I-P: Äiti yllättyi AMKn ohjeistuksesta - Vauva ei sovi mukaan oppitunneille
Ei hyvänen aika, siis oikeasti ihmetellään miksei vauvaa voi ottaa mukaan oppitunneille? Uutisen facebook puolella heti heitetty esiin lapsivihamielisyys-kortti, mutta mielestäni tämä lukeutuu kyllä normaalin järjenkäyttöön ettei huutavaa vauvaa voi viedä muiden opiskelua häiritsemään.
Lapisvihamielisyyttä on se, ettei opiskeleville äideille tarjota riittävästi tukea pärjäämään vauvan kanssa. Esim rahallista tukea jos on vain opiskelija tai joustavuutta opintoihin.
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/%C3%A4iti-yll%C3%A4ttyi-seamkin-ohj…
Kommentit (244)
Olen samaa mieltä Ap:n kanssa, eli vauvat eivät todellakaan sovi oppitunneille saati sitten luennoille. Olin kuitenkin itse tilanteessa, jossa mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin ottaa taaperoni mukaan luennolle. Varmuuden vuoksi jäimme istumaan lähelle ovea. Annoin pojalle muistiinpanovälineet ja kehoitin häntä seuraamaan tarkkaavaisesti, mitä setä puhuu ja muistamaan muita kunnioittavan ja kultivoituneen käytöksen. Lapsi istui kuin tatti paikoillaan ja muka kirjoitti samaan tahtiin kuin muutkin:D
Aijaa, minua ei ainakaan haittaa. Mielelläni otan kääryleen vaikka hyssyteltäväksi.
Lapsista tulee parhaita, kun koko kylä osallistuu hoitoon ja kasvatukseen.
Saisiko kaikilla olla vauva mukana?
"
Eihän ihmiset välttämättä olleet ärsyyntyneitä, mutta oliko tasan yhtä paljon aikaa käytettävissä itse opetukseen, ja oliko opiskelijat yhtä keskittyneitä opetukseen, kuin jos vauvaa ei olisi ollut paikalla, mukaan lukien vauvan äiti? Ja entä jos niitä vauvoja olisi ollut useampi, joista varmasti joku olisi vaatinut hoitotoimenpiteitä opetuksen aikana?
Tämä on laajempi kysymys jossa täytyy ottaa huomioon muutakin m kuin että "kerran oli yksi vauva joka nukkui koko ajan". "
Miksi eivät olisi keskittyneitä opetukseen? Meinaat, että ihmisillä herpaantuu heti keskittyminen, kun samassa tilassa on vauva? Jokaisen oppiminen on oma asia, ei sun tarvitse huolehtia vauvan äidin oppimisesta.