Sain Kelalta muuttokehoituksen halvemaan, nyt löysin halvemman asunnon mutta pitäisi maksaa 3kk vuokravakuus 2100€, maksaako Kela tuon?
Sain Kelalta muuttokehoituksen halvemaan, nyt löysin halvemman asunnon mutta pitäisi maksaa 3kk vuokravakuus 2100€, maksaako Kela tuon?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos elättäisit itse itsesi ja maksaisit takuuvuokran omista rahoistasi?
ei pysty olen tyhmä ja laiska.
Minä olen tuon lisäksi hidas
kyllä siksi on hyvä kun tukia leikataan.
On halvempi, mutta onko se myös niiden paikkakunnan kohtuulliseksi katsottujen asumismenojen rajoissa? Lämmityksen tulee sisältyä siihen summaan. Lähtökohtaisesti kun muuttokehotus on alla ja sellaisen asunnon löydät niin muuttoa tuetaan ja vakuus myönnetään.
Miksi saisit ylimääräistä ilmaista rahaa? Kaikki pitäisi aina muiden maksaa ja silti kehdataan valittaa, ettei omien päätöstensä ja valintojensa vuoksi ole varaa...
Minä minä minä minä kulttuuri tuhoaa yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai saat nykyisen asunnon vuokravakuuden takaisin, sillä maksat seuraavan.
Aina ollaan käsi ojossa😡
No mikäs vatipäinen idioottivajakki se sieltä oikein lehahti paikalle kertomaan, miten pohjattoman tyhmä jäteläjä oikein onkaan!
Missä todellisuudessa sinä saat entisestä asunnosta vuokravakuuden takaisin ennen kuin se seuraava pitää jo maksaa? Eihän se edellisen vuokranantaja sitä anna takaisin ennen kuin on muutettu pois ja lopputarkastus tehty eikä uuden vuokrantantaja päästä sisälle, jos ei ole takuuvuokraa maksettuna.
Ilmiannettu asiattomasta kielenkäytöstä.
Kyllä nyt jokainen pystyy säästämään takuuvuokran.
Vähemmän viinaa ja röökiä, enemmän harkintaa rahankäyttöön. Koskee niin hyvin tienaavia kuin työttömiäkin, tuet ovat Suomessa runsaat.
Ei tietenkään maksa. Se 2100€ on sinun rahaa jonka talletat pankkitilille. Saat nostaa rahat kun muutat pois vuokrattavasta asunnosta. Mitä jos hajottaisit kämpän päreiksi ja Kelan tallettama 2100€ maksettaisiin vuokranantajalle? Olisiko se reilua?
Kelalta voi hakea vuokravakuuden takausta, se annetaan yleensä maksusitoumuksena ei rahana.
Kelan sivuilta voi lukea lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
Vuokravakuuden saa vasta kun vuokrasuhde on jo päättynyt, esim. minä sain aikoinaan kaksi viikkoa sen jälkeen kun olin jo muuttanut seuraavaan. Ja uusiin asuntoihin pitää takuuvuokra maksaa ennen vuokrasuhteen alkamista.
Sillä vanhasta asunnosta saadulla vuokravakuudella voi siis maksaa muuta elämistä ja vaikka seuraavaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi saisit ylimääräistä ilmaista rahaa? Kaikki pitäisi aina muiden maksaa ja silti kehdataan valittaa, ettei omien päätöstensä ja valintojensa vuoksi ole varaa...
Minä minä minä minä kulttuuri tuhoaa yhteiskunnan.
Käytännössähän tuo on laina. Se maksetaan takaisin kelalle, ei asujalle.
Riippuu sun tuloista, antaako kela maksusitoumuksen vuokravakuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
No mikäs vatipäinen idioottivajakki se sieltä oikein lehahti paikalle kertomaan, miten pohjattoman tyhmä jäteläjä oikein onkaan!
Missä todellisuudessa sinä saat entisestä asunnosta vuokravakuuden takaisin ennen kuin se seuraava pitää jo maksaa? Eihän se edellisen vuokranantaja sitä anna takaisin ennen kuin on muutettu pois ja lopputarkastus tehty eikä uuden vuokrantantaja päästä sisälle, jos ei ole takuuvuokraa maksettuna.
Mikäs vatipäinen idioottivajakki ei säästä rahaa juuri tämän kaltaisia tilanteita varten. Jos ei ole rahaa niin odottaa ulkona kunnes se edellisen asunnon vuokravakuus on lapasessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
Ilmiannettu asiattomasta kielenkäytöstä.
Kyllä nyt jokainen pystyy säästämään takuuvuokran.
Vähemmän viinaa ja röökiä, enemmän harkintaa rahankäyttöön. Koskee niin hyvin tienaavia kuin työttömiäkin, tuet ovat Suomessa r
Ah, kuinka ihanan naivia ja yksinkertaista 😊
Ihan vaikka asia a) toimeentulotuesta ei saa säästää ja jos työtön säästää, niin siitäkin tullaan määkimään.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Kela ei maksa mitään takuuvuokria, mutta voi antaa takauksen. Kysypä asiaa Kelasta!
Ja kaikki yksityiset vuokranantajat ei hyväksy tätä menettelyä. Haluavat rahana vakuuden.
Toimeentulotuesta saa säästää tiettyyn rajaan asti... tililläsi saa olla ylimääräistä, koska pitää olla pelivaraa viikko kaksi, etteivät rahat lopu.... vaikka sinulla on tonni rahaa tilillä kela myöntää sitä tukea, jos tulot/tuet ovat alle 1000 kuussa.
Eli jokainen voi säästää sen 100-950 ihan ilman pelkoa, että vaikuttaa tukiin.
Sitä tiliä ei tarvitse vetää nollille ihan vaan koska muuten ei saa lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Kela ei maksa mitään takuuvuokria, mutta voi antaa takauksen. Kysypä asiaa Kelasta!
Ja kaikki yksityiset vuokranantajat ei hyväksy tätä menettelyä. Haluavat rahana vakuuden.
kaikki? esim minä en edes ota kela loista asuntooni.kun millään ei mitään väliä kun kela maksaa vaik tuhoaa kämpän siksi vuokralla normi työtätekevä ihminen.
Mene töihin tukipummi. Olet häpeäksi itsellesi kun jatkat elämistä toisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta saa säästää tiettyyn rajaan asti... tililläsi saa olla ylimääräistä, koska pitää olla pelivaraa viikko kaksi, etteivät rahat lopu.... vaikka sinulla on tonni rahaa tilillä kela myöntää sitä tukea, jos tulot/tuet ovat alle 1000 kuussa.
Eli jokainen voi säästää sen 100-950 ihan ilman pelkoa, että vaikuttaa tukiin.
Sitä tiliä ei tarvitse vetää nollille ihan vaan koska muuten ei saa lisää rahaa.
Missä tällainen tieto on kerrottu? Enpä ole koskaan kuullut. Olen joutunut näkemään nälkää, kun 18-vuotiaana muutin omilleni ja palkka oli niin pieni, ettei se riittänyt takuuvuokraan. Jouduin odottamaan sossun päätöstä viikon ja tilillä oli tasan 0 €. En ole niitä onnekkaita, joita sukulaiset auttaa hädässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan käsi ojossa😡
Sen saa useimmiten pari viikkoa muuton jälkeen takaisin. Minulla kesti melkein kolme kuukautta vuokravakuuden takaisin saanti.
Vuokravakuuden saa takaisin kun muuttaa pois.
Ihan hakukoneella. Kela vuokravakuus:
Kela voi myöntää vuokravakuuden 3 kuukaudeksi perustellusta syystä, esimerkiksi asunnottomuuden uhkan perusteella. Kun Kela myöntää vuokravakuuden, se sitoutuu korvaamaan vuokranantajalle vahinkoja, jos perustoimeentulotukea saava vuokralainen ei täytä vuokrasuhteeseen kuuluvia velvoitteitaan