Kiehtooko Thaimaa?
Kuuluuko suosikkikohteisiisi? Miksi?
Tunnetko olevasi *miljonääri Thaimaassa*... sen "kahden viikon" ajan ja elät ja käyttäydyt sen mukaisesti?
(Iltasanomat)
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa on ok, mutta itse suuntaan aina mielummin hieman alemmas, Malesiaan. Malesiassa on myös upea ilmasto, hyvää ruokaa, vähemmän turisteja, vähemmän lieveilmiöitä ja vielä löytyy rauhallisia keitaita.
Malesiassa pääuskonto on islam ja siksi en matkustaisi koskaan sinne. Naisena kieltäydyn ehdottomasti menemästä yhteenkään muslimimaahan.
En ole koskaan käynyt mutta ei myöskään ole sinne hinkua mennä. Intiassa ja Nepalissa olen käynyt ja Singaporessa (sillä suunnalla). Singaporeen menen varmaan toistekin.
Suomalaisten pedareiden paratiisi. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä mua koskaan kiinnostanut. Jos sinne asti lähtisin, niin menisin mieluummin käymään Vietnamissa. Se vaikuttaa mielenkiintoiselta ja kauniilta maalta. Thaimaa vaikuttaa jotenkin nuhjuiselta, eikä seksiturismi ja viinalla läträävät länkkärit yhtään paranna asiaa.
Se näkyvä, jopa päällekäyvä, seksiturismi rajoittuu muutamalle alueelle Thaimaassa. Jos pysyy pois Pattayalta, Phuketin Patongista ja tietyilä alueilta Bangkokista, siltä välttyy. Siksi täytyykin ihmetellä, miksi suurin osa suomalaisista tunkee Pattayalle, jossa kaikki nuo kämäiset lieveilmiöt ovat pahimmillaan. Hirveä paikka.
Toiseksi, länsimaiset ihmiset muodostavat vain pienen vähemmistön Thaimaan turisteista (venäläiset poislukien, hehän ovat valkoisia mutta eivät länsimaisia). Länkkärit vain tunkevat niihin muutamaan samaan lomakohteeseen (Pattaya, Phuket, Krabi, Hua Hin). Mennessään itsekin sinne muiden mukaan käsitys vääristyy. Mutta jos menee lomalle vaikkapa Songkhlaan, siellä korkeintaan 1/100 vastaantulija on länsimainen.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä valitatte pitkistä lentomatkoista Thaimaan suuntaan, niin onhan niille ratkaisut.
1. Välipomppu esim Dohassa. Ei pidennä matka-aikaa kuin 2h, mutta pääsee välillä jaloittelemaan kunnolla.
2. Matkustaa business-luokassa. Siinä saa täysin vaaka-asennossa olevan sängyn itselleen ja voi nukkua suurimman osan matkasta.
Hyi, kuka lähtee maailman pahimpiin riistovaltioihin kuuluvaan Dubaihin lomalle. Paheksun jyrkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa on ok, mutta itse suuntaan aina mielummin hieman alemmas, Malesiaan. Malesiassa on myös upea ilmasto, hyvää ruokaa, vähemmän turisteja, vähemmän lieveilmiöitä ja vielä löytyy rauhallisia keitaita.
Malesiassa pääuskonto on islam ja siksi en matkustaisi koskaan sinne. Naisena kieltäydyn ehdottomasti menemästä yhteenkään muslimimaahan.
Mutta se uskonto ei näy siellä katukuvassa oikein mitenkään. Tuo on varmaan vapaamielisin maa sen valtauskonnon piirissä. Onhan siellä myös buddhalaisuus isona uskontona. Olen itse nainen ja vieraillut maassa kaksi kertaa. Ei ole ollut missään kohtaa ahdistavaa ja minua on aina kohdeltu tasavertaisesti ja hyvin.
Thaimaa onkin sitten ristiriitaisuuksien maa. Siellä kyllä viihtyy, mutta ei niitä silmiä voi sulkea seksiturismilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä valitatte pitkistä lentomatkoista Thaimaan suuntaan, niin onhan niille ratkaisut.
1. Välipomppu esim Dohassa. Ei pidennä matka-aikaa kuin 2h, mutta pääsee välillä jaloittelemaan kunnolla.
2. Matkustaa business-luokassa. Siinä saa täysin vaaka-asennossa olevan sängyn itselleen ja voi nukkua suurimman osan matkasta.
Hyi, kuka lähtee maailman pahimpiin riistovaltioihin kuuluvaan Dubaihin lomalle. Paheksun jyrkästi.
Mistä sä nyt ton Dubain tähän vetäisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä mua koskaan kiinnostanut. Jos sinne asti lähtisin, niin menisin mieluummin käymään Vietnamissa. Se vaikuttaa mielenkiintoiselta ja kauniilta maalta. Thaimaa vaikuttaa jotenkin nuhjuiselta, eikä seksiturismi ja viinalla läträävät länkkärit yhtään paranna asiaa.
Se näkyvä, jopa päällekäyvä, seksiturismi rajoittuu muutamalle alueelle Thaimaassa. Jos pysyy pois Pattayalta, Phuketin Patongista ja tietyilä alueilta Bangkokista, siltä välttyy. Siksi täytyykin ihmetellä, miksi suurin osa suomalaisista tunkee Pattayalle, jossa kaikki nuo kämäiset lieveilmiöt ovat pahimmillaan. Hirveä paikka.
Toiseksi, länsimaiset ihmiset muodostavat vain pienen vähemmistön Thaimaan turisteista (venäläiset poislukien, hehän ovat valkoisia mutta eivät länsimaisia). Länkkärit vain tunkevat niihin muutamaan samaan lomakohteeseen (Pattaya, Phuket, Krabi, Hua Hin). Mennessään
Thaimaalla on surkea maabrändi, siellä ei kiinnosta oikein mikään ehkä ruokaa lukuunottamatta paitsi etten voi sietää kookosmaitoa. Intiassa kävin kerran, toista kertaa ei tarvitse mennä. Singapore tylsä.
Itse ovat pilanneet maan maineen ja jatkavat sitä edelleen, kun seksiturismia ja lapsiin kohdistuvia rikoksia ei saada kuriin. Sama Vietnamissa, jolla kyllä olisi mielenkiintoista nähtävää historian osalta.
20 vuotta joka vuoden tammikuu Thaikuissa. Ensin pari päivää Bangkokissa jossain erittäin hyvässä hotellissa. Sitten katselemaan että minnekäs päin lähtisi tällä kertaa. Aikoinaan saarilla oli oikein ihanaa , jopa Ko Lanta oli kalastajasaari, jossa muutama bungalow-majoitus. Ja bugnalowien sijoittelu oli ruhtinaallisen väljää. Ei ole nykyään, missään..
Vuosien mittaan kaikki saaret, jonne jotenkin kohtuuden vaivalla ja muutamalla vaihdolla pystyy matkustamaan, rakennettiin täyteen. Rannoille nousi kerrostaloja.
Koh Samui , jossa onkin oma lentokenttä, tuutattiin ihan täpötöyteen niin, että ylhäällä rinteillä kaukana rannasta on hotelleja , joita markkinoidaan upealla näköalalla.
Siirryimme matkailemaan idässä, joka onkin kuivaa ylänköä. Edullista, vähän turisteja, ihan miellyttävää.
Pari viimeistä reissua on lennetty suoraan pohjoiseen Chiang Maihin. Ihan paras alue! Sinne voisin lähteä vaikka vaan viikon kaupunkilomalle milloin vain. Sopiva ilmasto, erittäin edullista, hyvät majoitukset, luonto.
Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka siellä kiehtoo. Myös ilmasto ja ilmapiiri. Kaikkialla itseään tyrkyttävät naikkoset ei kiinnosta.
Älähän nyt, kyllä niitä naisia palstalla ylistetään vaikka suomalainen on heille vain asiakas.
Mikä tahansa maa missä suomalaiset käy kännituristeina on jo pilattu. Ei kiitos.
En matkusta maihin, joissa nainen on vain kauppatavaraa.
Enemmän kiinostaa filippiinit, koska siellä on paras vaimomateriaali + kummunikointi parempaa. Ennen asettumista Thaikku on kohteeni ja siellä on myös paremmat viihdealueet.
En menis, vaikka joku maksais matkan. Oksettaa nuorten tyttöjen ja poikien hyväksikäyttö. Ei innosta tuo idän suuntaan matkailu enää ollenkaan. Tiettyjen nähtävyyksien vuoksi olen käynyt Kiinassa (muuri ja terrakottasotilaat), Intiassa (Taj Mahal) ja Jordaniassa (Petra). Ei tarvi mennä toista kertaa. Tulevat matkakohteet suuntautuu enää etelään tai länteen.
Kehitysmaa, joka pilasi maineensa seksiturismilla ja jatkaa samaa.
Suomalaiset naiset ei ymmärrä mitään seksin päälle. 18-24 about ainoa ikä kun niitä kiinnostaa ja seki on vain lasten vuoksi. Sitten ehkä haluttaa 3-4 vuodessa, jos haluaa toista lasta.
40v uoden jälkeen = game over. Ei mitään syytä seksiin enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malesia lienee maailman vapaamielisin islamilainen maa. Siellä saa naisenakin kulkea aivan vapaasti, jopa seksikkäästi pukeutuneena -myös paikalliset. Olin kuukausi sitten pari päivää Kuala Lumpurissa. Vaikka oli Ramadan, paikalliset olivat liikkeellä normaalisti, kaikki ravintolatkin auki. Menin siellä syömään erääseen tyylikkääseen pubiin keskustassa. Se oli miehitetty lähinnä paikallisilla kanta-asiakkailla, jotka kiinnostuivat minusta uutena kasvona. Meno oli todella iloista, oluita laskettiin ja laulukin raikasi. Paikka oli lopulta aivan täynnä. Minun oli jätettävä juhlat kesken, jotta pääsen aamulla ylös ja lennolle. Merkittävää on, että lähes puolet asiakkaista oli naisia, malesialaisia naisia. Ja kuten jo sanoin, oli Ramadan päällä. Mainittakoon lisäksi, että Malesia on Singapore poislukien Kaakkois-Aasian rikkain valtio, hyvin siisti, moderni ja turvallinen.
Sellainen muslimivaltio.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiehdo. Liian kuuma ja liikaa ihmisiä. Thai on myös mahdollisesti ärsyttävin kieli, mitä olen kuullut: kovaäänistä määkimistä puhujan iästä ja sukupuolesta riippumatta.
Mo ping thaiiii ?? Nang naag khoiii ? Hamnamg khaaaan?
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaa, joka pilasi maineensa seksiturismilla ja jatkaa samaa.
Thaimaa on muuttunut paljon.
Hinnat kalliimmat kun itäblokin maissa. Moneen baarityttöön menee 100-150 egee sessiosta. Siellä on paljon korealaisia ja japanilaisia miehiä, jotka nostaneet hintoja kivasti. Ne ei ole enää mitään köyhiä tyttöjä.
Lisäksi osa pyörittää 4 äijää samaan aikaan kaukosuhteessa. Niitä kutsutaan sponsoreiksi. 50-70 vuotiaat umpirakastuneita ja maksaa niille tuhansia.