyviä ihmisiä.
Molemmilla on sekä hyviä ystäviä, mutta myös kammottavia vihollisia.
Vierailija kirjoitti:
Hauska artikkeli. Aikuiset ihmiset tosissaan pohtimassa sitä, onko Harry Potter noituutta vai satua. Panisivat pohtimisen aiheet riviin ja sinne rivin päähän jumalansa ja miettisivät sitten, mikä ne muka erottaa toisistaan.
Se on sisäoppilaitosromaani.
Kansankirkko tekee kansalle ominaisia asioita.
Ei pidä luulla kaikkia Kristuksen nimeä käyttäviä kirkkoja ja pytinkejä ja paikkoja Jumalan huoneeksi, vaan tutkia, ovatko ne sitä oikeasti.
Jer. 7:4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli!'
Harry Potter on satua, lastenkirja. Oikeastiko jotkut uskoo että ne noita- ja velhojutut on todellisia ja niitä pitää varoa? Silloin ongelma on ehkäpä ihan siinä omassa ajattelumaailmassanne.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon Jumalaan mutta en ymmärrä miksi lastenkirjasta pitäisi pahoittaa mieli? Mitä ihmettä nyt oikeasti?
Yksi kirjat lukenut uskova antoi aika hyvän vastauksen (se, joka aluksi kirjoitti iseeviot-peilin väärin). Se peili näyttää oikeastaan vain toiveen, ei rajan taakse (Toiveesi takaperin kirjotettuna on iseeviot). Mutta siinä oli mm. luettu ne kirjat eikä vain hölisty.
Tuollaista pottertyylistä taikuutta tosin nyt tietenkään ei ole olemassa.
Voi että kun me voidaan rakastaa ihmistä mutta on karhunpalvelus ja eksytys jos ei sanota syntiä synniksi. Siinä voi vaikka antaa esimerkin omasta elämästä minkä synnin kanssa itse kamppailee.