Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

I-P: Äiti yllättyi AMKn ohjeistuksesta - Vauva ei sovi mukaan oppitunneille

Vierailija
21.04.2024 |

Ei hyvänen aika, siis oikeasti ihmetellään miksei vauvaa voi ottaa mukaan oppitunneille? Uutisen facebook puolella heti heitetty esiin lapsivihamielisyys-kortti, mutta mielestäni tämä lukeutuu kyllä normaalin järjenkäyttöön ettei huutavaa vauvaa voi viedä muiden opiskelua häiritsemään.

Lapisvihamielisyyttä on se, ettei opiskeleville äideille tarjota riittävästi tukea pärjäämään vauvan kanssa. Esim rahallista tukea jos on vain opiskelija tai joustavuutta opintoihin.

https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/%C3%A4iti-yll%C3%A4ttyi-seamkin-ohj…

Kommentit (244)

Vierailija
1/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopistolla ysärillä oli vauvoja luennoilla. Ei haitannut minua yhtään. Ei se nyt niin vaikeaa ole, jos vauva itkee niin äiti poistuu vauvan kanssa.

Vierailija
2/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että oli raivostuttavaa yliopistolla, kun jotkut kärräsivät huutavan ja paskanhajuisen söpöläisensä huutamaan luennoille.

"Ajattelin, että se nuukkuu"

Joo, ei se nuku, se huutaa, sontii ja haisee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus tätä mielensä pahoittajien maata! Ei kukaan halua vauvaa luentosaliin. 

Itsekkyys huipussaan. Minä, minä, minulla on oikeus!

Vierailija
4/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole asiallista tuoda vauvoja oppitunneille. Opiskelijoilla on oikeus häiriöttömään opiskeluympäristöön eivätkä lapset kuulu sinne. Mitä helvettiä tämä sekoilu nyt taas on?

Vierailija
5/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisäännyt, hommaat vauvallesi hoitopaikan etkä häiritse muiden opiskelua. 

Next.

Vierailija
6/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut etäluennolla, jossa ähisevä ja jokelteleva lapsi oli mukana, äitillä mikki päällä koko ajan  ja luennosta oli vaikea kuulla mitään. Opettajan oli jo lopulta pakko sanoa että laita mikki kiinni kun hän joutui kaiken toistamaan. Ja tuo äiti kyllä tiesi, että mikki on auki ja varmasti about neljä kertaa jaksoi mainita että hänellä on 4 kuukautinen vauva seurana.. valitettavasti nuo eivät mielestäni ole sellaisia paikkoja joissa tuota tarvitsee tuoda esille.

Vierailija
7/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelee sairaanhoitajaksi ja haluaa vauvan sinne oppitunneille huutamaan. En kyllä käsitä tämän ihmisen ajatuksenjuoksua.

Vierailija
8/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tod. ei vauvat eikä lapset kuulu opiskelutiloihin! On tää maailma menny ihmeelliseks! Hoitakaa porsimisenne tulokset kotona eikä muitten riesana!

Vierailija
9/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin opiskelu, sitten lapset.

Vierailija
10/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa lasta viedä oppitunnille. Pitäisi muutenkin miettiä enemmän minne sopii vauvaa viedä. Kävin joku aika sitten lasten kanssa lapsille suunnatuss teatteriesityksessä. Siellä oli yhdellä perheellä vauva mukana, joka huusi melkein koko esityksen ajan. Itse en kuullut läheskään kaikkea esityksestä sen huudon takia. 

Vierailija
11/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei vauva häiritsisi oppitunnilla, mutta ehkä kuitenkin on selkeintä rajata kaikki lapset pois opetuksen piiristä. Vauva kasvaa hyvin nopeasti ja on aivan poissuljettua, että taapero voisi olla mukana.

Suomessa on sosiaalietuuksia vauvavuodelle, jolloin voi olla ihan reippaasti pois opinto- tai työelämästä. Ja monia kursseja voi etänäkin suorittaa eli voisiko vauvavuodelle varata sellaisia opintoja, jos virtaa vauvanhoidolta riittää?

Vierailija
12/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suurin piirtein vihaan vieraita vauvoja ja pikkulapsia. Silti äitinä ymmärrän, että joskus lapsi on otettava mukaan - aina kaikki ei mene kuin on suunniteltu. Mutta sitten tulee iso mutta: Jos tilaisuus, johon vauvan/lapsen ottaa mukaansa on häiriöaltis, silloin lapsen kanssa on oltava valmis poistumaan välittömästi, mikäli se ei nukukaan/ole häiritsemättä. Esim. luento on juuri tuollainen tilaisuus. 

Vierailija
13/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suurin piirtein vihaan vieraita vauvoja ja pikkulapsia. Silti äitinä ymmärrän, että joskus lapsi on otettava mukaan - aina kaikki ei mene kuin on suunniteltu. Mutta sitten tulee iso mutta: Jos tilaisuus, johon vauvan/lapsen ottaa mukaansa on häiriöaltis, silloin lapsen kanssa on oltava valmis poistumaan välittömästi, mikäli se ei nukukaan/ole häiritsemättä. Esim. luento on juuri tuollainen tilaisuus. 

Minä en luennoitsijana suostuisi pitämään luentoa, jos on vauvoja tai pikkulapsia salissa. Lapset vauvat ja taaperot eivät kuulu luentotilaisuuksiin. Piste.

Vierailija
14/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauva siellä mitään häiritse.

Vierailija
15/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut kantokassissa äidin mukana yliopistolla ja kuulemma vetänyt hirsiä luennot. Siis hiljainen ja helppo vauva. Omaa mukulaa taas ei olisi voinut ottaa mukaan kouluun tai muuallekaan missä pitää olla hiljaa ja antaa toiselle rauha. 

Vierailija
16/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihiutaleelle tuli hirveänä shokkina etteivät kaikki olekaan joka paikassa mielin kielin lässyttämässä että voi miten söpö vauva

17/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä AP:n kanssa.

Mä olen myös ollut konsertissa, johon vanhemmat ovat tuoneet vauvoja/taaperoita. Mietin vaan, että eikö ihan oikeasti heillä ole mitään paikkaa, johon viedä lapsi hoitoon siksi aikaa, että pääsee käymään konsertissa? Kerrankin konsertissa oli pariskunta vauvan ja taaperon kanssa istumassa ihan lähellä mua eikä he pystyneet yhtään nauttimaan konsertista kun ne lapset olivat koko ajan menossa. Miksei vain toinen voinut tulla ja toinen jäädä kotiin lasten kanssa?

Vierailija
18/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olisi hyvä tehdä opintojen aikana, että pääsee sitten kivasti työelämään ilman turhia vanhempainvapaata ja muita höpötyksiä omistautumaan työnantajalle. Siinähän se opiskelu ja hoitaminen menee kivasti käsi kädessä. Kunhan kuitenkin valmistuu ajallaan eikä varsinkaan osallistu opetukseen ettei vain kukaan häiriintyisi. Ja ne raskauskilot heti pois!1!! Kauheaa katsottavaa ja luulis nyt imetyksen vievän ne, aikaakin on liikkua kun sitä vaan köllötellään kotona.

Olkiukkoilua tahi ei, tuossa taitaakin olla ketjun urpojen ajatusmaailma tiivistettynä.

Vierailija
19/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa vauva luonnolla. Tärkeää on tosin tajuta poistua salin ulkopuolelle sitten, jos vauva alkaa pitämään meteliä 

Vierailija
20/244 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani saa olla tunnilla, voi jopa vapauttaa ilmapiiriä.