Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain Kelalta muuttokehoituksen halvemaan, nyt löysin halvemman asunnon mutta pitäisi maksaa 3kk vuokravakuus 2100€, maksaako Kela tuon?

Vierailija
23.04.2024 |

Sain Kelalta muuttokehoituksen halvemaan, nyt löysin halvemman asunnon mutta pitäisi maksaa 3kk vuokravakuus 2100€, maksaako Kela tuon?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni Kela ei maksa mitään takuuvuokria, mutta voi antaa takauksen. Kysypä asiaa Kelasta!

Ja kaikki yksityiset vuokranantajat ei hyväksy tätä menettelyä. Haluavat rahana vakuuden.

kaikki? esim minä en edes ota kela loista asuntooni.kun millään ei mitään väliä kun kela maksaa vaik tuhoaa kämpän siksi vuokralla normi työtätekevä ihminen.

Joo siis kyllä esimerkiksi pyörätuolissa elävät liikuntavammaiset ovat hyvin todennäköisiä asunnon hajoittajia. Osaatko edes hävetä syrjivää asennettasi?

Kirjoittaa ei ainakaan osaa.

Suuri osa vuokran antajista nimenomaan ottaa mielellään kela-elätin asumaan, ko

mutta minä en ota usko jo perkele.te kela elätit voitte asua vaikka ulkona.

Vierailija
62/101 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan persaukinen jauhelihamieskö se siellä nyt panikoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai saat nykyisen asunnon vuokravakuuden takaisin, sillä maksat seuraavan.

Aina ollaan käsi ojossa😡

Koska kyllähän sen edellisen asunnon just samansuuruisen vakuuden saa ennakkoon takaisin itselle, jotta voi maksaa sillä uuden asunnon vakuuden.

Provohan aloitus taas oli, mutta sen verran, että tuskin vanhan asunnon vuokra vakuus on kolmen kuukauden suuruinen ollut, kuten on tämän uuden. Eli vanha vakuus ei kata uuden vakuuden määrää.

Vierailija
64/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno

Vierailija
65/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ollaan käsi ojossa😡

Tässä nykyisessä asunnossa ei ole vuokravakuutta, Lumon asunto.

Ap

Vierailija
66/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ollaan käsi ojossa😡

En minä ikinä ole maksanut mitään vakuutta.

Vierailija
67/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei varsinaisesti maksa vuokratakuuta mutta takaa sen vuokranantajalle. Katso kelan sivuilta, sitä varten on oma lomakkeensa.

Vierailija
68/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta voit myös saada muuton. Niillä on omat sopimusfirmansa muuttoihin.

Vierailija
69/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätä itse itsesi työllä kuten me muutkin tai muuta ojaan tai maakuoppaan asumaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta maksaa laiskan paskan makaamista.

Vierailija
70/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ollaan käsi ojossa😡

No niin ollaan!

Vierailija
71/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko koskaan ikinä mitään ITSE?

Vierailija
72/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ollaan käsi ojossa😡

Koska kyllähän sen edellisen asunnon just samansuuruisen vakuuden saa ennakkoon takaisin itselle, jotta voi maksaa sillä uuden asunnon vakuuden.

Paitsi jos on asunut asunnon paskaksi niin sitten ei saa.

Vierailija
73/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paska luuseri pummien kokoontumis ajot käynnissä.purraaaaa sakset laulamaan lisää.

Mene sinä nuolemaan vaikka isäs munia.. tai pyllistelemään auliisti isoille karvasille sedille.. muuhun et pysty.. edes Ylilaudalla..

mene sinä töihin niinkuin normaalit aikuiset ihmiset tekee ja lopeta toi perseily.purra lisää leikkauksia sosiaalitukiin.

Siinä missä sinä kinuat vanhemmiltasi rahaa, minä tienaan omani. Sinä taas et koskaan tule olemaan osana tuottavaa yhteiskuntaa joten miksi ihmeessä sinä edes elät ja hengität säälitys? 

lopeta jo paskanjauhaminen ja mene töihin.asun omakotitalossa ja käyn töissä en kinua keneltäkään rahaa onko vaikea käsittää.

Mulle et varmaan osoittanut tuota, mutta vaikka perheelläni oli omakotitalo ja vaatimaton vene, en ole ikinä haikaillut niiden perään nyt kun on oma perhe. Kaikki ei ole omakotitalo ja venetyyppejä. 

Vierailija
74/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatko koskaan ikinä mitään ITSE?

Autan vähön, kysyjä tarkoittaa siis maksatko palkkatuloista. Jos maksat ostoksia rahoilla mitkä tulleet Kelalta, et maksa itse. Mutta luetaanko tuohon myös lapsilisät?

Maksoin aikoinaan vuosikausia 100% kaikki itse, eikä palkka tullut edes valtiolta. Ja täällä kun puhutaan jostain vanhempien rahoilla elämisestä, sellainenkin henkilö, joka saa jotain apua vanhemmiltaan, saattaa maksaa aika paljonkin itse. 

Vierailija
75/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkö muuten että oikeusasiamies on linjannut että kela korvaa muuttokulut tuon tyyppisissä tapauksissa?

suurin osa kommneteista on täysin ilkeilyä, vttuilua ja muuta jossa osaaminen on sieltä mistä voi olettaakin.

Vierailija
76/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa edellistä vakuutta takaisin ennen kuin on muuttanut pois ja asunto on lopputarkastettu.

Uuden asunnon avaimia ei saa ennen kuin on vuokratakuu maksettu.

Tää on melko ikävä gäppi.

Vierailija
77/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ap, älä yritä huijata ketään. Sinähän saat entisen vuokravakuuden pois, ni sillä maksat.

Vierailija
78/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin. Nyt vuokra 3000€ ja uudessa 2200€. Tulee kalliiksi jos en pääse muuttamaan. 

Vierailija
79/101 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei ikinä MAKSA vuokravakuutta. Voivat antaa maksusitoumuksen joissakin tapauksissa. Tottakai kannattaa hakea ja varmistaa myös vuokranantajalta, että huoliiko sellaisen. Rahana sitä ei kelalta saa.

Vierailija
80/101 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töitä ajatellut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan