Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian myöhäistä laihtua nelikymppisenä?

Vierailija
24.04.2024 |

Hesarissa tänään juttu, kuinka vaihdevuodet tekee painonhallinnasta paljon vaikeampaa.

Olen ollut hyvin ylipainoinen koko aikuisikäni, pitkälti johtuen mielenterveysongelmista.

Nyt tilanne on kohentunut ja painokin on alkanut tippua uusien elintapojen myötä.

Nyt alkoi ahdistaa ajatus, että tämä kaikki muuttuukin muutaman vuoden kuluessa aivan toivottomaksi ja nyt pitäisi hirveällä kiireellä laihtua, jos on laihtuakseen. 

Kellään kokemuksia?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikoo kuolla 40-vuotiaana, kyllä. Muissa tapauksissa ei.

Vierailija
2/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sen kummemmin, mutta monet laihtuvat kyllä kun alkaa 100-vuotispäivä lähestyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 49 v ja tämän kevään aikana olen laihtunut 11 kg ylipainosta normaalipainoon.

Vierailija
4/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja vaihdevuodet meneillään. Sanoisin, että kyllä se vaikeutuu, mutta onnistuu silti. Hidasta se on ja turhauttavaa, mutta paino putoaa kyllä, jos ja kun jaksaa pitää itsekuria yllä eikä lannistu takapakeista tai painon jumittamisesta välillä ärsyttävän pitkään paikallaan. Mulla toimii pätkäpaasto, jollain muulla joku muu metodi.

Vierailija
5/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se myöhäistä ole mutta vaikeampaa.

Vierailija
6/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laihdutin 6 kg. En huomannut eroa nuorempana laihduttamiseen.  Olen 49 v. 

Vierailija
7/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ihmisen luontaisen ruokavalion mukaisesti eli lihaa ja eläinrasvaa niin paino tippuu kuin itsestään eikä taudit vaivaa.

Vierailija
8/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Laihdutin yli kolmanneksen painostani 38-39-vuotiaana ja hyvin onnistui.

Vierailija
9/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen ja vaihdevuodet meneillään. Sanoisin, että kyllä se vaikeutuu, mutta onnistuu silti. Hidasta se on ja turhauttavaa, mutta paino putoaa kyllä, jos ja kun jaksaa pitää itsekuria yllä eikä lannistu takapakeista tai painon jumittamisesta välillä ärsyttävän pitkään paikallaan. Mulla toimii pätkäpaasto, jollain muulla joku muu metodi.

Mikä on pätkäpaasto? Pitää yrittää sitä, olen samanikäinen. 15 kiloa pitäisi saada pois.

Vierailija
10/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt laihduttaa kohta neljä vuotta. Paino noussut sinä aikana 9kg. Ikää 57v. Eli ei mene ihan putkeen. Puoli vuotta oli pt jonka neuvoilla paino nousi 3kg puolessa vuodessa ja kokoajan oli nälkä. Olen joku luonnonoikku. 

Vierailija
11/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki syöpä ja laihdu kuin itsestään.

Vierailija
12/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pätkäpaasto? Pitää yrittää sitä, olen samanikäinen. 15 kiloa pitäisi saada pois.

Syöt kaikki syömisesi esim. 8h aikaikkunassa ja paastoat loput 16h vuorokaudesta. Toimii vielä paremmin kun yhdistät nälän poissa pitävään ruokavalioon eli vhh-, keto- tai karnivoori-ruokavalioon.

Vierailija
13/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä tekosyy kun lukee lehdestä, että laihdutus on melkeimpä mahdotonta vaihtareitten jälkeen :)

Näitä erilaisia "tekosyitä" riittää, joten kai tuokin mukaan mahtuu.

Vierailija
14/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Olen nyt 64v:nä laihtunut 2,5kg ja aion jatkaa vielä 3-5 kg. Ylipainoa on n 8kg

Vierailija
15/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt laihduttaa kohta neljä vuotta. Paino noussut sinä aikana 9kg. Ikää 57v. Eli ei mene ihan putkeen. Puoli vuotta oli pt jonka neuvoilla paino nousi 3kg puolessa vuodessa ja kokoajan oli nälkä. Olen joku luonnonoikku. 

Et ole luonnonoikku, vaan syönyt väärin koostettua ruokaa laihdutusta ajatellen.

Vierailija
16/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä tekosyy kun lukee lehdestä, että laihdutus on melkeimpä mahdotonta vaihtareitten jälkeen :)

Mutta nelikymppinen harvemmin vielä on ohittanut vaihdevuosia. Saattaa olla vaihdevuosissa, mutta harvemmin vielä niiden ohi.

Vierailija
17/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.. en tiedä onko tekosyy.

Mutta lannistavaa on tuollaista lukea. Samoin kuin: kilot tulevat aina takaisin, geenit määräävät ym kannustavaa.

Toki voin yrittää ajatella, että voin itse osoittaa moiset faktat vääriksi.

Vierailija
18/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna 49 v ja tämän kevään aikana olen laihtunut 11 kg ylipainosta normaalipainoon.

Hieno kuulla!

Vierailija
19/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. en tiedä onko tekosyy.

Mutta lannistavaa on tuollaista lukea. Samoin kuin: kilot tulevat aina takaisin, geenit määräävät ym kannustavaa.

Toki voin yrittää ajatella, että voin itse osoittaa moiset faktat vääriksi.

Viestistäsi päätellen haluat oikeasti uskoa noihin "tekosyihin" Voit piiloutua vaihtareitten ja geenien taakse.

Vierailija
20/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan auttanut ruokavalion muutos.

Tykkään syödä tosi raskaasti ja olen syönyt pienestä pitäen todella paljon hiilareita ja mättöä. Juon myös päivän mittaan paljon sokerisia juomia joista saa energiaa ja pysyy vireys nopeana kuin ampiaisella.

Ainoa mikä auttaa laihtumiseen on ylläpitää viikossa 10-20h liikuntamäärää.

Eli päivässä vähintään sen neljä tuntia tehokasta liikuntaa. Venyttelyjä en laske mukaan. Niistä saa helposti tunnin lisää.

Karkkeja ja herkkuja en poista, koska niistä saa energiaa ja nopeutta. Ruuasta poistaminen heikentää kehoa ja tehoja.

Ihmiset nykyään laihduttaa heikentämällä itseään. Ovatkin sitten heikkoja mieluummin kuin erikoisjoukkojen tyylisessä kunnossa. Oma valinta.

Yksi tärkein on se että syö paljon, niin jaksaa paljon. Jos et syö paljon, niin et jaksa treenata paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi