Mitä teet viiden vuoden päästä?
Onko asiat paremmin kuin nyt? Onko mahdollisuus parempaan elämään? Pystytkö ajattelemaan niin kauas?
Kommentit (63)
Sotapakolaisena jossain maassa jonka kieltä en osaa. Kiitos vaan natottajat.
Todennäköisesti paremmin. Olen silloin 35. Suunnitelmissa ostaa mökki 33-vuotiaana. Ehkä lapsikin mukana kuvioissa. Enemmän ammatillista itsevarmuutta. Opiskelen varmaan toista tutkintoa.
Kaikestahan sitä haaveilee, mutta epäilen, että teen edelleen tätä samaa työtä. En rahanahneuksissani malta hypätä oravanpyörästä pois, vaikka taloudellisesti voisin tehdä sen vaikka huomenna.
Toisaalta pelkään, että läheiseni paheksuisivat asiaa ja voi olla, että alkoholikin alkaisi maistumaan liikaa.
Toivon, että keksisin siihen mennessä jonkin keinon jättää puuduttava työelämä taakseni ja tehdä elääkseni oikeasti sitä mitä haluan. Ehkä someurani lähtee lentoon tai keksin jonkin yritysidean.
Lapsi tai lapsia on luultavasti myös tuossa vaiheessa, jos onnistaa, koska vuodet alkaa käymään vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olen kuollut syöpääni jota ei voi parantaa.
😢😭
Vierailija kirjoitti:
Sotapakolaisena jossain maassa jonka kieltä en osaa. Kiitos vaan natottajat.
Meinaat ettei maanpuolustusvelvollisuus koske sinua?
En jaksa enää suunnitella/ajatella niin pitkälle koska mikään ei ikinä toteudu vaan ajattelen nykyään enemmänkin päivä kerrallaan ja että huomenna olisi paremmin kuin tänään.
Tosin näin vaihtari-ikäisenä se ei enää ole mitenkään automaatio saati omissa käsissä. Sitä voi ilmaantua ns tyhjästä jokin uusi kolotus tai muu terveysmurhe joka ei enää menekään ajan kanssa ja/tai lepäämällä ohi vaan sen kanssa pitääkin oppia elämään.
Masentaa.
No mistä mä sen voisin tietää. Ei satu olemaan kristallipalloa käytössä.
Se ainakin on 100varma, ettei mikään ole ainakaan paremmin kuin nyt ja siihen ei edes vaikuta hallituksen koostumus vaikka siitä olisikin muodikasta ja pakollistakin marista.
Minä en ole 5 vuoden päästäkään äiti eikä minulla ole taatusti puolisoakaan. Sen sijaan minulla on ikääntyneet vanhemmat joissa on ns kädet täynnä hommia eikä ne valitettavasti vähene edes sillä, vaikka jompikumpi/molemmat olisivatkin kuolleet. Siitähän se s##tanallinen savotta vasta alkaakin kun pitää perunkirjoitukset järkätä ym ja päästä eroon maallisesta omaisuudesta.
Tulevaisuudessa ei ole mitään odotettavaa. Se on 10-15 vuotta ja itsekin alkaa olla pahimmassa tapauksessa siinä jamassa että tarvitsisi jonkun apua, mutta läheisiä ei ole ja vieraiden apu ei kiinnosta.
Taidan laittaa ostoslistalle narua ja jotain todella tiukkaa viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti paremmin. Olen silloin 35. Suunnitelmissa ostaa mökki 33-vuotiaana. Ehkä lapsikin mukana kuvioissa. Enemmän ammatillista itsevarmuutta. Opiskelen varmaan toista tutkintoa.
Noin minäkin kuvittelin kolmikymppisenä. Toteutunut todellisuus oli sitten melkolailla toinen.
Toivottavasti saan pidettyä itseni virkeänä ja harrastaa edes saman verran kuin nykyisin.
Myöskin jatkan sohvalla makoilua sopivassa määrin, samoin kuin nykyisinkin.
Mutta... voihan olla, että viiden vuoden kuluttua makoilen jo jossain hoitokodissa :(
Olen toivottavasti siinä kunnossa, että olen lukenut erään ammatin ja perustanut oman yrityksen. Näin ei toki välttämättä käy.
Asiat ei voisi mulla olla paremmin kuin nyt ja asiat on samalla tavalla 5v päästä ja teen samoja asioita eli käyn töissä ja olen kotona ja pelaan videopelejä ja katon leffoja
Vierailija kirjoitti:
Pamputan piukkoja pimppejä Thaimaassa.
Jouko hei, sun piti aloittaa kuntokuuri. Jokse perunakoira joukse, jointti suussa, huumevastainen perunakoira :D
Todennäköisesti olen kuollut syöpääni jota ei voi parantaa.