Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kirkossa esitellään julkisesti noituutta jo lapsille!

Kommentit (307)

Vierailija
261/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen Potter-kirkkoyö oli tarkoitettu 1.-7. luokkalaisille lapsille: https://www.helsinginseurakunnat.fi/malminseurakunta/uutiset/8221parask… Nuorimmat osallistujat oli siis vasta 7-vuotiaita. Mielestäni tällaisen tapahtuman järjestäminen oli vastuutonta ihan jo senkin takia, että Potter-sarja (tai ainakaan sen viimeisimmät kirjat) ei sovi niin nuorille.

Minusta tämä on aikamoista kosiskelua jonka varjolla lapsia viedään kirkkoon kun heitä ei muuten sinne saisi.

Onko se sitten parempi, että lapset ei mene lainkaan kirkkoon jos heitä ja heidän vanhempiaan ei kiinnosta rautainen sananjulistus? Tällaiset matalan kynnyksen kirkkoyöt voi johtaa siihen, että lapset vanhempineen kiinnostuu käymään kirkossa enemmänkin - ja myös sellaisissa tilaisuu

Niin, miksei kirkossa järjestettäisi Harry Potterin analysointia Raamatun valossa ja Harry Potterin syntytarinaa, miten JK Rowlin oli itse nuoruudessa kiinnostunut loitsuista ja taikajuomien teosta, miten hän otti Babhometin tatuoinnin ja kuka Babhomet on. Ja miten viihdeteollisuus tarjoaa sielun myymistä.

Vierailija
262/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempi.

Ja vielä parempi olisi jos lapsille kerrottaisiin asioista ihan rohkeasti. Muuten joutuu ihmettelemään että mitä hlvttiä tää maailma oikein on. Voi ihan kertoa että on satanismia, voi kertoa että groomataan, voi kertoa mitä Raamatussa sanotaan. Raamatussa sanotaan että meillä on taistelu henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Veikkaisin että tuollainen yö kirkossa voisi olla paljon jänskempi.

Olisihan se varmasti jännempää, jos lapsille luettaisiin yön pimeydessä mitä Raamattu sanoo helvetistä yms. Sellaista kirkkoyötä lapset ei taatusti unohtaisi koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Harry Potter eroaa Jeesuksesta?

Toisen elämästä on todisteita, toisesta kaikki tietää että se on kuvitteellinen. Toisesta on kirjoittanut virallisesti monikin, toisesta vain yksi 

Missä on todisteet Jeesuksesta? Esitä yksikin todellinen fakta asiasta.

Koko Jerusalem on täynnä muinaismuistopaikkoja. Lisäksi Torinon käärinliina. 

Onhan Suomessakin muinaismuistopaikkoja, kuppikiviä sun muuta. Ja mikä noista Jerusalemin paikoista todistaa oikeasti mitään? Tai Torinon käärinliina? Onhan noita reliikkejä melkein joka katolisessa kirkossa, ristin kappaleita tahi nauhoja jotka löydetty satoja vuosia tapahtuman

Ja nuo pakanalliset palvontapaikat tulisi hävittää ja polkea maahan. Suomi on Kristitty valtio eikä tällä ole sijaa jumalattomille. 

Vierailija
264/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän kirkko olisi tämän evlut tilalle sopiva?

Olen kristitty, uskon Jumalaan, enkeleihin ym., mutta valitettavasti Suomessa evlut-kirkosta alkaa olla pian seinät jäljellä.

Sen verran, että olen avioeronnut ja juon välillä lasin viiniä tai oluen, joten vaikka konservatiivisempaa kirkkoa etsin, minua ei varmaan ihan jokaiseen näiden vuoksi hyväksytä ja se on ok. (Avioeroon päätyminen tosin oli suuri pettymys, ei kevyt asia. Vuosia työstettiin asioita erinäisten ammattilaisten kanssa, mutta lopulta valitsin terveyteni ja onnen.)

Kuulostaako Lähetyshiippakunta, katolinen tai ortodoksinen kirkko lainkaan mielenkiintoisilta?

Vierailija
265/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On parempi.

Ja vielä parempi olisi jos lapsille kerrottaisiin asioista ihan rohkeasti. Muuten joutuu ihmettelemään että mitä hlvttiä tää maailma oikein on. Voi ihan kertoa että on satanismia, voi kertoa että groomataan, voi kertoa mitä Raamatussa sanotaan. Raamatussa sanotaan että meillä on taistelu henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Veikkaisin että tuollainen yö kirkossa voisi olla paljon jänskempi.

Olisihan se varmasti jännempää, jos lapsille luettaisiin yön pimeydessä mitä Raamattu sanoo helvetistä yms. Sellaista kirkkoyötä lapset ei taatusti unohtaisi koskaan.

Ei se tarvitse olla pelottelua. Eikä sen tarvitse olla jäykkää, voi siinä olla mukavaa elementtiä mukana. Ja kun Jeesus on jo voittanut ja tulevaisuus tiedetään, voi elää rohkeasti näiden pahojen juttujen keskellä, lapsikin. Sota-asu päälle, pelastuksen kypärä, uskon kilpi, hengen miekka jne

Vierailija
266/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo pakanalliset palvontapaikat tulisi hävittää ja polkea maahan. Suomi on Kristitty valtio eikä tällä ole sijaa jumalattomille

Taas yksi kristitty joka haluaa kaikille hyvää ja ymmärrystä. Onhan suomenuskossakin jumalia, joten eivät he olleet jumalattomia. Heillä oli vaan eri jumalat.

Vierailija
267/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty, uskon Jumalaan, enkeleihin ym., mutta valitettavasti Suomessa evlut-kirkosta alkaa olla pian seinät jäljellä.

Sen verran, että olen avioeronnut ja juon välillä lasin viiniä tai oluen, joten vaikka konservatiivisempaa kirkkoa etsin, minua ei varmaan ihan jokaiseen näiden vuoksi hyväksytä ja se on ok. (Avioeroon päätyminen tosin oli suuri pettymys, ei kevyt asia. Vuosia työstettiin asioita erinäisten ammattilaisten kanssa, mutta lopulta valitsin terveyteni ja onnen.)

Kuulostaako Lähetyshiippakunta, katolinen tai ortodoksinen kirkko lainkaan mielenkiintoisilta?

Täytyy tutustua Lähetyshiippakuntaan, kiitos!

Ortodoksiseen olen tutustunut jonkin verran ja käynyt joissain tilaisuuksissa, siinä on jotain ihanan lämmintä. Voisin sitä syventää lisää, jos tuntuisi omalta.

Jotenkin kirkko on ollut minua niin lähellä: seurakunnan kerho itselläni ja lapsillani, ripari, isosena toimiminen, lasten kasteet, kaikki perhetyön toiminta, kirkkokuoro. Mutta voinko jatkaa, jos toiminta ja linjaukset sotivat niin arvojani vastaan.

Vierailija
268/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nuo pakanalliset palvontapaikat tulisi hävittää ja polkea maahan. Suomi on Kristitty valtio eikä tällä ole sijaa jumalattomille

Taas yksi kristitty joka haluaa kaikille hyvää ja ymmärrystä. Onhan suomenuskossakin jumalia, joten eivät he olleet jumalattomia. Heillä oli vaan eri jumalat.

Ikävää, että on näitä mustavalkoisia ja aggressiivisia kristittyjä, joiden perusteella jotku näkee kristityt ihmisryhmänä. Esimerkiksi itse olen vastaan tätä noituuden käsittelyä kirkossa, mutta samalla pidän ylläolevaa tuhoamishalua pohjimmiltaan epäkristillisenä

Vierailija
269/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kristillinen kirkko enää, jos siellä harrastellaan pakanamenoja esim. rukoilu korvataan loitsuilla ja kaiken lisäksi joku pappi huomiohu oraa telkkarissa tosi-tv ohjelmassa, jossa kristillistä avioliittoa vedetään kölin alta mennen tullen: "Joo, solmikaa vaan avioliitto alttarilla "Jumalan silmien edessä" ja miettikää vasta sitten, haluatteko sitä vai lähdettekö heti eri suuntiin". Jeesus sanoi avioliitosta, että kyseistä päätöstä ei saa tehdä kevytmielisesti ja avioliitto ei sovi kaikille ja se on kestoltaan "kunnes kuolema meidät erottaa".

Tuntuu että kristinusko ja Jeesuksen seuraaminen on nykyään kapinallista kun taas "mainstreamia" ja "coolia" on kirkon ja kristinuskon halventaminen ja häpäisy.

Vierailija
270/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kirkoissa ei pitäisi edes äänestää mistään Raamatun vastaisesta toiminnasta. Ei olisi pitänyt edes miettiä naispappeja (eikä mulla ole mitään naisia vastaan, olen itsekin nainen), ei pitäisi sallia pappien muurariharrastuksia, homoseksuaalisuus pitää sanoa synniksi, eikä mihinkään sateenkaarivehkeilyihin lähteä mukaan, puhumattakaan taroteista, joogasta ja meditaatiosta. Siis voihan niistä maailman ilmiöistä puhua ja että miten vaarallisia ne on ja MIKSI mutta ei nyt hyvänen aika itse touhuamaan niitä.

Vierailija
271/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Harry Potter eroaa Jeesuksesta?

Toisen elämästä on todisteita, toisesta kaikki tietää että se on kuvitteellinen. Toisesta on kirjoittanut virallisesti monikin, toisesta vain yksi 

Missä on todisteet Jeesuksesta? Esitä yksikin todellinen fakta asiasta.

Mikähän sinulle mahtaisi kelvata todisteeksi?

Minulle se, että yhtäkkiä alkoi olla tuollaisia joita haukuttiin kristityiksi, riittää todisteeksi. En usko, että porukka olisi omasta päästään keksinyt oppiaan saati johtajaansa. Tuohon aikaan lueella oli muitakin samantapaisia uskonnollisten johtajien ympärille muodostuneita lahkoja, eli ei ole mitenkään eriskummallinen se ajatus, että olisi jonkun Jeesuksenkin. Sitten näistä vielä muutamassa vuosikymmenessä kehittyi niin fanaattisia, että eivät luopuneet opistaan vaikka joutuivat vainojen kohteeksi.

Eli minusta nyt vain on todennäköisempää, että Jeesus oli historiallinen henkilö kuin että ei ollut. Varhaisimmissa kristittyjä koskevissa kirjallisissa lähteissä mainitaan, että he uskoivat erään Jeesuksen olleen juutalaisille luvattu messias. (Kristittyjä alkuun pidettiinkin juutalaisuuden lahkona, minkä takia heillä oli erivapaus olla osallistumatta Rooman valtakunnan keisarinpalvontaan.) Missään ei kuitenkaan esitetä epäilystä, oliko tuota miestä ollut olemassakaan. Minusta on yksinkertaisempaa uskoa että oli. Se ei tarkoita, että tarvitsisi uskoa mihinkään ihmetekoihin tai kuolleista heräämiseen, kuten kristityt tekivät.

Sekin jo ehkä tavallaan todistaa, että kertomukset Jeesuksesta sisältävät sen verran ristiriitoja. Ne ovat siis samantapaisia kuin vaikka poliisin silminnäkijähavainnot rikostapauksissa. Jos kaikki olisi sepitettä, tarina luultavasti olisi yhtenäisempi. No, onhan Harry Pottereissakin toki ristiriitaisuuksia; niistä taitaa olla täällä oma ketjunsakin. Ei kuitenkaan ole useita erilaisia samoista tapahtumista kertovia kertomuksia.

Vierailija
272/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole kristillinen kirkko enää, jos siellä harrastellaan pakanamenoja esim. rukoilu korvataan loitsuilla ja kaiken lisäksi joku pappi huomiohu oraa telkkarissa tosi-tv ohjelmassa, jossa kristillistä avioliittoa vedetään kölin alta mennen tullen: "Joo, solmikaa vaan avioliitto alttarilla "Jumalan silmien edessä" ja miettikää vasta sitten, haluatteko sitä vai lähdettekö heti eri suuntiin". Jeesus sanoi avioliitosta, että kyseistä päätöstä ei saa tehdä kevytmielisesti ja avioliitto ei sovi kaikille ja se on kestoltaan "kunnes kuolema meidät erottaa".

Tuntuu että kristinusko ja Jeesuksen seuraaminen on nykyään kapinallista kun taas "mainstreamia" ja "coolia" on kirkon ja kristinuskon halventaminen ja häpäisy.

Joka tulee kalliiksi.

Vierailija
273/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ensin tuli naispapit kirkkoon

sitten tuli sateenkaarimessut ja kari kanalat

sitten tuli homopojat papeiksi

ja nyt on noidat

antikristuksen eli PEDON aika on alkanut

Ja sinä olet palannut keskiajalle. Seuraavaksi sitten rovio pystyyn.

Koska on niiiin nykyaikaa kilpailla kaiken suvaitsemisessa. Se miten avoimesti sallii asioiden muuttamisen on nykyaikaisuuden ja edistyksellisyyden merkki? 

Vierailija
274/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että on näitä mustavalkoisia ja aggressiivisia kristittyjä, joiden perusteella jotku näkee kristityt ihmisryhmänä. Esimerkiksi itse olen vastaan tätä noituuden käsittelyä kirkossa, mutta samalla pidän ylläolevaa tuhoamishalua pohjimmiltaan epäkristillisenä

Voi myös olla että joku vaan trollaa. Eihän se ole kristillistä ajattelua että estetään ihmisiä elämästä miten haluavat. Maa kuuluu kaikille, oli täällä sitten asukkaina muhamettilaisia tai jotain munkkeja oransseissa kaavuissaan.

Vierailija
275/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elämme aikaa (pedon aikaa) jossa ei enää voi jo vihkiä homoja aviliittoon vaan homoja jopa papiksi (tosin katolisessa kirkossa sitä on tehty jo 1000-vuotta vähintään) 

https://www.tiktok.com/@paavalinseurakunta/video/7361502939531185440

En kyllä näe mitään perustetta olla vihkimättä homoa papiksi, jos hän vain elää homostelematta. Eihän se ole sen pahempi kuin naimaton hetero, jolla on himoja vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaan, mutta joka kuitenkin pidättäytyy teoista.

Eikä homostelijan vihkiminen ole sen pahempi juttu kuin puolisostaan eronneen ja toisen kanssa avioituneen heteron vihkiminen papiksi. Hänen suhteensahan on aviorikos. 

Vierailija
276/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/////

Kirkkohan on nimenomaan syntisiä varten. Kaikissa ihmisissä on perisynti. Kirkon pitää olla sairaala ja apu meille syntisille.

Vierailija
277/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen naispappi. Tämän takia naisia kiellettiin toimimasta paimenena. Ruotsin korkein piispa on julkilesbo jne...löytyy miehistäkin uskonsa menettäneitä, kuten jo edellä mainittu Kananen, mutta siltikin..

Vierailija
278/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös olla että joku vaan trollaa. Eihän se ole kristillistä ajattelua että estetään ihmisiä elämästä miten haluavat. Maa kuuluu kaikille, oli täällä sitten asukkaina muhamettilaisia tai jotain munkkeja orans

Joo itseasiassa tuo onkin melko trollin näköinen ulostulo

Vierailija
279/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/////

Kirkkohan on nimenomaan syntisiä varten. Kaikissa ihmisissä on perisynti. Kirkon pitää olla sairaala ja apu meille syntisille.

Kyllä kunhan kirkossa saarnataan raamatun mukaan.

Vierailija
280/307 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elämme aikaa (pedon aikaa) jossa ei enää voi jo vihkiä homoja aviliittoon vaan homoja jopa papiksi (tosin katolisessa kirkossa sitä on tehty jo 1000-vuotta vähintään) 

https://www.tiktok.com/@paavalinseurakunta/video/7361502939531185440

En kyllä näe mitään perustetta olla vihkimättä homoa papiksi, jos hän vain elää homostelematta. Eihän se ole sen pahempi kuin naimaton hetero, jolla on himoja vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaan, mutta joka kuitenkin pidättäytyy teoista.

Eikä homostelijan vihkiminen ole sen pahempi juttu kuin puolisostaan eronneen ja toisen kanssa avioituneen heteron vihkiminen papiksi. Hänen suhteensahan on aviorikos. 

Hyväksyisitkö ihmisen, joka on saanut tuomion pedofiliasta lasten pyhäkoulun opettajaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä