Sain Kelalta muuttokehoituksen halvemaan, nyt löysin halvemman asunnon mutta pitäisi maksaa 3kk vuokravakuus 2100€, maksaako Kela tuon?
Sain Kelalta muuttokehoituksen halvemaan, nyt löysin halvemman asunnon mutta pitäisi maksaa 3kk vuokravakuus 2100€, maksaako Kela tuon?
Kommentit (101)
Konalan persaukinen jauhelihamieskö se siellä nyt panikoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai saat nykyisen asunnon vuokravakuuden takaisin, sillä maksat seuraavan.
Aina ollaan käsi ojossa😡
Koska kyllähän sen edellisen asunnon just samansuuruisen vakuuden saa ennakkoon takaisin itselle, jotta voi maksaa sillä uuden asunnon vakuuden.
Provohan aloitus taas oli, mutta sen verran, että tuskin vanhan asunnon vuokra vakuus on kolmen kuukauden suuruinen ollut, kuten on tämän uuden. Eli vanha vakuus ei kata uuden vakuuden määrää.
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
Tässä nykyisessä asunnossa ei ole vuokravakuutta, Lumon asunto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
En minä ikinä ole maksanut mitään vakuutta.
Kela ei varsinaisesti maksa vuokratakuuta mutta takaa sen vuokranantajalle. Katso kelan sivuilta, sitä varten on oma lomakkeensa.
Kelalta voit myös saada muuton. Niillä on omat sopimusfirmansa muuttoihin.
Elätä itse itsesi työllä kuten me muutkin tai muuta ojaan tai maakuoppaan asumaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta maksaa laiskan paskan makaamista.
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
No niin ollaan!
Maksatko koskaan ikinä mitään ITSE?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
Koska kyllähän sen edellisen asunnon just samansuuruisen vakuuden saa ennakkoon takaisin itselle, jotta voi maksaa sillä uuden asunnon vakuuden.
Paitsi jos on asunut asunnon paskaksi niin sitten ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paska luuseri pummien kokoontumis ajot käynnissä.purraaaaa sakset laulamaan lisää.
Mene sinä nuolemaan vaikka isäs munia.. tai pyllistelemään auliisti isoille karvasille sedille.. muuhun et pysty.. edes Ylilaudalla..
mene sinä töihin niinkuin normaalit aikuiset ihmiset tekee ja lopeta toi perseily.purra lisää leikkauksia sosiaalitukiin.
Siinä missä sinä kinuat vanhemmiltasi rahaa, minä tienaan omani. Sinä taas et koskaan tule olemaan osana tuottavaa yhteiskuntaa joten miksi ihmeessä sinä edes elät ja hengität säälitys?
lopeta jo paskanjauhaminen ja mene töihin.asun omakotitalossa ja käyn töissä en kinua keneltäkään rahaa onko vaikea käsittää.
Mulle et varmaan osoittanut tuota, mutta vaikka perheelläni oli omakotitalo ja vaatimaton vene, en ole ikinä haikaillut niiden perään nyt kun on oma perhe. Kaikki ei ole omakotitalo ja venetyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Maksatko koskaan ikinä mitään ITSE?
Autan vähön, kysyjä tarkoittaa siis maksatko palkkatuloista. Jos maksat ostoksia rahoilla mitkä tulleet Kelalta, et maksa itse. Mutta luetaanko tuohon myös lapsilisät?
Maksoin aikoinaan vuosikausia 100% kaikki itse, eikä palkka tullut edes valtiolta. Ja täällä kun puhutaan jostain vanhempien rahoilla elämisestä, sellainenkin henkilö, joka saa jotain apua vanhemmiltaan, saattaa maksaa aika paljonkin itse.
tiesitkö muuten että oikeusasiamies on linjannut että kela korvaa muuttokulut tuon tyyppisissä tapauksissa?
suurin osa kommneteista on täysin ilkeilyä, vttuilua ja muuta jossa osaaminen on sieltä mistä voi olettaakin.
Ei saa edellistä vakuutta takaisin ennen kuin on muuttanut pois ja asunto on lopputarkastettu.
Uuden asunnon avaimia ei saa ennen kuin on vuokratakuu maksettu.
Tää on melko ikävä gäppi.
Tyhmä ap, älä yritä huijata ketään. Sinähän saat entisen vuokravakuuden pois, ni sillä maksat.
Niin mäkin. Nyt vuokra 3000€ ja uudessa 2200€. Tulee kalliiksi jos en pääse muuttamaan.
Kela ei ikinä MAKSA vuokravakuutta. Voivat antaa maksusitoumuksen joissakin tapauksissa. Tottakai kannattaa hakea ja varmistaa myös vuokranantajalta, että huoliiko sellaisen. Rahana sitä ei kelalta saa.
mutta minä en ota usko jo perkele.te kela elätit voitte asua vaikka ulkona.