Isoilla traktoreilla ajetaan nykyään pelloilla, on pelit ja vehkeet ja sitten valitetaan kun maatila ei ole kannattavaa
Kommentit (338)
Tilallisetkin on oppineet valittamaan 24/7 koska sillä saa lisää rahaa valtiolta (tyhmiltä poliitikoilta).
Ryhdy ihmeessä maanviljelijäksi, saat ison traktorin ja kaikkee...
Aloituksella on tarkoitus vain provosoida, ei keskustella aidosti.
Taitaa valituksessa olla enemmän kyse siitä, ettei enää ole varaa yhtä kalliiseen mersuun kuin aikoinaan oli.
Tervetuloa tekemään, voin myydä tilani sulle.
Ajaisivat ees pelloilla mutta Seinäjoella ne ajelee niillä joka paikassa..ovat aina tien tukkona
Niin, ei niistä koneista ja vehkeistä olekaan velkaa kuin vain pari miljoonaa...
Ööh, tota ei nykymaatilaa enää millään talikolla hoideta. Mikäli viljatilalla haluaa tienata edes jotain, niin sitä peltoa pitää olla todella paljon.
Se vasta kallista olisi, jos hevosella tai ihmisvoimin vetäisi niitä auroja pelloilla.
.
Sanon jo heti kärkeen, että en tiedä maatilan hommista kummoisiakaan.
Olen kuitenkin ihmetellyt maatilojen työkoneiden paljoutta, pitääkö esim. joka hommaan olla eri traktori?
Pienehkön maatilan pihassa seisoo puolenkymmentä tuoreehkon näköistä traktoria.
Eikö niihin voi vaihtaa aina kauhan tai auran tms. eri hommiin? Toinen asia mikä on kiinnittänyt huomiota on, että tutut maatilalliset valittelevat kurjuutta ja köyhyyttä, mutta silti ajellaan uusilla neliveto-Audeilla ja käydään aurinkolomilla 3-4 kertaa vuodessa.
Audit ja lomat suotakoon ihan täysin, mutta pitääkö sitä kurjuutta joka käänteessä mainostaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin ihmetellyt maatilojen työkoneiden paljoutta, pitääkö esim. joka hommaan olla eri traktori?
Eikö niihin voi vaihtaa aina kauhan tai auran tms. eri hommiin? Toinen asia mikä on kiinnittänyt huomiota on, että tutut maatilalliset valittelevat kurjuutta ja köyhyyttä, mutta silti ajellaan uusilla neliveto-Audeilla ja käydään aurinkolomilla 3-4 kertaa vuodessa.
Audit ja lomat suotakoon ihan täysin, mutta pitääkö sitä kurjuutta joka käänteessä mainostaa?
Minä tunnen PALJON maanviljelijöitä. Silti tunnen vain yhden, jonka maatilan tuotoilla saa uuden nelivetoaudin. Tämä tila onkin Suomen suurimpien top 10 -listalla.
Joten ihmettelen missä sinä tunnet tuollaisia tiloja ihan läjäpäin.
Kokeile talikoida edes yksi aari kasvimaata. Tule sen jälkeen ehdottamaan 25 hehtaarin talikointia.
EU-Suomi päätti, että täällä maataloustuotanto keskitetään suurille tiloille. Nyt tulos alkaa näkyä jauhelihahyllyissä.
Ennen saattoi kylässä olla 10 tilaa, joilla oli 10 lehmää. Kun yksi tila tai vaikka puolet lopetti, jäi vielä 5 tilaa ja 50 lehmää. Nyt voi olla yksi 100 lehmän tila. Kun se lopettaa, on 0 tilaa ja 0 lehmää.
Vierailija kirjoitti:
Jatkappa ihmettelyäsi.
Vierailija kirjoitti:
Valituksessa onkin kyse siitä, että pitäisi saada vieläkin enemmän. Onhan se epäreilua, et joskus maajussi sai 300 000 € aurin ja enää saakaan kuin 150 000 € aurin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään joka hommaan. Paljon enemmän on hommia kuin ne kaksi, jos olet kaksi traktoria nähnyt jonkun tilan pihalla.
Olet nähnyt unta tai sitten siinä talossa oli paikallisen nuorison kokoontuminen Pohjanmaalla, jos yhdessä pihassa oli puolenkymmentä traktoria. Aika erikoista porukkaa sinun tutut maatilalliset. Ei niillä ainakaan karjaa ole, koska ei karjatilallisilla ole paljonkaan mahdollisuuksia lomailla. Ovat vaan muuten mahdottoman negatiivisia tyyppejä ja valittavat kurjuutta, jotta kukaan ei kadehtisi.
Niin, pitääkö puolisoilla olla molemmille omat kengät, eivätkö he voi vuorotella samoilla kengillä? Ja tarvitseeko niitä olla useammat, eikö lenkille voi mennä samoilla kengillä kuin juhliin, vaihtaa vain joustopohjat niihin?
Sitä kans ihmetellyt kun maanrakennusurakoitsijat kaivaa isoilla kaivinkoneilla. Kaivaisivat lapiolla. Ja kuljetusyrittäjät ajaa isoilla perävaunuyhdistelmillä, yli 25 metriä pitkillä. Ajaisivat 80-luvun hiacella.
Minä taasen ihmettelen, kun tavallisella koulusihteerilläkin on tietokone. Tekisi kynällä ja paperilla niin kuin ennenkin tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taasen ihmettelen, kun tavallisella koulusihteerilläkin on tietokone. Tekisi kynällä ja paperilla niin kuin ennenkin tehtiin.
800 000 € tietokone?
Tuleeko aloittaja ruokapalkalla talkoo avuksi? Niin sitä ennen tehtiin.