Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

I-P: Äiti yllättyi AMKn ohjeistuksesta - Vauva ei sovi mukaan oppitunneille

Vierailija
21.04.2024 |

Ei hyvänen aika, siis oikeasti ihmetellään miksei vauvaa voi ottaa mukaan oppitunneille? Uutisen facebook puolella heti heitetty esiin lapsivihamielisyys-kortti, mutta mielestäni tämä lukeutuu kyllä normaalin järjenkäyttöön ettei huutavaa vauvaa voi viedä muiden opiskelua häiritsemään.

Lapisvihamielisyyttä on se, ettei opiskeleville äideille tarjota riittävästi tukea pärjäämään vauvan kanssa. Esim rahallista tukea jos on vain opiskelija tai joustavuutta opintoihin.

https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/%C3%A4iti-yll%C3%A4ttyi-seamkin-ohj…

Kommentit (244)

Vierailija
81/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ottaa seuraavalla kerralla vauvan mukaan oppitunnille. Opin täältä, että vauva ei häirtise ketään. Siinä vaan tissiä suuhun opiskelijoiden edessä ja kakkavaipat vaihtoon opettajan pöydällä. Vähän voi opetus keskeytyä, jos vauva saa esim. tunnin raivarin, mutta sehän ei haittaa. Pääasia, ettei vihata lapsia. 

t. AMK opettaja

Vierailija
82/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos on joku pakko tilanne. Esim. lapselle sovittu hoitaja joutuu onnettomuuteen eikä pysty sinä päivänä hoitamaan eikä ketään muuta saa tilalle ja on joku pakollinen luento, johon on pakko mennä tai saa hylätyn arvosanan.

Muissa tapauksissa ei mielestäni ole tarvetta mennä vauvan kanssa luennolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden rajattomien ajatuksenjuoksu ja käytös menee nykyään Suomessa niin yli! Ei mitään järjen häivää enää. Jokaiselle pitäisi olla päivän selvää, että lapset eivät kuulu luentosaliin häiritsemään muiden opiskelua! Kyllä on itsekkyys ja tyhmyys huipussaan. 

Aiemmin on kyllä saanut tuoda vauvan!!!! Siis ihan 2000-luvun alussakin se oli ok. Se on nykyajan keksintöjä, ettei enää saa.

Vierailija
84/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin, jos on joku pakko tilanne. Esim. lapselle sovittu hoitaja joutuu onnettomuuteen eikä pysty sinä päivänä hoitamaan eikä ketään muuta saa tilalle ja on joku pakollinen luento, johon on pakko mennä tai saa hylätyn arvosanan.

Muissa tapauksissa ei mielestäni ole tarvetta mennä vauvan kanssa luennolle. 

Nykyisin edes tuolloin ei ole pakko mennä, koska oppilaitokset joustavat kyllä etenkin poikkeuksellisissa tilanteissa. Heillä ei ole varaa viivastyttää valmistumista, koska saavat rahaa jokaisesta valmistuneesta. Tästä syystä ei ole olemassa pakollista luentoa, vaan kaikki on sovittavissa poikkeusjärjestelyin, jos tulee tiukka paikka. Tai vaikka ei olisi kovin tiukkakaan paikka. 

Vierailija
85/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on opiskelurauhasta. Lasten paikka on muualla. Pätee myös lemmikkieläimiin sama sääntö. 

Vierailija
86/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen itse sairaanhoitajaksi ja muutamia kertoja on ollut opiskelukaverilla vauva mukana tunneilla. Rauhallinen vauva eikä haitannut mitenkään. 

Vierailija
87/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden rajattomien ajatuksenjuoksu ja käytös menee nykyään Suomessa niin yli! Ei mitään järjen häivää enää. Jokaiselle pitäisi olla päivän selvää, että lapset eivät kuulu luentosaliin häiritsemään muiden opiskelua! Kyllä on itsekkyys ja tyhmyys huipussaan. 

Aiemmin on kyllä saanut tuoda vauvan!!!! Siis ihan 2000-luvun alussakin se oli ok. Se on nykyajan keksintöjä, ettei enää saa.

Kyse ei ole siitä, saako tuoda vai ei. Kyse on siitä, onko se järkevää toimintaa vai ei. Kyse on myös siitä, onko maailma paikka, jossa muita saa häiriköidä miten sattuu, jos on porsinut. 

Vierailija
88/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opiskelen itse sairaanhoitajaksi ja muutamia kertoja on ollut opiskelukaverilla vauva mukana tunneilla. Rauhallinen vauva eikä haitannut mitenkään. 

Sinua ei haitannut, ei tarkoita että ketään ei haitannut. 

Vierailija
89/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vauvan mukaan tenttiin, koska mä voin. 

t. minäminä vanhempi

Vierailija
90/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haitannut ketään kyllä. Kuten kirjoitin niin vauva on rauhallinen ja hyvin pieniä oli äänet mitä kuului.

Vierailija
91/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haitannut ketään kyllä. Kuten kirjoitin niin vauva on rauhallinen ja hyvin pieniä oli äänet mitä kuului.

Sinä et voi tietää muiden puolesta haittasiko vai ei. Et pysty lukemaan kenenkään ajatuksia. Vauvan rauhallisuus ei liity tähän mitenkään. 

Vierailija
92/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan poikaystävän mukaan luennolle ja harrastamme siellä seksiä. Olemme ihan hiljaa, joten kukaan ei saa häiriintyä siitä. Seksi on yhtä luonnollinen asia kuin vauvat, joten tässä ei ole mitään ongelmaa. 

Vierailija
93/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut yliopiston tunneilla, jossa tehtiin ryhmässä harjoituksia. sekä niin, ettei ollut vauvoja, että niin, että eräällä oli vauva mukana. kun nyt mietin, niin eihän se vauvan mukana olo mitenkään epämiellyttävää ollut, MUTTA tunnit ei ollut ollenkaan yhtä keskittyneitä asiaan ja korkeatasoisia opetukseltaan kuin ne tunnit, joilla oli vain opiskelijat ja opettaja paikalla. eli kyllä se vauva jotenkin vaikuttaa, vaikka olisi rauhallinenkin.

poikkeustapauksessa ymmärrän että joku tuo, mutta tuon ei pitäisi olla poikkeus, eikä mitään jatkuvaa, että aina saa tuoda.

Vierailija
94/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt mitenkään yllättänyt eikä mitään ihmetystä minulla herätä.

Vierailija
95/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa ottaa seuraavalla kerralla vauvan mukaan oppitunnille. Opin täältä, että vauva ei häirtise ketään. Siinä vaan tissiä suuhun opiskelijoiden edessä ja kakkavaipat vaihtoon opettajan pöydällä. Vähän voi opetus keskeytyä, jos vauva saa esim. tunnin raivarin, mutta sehän ei haittaa. Pääasia, ettei vihata lapsia. 

t. AMK opettaja

Luulisi sinulla olevan enemmän ymmärrystä erilaisiin elämäntilanteisiin. Sinun tehtäväsi on auttaa opiskelijaa oppimaan ja kehittymään alan ammattilaiseksi. Kuinka se mahtaa onnistua tuolla asenteella? Olen ollut opettajana sekä ammatillisessa oppilaitoksessa että ammattikorkeakoulussa, enkä ikinä puhuisi opiskelijoiden elämäntilanteista tuollaiseen sävyyn. Arvostan opiskelijoitani ja ymmärrän koulutuksen merkityksen työelämälle, kun autamme kouluttamaan uusia ammattilaisia työelämän tarpeisiin. En vertaa omaa tehtävääni luokassa siihen, mikä opiskelijan rooli on.

Vierailija
96/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaa luennoille. Jos jostain syystä luentoa ei lähetetä etänä, voi pyytää jonkun luokkakaverin soittamaan vaikka teamsilla ja kuunnella mukana, sekä pyytää ottamaan kuvat mikäli taululle laitetaan jotain tärkeää. Nykyään materiaalit suurimmaksi osaksi löytyy netistä esim kurssien Moodle-pohjista.

Vierailija
97/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tällä palstalla jos jollakin tuettaisiin vauvaperheitä.

Olin väärässä.

Vierailija
98/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska MINÄ HALUAN!

Vierailija
99/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. AMK opettaja

Luulisi sinulla olevan enemmän ymmärrystä erilaisiin elämäntilanteisiin. Sinun tehtäväsi on auttaa opiskelijaa oppimaan ja kehittymään alan ammattilaiseksi. Kuinka se mahtaa onnistua tuolla asenteella? Olen ollut opettajana sekä ammatillisessa oppilaitoksessa että ammattikorkeakoulussa, enkä ikinä puhuisi opiskelijoiden elämäntilanteista tuollaiseen sävyyn. Arvostan opiskelijoitani ja ymmärrän koulutuksen merkityksen työelämälle, kun autamme kouluttamaan uusia ammattilaisia työelämän tarpeisiin. En vertaa omaa tehtävää

Höppänä otti provon tosissaan :D

Vierailija
100/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi tietää muiden puolesta haittasiko vai ei. Et pysty lukemaan kenenkään ajatuksia. Vauvan rauhallisuus ei liity tähän mitenkään. 

Et sinäkään voi tietää, kuinka moni opiskelija häiriintyy sinun veemäisestä asenteestasi. Naama nurin päin oleva ihminen on kyllä raskas opiskelutoveri, toivon, että jokin raja siihen.